Witam.
Mam mały problem z tylnymi kołami a mianowicie mam koła 235/45 R18 i na tylnej osi bieżnik starł się szybciej po wewnętrznej części opon. Wyglądałoby na zbieżność ale przecież na tylnej osi w napędzie na przód niczego się nie reguluje. Jaka może być przyczyna że bieżnik nie starł się równo na całej szerokości opon? Czy prawdą jest że tylne koła siedzą z kątem a nie pionowo?
[A6 C5 2.4] Nierównomierne zużycie bieżnika po stronie wewn.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
[A6 C5 2.4] Nierównomierne zużycie bieżnika po stronie wewn.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, 13:59 przez A6 Forum - fassi1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 329
- Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
witam kolego mam to samo wydaje mi sie ze to jest wina szerokich kol i nie wlasciwy rozmiar ja mam 235/40/18 i dotego sportowa zawieche :mrgreen:
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Już się robi, tłumaczę.censored pisze:fassi1,
Popraw - rozwiń teamt aby wiadomo było o co chodzi. W obecnj chwili bez wejścia w niego nie wiadomo o so chosi
Nie cały rok temu miałem jeszcze oryginalne koła 205 na felgach 16cali i bieżnik ładnie ścierał się równo na całej szerokości opony na wszystkich kołach. Na wiosnę w tym roku zakupiłem 235/45 R18 i niedawno zauważyłem że na tylnej osi obie opony starły się szybciej po wewnętrznej stronie. Pytanie dlaczego? Pierwsze co przyszło mi na myśl to zbieżność kół, ale na tyle co wiem i co ETKA mówi to w naszych autach z napędem na przód niczego się nie reguluje na tylnej osi bo tam jest belka. Co jest powodem szybszego starcia się opon po wewnętrznej stronie???
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ale się popisałem, nie zauważyłem :oops:slavi16 pisze:fassi1 pisze:Już się robi, tłumaczę.censored pisze:fassi1,
Popraw - rozwiń teamt aby wiadomo było o co chodzi. W obecnj chwili bez wejścia w niego nie wiadomo o so chosi
Moderatorowi chodziło o dodanie informacji w temacie po tagach czyli [A6 C5 2.4] Nierównomierne zużycie bieżnika od strony wewnętrznej