Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,5TDI] Tryb awaryjny w automacie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Matek721
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 gru 2009, 17:25
Lokalizacja: oświęcim

[A6 C5 2,5TDI] Tryb awaryjny w automacie

Post autor: Matek721 » 07 gru 2009, 21:18

Witam. Posiadam a6 2.5 automat quatro z 1999r. Problem polega na tym że gdy zapalam autko na zimnym silniku to podświetlają się wszystkie kontrolki na wyświetl. P,R,N,D itd. Co prawda mogę włączyć R i D ale wyczuwalne jest przy tym dziwne uderzenie, przy czym w poz. Drive skrzynia nie zmienia biegów z pierwszego na wyższe. Poza tym kopci na biało... Jednak jeśli zaraz po zapaleniu wykręce go na ok. 2000 obr. To wszystko działa jak należy, i nie kopci !. Czy miewał ktoś podobne problemy??? Proszę o pomoc.

Zakładaj tematy w odpowiednich działach!

Nazywaj poprawnie tematy stosując tagi!
Ten temat poprawiony. Przed założeniem kolejnego poczytaj Regulamin!
Ostatnio zmieniony 07 gru 2009, 22:05 przez Matek721, łącznie zmieniany 1 raz.

Matek721
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 gru 2009, 17:25
Lokalizacja: oświęcim

Post autor: Matek721 » 07 gru 2009, 21:56

Wybaczcie te duże litery. Poprawię się.

Szukam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 10 paź 2009, 09:06
Lokalizacja: G.Śląsk

Post autor: Szukam » 07 gru 2009, 22:14

Musisz odczytac bledy silnika i skrzyni - myslle ze to blad kata wtrysku albo inna blahostka.

Matek721
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 gru 2009, 17:25
Lokalizacja: oświęcim

Post autor: Matek721 » 18 gru 2009, 14:38

No cóż.... okazało się że pompa wtr. niedomaga! Chodzi o jakiś kąt wyprzedzenia wtrysku(?). A moduł sterujący podaje błąd do skrzyni. Nie wiem teraz czy wymienić pomp wtr.,czy ja regenerować???. Koszty!!!.Czy ktos z Was miewał podobne problemy? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
djart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2009, 13:26
Lokalizacja: Łomża

Post autor: djart » 19 gru 2009, 16:27

jeżeli chodzi o pompe wtryskową to objaw jest taki ze bedzie ci ciężko palił na zimnym i na ciepłym silniku i będzie zamulony przy przyśpieszaniu oraz Vmax bedzie spadać, jeżeli kopci na bialo to kąt wtrysku jest nieprawidłowy, miałem podobnie po regeneracji pompy paliwa - koszt 2000 + 500 robot, kąt wtrysku mam ustawiony teraz na +0,8* i jest super, (podejżewam że twój jest gdzieś w okolicy -1,5* do -2,5*), nie sugeruj się danymi z kompa jaki powinien być (CDIF podaje -1.8*), po prostu na zasadzie prób i błędów trzeba trafić odpowiedni kąt, szczególnie przy automacie, bo będzie ci skrzynia wchodzić na awarię przy złym ustawieniu. Miałem -1.8* słabo palił i był mułowaty, kopcił na biało, przestawiłem na +2* palił super i miał extra buta, troszkę kopcił na czarno po dociśnięciu ale skrzynia wchodziła w tryb awaryjny, za 3cim razem się udało. Przynajmniej moja historia jest taka, może u innych jest troszkę inaczej. Proponowałbym sprawdzić jaki jest kąt i go przestawic - popróbować, dać mechanikowi 100kę za fatygę niż pchać 2500 za regenerację pompy, a skoro ci pali na mrozie to byc może pompa jest ok, tylko kąt nie teges.
Artur

pawel510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: pawel510 » 20 gru 2009, 10:45

Koledzy jest cos takiego w v6 tdi jak tryb awaryjny przy manualu?

radek11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 24 lis 2008, 17:03
Imię: Radek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: radek11 » 20 gru 2009, 11:53

nie kolego niema

Matek721
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 gru 2009, 17:25
Lokalizacja: oświęcim

Post autor: Matek721 » 17 sty 2010, 08:19

Mnie udało się usunąć tę usterkę za 800 zł.+400 za wymianę tłoka i jednego zaworu. Niektórzy wołali sobie za tę samą robotę 3000 zł!!!. Pompiarz poprostu wymienił "ustawiacz kąta wtrysku" i wszystko gada... Autko pali normalnie na mrozach, nie wł. się tryb awaryjny sk. biegów, nie kopci na biało i zyskało na mocy. Dlatego twierdzę że niektórzy "mechanicy" poprostu nie mają sumienia, a My porostu dajemy się nabrać....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga