Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.7TDI 180KM] Wolno podchodzi temperarura plynu.

Silniki wysokoprężne
misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[2.7TDI 180KM] Wolno podchodzi temperarura plynu.

Post autor: misiak78 » 09 gru 2009, 07:43

Aby osiagnac temperature 90 stopni auto potrzebuje przynajmniej 10 minut ciaglej jazdy. Na postoju to pewnie z 20 minut! Strasznie wolno podnosi sie wskazowka od temp, mimo ze ogrzewa srodek dosc szybko.
Czy to normalny objaw?
PS: Wlasnie zdalem sobe sprawe ze temat powienien znajdowac sie w dziale SILNIKI DIESLA... Moglbym prosic o przesuniecie. Moja wina :(

Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Ostatnio zmieniony 09 gru 2009, 19:02 przez misiak78, łącznie zmieniany 1 raz.
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 09 gru 2009, 16:53

Kolego po pierwsze silnik diesla ma większą sprawność w związku z tym wydziela mniej ciepła i wolniej się nagrzewa ,po drugie mamy chłodne noce i dnie więc wolniej się rozgrzewa ,po trzecie jeżeli nie będziesz używać dmuchawy do grzania całe ciepło zamiast iść na grzanie kabiny to poleci na rozgrzanie motoru ,po czwarte silnik szybciej się nagrzeje w trakcie jazdy niż podczas jałowej pracy i to po krotce.Wniosek by szybciej rozgrzać motor wyłącz dmuchawę i nie rozgrzewaj na postoju tylko od razu w drogę odstępstwem od tej reguły jest silny mróz wtedy trzeba chwilę zaczekać zanim ruszymy.

[ Dodano: 2009-12-09, 16:55 ]
Ps.To normalny objaw na wiosnę wszystko zacznie wracać do normy.

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 09 gru 2009, 17:38

Dzieki za info Mario. Najwazniejsze ze wszystko wydaje sie porzadku - pierwszy diesel, pierwsze doswiadczenia.
Co do ruszania od razu po wlaczeniu auta, to nie wiem czy to taki dobry pomysl, poniewaz pali wtedy jak smok. Pokazuje mniej wiecej 26-23 litry na setke. Natomiast jak sie troche rozgrzeje to spalanie miasto trasa schodzi do 7-9 litrow...
Poza tym jak to jest z odpalaniem zimnego silnika. Powinienem wlozyc kluczyk do stacyki, przekrecic i poczekac chwile? Znajomy wspomnial ze w ten sposob nagrzewam tzw swiece zarowe. Ile w tym prawdy i jak to wyglada w praktyce?
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 09 gru 2009, 18:02

Jak odpalasz to wystarczy poczekać aż zgaśnie lampka świec żarowych i pojawi się komunikat OK.
Zawsze lepiej odczekać minutę przed ruszeniem - na pewno nie zaszkodzi.
Moje 1.9 TDI osiąga teraz temperaturę roboczą po jakiś 10 - 15 minutach, więc nie ma co panikować - tak musi być.
Ogrzewanie włączam na 22 stopnie a nadmuch na dwie kreski puki się nie rozgrzeje.
Przecież nie ma sensu jechać w zimnie no i szyby zaczynają zaraz parować.

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 09 gru 2009, 22:00

Spoko dzieki za info.. juz sie obawialem ze to znow jakis czujnik temperatury dostaje czkawki...
Pozadrawiam
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 01 sty 2010, 20:59

A6TDI, witam . nie masz problemu zaparowanych szyb ? fajnie masz .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga