Mam takie pytanko, co oznacza " obrocic wal korbowy do zwrotnego polozenia odkorbowego dla cylindra pierwszego " ?
pytanie drugie, jezeli po sprawdzeniu vagiem bloku 4, okienko 4, mamy wartos w okolicach 5-6 oczywiste jest ze wymagana jest korekcja rozrzadu, czy ktos moze mi powiedziec jak tego dokonac ? i czy taka zmiana moze powodowac ze silnik jak jest zimny to odpala, czasem nim telepie do czasu przegazowania, i kopci na bialo ? jak sie zagrzeje wszystkie objawy ustepuja ?
to narazie by bylo wszystko co mnie interesuje, prosil bym pawelk600 o udzielenie sie w tym temacie gdyz widze ze zna sie na rzeczy, lecz prosil bym o pomoc kazdego kto ma wiedze ktora moze cos wniesc do tego tematu.
[A6 C6 2.0Tdi] Jak ustawić rozrząd
Sorry, nie zrozumielismy sie, pytalem o silnik 2.0 tdi.
Czyli jak poznac kiedy to 1 jak i zarazem 3 cylinder bedzie u samej góry ?
drugie pytanie nadal aktualne lecz do silnika 2.0 tdi. Co do dymienia, to nie jest dym pary wodnej ( rozruzniam te dwa typy ) jest to szary gesty dlawiacy dym ktury unosi sie dosc dlugo w powietrzu a nie rozplywa jak para wodna po chwili, smierdzi niespalonym dieslem ....
bardzo lubie lac taka wode gdyz pomoze to innym na przyszlosc troche teori nie zaszkodzi nikomu
Pozdrawiam
Czyli jak poznac kiedy to 1 jak i zarazem 3 cylinder bedzie u samej góry ?
drugie pytanie nadal aktualne lecz do silnika 2.0 tdi. Co do dymienia, to nie jest dym pary wodnej ( rozruzniam te dwa typy ) jest to szary gesty dlawiacy dym ktury unosi sie dosc dlugo w powietrzu a nie rozplywa jak para wodna po chwili, smierdzi niespalonym dieslem ....
bardzo lubie lac taka wode gdyz pomoze to innym na przyszlosc troche teori nie zaszkodzi nikomu
Pozdrawiam
Czyli na chlopski rozum ma to wygladac nastepujaco
1. Sciagamy gurna obudowe rozrzadu
2. Sciagamy kolo pasowe paska wieloklinowego z walu korbowego itp by dojsc do dolnej obudowy.
3. Sciagamy dolna obudowe rozrzadu
4. Obracamy walem korbowym zgodnie z ruchem wskazówek zegara tak by pokryly nam sie dwa otwory zaznaczone na CA1 i CA2, jak i trujkacik zaznaczony na powiekszeniu.
poluzniamy w sumie 6 srub, 3 na kazdym z kol walków rozrzadu przytrzymujac przy tym kola zembate by nie poddawac ich niepotrzebnym naprezeniom.
5. zakladamy narzedzie T10050 lub T10100 na wal rozrzadu ( obrazek w poscie 10 od kolegi pawelk600 ) i przekrecamy nim do tego stopnia az znaki na kole zebatym walu i narzedziu specjalnym sie pokryja.
6. W te otwory ( z rysunku punktu ad4 ) wsadzamy albo specjalnie do tego zakupione narzedzia albo wiertla 6 mm
7. sprawdzamy znaki na narzedziu specjalnym - wale korbowym, znaki kól zebatych walków rozrzadu ( jak na zalaczonym rysunku )
8. jezeli sie wszystko zgadza to podazamy wedlug instrukcji kolegi pawelk600 z postu 10, i skladamy do kupy.
Teraz pytanie. Dzieki narzedziu na wale korbowym bedziemy mieli pewnosc ze wal jest ustawiony w odpowiedzniej pozycji, lecz co jezeli znaki na rysunku z punktu ad7. nie beda centralnie w tych otworach ? czy wtedy trzeba pokrecic centralna sruba walka rozrzadu tak by to odpowiednio ustawic ? i wtedy dopiero dokrecic po 3 sruby na kazdym z walków rozrzadu ?
wiem ze wszystko to wylozylem jak przyslowiowa kawe na lawe ale chce miec pewnosc ze wszyscy ktorzy uzyja tej instrukcji beda dokladnie wiedzieli co i jak a nie skladali na domysly i narobia sobie klopotów.
Jezeli popelnilem gdzies blad prosze o poprawienie a edytuje tego posta by nie wprowadzic nikogo w blad.
Pozdrawiam
1. Sciagamy gurna obudowe rozrzadu
2. Sciagamy kolo pasowe paska wieloklinowego z walu korbowego itp by dojsc do dolnej obudowy.
3. Sciagamy dolna obudowe rozrzadu
4. Obracamy walem korbowym zgodnie z ruchem wskazówek zegara tak by pokryly nam sie dwa otwory zaznaczone na CA1 i CA2, jak i trujkacik zaznaczony na powiekszeniu.
poluzniamy w sumie 6 srub, 3 na kazdym z kol walków rozrzadu przytrzymujac przy tym kola zembate by nie poddawac ich niepotrzebnym naprezeniom.
5. zakladamy narzedzie T10050 lub T10100 na wal rozrzadu ( obrazek w poscie 10 od kolegi pawelk600 ) i przekrecamy nim do tego stopnia az znaki na kole zebatym walu i narzedziu specjalnym sie pokryja.
6. W te otwory ( z rysunku punktu ad4 ) wsadzamy albo specjalnie do tego zakupione narzedzia albo wiertla 6 mm
7. sprawdzamy znaki na narzedziu specjalnym - wale korbowym, znaki kól zebatych walków rozrzadu ( jak na zalaczonym rysunku )
8. jezeli sie wszystko zgadza to podazamy wedlug instrukcji kolegi pawelk600 z postu 10, i skladamy do kupy.
Teraz pytanie. Dzieki narzedziu na wale korbowym bedziemy mieli pewnosc ze wal jest ustawiony w odpowiedzniej pozycji, lecz co jezeli znaki na rysunku z punktu ad7. nie beda centralnie w tych otworach ? czy wtedy trzeba pokrecic centralna sruba walka rozrzadu tak by to odpowiednio ustawic ? i wtedy dopiero dokrecic po 3 sruby na kazdym z walków rozrzadu ?
wiem ze wszystko to wylozylem jak przyslowiowa kawe na lawe ale chce miec pewnosc ze wszyscy ktorzy uzyja tej instrukcji beda dokladnie wiedzieli co i jak a nie skladali na domysly i narobia sobie klopotów.
Jezeli popelnilem gdzies blad prosze o poprawienie a edytuje tego posta by nie wprowadzic nikogo w blad.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 gru 2009, 19:09
- Lokalizacja: Olsztyn
Witam!
Widzę że wasze posty są bardzo owocne więc pociągnę temat ciut dalej. A mianowicie mam do wymiany hydraulikę w A6 C5 2.5 TDI AFB, zablokowanie rozrządu czyli pompy, wału, wałków rozrządu już mam obcykane, ale zastanawia mnie ustawienie wałków podczas powtórnego montażu.
Wydaje mi się że po wyciągnięciu zablokowanych wałków blokady wypadną i teraz jak je złożyć żeby wszystko grało? Myślę że jeden z wałków musi być w pozycji OP tj. patrzy się przez wlew oleju, a co z drudim wałkiem i drugą stroną bez wlewu oleju. To są tylko moje spekulacje jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat prosił bym o rady, oraz o rzeczy na które warto zwrócić uwagę np. że nie wolno odpalać samochodu przez 30 min ponieważ hydraulika musi się dopasować, kolejna sprawa to obrócić wałem co najmniej 2 razy by sprawdzić czy zawory nie spotkają się z tłokami.
Pozdrawiam
Widzę że wasze posty są bardzo owocne więc pociągnę temat ciut dalej. A mianowicie mam do wymiany hydraulikę w A6 C5 2.5 TDI AFB, zablokowanie rozrządu czyli pompy, wału, wałków rozrządu już mam obcykane, ale zastanawia mnie ustawienie wałków podczas powtórnego montażu.
Wydaje mi się że po wyciągnięciu zablokowanych wałków blokady wypadną i teraz jak je złożyć żeby wszystko grało? Myślę że jeden z wałków musi być w pozycji OP tj. patrzy się przez wlew oleju, a co z drudim wałkiem i drugą stroną bez wlewu oleju. To są tylko moje spekulacje jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat prosił bym o rady, oraz o rzeczy na które warto zwrócić uwagę np. że nie wolno odpalać samochodu przez 30 min ponieważ hydraulika musi się dopasować, kolejna sprawa to obrócić wałem co najmniej 2 razy by sprawdzić czy zawory nie spotkają się z tłokami.
Pozdrawiam
Audi A6 2.5TDI QUATTRO
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 gru 2009, 19:09
- Lokalizacja: Olsztyn
pawelk600 dzięki za szybką odpowiedz, ale zastanawia mnie fakt że zablokować wałek można na 2 sposoby. Mianowicie wkładasz wałek z blokadą to raz, potem wyciągasz blokadę i obracasz wałek o 180 stopni. Jak rozpoznać prawidłowe położenie wałka? Na chłopski rozum, wiedząc że 1 tłok jest maksymalnie w górze to krzywki wałków rozrządu musiały by być skierowane do góry. Dobrze rozumuje?
Audi A6 2.5TDI QUATTRO
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 gru 2009, 19:09
- Lokalizacja: Olsztyn
dzięki za wyjaśnienie, po nowym roku wezmę się za hydraulikę, dzięki waszej pomocy już uzmysłowiłem sobie jak to ma wyglądać i na razie wszystko dla mnie jest jasne. Ale i tak zobaczymy co wyjdzie w praniu, na przyszłość już wiem gdzie będę mógł zaczerpnąć informacji. Bez komentarzy typu jedź z tym do mechanika, co może było by rozsądne ale ja po prostu lubię wyzwania. Pozdrawiam
Audi A6 2.5TDI QUATTRO