[A6 C5 ALL] Funkcja odmrażania przed. szyby pali bezpiecznik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
[A6 C5 ALL] Funkcja odmrażania przed. szyby pali bezpiecznik
Witajcie, w naszych A6 jest taki przycisk i funkcja klimatronika jak odparowanie/odmrażanie przedniej szyby. U mnie niestety po naciśnięciu tego przycisku odpala dmuchawa i po 1 sek. pali się bezpiecznik, a dzisiaj rano po naciśnięciu przycisku zaśmierdziało paloną instalacją, momentalnie wyłączyłem. Bezpiecznik się nie spalił, co ciekawe po rozgrzaniu samochodu (ciepło w kabinie) mogę włączać dowolna ilość razy i wszystko działa jak należy. Co się dzieje po włączeniu tego przycisku? Wg mnie:
- odpala dmuchawa
- kieruje nawiew na przednią szybę
- w cieplejsze dni uruchamia sprężarkę klimy
Każda z tych funkcji włączana osobnymi przyciskami działa bez problemu, natomiast używając funkcji "odparowania szyby" pali bezpiecznik. Co ciekawe dzieje się to wtedy gdy auto nie jest rozgrzane, potem jest ok. Ma ktoś jakiegoś pomysła? Może któraś klapa jest zastana i powoduje takie obciążenie?
- odpala dmuchawa
- kieruje nawiew na przednią szybę
- w cieplejsze dni uruchamia sprężarkę klimy
Każda z tych funkcji włączana osobnymi przyciskami działa bez problemu, natomiast używając funkcji "odparowania szyby" pali bezpiecznik. Co ciekawe dzieje się to wtedy gdy auto nie jest rozgrzane, potem jest ok. Ma ktoś jakiegoś pomysła? Może któraś klapa jest zastana i powoduje takie obciążenie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Ja bym zaczal od sprawdzenia dmuchawy.censored pisze:Czyli generalnie prawdopodobnie sam odpowiedziałes sobie na pytanie:
Powodem może być sam przełącznik.
Zdemontuj go i potrzebne mu będzie przemierzenie miernikiem.
Poz
Zdjal plastik ktory masuje szczotki.
Wykrecil ja i zdjal plastik ktory masuje szczotki.
Mmocno trzymal w reku.
Ustawil obroty na max.
Sprawdzil czy spod szczotek nie leca iskry przy max obrotach.
Byc moze juz sciezki zaczynaja na komutatorze/wirniku sa juz lekko zasyfione.
U mnie pomoglo przeczyszczenie igla i zrownanie zadziorow papierem sciernym.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [A6 C5 ALL] Funkcja odmrażania przed. szyby pali bezpiec
Jedna poprawka: klima zawsze się uruchamia. Klima nie tylko chłodzi, ale też osusza powietrze w kabinie. A tu chodzi właśnie m.in. o wyeliminowanie wilgoci.tomciar pisze:Co się dzieje po włączeniu tego przycisku? Wg mnie:
- odpala dmuchawa
- kieruje nawiew na przednią szybę
- w cieplejsze dni uruchamia sprężarkę klimy
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
No chyba nie zawsze - bo teraz w okolicach 0 st. nie uruchamia się sprężarka na pewno. axe pisze o dmuchawie - nie dalej jak 3 tygodnie temu miałem w rękach tą dmuchawę bo przy pewnych obrotach świszczała - trochę podlałem oliwą i jest ok. Przyznam że na szczotki nie spojrzałem, obejrzę to jeszcze raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
tomciar pisze:No chyba nie zawsze - bo teraz w okolicach 0 st. nie uruchamia się sprężarka na pewno. axe pisze o dmuchawie - nie dalej jak 3 tygodnie temu miałem w rękach tą dmuchawę bo przy pewnych obrotach świszczała - trochę podlałem oliwą i jest ok. Przyznam że na szczotki nie spojrzałem, obejrzę to jeszcze raz.
to u mnie byly te same objawy
najpierw swistanie
potem nasmarowalem
a potem jak juz wczesniej pisalem trzeba bylo zrobic
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
kolega Arekjask ma rację- w przypadku włączenia właśnie tego przycisku uruchamia sie sprężarka od klimy. Normalnie nie włącza sie poniżej 5 stopni C, ale ten przycisk mam za zadania osuszyć szybe nie ja schłodzić.tomciar pisze:No chyba nie zawsze - bo teraz w okolicach 0 st. nie uruchamia się sprężarka na pewno. axe pisze o dmuchawie - nie dalej jak 3 tygodnie temu miałem w rękach tą dmuchawę bo przy pewnych obrotach świszczała - trochę podlałem oliwą i jest ok. Przyznam że na szczotki nie spojrzałem, obejrzę to jeszcze raz.
Nawet jest swego rodzaju konserwujący schemat, że raz na jakiś czas zimą należy uruchomić sprężarkę od klimy właśnie w ten sposób, ma to na celu zapopbiegnięcie "zastania się" ukł. klimatyzacji -czyli głównie sprężarki.
Na moje oko masz problem ze sprężarką- wjedz do ciepłego garażu (pow 5 stopni) i włącz klimę- zobacz czy wogóle włączy się sprężarka
1,9 TDI -115KM...sacreble...
LIVE is 2fast 2be SLOW...sacreble...
LIVE is 2fast 2be SLOW...sacreble...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
A ja nadal będę obstawał przy swoim - sprężarka się nie włącza (przy obecnych temperaturach ok. 3 st.) po naciśnięciu tego przycisku. Gaśnie kontrolka ECO ale sprężarka się nie włącza, a wiem to ponieważ u mnie słychać lekko sprężarkę jak pracuje. Natomiast przy tej temperaturze sprężarka załączy się jak włączę obieg zamknięty. Poza tym całe lato używałem klimy i nigdy nie było problemu, tylko właśnie to odmrażanie. Wracając do tematu - podczas jazdy już rozgrzanym autem załączałem i wyłączałem to odmrażanie chyba z 30 razy, może się coś rozrusza. Od 2 dni testuję odmrażanie zaraz z rana i na razie wszystko ok, działa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
To dopowiem dalszą część tej "bajki". Samochody z klimą często mają mokrą plamę pod silnikiem. Dlaczego? To nie wyciek z silnika, tylko skroplona wilgoć z powietrza, które jest schładzane przez klimę.K@MiL pisze:To raczej też bajka z tym "osuszaniem"...
Klimatyzacja osusza powietrze, dotyczy to każdej klimy, nie tylko samochodowej.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
A nie jest tak, że wciśnięcie tego przycisku załącza grzałkę (taka elektryczną, która jest w przewodzie wentylacyjnym w oklicy nagrzewnicy) ?
Jakaś niesprawność tej grzałki (zwarcie) tłumaczyłaby palenie bezpiecznika.
Ewentualnie dmuchawa, która po wciśnięciu przycisku startuje od razu na wysokich obrotach. Ale to możesz sprawdzić : bez wciskania przycisku grzania przedniej szyby ustaw obroty dmuchawy na max (nie na AUTO), wyłącz stacyjkę. Po włączeniu stacyjki dmuchawa ruszy na ostatnich nastawach, jezeli spali bezpiecznik to winna jest dmuchawa, jeśli nie to nie ona.
Co do załączania sprężarki klimy to prawdą jest, że oziębianie powoduje wytrącanie wilgoci z powietrza, ale tzw osuszacze chłodnicze (ziebnicze) stosowane np do osuszania sprężonego powietrza pozwalają osiągnąć tzw. punt rosy na poziomie +2 do +3 stopni Celsjusza. Mozna byłoby je przestawić aby chłodziły niżej ale wytracony kondensat w nich zamarznie. Z tego powodu nie moga one byc w nieogrzewanych pomieszczeniach i z tego samego powodu jest zabezpieczenie w klimatyzacjach samochodowych, że nie startuje sprężarka w temp poniżej ok. + 5 stopni C.
Metoda na uruchamianie klimy zimą co jakiś czas dla jej konserwacji jest wstawić auto do ciepłego garazu. Słyszałem o grzaniu zapalniczką czujników temp. ale nie polecam oczywiście
Jakaś niesprawność tej grzałki (zwarcie) tłumaczyłaby palenie bezpiecznika.
Ewentualnie dmuchawa, która po wciśnięciu przycisku startuje od razu na wysokich obrotach. Ale to możesz sprawdzić : bez wciskania przycisku grzania przedniej szyby ustaw obroty dmuchawy na max (nie na AUTO), wyłącz stacyjkę. Po włączeniu stacyjki dmuchawa ruszy na ostatnich nastawach, jezeli spali bezpiecznik to winna jest dmuchawa, jeśli nie to nie ona.
Co do załączania sprężarki klimy to prawdą jest, że oziębianie powoduje wytrącanie wilgoci z powietrza, ale tzw osuszacze chłodnicze (ziebnicze) stosowane np do osuszania sprężonego powietrza pozwalają osiągnąć tzw. punt rosy na poziomie +2 do +3 stopni Celsjusza. Mozna byłoby je przestawić aby chłodziły niżej ale wytracony kondensat w nich zamarznie. Z tego powodu nie moga one byc w nieogrzewanych pomieszczeniach i z tego samego powodu jest zabezpieczenie w klimatyzacjach samochodowych, że nie startuje sprężarka w temp poniżej ok. + 5 stopni C.
Metoda na uruchamianie klimy zimą co jakiś czas dla jej konserwacji jest wstawić auto do ciepłego garazu. Słyszałem o grzaniu zapalniczką czujników temp. ale nie polecam oczywiście

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Hmm no gdybym miał taka grzałkę byłbym zadowolony :lol: ale nie mam czegoś takiego chyba u mnie.RomanS pisze:A nie jest tak, że wciśnięcie tego przycisku załącza grzałkę (taka elektryczną, która jest w przewodzie wentylacyjnym w oklicy nagrzewnicy) ?
Jakaś niesprawność tej grzałki (zwarcie) tłumaczyłaby palenie bezpiecznika.
A to sprawdzę, dzięki.Ewentualnie dmuchawa, która po wciśnięciu przycisku startuje od razu na wysokich obrotach. Ale to możesz sprawdzić : bez wciskania przycisku grzania przedniej szyby ustaw obroty dmuchawy na max (nie na AUTO), wyłącz stacyjkę. Po włączeniu stacyjki dmuchawa ruszy na ostatnich nastawach, jezeli spali bezpiecznik to winna jest dmuchawa, jeśli nie to nie ona.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No może nie we wszystkich autach jest, ja mam i jestem zadowolonytomciar pisze:Hmm no gdybym miał taka grzałkę byłbym zadowolony ale nie mam czegoś takiego chyba u mnie.

Parkując na dworze gdy zimą oskrobię boczne szyby to z tylnej ściągam wodę (ale to wiadomo) no i z przedniej też wystarczy gumowa skrobaczka
Części samochodowe online - Motostacja pl