Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[All V6] nie mozna dodac rano gazu po zapaleniu bo gasnie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 16 gru 2009, 21:59

U mnie bardzo duża poprawa nastąpiła po wymianie kabli. Jeżeli chodzi o pracę silnika po odpaleniu . W sumie to jak odpali to pracuje bardzo ładnie równo i mogę dodać gazu . ÂŚwiece mam NGK jedno elektrodowe !!! kable Beru ZEF 1219 . Po tym zabiegu zaczął po odpaleniu pracować bardzo dobrze.

Dodam że bawiłem się z przerwami pomiędzy elektrodami w poprzednich świecach i jeżeli była większa przerwa to poprawa była w pracy po dopaleniu ale za to na gazie przerywał na wolnych obrotach przy dodaniu gazu na biegu a jeżeli przerwa była mniejsza to nie przerywał ale za to właśnie nie mogłem dodać gazu po odpaleniu i silnik gasł często po odpaleniu i nie wchodził na obroty. Przy nominalnej przerwie i starych kablach problemy były identyczne jak przy mniejszej przerwie ale mniej intensywne. Dodatkowo przeczytałem ze kable nie mogą być inne niż porządne kable chyba z miedzianym rdzeniem. Wtedy jest idealnie na gazie i przy odpalaniu. I to się sprawdziło w 100% Nie ma co regulować przerwy na świecach taki jest też mój wniosek i mówię to że jak ktoś regulował to ma świecę do wymiany . Nie regulować ta zabawa psuje świecę już teraz wiem .
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 gru 2009, 07:38

O, to super, że sprawdziłeś temat świec. Właśnie się zastanawiałem nad wymianą, bo te 3-elektrodowe mają jakąś taką małą przerwę. Ale skoro 1-elektrodowe nie rozwiązują problemu, to trzeba szukać dalej. Zauważyłem, że po odpaleniu na zimno baaardzo syczy przy wlewie paliwa. Sprawdziłem i tak syczy przewód odpowietrzania w rejonie zaworu. Po przestawieniu zaworu syczenie się zmienia, więc chyba działa. Ale to chyba oznacza, że otwarty jest zawór oparów paliwa i silnik dosłownie ssie opary z baku. Dziś przy -11 odpalił z krótkim zawahaniem, ale za pierwszym kręceniem. Co ciekawe, mimo zalania 10l przedwczoraj, dziś już świeci rezerwa. Nie wierzę, że tyle przepalił, więc być może paliwo kiepsko przepływa z jednej komory baku do drugiej. Czeski film :-/
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 17 gru 2009, 08:56

No właśnie świece i kable rozwiązały problem nie wchodzenia na obroty :-) Tak jak piszę po tej wymianie co prawda czasami trzeba kręcić 2-3 razy ale za to odpala na wszystkie 6 od kopa. te 3 elektrodowe są drogie i ja osobiście zakładam przy gazie jedno i jak mam nowe kable i coś zaczyna przerywać to ładuje nowe świece i jest <ok> Nom A te syczenie to wiesz :) prawie jesteśmy w domu :) i te poziomy jak powiedziałem mogą się różnić . miałem to samo . Nawet po dolaniu paliwa u mnie wskazówka kiedyś leżała :shock: następnego dnia ku zdziwieniu była ponad połowa :roll: i odpalił dobrze...
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 gru 2009, 09:19

Można zrobić jeszcze jeden prosty test. Ustawić auto tak, aby było pochylone na prawą stronę. Chociaż nie wiem, jak bardzo musiałoby być pochylone, żeby paliwo przeleciało na drugą stronę baku...
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: RS6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 18 gru 2009, 07:30

Ja wczoraj zatankowalem Cwiare na BP 98 i zakrecil tez za 3 razem ale już nie przerywał tylko od razu na obroty mi wchodzi tj trzeba

edgar.d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 17 gru 2008, 10:48
Lokalizacja: słubice

Post autor: edgar.d » 20 gru 2009, 11:21

Witam ponownie.
U mnie problem jest tylko na gazie. Byłem u gazownika i stwierdził iż problemem są wtryskiwacze które puszczają gaz i zalewa silnik (jak gaszę na gazie), po wymianie wtryskiwaczy bez zmian :( (wtryskiwacze zwracam), teraz gazownik będzie wymieniał membranę na parowniku (parowaczu?). Może ktoś to skomentuje? Jakieś sugestie?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 20 gru 2009, 12:43

A jak gasisz na benzynie, to jest OK?
Pozdrawiam,
Krisker

groszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 23 maja 2008, 09:12
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: groszek » 21 gru 2009, 09:09

Witam, borykam się z tym samym problemem od końcówki zeszłej zimy. Na lato jakby lepiej było z autkiem, objawy niezauważalne. Powrót zimy, powrót objawów. Na pewno nie będzie to jeden czynnik który ma wpływ, ale może być kilka, z moich doświadczeń wiem że to będzie temperatura silnika, otoczenia, no i motyw z świerzo dolanym paliwkiem. Faktem też jest, że problem występuje tylko w autkach z LPG (jeśli się mylę to proszę o sprostowanie). Wszystko co mi się nasuwa do głowy że winny będzie tu komputer, który zbiera te wszystkie dane.

edgar.d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 17 gru 2008, 10:48
Lokalizacja: słubice

Post autor: edgar.d » 21 gru 2009, 23:57

jak jeżdżę na benzynie to problemu nie ma.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 25 gru 2009, 12:23

Jak sprawdza się sondę lambda w vag-com lub polski vag. Wyświetla mi non stop błąd związany z sondą lambda . Może to to coś pomoże jak je wymienię . Poza tym dużo mi pali chyba Automat quattro spokojna jazda do 100 km/h 13 litrow /100km jak jadę po autostradzie ze stałą prędkością 150 km/h to mam wtedy 16 nawet :/ chyba za dużo coś mi się wydaje. Wiem ze u innych trochę mniej
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 25 gru 2009, 14:22

fishmanr11 pisze:Jak sprawdza się sondę lambda w vag-com
vag w silniku w blokach mierzonych masz podawane wartości przez sondy
jakie powinny być znajdziesz na forum (bo dokładnie nie pamiętam) i porównasz ze swoimi

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 28 gru 2009, 07:50

Od kilku dni odpalam auto przekręcając kluczyk do pozycji "start" natychmiast, czyli wkładam i przekręcam go do końca uruchamiając rozrusznik. Silnik odpala po króciutkim kręceniu i od razu pracują wszystkie cylindry, a ilość dymu jest znikoma. Ktoś już pisał o tej metodzie i faktycznie - działa. Inna sprawa, że mam od kilku dni odpiętą wtyczkę od zaworu oparów paliwa. Jutro spróbuję klasycznego uruchamiania - z "poczekaniem" na włączonym zapłonie. Będzie wiadomo, czy to kwestia oparów, czy samego "krótkiego" uruchamiania.

EDIT:
Dziś odpaliłem normalnie, czyli czekając chwilę po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję. Silnik uruchomił się normalnie. Czyżby to jednak zawór zbiornika węgla aktywnego? Bo jeśli tak, to jego odpięcie nie od razu przynosi efekty. Trzeba pojeździć tak kilka dni i wtedy jest poprawa. Dodatkowo zauważyłem, że jakby mniej z baku paliwa ubywa, ale to może być subiektywne odczucie. Pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę, czy problem powróci.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 29 gru 2009, 10:49

A gdzie znajduje się ta wtyka którą odpiąłeś ?
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 29 gru 2009, 13:40

Patrząc od przodu po lewej stronie komory silnika umocowana na gumie, która z kolei umocowana jest do obudowy filtra powietrza. Z tego co pamiętam, to w AAH, gdy ten zawór pracował, to dochodziło z niego miarowe cykanie. W 30V włącza się "na stałe" w różnych okolicznościach. Jak się włączy, to w okolicach wlewu paliwa słychać konkretne ssanie - opary wciągane są przez silnik.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 02 sty 2010, 13:18

Odpiąłem dzisiaj ten zawór. Zobaczymy jak to się będzie zachowywać . Przed odpięciem zaobserwowałem ze wskazówka stanu paliwa na odcinku 13 km spadła mi z 1/4 do kompletnego zera ale nastąpiło to płynnie i powoli . To taka obserwacja tylko. wiem ze w baku paliwo jest . W przeciwnym razie musiałby palić 50l na 100 km .
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja