Aby osiagnac temperature 90 stopni auto potrzebuje przynajmniej 10 minut ciaglej jazdy. Na postoju to pewnie z 20 minut! Strasznie wolno podnosi sie wskazowka od temp, mimo ze ogrzewa srodek dosc szybko.
Czy to normalny objaw?
PS: Wlasnie zdalem sobe sprawe ze temat powienien znajdowac sie w dziale SILNIKI DIESLA... Moglbym prosic o przesuniecie. Moja wina
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
[2.7TDI 180KM] Wolno podchodzi temperarura plynu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
[2.7TDI 180KM] Wolno podchodzi temperarura plynu.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2009, 19:02 przez misiak78, łącznie zmieniany 1 raz.
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Kolego po pierwsze silnik diesla ma większą sprawność w związku z tym wydziela mniej ciepła i wolniej się nagrzewa ,po drugie mamy chłodne noce i dnie więc wolniej się rozgrzewa ,po trzecie jeżeli nie będziesz używać dmuchawy do grzania całe ciepło zamiast iść na grzanie kabiny to poleci na rozgrzanie motoru ,po czwarte silnik szybciej się nagrzeje w trakcie jazdy niż podczas jałowej pracy i to po krotce.Wniosek by szybciej rozgrzać motor wyłącz dmuchawę i nie rozgrzewaj na postoju tylko od razu w drogę odstępstwem od tej reguły jest silny mróz wtedy trzeba chwilę zaczekać zanim ruszymy.
[ Dodano: 2009-12-09, 16:55 ]
Ps.To normalny objaw na wiosnę wszystko zacznie wracać do normy.
[ Dodano: 2009-12-09, 16:55 ]
Ps.To normalny objaw na wiosnę wszystko zacznie wracać do normy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Dzieki za info Mario. Najwazniejsze ze wszystko wydaje sie porzadku - pierwszy diesel, pierwsze doswiadczenia.
Co do ruszania od razu po wlaczeniu auta, to nie wiem czy to taki dobry pomysl, poniewaz pali wtedy jak smok. Pokazuje mniej wiecej 26-23 litry na setke. Natomiast jak sie troche rozgrzeje to spalanie miasto trasa schodzi do 7-9 litrow...
Poza tym jak to jest z odpalaniem zimnego silnika. Powinienem wlozyc kluczyk do stacyki, przekrecic i poczekac chwile? Znajomy wspomnial ze w ten sposob nagrzewam tzw swiece zarowe. Ile w tym prawdy i jak to wyglada w praktyce?
Co do ruszania od razu po wlaczeniu auta, to nie wiem czy to taki dobry pomysl, poniewaz pali wtedy jak smok. Pokazuje mniej wiecej 26-23 litry na setke. Natomiast jak sie troche rozgrzeje to spalanie miasto trasa schodzi do 7-9 litrow...
Poza tym jak to jest z odpalaniem zimnego silnika. Powinienem wlozyc kluczyk do stacyki, przekrecic i poczekac chwile? Znajomy wspomnial ze w ten sposob nagrzewam tzw swiece zarowe. Ile w tym prawdy i jak to wyglada w praktyce?
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka.
Jak odpalasz to wystarczy poczekać aż zgaśnie lampka świec żarowych i pojawi się komunikat OK.
Zawsze lepiej odczekać minutę przed ruszeniem - na pewno nie zaszkodzi.
Moje 1.9 TDI osiąga teraz temperaturę roboczą po jakiś 10 - 15 minutach, więc nie ma co panikować - tak musi być.
Ogrzewanie włączam na 22 stopnie a nadmuch na dwie kreski puki się nie rozgrzeje.
Przecież nie ma sensu jechać w zimnie no i szyby zaczynają zaraz parować.
Zawsze lepiej odczekać minutę przed ruszeniem - na pewno nie zaszkodzi.
Moje 1.9 TDI osiąga teraz temperaturę roboczą po jakiś 10 - 15 minutach, więc nie ma co panikować - tak musi być.
Ogrzewanie włączam na 22 stopnie a nadmuch na dwie kreski puki się nie rozgrzeje.
Przecież nie ma sensu jechać w zimnie no i szyby zaczynają zaraz parować.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Spoko dzieki za info.. juz sie obawialem ze to znow jakis czujnik temperatury dostaje czkawki...
Pozadrawiam
Pozadrawiam
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga