jeśli mamy możliwość poluzowania śruby na piaście najlepiej jest to zrobić na jeszcze przykręconym kole do samochodu (bo śruba jest trochę do... przykrecona

odkręcamy jarzmo trzymające klocki hamulcowe i poniekąd tarcze
2 śruby klucz 17 (prawy gwint)
wyciągamy tarcze i jarzmo
odkładamy ją na bok tak aby nie urwać przewodu hamulcowego
(mi spasowało metalowe pudełko z śrubami :mrgreen: tak jak na foto )
odkrecamy plastikowa oslone bedzie nam później łatwiej zdemontować przegub ze zwrotnicy (czerwony- śrubka niebieski- zaczep)
w tym momencie mamy wszystko przygotowane do demontażu
odkęcamy do końca śrube trzymająca przegub
jeśli chcemy wyciągnąć przegub bez demontażu wahaczy
skręcamy koła (max w lewo jeżeli rozbieramy prawą stronę lub w prawo jeśli demontujemy stronę lewą )
za piastę zapieramy podnośnik
i unosimy ~ 15cm (wted tylko bedzie możliwośc wyciągnięcia przegubu ze zwrotnicy ... musicie szukać odpowidniego położenia )
przegub wychodzi w tym położeniu:
jeśli już uda nam sie wytargać przegub
bierzemy śrubę mocującą przegub i szlifujemy ją tak żeby zrobić ją półokrągła (śrubą się nie przejmujemy bo w przypadku wymiany całego przegubu czy samej osłony zawsze nowa jest w zestawie )
teraz chwytamy półośkę razem z przegubem w poziomie i wkręcamy śrubę do samego końca (teraz widzimy dlaczego odkręcaliśmy plastikową osłonę )
wbijamy bieg np 1 i wkręcamy śrube do momentu aż zejdzie nam przegub z półosi
odpinamy opaski
wyciągamy przegub
jeśli zmieniamy gumę myjemy przegub ze starego samru razem z półosią
jeśli wymieniamy cały przegub myjemy tylko półoś a stary do śmieci

jeśli już wszystko mamy zrobione oki i gotowe do montażu
montujemy wszystko w taki sposób
i zakladamy pierscien
zaciskamy opaske od strony skrzyni biegów
specjalnym przyrządem

zwanym "obcęgami"

teraz z jednego woreczka
wciskamy smar w gume
a z drogiego wciskamy w przegub
(smar jest w zestawie)
zakładamy z grubsza przegub
nakładamy na niego drugą część gumy
wkręcamy do niego śrubę tak z 2 cm (tą którą szlifowaliśmy)
chwytamy półos mocno w ręce i wbjamy młotkiem za śrube
składamy wszystko do kupy :mrgreen: w odwrotnej kolejności

M14: 115 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
M16: 190 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
nie zapominajmy dodatkowo o przesmarowaniu wszystkich srub smarem miedziowym
i o 6 paku piwa jak robimy we dwie osoby

by alukard
