Podczas przełączenia się na [P] Parking, nie zawsze podświetla się [P] i nie pokazują się te napisy jak przy [N] a powinny bo wcześniej tak było.
Problem występuje raz na jakiś czas, samochód można odpalić na [P] nawet, gdy jest niepodświetlone, pozostałe biegi podświetla.
Czasem jak poruszam lekko dźwignią na [P] lub po wciskam ten przycisk z boku to pokaże się [P], ale bez napisów, czyli jakby do końca coś nie działało
Link do filmiku nr.1
Link do filmiku nr.2
A powinno być tak jak wcześniej, czyli że pokazują się te napisy przy [P] i [N[ i się podświetla
Link do filmiku
Czy ktoś miał taki problem??
[A6 C5 2,5 TDI] TipTronic - Nie podświetla się [P] Parking
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Objawy wskazują że jest to problem wybieraka - tym podświetleniem biegów sterują podobno magnesiki w tej srebrnej obudowie drążka zmiany pracy skrzyni. Musisz to delikatnie rozebrać i pooglądać - jest tam taka płytka elektroniczna z elementami elektronicznymi, może tam się coś przesunęło - bo raz podświetla innym razem nie.
Też mi się tak wydaje, że coś się przesunęło.
Bo jak nie podświetla się, [P] to muszę lekko spróbować jeszcze przesunąć dźwignię drążka zmiany biegów od siebie z 2mm i wtedy się podświetli [P]
A stało się to wtedy jak ktoś inny jechał moim autem i stał 2 razy na zjeździe w dół i auto było pochylone do przodu i został wrzucony [P] Parking (bez wcześniejszego zaciągniętego hamulca ręcznego) i wtedy nastąpiło szarpnięcie i musiała zadziałać duża siła na [P]
A jak to delikatnie rozebrać? Jak do tego się zabrać?
Bo jak nie podświetla się, [P] to muszę lekko spróbować jeszcze przesunąć dźwignię drążka zmiany biegów od siebie z 2mm i wtedy się podświetli [P]
A stało się to wtedy jak ktoś inny jechał moim autem i stał 2 razy na zjeździe w dół i auto było pochylone do przodu i został wrzucony [P] Parking (bez wcześniejszego zaciągniętego hamulca ręcznego) i wtedy nastąpiło szarpnięcie i musiała zadziałać duża siła na [P]
A jak to delikatnie rozebrać? Jak do tego się zabrać?
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
na 100% na forum jest, czytałem o tymA jak to delikatnie rozebrać? Jak do tego się zabrać?
przeważnie mieli ten problem ziomale co im tip nie działał, okazało się, że faktycznie magnesy powypadały, ale u Ciebie wygląda mi to na coś innego, inne objawy, ale można tam zerknąć
ściągasz ten "dings" pod lewarkiem w dół - ten stożkowy (schodzi łagodnie)
następnie pociągasz wajchę do góry, ale bez wciśniętego sprzęgła, następnie podważasz delikatnie chromową blaszkę - tylko DELIKATNIE
ale zanim się za to zabierzesz, przekop forum, jest dokładnie to opisane wraz ze zdjęciami!!!
edit
a jak z podświetleniem pod przy wybieraku :?:
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
Też borykam się z podobnym problemem i podejrzewam linkę. Ja zdjąłem ta drukowana płytkę i bez problemu mogłem jeździć na wszystkich biegach prócz tipa. U mnie problem polega na tym ,że po wrzuceniu neutrala lub driva palą mi się wsteczne światła i działa parktronik. Dopiero po wrzuceniu na 4 lub3 i z powrotem na D jadę do przodu bez świateł wstecznych. Ktoś mi już mówił że problem tkwi w regulacji linki wybieraka,ale niestety nie bardzo chciał się za to zabrac. Sorki-muszę poprawić-testowałem PRND a nie 432. Za te blokadki odpowiedzialna jest już chyba ta płytka i elektronika a nie linka.SCORPI pisze:Dziś zadzwoniłem do firmy Sosnowski, powiedziałem, w czym jest problem, i trzeba wyregulować Linke koszt 30zł, będę musiał do nich podjechać przy najbliższej okazji.
Chyba, że ktoś już regulował tą Linke i by przedstawił, co i jak??
Po regulacji linki nie ma już tego problemu, zawsze pewnie podświetla się [P]
Wyglądało to tak jakby drążek był pomiędzy [P] a [R]
Ale zawsze możesz się upewnić i zadzwonić do firmy Sosnowski - (wpisz w google)
Wyglądało to tak jakby drążek był pomiędzy [P] a [R]
Według mnie też u ciebie jest to kwestia regulacji linki.piotrekkawa pisze: Też borykam się z podobnym problemem i podejrzewam linkę. Ja zdjąłem ta drukowana płytkę i bez problemu mogłem jeździć na wszystkich biegach prócz tipa. U mnie problem polega na tym ,że po wrzuceniu neutrala lub driva palą mi się wsteczne światła i działa parktronik. Dopiero po wrzuceniu na 4 lub3 i z powrotem na D jadę do przodu bez świateł wstecznych. Ktoś mi już mówił że problem tkwi w regulacji linki wybieraka,ale niestety nie bardzo chciał się za to zabrac. Sorki-muszę poprawić-testowałem PRND a nie 432. Za te blokadki odpowiedzialna jest już chyba ta płytka i elektronika a nie linka.
Ale zawsze możesz się upewnić i zadzwonić do firmy Sosnowski - (wpisz w google)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga