Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 AKE 2,5 tDi Q] Silnik nie pali, po wymianie świec!!

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wiliam_hamlet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:47
Lokalizacja: Śląsk

[A6 C5 AKE 2,5 tDi Q] Silnik nie pali, po wymianie świec!!

Post autor: wiliam_hamlet » 19 gru 2009, 13:16

Witam,

Nie jestem mechanikiem więc odważyłem się zadać pytanie o proces wymiany świec ;-)
Od dwóch dni moja A6 stoi pod blokiem, rozrusznik kręci ale na tym koniec. Wcześniej gdy temp. wahała się koło 0C, silnik zapalał jakby na półgwizdka. Gdy był rozgrzany palił normalnie. Długość palenia się kontrolki świec żarowych przy temp. - 10 około 8-9 sekund.
Czy te objawy swiadcza o konieczności wymiany świec czy trzeba szukać innych przyczyn?
Jeśli to świece, to jak przebiega proces ich wymiany i czy można wymienić je samemu?
Dzieki za wyrozumiałość :lol:
Ostatnio zmieniony 21 gru 2009, 14:32 przez wiliam_hamlet, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja kareta z czterech pierścieni

slawekl98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 04 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: slawekl98 » 19 gru 2009, 13:45

na początek radziłbym ci je sprawdzic, to bardzo proste, potrzebne bedzie tylko przewodu, jednym koncem podłączasz do + aku, a drugim pocierasz o swiece, powina troszke iskrzyc pomiedzy swiecą a przewodem, jak swieca jest dobra

[ Dodano: 2009-12-19, 14:01 ]
all-tdi-jak-rozpoznac-konczace-sie-swie ... htm#173450 w tym temacie klubowicz Piotrus ładnie to opisał

Awatar użytkownika
wiliam_hamlet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:47
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wiliam_hamlet » 19 gru 2009, 18:29

Dzis zajrzałem pod maskę i przy V6 strasznie trudno dojsc do swiec. Trzeba sporo odpiać zeby je wymienić. Znacie jakies myki?
Moja kareta z czterech pierścieni

Awatar użytkownika
piast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 18 paź 2009, 13:58
Lokalizacja: mazury

Post autor: piast » 20 gru 2009, 13:57

Witam.Kolego ja odpalalem swoja a6 przy -17C na pieciu spalonych swieczkach i w tym tylko jedna byla dobra, dodam za mam juz przejechane ponad 270tys.jak pojechalem na warsztat to chlopaki sie dziwili ze odpalalem ja na jednej dobrej swieczce.Zycze powodzenia :-)

slawekl98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 04 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: slawekl98 » 20 gru 2009, 14:46

piast pisze:Witam.Kolego ja odpalalem swoja a6 przy -17C na pieciu spalonych swieczkach i w tym tylko jedna byla dobra, dodam za mam juz przejechane ponad 270tys.jak pojechalem na warsztat to chlopaki sie dziwili ze odpalalem ja na jednej dobrej swieczce.Zycze powodzenia :-)
czytałem kiedys na forum, ze dobry diesel odpali nawet ma wszystkie swiece spalone :-P, a tak swoją drogą to długo musisz krecic, jak masz tylko jedną dobrą?

Awatar użytkownika
wiliam_hamlet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:47
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wiliam_hamlet » 20 gru 2009, 16:52

czyli stawiamy na zamarznięte paliwo? Tankuje BP Ultimate - podobno to syf na zimę?
Moja kareta z czterech pierścieni

Awatar użytkownika
wiliam_hamlet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:47
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wiliam_hamlet » 21 gru 2009, 14:32

Dzisiaj okazało się że 5 świec nie grzeje więc wymieniłem wszystkie na nowe , kontrolką sprawdziłem czy dostają prąd (w fajkach jest prąd) no więc przystępuje do rozruchu a tu nic - kontrolka świec zgasła , rozrusznik kręci super - ale silnik nie zagadał , w ogóle nie ma zamiaru zapalić :-x . Popuściłem jeden z przewodów na wtrysku i przy około 5 sekundach kręcenia z przewodu wykapało parę kropel ropki - ale czy to nie za mało? W przezroczystym przewodzie paliwowym nie ma ani śladu powietrza .
Podpowiedzcie co jeszcze mam zrobić ? :?:
Moja kareta z czterech pierścieni

Awatar użytkownika
wiliam_hamlet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:47
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wiliam_hamlet » 23 gru 2009, 09:37

Niestety kłopoty z odpalaniem trwają nadal. Pomimo temperatury plus 7 auto kręci ale nie odpala. Dziś rano pojawił się jeszcze błąd 01376, czyli sygnał obrotów pompy wtryskowej. Czy to może być związane z odpalaniem? Błąd usunąłem - autko nie pali :evil:
Moja kareta z czterech pierścieni

Awatar użytkownika
wiliam_hamlet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:47
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wiliam_hamlet » 23 gru 2009, 16:21

Ok kumam. Albo padła pompa, albo sie zapowietrzył układ. Co do błedu, to po kilkunastu kręceniach i prób odpalenia, bład sie nie pojawił. Mam zatem pytanko, co mogło spowodować zapowietrzenie??

Kurde, jak odpale - stawiam <piwo>
Moja kareta z czterech pierścieni

Awatar użytkownika
wiliam_hamlet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:47
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wiliam_hamlet » 23 gru 2009, 17:13

Filtr paliwa wymieniłem miesiąc temu na ten najbardziej polecany czyli knecht, zresztą wymiłem już wszystko co można było włacznie z olejem w skrzyni. Przyszedł mróz i po jeździe. Chyba nie obędzie się bez wizyty u mechanika, niestety.
Moja kareta z czterech pierścieni

Awatar użytkownika
wiliam_hamlet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:47
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wiliam_hamlet » 28 gru 2009, 10:17

Dziś podjąłem próbę odpowietrzenia układu paliwowego poprzez podanie prądu bezpośrednio na prawy styk bezpiecznika 28. Niestety na wężyku doprowadzającym paliwo do pompy wtryskowej nie pojawiła się ani kropla ropy. Od strony bagażnika raczej nie słychać też pracy pompy w baku. Co dalej? Czy to efekt zamarzniętego paliwa? Jak sobie z tym poradzić?
Moja kareta z czterech pierścieni

kori
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 15 sie 2009, 12:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kori » 28 gru 2009, 12:58

Obserwuje wszystkie posty dotyczące trudnego rozruchu v6 którego przyczyną jest zapowietrzanie układu, wymieniamy filtry, przewody przelewowe a i tak to nic nie daje.
Wiec gdzie tkwią usterki ?
Moja pompa jest po regeneracji, powietrza w przewodzie paliwowym nie widac a i tak trudno odpala.

Awatar użytkownika
wiliam_hamlet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:47
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wiliam_hamlet » 04 sty 2010, 18:23

Udało się - moja A6 wreszcie na chodzie:) Czas na kilka przemyśleń.
Po pierwsze, wielki szacunek dla Piotrusia, który trafnie zdiagnozował problem! Niestety z braku narzedzi odpowietrzanie odbyło się w warsztacie u p. Kucytowskiego (mysłowice) - doskonała robota.
Po drugie, nie tankujcie na BP - powodem zapowietrzenia - woda w paliwie, a potem lód :evil:
Mechanik zasugerował 5 litrów benzyny, reszta - ropa. I tak wracam do życia. Ciekawe na jak długo :!:
Moja kareta z czterech pierścieni

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja