Witam,
co myslicie o silniku 2,5TDI V6 -BDG czy jest godny polecenia? Jakie awarie wystepuja itp. czekam na Wasze opinie.
[Audi A6 C5] z silnikem BDG
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Kuna, nie kop pana bo się spocisz
.
Kolego mario__87, w dziale poświęconym silnikom wysokoprężnym znajdziesz wiele postów o tych silnikach (często jest to informacja w środku jakiegoś tematu, trzeba trochę pogrzebać). Ja mam analogiczny silnik - BDH 180 KM.
Według osób, które znają się na rzeczy (poczytaj posty użytkownika Piotruś), to silniki bardzo udane pod względem mechanicznym (wałki, popychacze zaworów itp.), na ich bazie powstały silniki 2.7 i 3.0 TDI. Niestety mają skopany układ zasilania paliwem. Chyba dlatego, że próbowano uzyskać normę emisji spalin EURO 4 bez DPF-a, sterując tylko pracą silnika. Największe bolączki to nierówna praca i spadki mocy w okolicach 2 - 3 tys. obrotów. Diagnoza - tu podeprę się autorytetem Piotra - "źródło problemów lokuje się w samym sercu układu zasilania, wymagającego całkowitej rekonfiguracji w trakcie naprawy".
Tu masz post do poczytania: https://a6klub.pl/mala-moc-i-dziwny-wykres-mocy-25-tdi-163km-2004-vt9034.htm.

Kolego mario__87, w dziale poświęconym silnikom wysokoprężnym znajdziesz wiele postów o tych silnikach (często jest to informacja w środku jakiegoś tematu, trzeba trochę pogrzebać). Ja mam analogiczny silnik - BDH 180 KM.
Według osób, które znają się na rzeczy (poczytaj posty użytkownika Piotruś), to silniki bardzo udane pod względem mechanicznym (wałki, popychacze zaworów itp.), na ich bazie powstały silniki 2.7 i 3.0 TDI. Niestety mają skopany układ zasilania paliwem. Chyba dlatego, że próbowano uzyskać normę emisji spalin EURO 4 bez DPF-a, sterując tylko pracą silnika. Największe bolączki to nierówna praca i spadki mocy w okolicach 2 - 3 tys. obrotów. Diagnoza - tu podeprę się autorytetem Piotra - "źródło problemów lokuje się w samym sercu układu zasilania, wymagającego całkowitej rekonfiguracji w trakcie naprawy".
Tu masz post do poczytania: https://a6klub.pl/mala-moc-i-dziwny-wykres-mocy-25-tdi-163km-2004-vt9034.htm.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
No właśnie, to temat o moim auciePiotruś pisze:Tutaj jeszcze coś na temat możliwej wady układu wtryskowego BDG/BDH:
a6-c5-25tdi-bdh-nerwowe-drgawki-na-woln ... htm#147640 .

Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 lut 2010, 21:47
- Lokalizacja: Deutschland
Piotruś, Witam P.Piotrze!Mieszkam w Niemczech!Czy jest mozliwy kontakt z Panem na tel,stacjonarny?Jezeli tak to prosze podac nr.na poczte:gienekkraf@wp.pl Pozdrowienia!Gienek