Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2.0Tdi] Jak ustawić rozrząd

Silniki wysokoprężne
n0w3y_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 paź 2008, 13:45
Lokalizacja: UK, Bristol

Post autor: n0w3y_pl » 11 gru 2009, 14:31

Mam takie pytanko, co oznacza " obrocic wal korbowy do zwrotnego polozenia odkorbowego dla cylindra pierwszego " ?

pytanie drugie, jezeli po sprawdzeniu vagiem bloku 4, okienko 4, mamy wartos w okolicach 5-6 oczywiste jest ze wymagana jest korekcja rozrzadu, czy ktos moze mi powiedziec jak tego dokonac ? i czy taka zmiana moze powodowac ze silnik jak jest zimny to odpala, czasem nim telepie do czasu przegazowania, i kopci na bialo ? jak sie zagrzeje wszystkie objawy ustepuja ?

to narazie by bylo wszystko co mnie interesuje, prosil bym pawelk600 o udzielenie sie w tym temacie gdyz widze ze zna sie na rzeczy, lecz prosil bym o pomoc kazdego kto ma wiedze ktora moze cos wniesc do tego tematu.

n0w3y_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 paź 2008, 13:45
Lokalizacja: UK, Bristol

Post autor: n0w3y_pl » 11 gru 2009, 17:19

Sorry, nie zrozumielismy sie, pytalem o silnik 2.0 tdi.

Czyli jak poznac kiedy to 1 jak i zarazem 3 cylinder bedzie u samej góry ?

drugie pytanie nadal aktualne lecz do silnika 2.0 tdi. Co do dymienia, to nie jest dym pary wodnej ( rozruzniam te dwa typy ) jest to szary gesty dlawiacy dym ktury unosi sie dosc dlugo w powietrzu a nie rozplywa jak para wodna po chwili, smierdzi niespalonym dieslem ....

bardzo lubie lac taka wode gdyz pomoze to innym na przyszlosc ;) troche teori nie zaszkodzi nikomu ;)

Pozdrawiam

n0w3y_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 paź 2008, 13:45
Lokalizacja: UK, Bristol

Post autor: n0w3y_pl » 14 gru 2009, 15:52

Czyli na chlopski rozum ma to wygladac nastepujaco

1. Sciagamy gurna obudowe rozrzadu
2. Sciagamy kolo pasowe paska wieloklinowego z walu korbowego itp by dojsc do dolnej obudowy.
3. Sciagamy dolna obudowe rozrzadu
4. Obracamy walem korbowym zgodnie z ruchem wskazówek zegara tak by pokryly nam sie dwa otwory zaznaczone na CA1 i CA2, jak i trujkacik zaznaczony na powiekszeniu.


Obrazek

poluzniamy w sumie 6 srub, 3 na kazdym z kol walków rozrzadu przytrzymujac przy tym kola zembate by nie poddawac ich niepotrzebnym naprezeniom.

5. zakladamy narzedzie T10050 lub T10100 na wal rozrzadu ( obrazek w poscie 10 od kolegi pawelk600 ) i przekrecamy nim do tego stopnia az znaki na kole zebatym walu i narzedziu specjalnym sie pokryja.
6. W te otwory ( z rysunku punktu ad4 ) wsadzamy albo specjalnie do tego zakupione narzedzia albo wiertla 6 mm
7. sprawdzamy znaki na narzedziu specjalnym - wale korbowym, znaki kól zebatych walków rozrzadu ( jak na zalaczonym rysunku )

Obrazek

8. jezeli sie wszystko zgadza to podazamy wedlug instrukcji kolegi pawelk600 z postu 10, i skladamy do kupy.

Teraz pytanie. Dzieki narzedziu na wale korbowym bedziemy mieli pewnosc ze wal jest ustawiony w odpowiedzniej pozycji, lecz co jezeli znaki na rysunku z punktu ad7. nie beda centralnie w tych otworach ? czy wtedy trzeba pokrecic centralna sruba walka rozrzadu tak by to odpowiednio ustawic ? i wtedy dopiero dokrecic po 3 sruby na kazdym z walków rozrzadu ?

wiem ze wszystko to wylozylem jak przyslowiowa kawe na lawe ale chce miec pewnosc ze wszyscy ktorzy uzyja tej instrukcji beda dokladnie wiedzieli co i jak a nie skladali na domysly i narobia sobie klopotów.

Jezeli popelnilem gdzies blad prosze o poprawienie a edytuje tego posta by nie wprowadzic nikogo w blad.

Pozdrawiam

n0w3y_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 paź 2008, 13:45
Lokalizacja: UK, Bristol

Post autor: n0w3y_pl » 15 gru 2009, 09:14

Ok, to teraz jest wszystko jasne, czyli jak ludzie pisza ze rozrzad jest rozjechany to trzeba go poprostu ustawic przy pomocy narzedzi do tego przeznaczonych i tyle ... Super, temat bedzie bardzo pomocny ;)

Pozdrawiam

wrzaskun17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 gru 2009, 19:09
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: wrzaskun17 » 21 gru 2009, 19:39

Witam!
Widzę że wasze posty są bardzo owocne więc pociągnę temat ciut dalej. A mianowicie mam do wymiany hydraulikę w A6 C5 2.5 TDI AFB, zablokowanie rozrządu czyli pompy, wału, wałków rozrządu już mam obcykane, ale zastanawia mnie ustawienie wałków podczas powtórnego montażu.
Wydaje mi się że po wyciągnięciu zablokowanych wałków blokady wypadną i teraz jak je złożyć żeby wszystko grało? Myślę że jeden z wałków musi być w pozycji OP tj. patrzy się przez wlew oleju, a co z drudim wałkiem i drugą stroną bez wlewu oleju. To są tylko moje spekulacje jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat prosił bym o rady, oraz o rzeczy na które warto zwrócić uwagę np. że nie wolno odpalać samochodu przez 30 min ponieważ hydraulika musi się dopasować, kolejna sprawa to obrócić wałem co najmniej 2 razy by sprawdzić czy zawory nie spotkają się z tłokami.

Pozdrawiam
Audi A6 2.5TDI QUATTRO

wrzaskun17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 gru 2009, 19:09
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: wrzaskun17 » 21 gru 2009, 23:13

pawelk600 dzięki za szybką odpowiedz, ale zastanawia mnie fakt że zablokować wałek można na 2 sposoby. Mianowicie wkładasz wałek z blokadą to raz, potem wyciągasz blokadę i obracasz wałek o 180 stopni. Jak rozpoznać prawidłowe położenie wałka? Na chłopski rozum, wiedząc że 1 tłok jest maksymalnie w górze to krzywki wałków rozrządu musiały by być skierowane do góry. Dobrze rozumuje?
Audi A6 2.5TDI QUATTRO

wrzaskun17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 gru 2009, 19:09
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: wrzaskun17 » 22 gru 2009, 21:36

dzięki za wyjaśnienie, po nowym roku wezmę się za hydraulikę, dzięki waszej pomocy już uzmysłowiłem sobie jak to ma wyglądać i na razie wszystko dla mnie jest jasne. Ale i tak zobaczymy co wyjdzie w praniu, na przyszłość już wiem gdzie będę mógł zaczerpnąć informacji. Bez komentarzy typu jedź z tym do mechanika, co może było by rozsądne ale ja po prostu lubię wyzwania. Pozdrawiam
Audi A6 2.5TDI QUATTRO

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl