[a6 all ] czy lac paliwo firmowe?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 19:07
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
[a6 all ] czy lac paliwo firmowe?
Witam
Mam taką sprawę:
Mojego auta używam na co dzień w firmie, w której pracuję. W związku z tym mogę tankować paliwo, które do zakładu przywozi firma zewnętrzna. Podobno są to paliwa LOTOS-u. Tylko,że kierowcy wywrotek mówią,że ich auta chodzą gorzej na tej ropie w porównaniu do tej,którą tankują na BP lub orlenie tzn. przejeżdżają mniej kilometrów i może trochę więcej kopcą.
Ja jakoś nie zauważyłem specjalnej różnicy.
Dodam,że opłaca mi się tankować w firmie auto, bo dzięki temu sam nie muszę jeździć na stacje i bulić za paliwo. Przejeżdżam miesięcznie ok. 5 tys km.
I tu jest jest właśnie pies pogrzebany: czy jeździć prawie za darmo,ale ryzykować niepewne paliwo, czy też dać sobie spokój i lac ultimate na BP??
Mam taką sprawę:
Mojego auta używam na co dzień w firmie, w której pracuję. W związku z tym mogę tankować paliwo, które do zakładu przywozi firma zewnętrzna. Podobno są to paliwa LOTOS-u. Tylko,że kierowcy wywrotek mówią,że ich auta chodzą gorzej na tej ropie w porównaniu do tej,którą tankują na BP lub orlenie tzn. przejeżdżają mniej kilometrów i może trochę więcej kopcą.
Ja jakoś nie zauważyłem specjalnej różnicy.
Dodam,że opłaca mi się tankować w firmie auto, bo dzięki temu sam nie muszę jeździć na stacje i bulić za paliwo. Przejeżdżam miesięcznie ok. 5 tys km.
I tu jest jest właśnie pies pogrzebany: czy jeździć prawie za darmo,ale ryzykować niepewne paliwo, czy też dać sobie spokój i lac ultimate na BP??
Ostatnio zmieniony 03 gru 2009, 14:36 przez grzybciu_ndm, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Postawiłeś dość dziwne pytanie. Chcesz, żebyśmy ci poradzili: lej paliwo, co do którego nie masz pewności, bo jest taniej?
Ja tankuję tylko na stacjach sieciowych (np. BP, Orlen, Shell) i do tego w dużych miastach. Jak jadę w trasę to też szukam dużych stacji w miastach - jest mniejsze ryzyko, że chrzczą tam paliwo. A tankuję zwykłego diesla. Paliwa z rodzaju Ultimate można lać do nowszych diesli z CR i wtryskami piezoelektrycznymi, może to dla nich będzie lepsze (choć ja miałem toyotę w CR i też lałem zwykłego diesla). Te paliwa mają wyższą liczbę cetanową, czyli są "mocniejsze", ale nie przejedziesz na nich o tyle więcej kilometrów, żeby opłacało się je tankować zamiast zwykłego diesla. Może podczas wyprzedzania zauważysz jakąś różnicę, ale też nie sądzę, żeby była duża.
Kiedyś mechanik od toyoty powiedział mi, że paliwa w Polsce są generalnie dość kiepskiej jakości i nowoczesne silniki z CR i wtryskami piezo kiepsko je znoszą.
Jak nie masz pewności co do paliwa, to sam musisz sobie odpowiedzieć. A kierowcami wywrotek się nie przejmuj - to nie są ich prywatne samochody. Odpracują swoje i pójdą do remontu albo na złom. A tym nasz prywatny samochód. Jak go zajeździsz, to sam będziesz musiał sfinansować remont.
Nie napisałeś też, co to za wywrotki - stare ZIÂŁ-y, czy nowoczesne auta z silnikami CR i normą spalin EURO5?
Ja tankuję tylko na stacjach sieciowych (np. BP, Orlen, Shell) i do tego w dużych miastach. Jak jadę w trasę to też szukam dużych stacji w miastach - jest mniejsze ryzyko, że chrzczą tam paliwo. A tankuję zwykłego diesla. Paliwa z rodzaju Ultimate można lać do nowszych diesli z CR i wtryskami piezoelektrycznymi, może to dla nich będzie lepsze (choć ja miałem toyotę w CR i też lałem zwykłego diesla). Te paliwa mają wyższą liczbę cetanową, czyli są "mocniejsze", ale nie przejedziesz na nich o tyle więcej kilometrów, żeby opłacało się je tankować zamiast zwykłego diesla. Może podczas wyprzedzania zauważysz jakąś różnicę, ale też nie sądzę, żeby była duża.
Kiedyś mechanik od toyoty powiedział mi, że paliwa w Polsce są generalnie dość kiepskiej jakości i nowoczesne silniki z CR i wtryskami piezo kiepsko je znoszą.
Jak nie masz pewności co do paliwa, to sam musisz sobie odpowiedzieć. A kierowcami wywrotek się nie przejmuj - to nie są ich prywatne samochody. Odpracują swoje i pójdą do remontu albo na złom. A tym nasz prywatny samochód. Jak go zajeździsz, to sam będziesz musiał sfinansować remont.
Nie napisałeś też, co to za wywrotki - stare ZIÂŁ-y, czy nowoczesne auta z silnikami CR i normą spalin EURO5?
Kogel-mogel FB
Fora to jest biwak.
Fora to jest biwak.
Ale pytanie... :mrgreen:
Gdybym miał wachę za darmo to bym lał dodając ewentualnie jakiś preparat "uszlachetniający" paliwko w stulu Diesel Energy
W ostateczności na zmianę - raz darmowe raz jakiś Shell V-Power Diesel
Oczywiście jeśli firma, która dostarcza paliwo jest podejrzana i robi to jakąś starą, przerdzewiałą cysterką, to raczej odpowiedź jest prosta :-P
Gdybym miał wachę za darmo to bym lał dodając ewentualnie jakiś preparat "uszlachetniający" paliwko w stulu Diesel Energy
W ostateczności na zmianę - raz darmowe raz jakiś Shell V-Power Diesel
Oczywiście jeśli firma, która dostarcza paliwo jest podejrzana i robi to jakąś starą, przerdzewiałą cysterką, to raczej odpowiedź jest prosta :-P
Jeżdżę głównie w mieście i krótkie trasy.Jeżeli jeżdzisz po miescie. Być może.
Więc po co przepłacaćgrzybciu_ndm pisze:Ja jakoś nie zauważyłem specjalnej różnicy.
Ostatnio zmieniony 02 gru 2009, 09:30 przez A6TDI, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 19:07
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
To może lepiej by się było dogadać z szefem i brać faktury za paliwo a on by mi oddawał?
Tak by chyba było najbezpieczniej dla auta. Tyle tylko, ,że jak sie trafił dalszy wyjazd to sie jechało za darmo, a tak to trzeba by było jechać juz za swoje
Napisałem o Ultimate BP , bo po prostu tą stację mam najbliżej domu. Jakoś szczególnie nie faworyzuję tej sieci.
Na paliwie z firmy jeżdżą i stary Merc wywrotka (chyba z 82r.) jak i Scania z 2005. Oproćz tego VW Transportery 2,4D no i koparko-ładowarki JCB. I właśnie w filtrach od JCB widać czasem jakieś syfy
Tak by chyba było najbezpieczniej dla auta. Tyle tylko, ,że jak sie trafił dalszy wyjazd to sie jechało za darmo, a tak to trzeba by było jechać juz za swoje
Napisałem o Ultimate BP , bo po prostu tą stację mam najbliżej domu. Jakoś szczególnie nie faworyzuję tej sieci.
Na paliwie z firmy jeżdżą i stary Merc wywrotka (chyba z 82r.) jak i Scania z 2005. Oproćz tego VW Transportery 2,4D no i koparko-ładowarki JCB. I właśnie w filtrach od JCB widać czasem jakieś syfy
Chyba najlepsze rozwiązaniegrzybciu_ndm pisze:To może lepiej by się było dogadać z szefem i brać faktury za paliwo a on by mi oddawał?
Kilka lat tankowałem na BP (Avena w benzynie) i złego słowa nie mogę powiedzieć :roll:grzybciu_ndm pisze:Napisałem o Ultimate BP , bo po prostu tą stację mam najbliżej domu.
Rany wez to paliwo i zanies do labolatorim i zlec zbadanie, bedziesz wiedział co masz!
Myslenie , ze na stacjach jest paliwo dobre jest zgubne , a dlaczego ? bo ja całe zycie na zydach bazuje , a kolega co to jzu tu pisalem tankowal tylko na markowych bo audi kaprysne i te bzdury on zimą został stać , a ja jezdzilem dalej , on miał w baku 1.5 cm wastwe lodu i syfu ze chej , a ja dalej jezdze bez problemów , bo ja ! widze co leję - bo leje z banki !
jednego załuje , ze zdjec nie porobiłem tego co u niego w baku było - a na markowych stacjach tankowane :mrgreen: :mrgreen:
Myslenie , ze na stacjach jest paliwo dobre jest zgubne , a dlaczego ? bo ja całe zycie na zydach bazuje , a kolega co to jzu tu pisalem tankowal tylko na markowych bo audi kaprysne i te bzdury on zimą został stać , a ja jezdzilem dalej , on miał w baku 1.5 cm wastwe lodu i syfu ze chej , a ja dalej jezdze bez problemów , bo ja ! widze co leję - bo leje z banki !
jednego załuje , ze zdjec nie porobiłem tego co u niego w baku było - a na markowych stacjach tankowane :mrgreen: :mrgreen:
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
To ze paliwo jest tankowane na markowej stacji nie oznacza, że jest ono tez do konca super. Ostatnio jezeli inspekcja handlowa gdzies znajdzie paliwo niezgodne z normami to podaje nazwę do wiadomosci publicznej, i np. ostatnio byl shell. To czasem nie jest wina stacji ze dostana jakis syf z rozlewnii. Takze faworyzowanie jednej stacji czy drugiej nic nie daje. Generalnie jednak lepiej tankowac na wiekszych stacjach niz na prywatnych. Na paliwach z lotosu o ktorych kolega pisze też jezdziłem parę razy i osobiscie nie widze zadnej różnicy. A co do paliw od żyda, to co ty kolego widzisz w tej bańce jak lejesz ten olej? Chyba jeden wielki syf, w Polsce stan ON-u jest fatalny. Weżmy sobie chociaz do porownania ON z Niemiec - roznica niebo ziemia. Inny kolor, zero brzydkiego zapachu. Kiedys diesel wygladasl tak jak benzyna z daleka że było cięzko odroznic golym okiem, a teraz mamy ekodiesel z ekologicznym dodatkiem i lejem ropke zolta jak sloneczko.krzys124 pisze:Rany wez to paliwo i zanies do labolatorim i zlec zbadanie, bedziesz wiedział co masz!
Myslenie , ze na stacjach jest paliwo dobre jest zgubne , a dlaczego ? bo ja całe zycie na zydach bazuje , a kolega co to jzu tu pisalem tankowal tylko na markowych bo audi kaprysne i te bzdury on zimą został stać , a ja jezdzilem dalej , on miał w baku 1.5 cm wastwe lodu i syfu ze chej , a ja dalej jezdze bez problemów , bo ja ! widze co leję - bo leje z banki !
jednego załuje , ze zdjec nie porobiłem tego co u niego w baku było - a na markowych stacjach tankowane
Haiko /// tankuj do baniek a z nich do baku dopiero to bedziesz wiedział co ja widze ! wiec masz odpowiedz na swoje pytanie i nie siej defetyzmu .To ze raz tak zrobisz i nic widac nie bedzie jescze nic nie znaczy , ja leje z baniek juz 8 lat a paliwo mam albo bezposrednio z dystrybutora , albo z baku sciagniete samochodu ciezarowego który tankuje za stacjach markowych ,m bo wszystkie te auta to samochody z lat najstarsze teraz 2007 rok / olej z niemiec lepszy ! jasne wszystko jest tam lepsze sadzisz kromy niczym jakis dzieciak ! kolor ? wszak to kwestia barwnika , wiec znowu głupote walnołeś ! z reszta po co ja sie uruchamiam ....
to ja jezdze jak po polsce tak po niemczech i nie tylko - mam swoje zdanie .
to ja jezdze jak po polsce tak po niemczech i nie tylko - mam swoje zdanie .
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 19:07
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Takie jest twoje zdanie.Ja swoje wiem bo jakis czas pracowalem na stacji i rozmawialem wiele razy z kierowcami cystern, na temat naszego diesla. I kolor to nie tylko kwestia barwnika tylko dodatkow ekologicznych. Sa to takie same dodatki jakie masz w bioestrze. Stan tych dodatkow dolewanych do zwyklego diesla wynosi nawet do 30 %. Czasami bywa tak ze skonczy im sie ten dodatek i wtedy widac roznice, no ale to ty sie znasz.krzys124 pisze: kolor ? wszak to kwestia barwnika , wiec znowu głupote walnołeś !
Hmm... Dziwi mnie tez to ze skoro jezdzisz po Niemczech i nie tylko to nie widzisz zadnej roznicy. A zapach czym wytlumaczysz?? Moj brat jezdzi zestawem ciezarowym i jadac do Hiszpanii i tankujac powiedzmy 200 czy 300 l tamtego paliwa i majac zaladowane 24T widzi roznice..... wiec nie wiem gdzie ty to tankujesz..... a tak sie sklada ze tez jezdzi nowa ciezarowka, bodajze 2007 lub 2008 rok. Nawet mowi ze lepiej na wolnych obrotach chodzi i lepiej sie zbiera... ale co tam pewnie on tez sie nie zna.krzys124 pisze:olej z niemiec lepszy ! jasne wszystko jest tam lepsze sadzisz kromy niczym jakis dzieciak ...... to ja jezdze jak po polsce tak po niemczech i nie tylko
A wiecie czym różnią się paliwa na tych stacjach?? Cystternami tankowanymi w stacjach przeładunkowych PKP (np w Koluszkach)........arekjask pisze: Ja tankuję tylko na stacjach sieciowych (np. BP, Orlen, Shell) i do tego w dużych miastach. Jak jadę w trasę to też szukam dużych stacji w miastach - jest mniejsze ryzyko, że chrzczą tam paliwo.
Tak naprawdę właścicielami stacji w 80% nie są koncerny, tylko prywatne osoby, które dzierżawią loga na zasadach franszyzy (czy jak to sie tamn pisze) i właśnie od ich uczciwości zależy jakość paliwa.
Któryś z kolegów tu napisał, że przebadano jakość paliwa i shel miał zonka, a czemu inny zachwalają tą stację??? Właśnie dlatego.
Mnie osobiście mówiło już kilku speców od pomp, wtrysków itp..: najlepsza jest najzwyklejsza ropa, wszystkie te super, hiper, V-power (bynajmniej teoretycznie) mają zawierać jakieś "cudowne" związki, dzięki którym nasze auta będą "latały nie jeździły". Tymczasm dla np pompowtrysków nie jest dobre coś innego niż ropa, więc samo przez się mówi, aby lepiej używać zwykłej ropy na sprawdzonych stacjach, a czy to będzie na shelu BP, orlenie, czy u Pana Józia... wszystko jedno. A wyznacznikiem będzie jakość filtra paliwa przy wymianie.
Tu jeden kolega bardzo dobrze napisał- lej najpierw do beczek i przez gęste sitko nawet z jakąś gazą- jeśli uznasz, że leci syf- odpuść sobie- jeśli ok ja bym lał.
Ale -wybór należy do Ciebie. :mrgreen:
1,9 TDI -115KM...sacreble...
LIVE is 2fast 2be SLOW...sacreble...
LIVE is 2fast 2be SLOW...sacreble...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Tu akurat masz rację! Pochodzę z Płocka i tam większość stacji (niezależnie od logo) ma paliwo z Orlenu . A ceny jak w Zakopcu... A wydawać by się mogło, że jak blisko rafinerii, to ceny powinny być niższe.sacreble pisze:A wiecie czym różnią się paliwa na tych stacjach?? Cystternami tankowanymi w stacjach przeładunkowych PKP (np w Koluszkach)........
I tu też masz rację. Dlatego tankuję na dużych stacjach i biorę faktury. Na fakturze jest napisane, czy to stacja np. BP Polska, czy "Józek Kowalski - stacja patronacka BP". Te drugie staram się omijać.sacreble pisze:Tak naprawdę właścicielami stacji w 80% nie są koncerny, tylko prywatne osoby, które dzierżawią loga na zasadach franszyzy (czy jak to sie tamn pisze) i właśnie od ich uczciwości zależy jakość paliwa.
Któryś z kolegów tu napisał, że przebadano jakość paliwa i shel miał zonka, a czemu inny zachwalają tą stację??? Właśnie dlatego.
Lepsze paliwa (mp. Shell V-Power) nie są produkowane w Polsce i są importowane. To jakaś gwarancja ich lepszej jakości, ale - jak wspomniałeś - mają z kolei jakieś dodatki, które niekoniecznie muszą dobrze wpływać na silniki, szczególnie te najnowocześniejsze.
Moim zdaniem silniki 1.9 i 2.5 TDI to silniki starszej generacji, które zniosą paliwo gorszej jakości. Ale już nowe diesle z CR mogą znosić je kiepsko.
Kogel-mogel FB
Fora to jest biwak.
Fora to jest biwak.
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
A co powiecie na ON od ruskich? Ponoć maja bardzo dobre i czyste paliwo. Podobno lukoil jest siecią stacji,których dostawcą są właśnie ruskie. Ja juz drugi rok leję ruskie paliwo i nie narzekam. Teściu jeździ na tirach i przywozi mi właśnie taki rosół. Leję z baniaków i śmigam. Nawet poprzedniej zimy przy tych dużych mrozach nie miałem problemu z odpalaniem a bęzyniaki palić nie chciały. To paliwo podobno pochodzi z rosyjskiego shella.
[/quote]
Moim zdaniem silniki 1.9 i 2.5 TDI to silniki starszej generacji, które zniosą paliwo gorszej jakości. Ale już nowe diesle z CR mogą znosić je kiepsko.[/quote]
tu niestety trzeba uważać: silniki 1,9 (takie jak mój) od bodajże 2000r są na pompowtryskach, które też niewybaczaja zupy w baku, choć i tak sa o niebo mniej wrażliwe niż wspominane tu autka pochodzące od kraju, gdzie żaby sie jada :mrgreen: :mrgreen:
Moim zdaniem silniki 1.9 i 2.5 TDI to silniki starszej generacji, które zniosą paliwo gorszej jakości. Ale już nowe diesle z CR mogą znosić je kiepsko.[/quote]
tu niestety trzeba uważać: silniki 1,9 (takie jak mój) od bodajże 2000r są na pompowtryskach, które też niewybaczaja zupy w baku, choć i tak sa o niebo mniej wrażliwe niż wspominane tu autka pochodzące od kraju, gdzie żaby sie jada :mrgreen: :mrgreen:
1,9 TDI -115KM...sacreble...
LIVE is 2fast 2be SLOW...sacreble...
LIVE is 2fast 2be SLOW...sacreble...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga