[A6 C6 2.7TDI] Jak bardzo czula jest trakcja i jak sprawdzic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
[A6 C6 2.7TDI] Jak bardzo czula jest trakcja i jak sprawdzic
Wczoraj siadlem za ster przednionapedowej A6 C6 w dieslu, troche popadalo wiec staralem sie obchodzic z nia delikatnie. Jednakze mimo ze tylko muskalem pedal gazu, przy probie ruszenia z miejsca przednie kola co chwila buksowaly w miejscu. Czy jest to normalny objaw, czy powienienem zobaczyc jakas kontrolke na desce oznajmiajaca ze trakcja sie zalcza?
Ostatnio zmieniony 25 lis 2009, 19:57 przez misiak78, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Masz jakiś super silnik w tej C5-ce
. Popraw temat, bo chodzi ci o C6, nie C5.
Jeżeli koła ci buksują, to kontrola trakcji nie działa (jest np. wyłączona). Kontrola trakcji ma właśnie zapobiegać buksowaniu kół. Objawia się to tym, że jak gwałtownie ruszasz i koła próbują buksować, to ograniczana jest moc silnika, a koła są przyhamowywane - czuć lekkie szarpania podobne, jak przy działającym ABS-ie przy hamowaniu (bo w to też angażowany jest ABS). I zapala się kontrolka, że zadziałał układ kontroli trakcji.

Jeżeli koła ci buksują, to kontrola trakcji nie działa (jest np. wyłączona). Kontrola trakcji ma właśnie zapobiegać buksowaniu kół. Objawia się to tym, że jak gwałtownie ruszasz i koła próbują buksować, to ograniczana jest moc silnika, a koła są przyhamowywane - czuć lekkie szarpania podobne, jak przy działającym ABS-ie przy hamowaniu (bo w to też angażowany jest ABS). I zapala się kontrolka, że zadziałał układ kontroli trakcji.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
W A6 C6? Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia, mam C5-kę. I nie mam kontroli trakcji. Mam tylko ESP. Miałem kontrolę trakcji w Avensisie dlatego wiem, jak działamisiak78 pisze:W takim razie tak jak mowisz jest wylaczona albo uszkodzona, co zamierzam niezwlocznie sprawdzic. Mala podpowiedz, gdzie znajduje sie przycisk od trakcji na desce??

Może w tym egzemplarzu nie ma kontroli trakcji? Sprawdź kody wyposażenia, tam powinna chyba być informacja, czy masz kontrolę trakcji.
Kody wyposażenia
Kody wyposażenia - dekoder
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Z całym szacunkiem censored, ESP to "z ang. Electronic Stability Program - elektroniczny program stabilizacji, układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR" (cytuję za Wikipedią).censored pisze:ESp - to jest kontrola trakcji. Jest ona połaczona - ścisle wspólpracuje z ABS i właśnie z ASR odpowiedzialnym za poślizg kół przy ruszaniu.
Kontrola trakcji to ASR. I znowu cytat za Wikipedią: "System kontroli trakcji - system zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem)."
Masz rację, że kontrola trakcji jest częścią ESP, ale ESP to nie kontrola trakcji

W Avensisie miałem ESP i ASR (inaczej się nazywały) i mogłem wyłączyć ASR - czyli kontrolę trakcji, ale nie było możliwości wyłączenia kontroli stabilizacji toru jazdy. Takie dziwne rozwiązanie. Podejrzewam, że nawet po wyłączeniu kontroli trakcji, przy zadziałaniu ESP kontrola trakcji też działała. Jak wyłączałem kontrolę trakcji, to przy ruszaniu koła buksowały aż miło

Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

witam. trochę odgrzeje kotleta....
a więc wydaje mi sie ze mam problem z esp...
gdy esp mam zalaczone i ruszam na sniegu, lub błocie pośniegowym nie idzie ruszyć samochodem. Esp sie zalacza jak szalone i ciagle odbiera moc od silnika... za przeproszeniem stare escorty i cinquecento.... ruszaja na swiatłach szybciej ode mnie .... <wstyd> zmieniam biegi na wyzsze zeby esp sie nie zalaczało i dopiero z 4 biegu jako tako auto zaczyna ruszać....
z kolei jak wylacze esp to stoje w miejscu i kola sie krecą....
Czy jest jakas regulacja czułości esp? Czy ktoś sie spotkał z takim problemem?
dodam że jesli chodzi o opony mam: Pirelli Sotto Zero z 2010roku , z bieżnikiem około 6mm. 245/40/18.
Więc myśle ze raczej to nie wina opon.
a więc wydaje mi sie ze mam problem z esp...
gdy esp mam zalaczone i ruszam na sniegu, lub błocie pośniegowym nie idzie ruszyć samochodem. Esp sie zalacza jak szalone i ciagle odbiera moc od silnika... za przeproszeniem stare escorty i cinquecento.... ruszaja na swiatłach szybciej ode mnie .... <wstyd> zmieniam biegi na wyzsze zeby esp sie nie zalaczało i dopiero z 4 biegu jako tako auto zaczyna ruszać....
z kolei jak wylacze esp to stoje w miejscu i kola sie krecą....
Czy jest jakas regulacja czułości esp? Czy ktoś sie spotkał z takim problemem?
dodam że jesli chodzi o opony mam: Pirelli Sotto Zero z 2010roku , z bieżnikiem około 6mm. 245/40/18.
Więc myśle ze raczej to nie wina opon.
jesli chodzi o opony to raczej odpadają , bo na letnich michelinach 235/35/19, po deszczu esp tez sie czesto załacza.
musze się przyjrzeć tej elektronice.
Na dnaich bede wymieniał klocki i tarcze na tylnej osi to zobacze jak sie koła kręca na podnośniku. Czy cos ich nie trzyma.
musze się przyjrzeć tej elektronice.
Na dnaich bede wymieniał klocki i tarcze na tylnej osi to zobacze jak sie koła kręca na podnośniku. Czy cos ich nie trzyma.
WYKONANE MODY:
- Przednie lampy poliftowe LED
- Tylnie lampy Full LED
- Alu Audi S5 19"
- Polskie MENU
- Podświetlenie rejestracji LED
- Całe auto biała perła
- Końcówki tłumików 90mm
- CHIP + 46KM - Dzieki GCS Tuning
- Przednie lampy poliftowe LED
- Tylnie lampy Full LED
- Alu Audi S5 19"
- Polskie MENU
- Podświetlenie rejestracji LED
- Całe auto biała perła
- Końcówki tłumików 90mm
- CHIP + 46KM - Dzieki GCS Tuning
jak wylacze esp to kreca sie kola w miejsu i ciezko ruszyc.....
myslac logicznie... dobrze kolego mowisz z tymi tylnymi kołami... to cos jakby na zaciagnietym recznym ruszac... zbadam temat.
myslac logicznie... dobrze kolego mowisz z tymi tylnymi kołami... to cos jakby na zaciagnietym recznym ruszac... zbadam temat.
WYKONANE MODY:
- Przednie lampy poliftowe LED
- Tylnie lampy Full LED
- Alu Audi S5 19"
- Polskie MENU
- Podświetlenie rejestracji LED
- Całe auto biała perła
- Końcówki tłumików 90mm
- CHIP + 46KM - Dzieki GCS Tuning
- Przednie lampy poliftowe LED
- Tylnie lampy Full LED
- Alu Audi S5 19"
- Polskie MENU
- Podświetlenie rejestracji LED
- Całe auto biała perła
- Końcówki tłumików 90mm
- CHIP + 46KM - Dzieki GCS Tuning