[All V6] nie mozna dodac rano gazu po zapaleniu bo gasnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Jeden zawór ciśnieniowy znajduje się na listwie wtryskiwaczy. I ten już był sprawdzany i wymieniany. Poza tym przed odpaleniem uruchamiałem już pompę "na krótko" i kompletnie nic to nie zmieniło. Jak już to pozostaje kwestia przewodu powrotnego, ale jego przypchanie powodowałoby inne problemy, również po odpaleniu silnika i na ciepło. I przypomnę: nie ilość paliwa jest istotna, a fakt dolania, bądź samej zmiany (na +) ilości paliwa w baku. Jeśli u kogoś jest inaczej, to niech o tym napisze. Ja mogę mieć sucho w baku, a po dolaniu 5l odpala dobrze. Parę dni i znowu kicha.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Nom to dzięki za sprowadzenie na ziemię
nie wiem może tak ma po prostu być
ehheeh nie mam już pojęcia .


Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
W Quattro jest jeszcze część układu, który przetacza paliwo z jednej komory do drugiej i tam, o ile dobrze odczytałem w elsie, też jest coś w rodzaju zaworu ciśnieniowego 1 barowego. Najgorzej, że dostęp nie jest rewelacyjny
Ale całe te dywagacje na temat ciśnienia paliwa można łatwo potwierdzić (bądź nie) mierząc ciśnienie na listwie przy rozruchu. Jest to o tyle kłopotliwe, że trzeba by było zostawić auto na noc u mechaników, bądź samemu się za to brać.

Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
- Lokalizacja: Wlkp.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
- Lokalizacja: Wlkp.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ja nie pamiętam modelu ale jest to BRC najdroższy i najnowszy jaki był dostępny w tym roku nie posiadam aktualnie przy sobie książki serwisowej . Ale w każdym razie sekwencja.
[EDIT]
Mam jeszcze prośbę. Czy ktoś kto posiada kabel ODB2 to czy mógłby podłączyć auto pod vaga i sprawdzić temperaturę odczytywaną przez ECU rano . Być moze obie instalacje gazowa i benzynowa ECU działaja prawidłowo ale w połączeniu wychodzą jakieś byki np. w temperaturze mierzonej. I sprawdzenie czujnika temperatury lub wymiana moze nic nie dać bo on działa dobrze tylko ECU zle czyta . Kabel zamówiłem już, ale odbiorę dopiero przed switami BN , jestem za granicą obecnie wiec nie sprawdzę u siebie ale mam takie przeczucie ze duzą rolę też odgrywa TEMP.
[EDIT\]
[EDIT]
Mam jeszcze prośbę. Czy ktoś kto posiada kabel ODB2 to czy mógłby podłączyć auto pod vaga i sprawdzić temperaturę odczytywaną przez ECU rano . Być moze obie instalacje gazowa i benzynowa ECU działaja prawidłowo ale w połączeniu wychodzą jakieś byki np. w temperaturze mierzonej. I sprawdzenie czujnika temperatury lub wymiana moze nic nie dać bo on działa dobrze tylko ECU zle czyta . Kabel zamówiłem już, ale odbiorę dopiero przed switami BN , jestem za granicą obecnie wiec nie sprawdzę u siebie ale mam takie przeczucie ze duzą rolę też odgrywa TEMP.
[EDIT\]
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Z tego co czytam to problem ten występuje nagminnie u wszystkich którzy mają zasilanie LPG sekwencyjne. Znalazłem też informacje że takie problemy może wywoływać źle podpięta instalacja gazu . Np zasilanie do wtrysków czy ogólnie zasilanie instalki LPG z kluczyka. Sam jeszcze dokładnie nie wiem o co chodzi z tym podpięciem ale użytkownicy którzy pojechali do innego gazownika niż ten który zakładał instalacje mają problem z głowy ponieważ gazownik inaczej to podpiął . Nie wiem czy wierzyć teraz w zapewnienia gazownika ze na 100% to nie instalka. Przecież odłączenie kompa lpg poprzez wyjęcie bezpiecznika lpg nie eliminuje kabli wpiętych w osprzęt ktore jak są zle wpięte to wiadomo ze mogą powodować zaklucenia. zasilanie z tego co wiem mozna pobrać z nieskończonej ilosci miejsc ale nie wszystkie te miejsca są odpowiednie.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Też o tym myślałem, ale AFAIK jedynym miejscem, gdzie następuje jakakolwiek poważniejsza ingerencja w układ elektryczny, to wtryskiwacze. Zamiast bezpośrednio, idą przez przejściówki i w momencie pracy na LPG obecność wtryskiwacza benzynowego emulowana jest przez zwykłą oporność. U mnie nawet lambdy nie są podłączone.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Zatankowałem wieczorem do pełna v-power. Rano odpalenie bez zmian - kręcenie około 5 sek. U mnie to nie sprawa poziomu paliwa w baku. O ile dobrze pamiętam to problem pojawił się u mnie po wymianie sterownika od gazu na DIEGO (tez z diego - tylko stary się spalił) oraz po wymianie przewodów gazowych, podciśnieniowych przez gazownika. Było to jakieś 2 miesiące temu, a nie miałem czasu do niego podjechać więc teraz nie wypada jechać i mówić, że po jego ingerencji auto ciężko odpala z rana i po postoju ok 1 godziny. Moim zdaniem wina leży po stronie instalacji gazowej, bez różnicy czy na niej jeździmy czy nie. Elektronika przechodzi w pewien sposób przez sterownik - po którego wypięciu nie pojedziemy na benzynie. Problem jak gdzieś wyczytałem (nie mogę teraz znaleźć tego postu) może polegać też na zbieraniu się powietrza bądź gazu (nie pamiętam) w układzie (też nie pamiętam jakim :D) i silnik musi trochę pokręcić zanim odprowadzi nadmiar powietrza/gazu z układu - może ktoś mądrzejszy rozwinie moją myśl ponieważ nie znam się na autach więc piszę co pamiętam. Osobiście obstawiam na instalację gazową i elementy z nią powiązane.
Z niecierpliwością czekam na wyjaśnienie sprawy.
Dodam jeszcze, że u mnie po odpaleniu można do woli dodawać gazu. Miałem jakiś czas temu wymieniane świece (NGK) i przewody wysokiego napięcia (BOSCH).
Z niecierpliwością czekam na wyjaśnienie sprawy.
Dodam jeszcze, że u mnie po odpaleniu można do woli dodawać gazu. Miałem jakiś czas temu wymieniane świece (NGK) i przewody wysokiego napięcia (BOSCH).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
- Lokalizacja: Wlkp.
Natomiast u mnie komplikacje pojawiły się po wymianie paska rozrządu.Przed wymianą paska jeździłem dwa miesiące na nowej instalacji i było ok z odpalaniem nawet jak miałem rezerwę.Efekt złego odpalania postępował aż do tego momentu jak teraz że muszę mieć 3/4 zbiornika aby odpalił w miare za 3-4 razem,cud jak uda się za drugim,chociaż jak odpali to i tak obroty są nie równe i zgaśnie przy ruszaniu bo nie może się wkręcić na obroty.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Jeżeli ktoś kto czyta ten temat a ma rozwiązany ten problem proszę niech się wypowie. Mam taką masakrę z tym odpalaniem że nie wiem za co się złapać. Od przyszłego tygodnia w europie mają być większe mrozy. Zaczynam się powoli bać czy w ogóle odpalę swoje Audi A6 2.8 30V mega wypas
jestem chętny w testowaniu różnych pomysłów mam jeszcze trochę kasy wiec proszę tylko o propozycje ...

Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 357
- Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
- Imię: Hubert
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie ten silnik i nie ten model ale miałem podobne objawy co prawda sporadycznie.
Problem rozwiązał się sam, dostałem wezwanie na akcję serwisową która dotyczyła poduszek i kolumny kierownicy (cyt. pracownika ASO)
Po wizycie w serwisie zorientowałem się że wymieniono oprogramowanie silnika (zachowywał się inaczej czyli znakomicie) jednocześnie nie stwierdziłem już w/w objawów.
Może to będzie pomocne lub nie ale widzę że kończą się pomysły dlatego o tym wspomniałem.
Problem rozwiązał się sam, dostałem wezwanie na akcję serwisową która dotyczyła poduszek i kolumny kierownicy (cyt. pracownika ASO)
Po wizycie w serwisie zorientowałem się że wymieniono oprogramowanie silnika (zachowywał się inaczej czyli znakomicie) jednocześnie nie stwierdziłem już w/w objawów.
Może to będzie pomocne lub nie ale widzę że kończą się pomysły dlatego o tym wspomniałem.