[A6 C6]ubywający olej
[A6 C6]ubywający olej
Witam wszyskich klubowiczów mam problem tego rodzaju, żę moje audi C6 2005r 2.0 TDi coś szwankuje i niewiem co może być, postaram się opisać. Autem przyjechałem sam z Niemiec i ma przejechane 150000tyś km,wywieszka o zmianie oleju przypomniała mi aby zrobić wymiane, przy okazji dolałem plynu G12 bo był poniżej dolnego stanu. Przejechałem ok 1000km po wymianie oleju i okazało się, że płyn znowu mi zniknął niecałą litre a na korku wlewu oleju pojawił się szlam. Jutro sprawdzę jeszcze co jest w odmie ale boję się że to może być uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica zaznaczam że do wymiany oleju było wszystko w pożądku. Na wywieszce z olejem był olej 5W30 ja zalałem 10W40 czy to mogło mieć jakiś wpływ na tą sytuację czy może lepiej sprawdzić na serwisie przebieg auta może to coś powie bo gdy się zgodzi przebieg tochyba olej był napisany ok
MOÂŻE KTOÂŚ MIAÂŁ TAKIE PROBLEMY I COÂŚ DORADZI
przeczytaj regulamin nazywania tematów i stosuj się do niego
MOÂŻE KTOÂŚ MIAÂŁ TAKIE PROBLEMY I COÂŚ DORADZI
przeczytaj regulamin nazywania tematów i stosuj się do niego
Ostatnio zmieniony 15 cze 2008, 22:06 przez adam1234, łącznie zmieniany 2 razy.
- kylo99
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 991
- Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
- Kontakt:
kolego obawiam sie ze to uszczelka pod głowicą
no jak prawie litra plynu zniknela to niewesoło
[ Dodano: 2008-06-15, 21:27 ]
chociaz ja przy moich 170tys zalalem ten sam co od nowosci tzn ta sama norme
no jak prawie litra plynu zniknela to niewesoło
[ Dodano: 2008-06-15, 21:27 ]
tak kolego ale przy takim przebiegu juz mozna przejsc na polsyntetyk.pablo.k pisze:adam1234 mialeś w silniku pełny syntetyk a zalałeś pół syntetyk.
Olej musisz lac wg norm jakie są ustalone dla danego silnika.
chociaz ja przy moich 170tys zalalem ten sam co od nowosci tzn ta sama norme
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
nie wiem jak jest w R4, ale w V6 jak ktoś lepie cały czas full syntetyk i potem zaleje pół syntetyk to bardzo często dochodzi do rozszczelnienia silnika. Ja proponowałbym latarkę w dłoń i na początku zajrzyj pod maskę czy nie widać wycieków. Następnie auto na podnośnik i zobacz czy na dolnej osłonie i nad nią nie ma wycieków.
ps. trochę ten two post jest chaotycznie napisany, czytając go mam wrażenie, zę chodzi o płyn z układu wspomagania potem się dopiero dowiadujemy, że chodzi o olej
ps. trochę ten two post jest chaotycznie napisany, czytając go mam wrażenie, zę chodzi o płyn z układu wspomagania potem się dopiero dowiadujemy, że chodzi o olej
wywieszka o zmianie oleju przypomniała mi aby zrobić wymiane, przy okazji dolałem plynu G12 bo był poniżej dolnego stanu. Przejechałem ok 1000km po wymianie oleju i okazało się, że płyn znowu mi zniknął niecałą litre a na korku wlewu oleju pojawił się szlam.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Mam 2.0TDi i w instrukcji piszą, że silnik może pracować albo na 0W30 LongLife (wymiana co ok. 30tys. km.) albo 5W30 Standard (wymiana co ok. 15tys.km.) albo 5W40 (zalecana zmiana na 5W40 jak zacznie jeść oleju więcej niż 0.5l/1000km, wymiana co ok. 15tys. km.). Nie piszą nic o możliwości zamiany na 10W40, ale czerwonymi literami piszą, że nie wolno stosować innych olei. To tyle o instrukcji obsługi.adam1234 pisze:Na wywieszce z olejem był olej 5W30 ja zalałem 10W40 czy to mogło mieć jakiś wpływ na tą sytuację czy może lepiej sprawdzić na serwisie przebieg auta może to coś powie bo gdy się zgodzi przebieg tochyba olej był napisany ok
Moje autko ma 180tys. km. i ma zalane 0W30 i nic nie je. Jesteś pewny, że silnik ze stosunkowo małym (jak na 2.0TDi) przebiegiem może mieć 10W40?
sebbie
Code so clean you could eat off it!
Code so clean you could eat off it!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga