Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] jakies szuranie kol przy skrecie, zdzieranie tylnich

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
MatiCork
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 05 sie 2009, 14:20
Lokalizacja: Ostrów Wlkp - Cork/Irlandia

[A6 C5] jakies szuranie kol przy skrecie, zdzieranie tylnich

Post autor: MatiCork » 08 gru 2009, 12:35

witam
czytalem forum ale nic konkretnego nie znalazlem na ten temat, mam kilka zauwazonych ostatnio problemow a mianowicie:
1.przy skrecie w lewo lub w prawo slyszalne jest wyrazne jakby szuranie kol,
2.kilka miesiecy zalozylem prawie nowe opony na tyl i juz sa prawie zdarte,
3.zauwazylem, ze przednie kola sa jaky pochylone gora do srodka samochodu, bylem kiedys u mechanika i sprawdzal zawieszenie i niby wszystko jest ok,

chce teraz jechac na zbierznosc i czytalem wlasnie na forum, ze w zawieszeniu wielowachaczowym zbieznosc ustawia sie tez specjalnym przyzadem, i czy idzie ustawiac nachylenie kol przednich w przypadku kiedy oba sa pochylone?? co moze byc przyczyna tego "szurania kol" i co moglo sie stac z tylnmi kolami?
jesli ktos mogl by mi pomoc byl bym bardzo wdzieczny :)
<quattro>

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 08 gru 2009, 12:44

1. Koła masz w standardowym rozmiarze ?
2. Po całości zdarte czy np. na brzegach lub tylko w środku ?
Opony z przodu i z tyłu ten sam rozmiar (szerokość i profil) ?
3. Może być że Ci się tylko wydaje, ale najlepiej jechać na geometrię.
Jak ten Twój mechanik sprawdził geometrię ? Na oko ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 08 gru 2009, 12:55

Może się mylę,ale z własnego doświadczenia wiem,że do regulacji zbieżności w naszych autach nie jest potrzebny żaden specjalny przyrząd chyba,że ktoś ustawia na ''patyk'' albo na sznurek. Ustawia się jak w wielu innych. A co do kątów w tym zawieszeniu to podobno nie ma regulacji. Jak widzę to u Ciebie jest napęd quatro. Zdzieranie opon może wynikać z powodu różnicy średnicy zewnętrznej kół przedniej i tylnej osi. Nowa opona o tym samym rozmiarze będzie miała większą średnicę niż ta trochę juz zjeżdżona. Przy napędzie AWD może to mieć znaczenie.

MatiCork
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 05 sie 2009, 14:20
Lokalizacja: Ostrów Wlkp - Cork/Irlandia

Post autor: MatiCork » 08 gru 2009, 13:05

A6TDI pisze:1. Koła masz w standardowym rozmiarze ?
2. Po całości zdarte czy np. na brzegach lub tylko w środku ?
Opony z przodu i z tyłu ten sam rozmiar (szerokość i profil) ?
3. Może być że Ci się tylko wydaje, ale najlepiej jechać na geometrię.
Jak ten Twój mechanik sprawdził geometrię ? Na oko ? :mrgreen:
kola wszystkie standardowe w tym samym rozmiarze bo quattro, opony zdarte bardziej od stony wewnetrznej, mechanik sprawdzal zawieszenie (wachacze czy nie maja luzu)

a co moze byc przyczyna tego szurania??
<quattro>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga