Dodam że bawiłem się z przerwami pomiędzy elektrodami w poprzednich świecach i jeżeli była większa przerwa to poprawa była w pracy po dopaleniu ale za to na gazie przerywał na wolnych obrotach przy dodaniu gazu na biegu a jeżeli przerwa była mniejsza to nie przerywał ale za to właśnie nie mogłem dodać gazu po odpaleniu i silnik gasł często po odpaleniu i nie wchodził na obroty. Przy nominalnej przerwie i starych kablach problemy były identyczne jak przy mniejszej przerwie ale mniej intensywne. Dodatkowo przeczytałem ze kable nie mogą być inne niż porządne kable chyba z miedzianym rdzeniem. Wtedy jest idealnie na gazie i przy odpalaniu. I to się sprawdziło w 100% Nie ma co regulować przerwy na świecach taki jest też mój wniosek i mówię to że jak ktoś regulował to ma świecę do wymiany . Nie regulować ta zabawa psuje świecę już teraz wiem .
[All V6] nie mozna dodac rano gazu po zapaleniu bo gasnie
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
U mnie bardzo duża poprawa nastąpiła po wymianie kabli. Jeżeli chodzi o pracę silnika po odpaleniu . W sumie to jak odpali to pracuje bardzo ładnie równo i mogę dodać gazu . ÂŚwiece mam NGK jedno elektrodowe
! kable Beru ZEF 1219 . Po tym zabiegu zaczął po odpaleniu pracować bardzo dobrze.
Dodam że bawiłem się z przerwami pomiędzy elektrodami w poprzednich świecach i jeżeli była większa przerwa to poprawa była w pracy po dopaleniu ale za to na gazie przerywał na wolnych obrotach przy dodaniu gazu na biegu a jeżeli przerwa była mniejsza to nie przerywał ale za to właśnie nie mogłem dodać gazu po odpaleniu i silnik gasł często po odpaleniu i nie wchodził na obroty. Przy nominalnej przerwie i starych kablach problemy były identyczne jak przy mniejszej przerwie ale mniej intensywne. Dodatkowo przeczytałem ze kable nie mogą być inne niż porządne kable chyba z miedzianym rdzeniem. Wtedy jest idealnie na gazie i przy odpalaniu. I to się sprawdziło w 100% Nie ma co regulować przerwy na świecach taki jest też mój wniosek i mówię to że jak ktoś regulował to ma świecę do wymiany . Nie regulować ta zabawa psuje świecę już teraz wiem .
Dodam że bawiłem się z przerwami pomiędzy elektrodami w poprzednich świecach i jeżeli była większa przerwa to poprawa była w pracy po dopaleniu ale za to na gazie przerywał na wolnych obrotach przy dodaniu gazu na biegu a jeżeli przerwa była mniejsza to nie przerywał ale za to właśnie nie mogłem dodać gazu po odpaleniu i silnik gasł często po odpaleniu i nie wchodził na obroty. Przy nominalnej przerwie i starych kablach problemy były identyczne jak przy mniejszej przerwie ale mniej intensywne. Dodatkowo przeczytałem ze kable nie mogą być inne niż porządne kable chyba z miedzianym rdzeniem. Wtedy jest idealnie na gazie i przy odpalaniu. I to się sprawdziło w 100% Nie ma co regulować przerwy na świecach taki jest też mój wniosek i mówię to że jak ktoś regulował to ma świecę do wymiany . Nie regulować ta zabawa psuje świecę już teraz wiem .
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
-
krisker
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
O, to super, że sprawdziłeś temat świec. Właśnie się zastanawiałem nad wymianą, bo te 3-elektrodowe mają jakąś taką małą przerwę. Ale skoro 1-elektrodowe nie rozwiązują problemu, to trzeba szukać dalej. Zauważyłem, że po odpaleniu na zimno baaardzo syczy przy wlewie paliwa. Sprawdziłem i tak syczy przewód odpowietrzania w rejonie zaworu. Po przestawieniu zaworu syczenie się zmienia, więc chyba działa. Ale to chyba oznacza, że otwarty jest zawór oparów paliwa i silnik dosłownie ssie opary z baku. Dziś przy -11 odpalił z krótkim zawahaniem, ale za pierwszym kręceniem. Co ciekawe, mimo zalania 10l przedwczoraj, dziś już świeci rezerwa. Nie wierzę, że tyle przepalił, więc być może paliwo kiepsko przepływa z jednej komory baku do drugiej. Czeski film 
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
No właśnie świece i kable rozwiązały problem nie wchodzenia na obroty
Tak jak piszę po tej wymianie co prawda czasami trzeba kręcić 2-3 razy ale za to odpala na wszystkie 6 od kopa. te 3 elektrodowe są drogie i ja osobiście zakładam przy gazie jedno i jak mam nowe kable i coś zaczyna przerywać to ładuje nowe świece i jest
Nom A te syczenie to wiesz
prawie jesteśmy w domu
i te poziomy jak powiedziałem mogą się różnić . miałem to samo . Nawet po dolaniu paliwa u mnie wskazówka kiedyś leżała :shock: następnego dnia ku zdziwieniu była ponad połowa :roll: i odpalił dobrze...
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
Witam ponownie.
U mnie problem jest tylko na gazie. Byłem u gazownika i stwierdził iż problemem są wtryskiwacze które puszczają gaz i zalewa silnik (jak gaszę na gazie), po wymianie wtryskiwaczy bez zmian
(wtryskiwacze zwracam), teraz gazownik będzie wymieniał membranę na parowniku (parowaczu?). Może ktoś to skomentuje? Jakieś sugestie?
U mnie problem jest tylko na gazie. Byłem u gazownika i stwierdził iż problemem są wtryskiwacze które puszczają gaz i zalewa silnik (jak gaszę na gazie), po wymianie wtryskiwaczy bez zmian
Witam, borykam się z tym samym problemem od końcówki zeszłej zimy. Na lato jakby lepiej było z autkiem, objawy niezauważalne. Powrót zimy, powrót objawów. Na pewno nie będzie to jeden czynnik który ma wpływ, ale może być kilka, z moich doświadczeń wiem że to będzie temperatura silnika, otoczenia, no i motyw z świerzo dolanym paliwkiem. Faktem też jest, że problem występuje tylko w autkach z LPG (jeśli się mylę to proszę o sprostowanie). Wszystko co mi się nasuwa do głowy że winny będzie tu komputer, który zbiera te wszystkie dane.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Jak sprawdza się sondę lambda w vag-com lub polski vag. Wyświetla mi non stop błąd związany z sondą lambda . Może to to coś pomoże jak je wymienię . Poza tym dużo mi pali chyba Automat quattro spokojna jazda do 100 km/h 13 litrow /100km jak jadę po autostradzie ze stałą prędkością 150 km/h to mam wtedy 16 nawet
chyba za dużo coś mi się wydaje. Wiem ze u innych trochę mniej
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
-
krisker
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Od kilku dni odpalam auto przekręcając kluczyk do pozycji "start" natychmiast, czyli wkładam i przekręcam go do końca uruchamiając rozrusznik. Silnik odpala po króciutkim kręceniu i od razu pracują wszystkie cylindry, a ilość dymu jest znikoma. Ktoś już pisał o tej metodzie i faktycznie - działa. Inna sprawa, że mam od kilku dni odpiętą wtyczkę od zaworu oparów paliwa. Jutro spróbuję klasycznego uruchamiania - z "poczekaniem" na włączonym zapłonie. Będzie wiadomo, czy to kwestia oparów, czy samego "krótkiego" uruchamiania.
EDIT:
Dziś odpaliłem normalnie, czyli czekając chwilę po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję. Silnik uruchomił się normalnie. Czyżby to jednak zawór zbiornika węgla aktywnego? Bo jeśli tak, to jego odpięcie nie od razu przynosi efekty. Trzeba pojeździć tak kilka dni i wtedy jest poprawa. Dodatkowo zauważyłem, że jakby mniej z baku paliwa ubywa, ale to może być subiektywne odczucie. Pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę, czy problem powróci.
EDIT:
Dziś odpaliłem normalnie, czyli czekając chwilę po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję. Silnik uruchomił się normalnie. Czyżby to jednak zawór zbiornika węgla aktywnego? Bo jeśli tak, to jego odpięcie nie od razu przynosi efekty. Trzeba pojeździć tak kilka dni i wtedy jest poprawa. Dodatkowo zauważyłem, że jakby mniej z baku paliwa ubywa, ale to może być subiektywne odczucie. Pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę, czy problem powróci.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
A gdzie znajduje się ta wtyka którą odpiąłeś ?
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
-
krisker
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Patrząc od przodu po lewej stronie komory silnika umocowana na gumie, która z kolei umocowana jest do obudowy filtra powietrza. Z tego co pamiętam, to w AAH, gdy ten zawór pracował, to dochodziło z niego miarowe cykanie. W 30V włącza się "na stałe" w różnych okolicznościach. Jak się włączy, to w okolicach wlewu paliwa słychać konkretne ssanie - opary wciągane są przez silnik.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Odpiąłem dzisiaj ten zawór. Zobaczymy jak to się będzie zachowywać . Przed odpięciem zaobserwowałem ze wskazówka stanu paliwa na odcinku 13 km spadła mi z 1/4 do kompletnego zera ale nastąpiło to płynnie i powoli . To taka obserwacja tylko. wiem ze w baku paliwo jest . W przeciwnym razie musiałby palić 50l na 100 km .
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.











