Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi [A6 C6] 3.0 TDI tiptronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
luke248
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 15 gru 2009, 15:21
Lokalizacja: Bydgoszcz

Audi [A6 C6] 3.0 TDI tiptronic

Post autor: luke248 » 15 gru 2009, 15:42

Witam jestem posiadaczem od kilku dni Audi A6 QUATTRO z 2005r. Audi jest limitowana wersją wypuszczoną na 25-lecie QUATTRO i legitymuje się mocą nie spełna 300 KM podkręconych w firmie ABT.
A więc przejdę teraz do mojego problemu. Audi posiada skrzynię tiptronic z 6 przełożeniami oraz łapatkami do zmiany biegów przy kierownicy. Podczas zmiany biegów w trybie automatycznym do 3 biegu jest odczuwalne mało płynne zmienianie biegów a nawet nazwałbym to szarpnięciem. Wydaje mi się również że podczas zbijania biegów przez automat z 2 na 1 jest odczucie jakby znajdował sie pomiędzy tymi biegami luz po czym dopiero wskakuje bieg. W moim poprzednim audi 2.5 tdi z ta samą skrzynia tylko 5 biegowa jazda była duzo bardziej komfortowa.
A więc czy takie szarpanie może być spowodowane tak duża mocą i momentem obrotowym oraz może to napęd powoduje takie odczucie. Sam już nie wiem co jest tego powodem może mi pomożecie doradzicie co to może być chyba że naprawdę to sprawa mocy? Podczas rutynowej inspekcji serwis nie stwierdził żadnych błędów w działaniu skrzyni (inspekcja robiona na sucho podpiecie pod komputer)

Za wszystkie odpowiedzi i rady dzięki wielkie
Ostatnio zmieniony 15 gru 2009, 16:22 przez luke248, łącznie zmieniany 1 raz.

eine
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:59
Lokalizacja: w-wa

Post autor: eine » 15 gru 2009, 20:46

czesc,
z tego co piszesz może wynikać iż skrzynia zaczyna niedomagać...
każda skrzynia automatyczna składa się z tzw koszyka pędnego...wygląda to faktycznie jak kosz w którym znajduje się kilka tarcz pędnych...zazwyczaj od 6 do 12.
Te tarcze są przełożone naprzemiennie tarczkami metalowymi...mogą być już zużyte.

Tego zużycia nie wykaże żaden komputer!

Zazwyczaj jak pada nam automat to pseudo fachowcy od skrzyń naciągają nas.
Wystarczy wymienić cały kosz tarcz - koszt do kilkuset zł, olej oraz zaworki.
Za całą usługę płacimy od 3 do 4 tyś zł a fachowiec bazując na naszej niewiedzy chętnie wyciąga rączkę po naszą kasę.

Ot cała filozofia ze skrzyniami... komputer sterujący skrzynią bardzo rzadko się psuje.

to tyle ode mnie

P.S.
niestety sam tego nie wymienisz...ale zawsze będziesz mądrzejszy i nie dasz sobie wciskać ciemnoty

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 15 gru 2009, 21:30

gadałem z kolesiem, którego naciągnął jeden znany zakład autojózefów
za szarpanie najczęściej odpowiada sterownik hydrauliczny
jest możliwa jego wymiana bez demontażu skrzyni
a jego skroili 5 tysi za remont (jak do nich przyjechał skrzynia działała, były objawy szarpania)

luke248
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 15 gru 2009, 15:21
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: luke248 » 16 gru 2009, 07:46

Znacie może jakiegoś dobrego mechanika który by sprawdził i powiedział co jest z ta skrzynia. Bo chciałbym jak najszybciej się uporać z tym kłopotem. Chodzi mi o Bydgoszcz lub okolice.

Dodam jeszcze że ostatnio jadąc pod podjazd w moim garażu (dość stromy) na wstecznym biegu kiedy to auto zatrzymało się bo jechałem na małym gazie a miało już ciężko chciałem dodać gazu i w tym momencie sam wyskoczył bieg i auto stoczyło się do przodu. Po czym zatrzymałem się ustawiłem skrzynie na P a potem znowu na R i już nie było tego problemu podjechał normalnie. Może ta wiadomość pomoże wam diagnozie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja