[All]Montaż stożka i silnik z turbiną - ku przestrodze
pqlamz pisze:DoRuS,Czesc!! Masz racje co do spadku mocy w tym silniku zwlaszcza w upalne dni
Masz jakies zdjecia jak zamocowac ta folie???
Mam zamiar tak zrobic jak napisales tylko zeby mi tej folii wentylator nie wciagna bo bedzie lipa
to jest banalne... taka folie a raczej tasme dostalem od gosci ktorzy na biorowcach robia klimatyzacje dosyc groba... ale na tyle gietka zeby ladnie obkleic... wyglada to troche jak jakis statek kosmiczny..:D ale efekt daje. bede mial okazje to zrobie fotke....posti pisze:jaka fole zastosowałeś?masz moze jakies fotki jak to zrobiłeś u siebie?
ale i tak niedlogo stozka zasadze, i bede musial przebodowac troche...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
Co do stożków to prawda leży po środku, jak do samochodu założymy BIGturbo to czy na seryjnym filtrze będzie oddychało jak należy? NIE będzie, a w skrajnych przypadkach to seryjny filtr może zostać rozerwany... problem jest w tym że ludzie montują/serwisują stożki/filtry sportowe nie zgodnie ze sztuką...
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, 14:00 przez TuneFORCE, łącznie zmieniany 1 raz.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
- Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew
Samo zwiększenie przepustowości filtra to nie wszystko. W artykule który zmieścił kolega Rubio, jest mała wzmianka o zjawisku falowym. Konstruktorzy projektując układ dolotowy sporo się naliczyli dobierając jego długość, średnicę kształt itp.
Tak jak w silnikach turbodoładowanych ma to troszeczkę mniejsze znaczenie, tak w silnikach wolnossących ma to kolosalne znaczenie. Cylindry napełniane są w pewnych cyklach. Dodatkowo zasysane powietrze lub mieszanka nabieraja ogromnych prędkości. Odpowiednie ukształtowanie dolotu powoduje tak zwany efekt doładowania dynamiczego. Tak w dużym streszczeniu powietrze samo wpycha się do komory spalania. Obecnie wielu producentów stosuje kolektory ssące o zmiennej długości. Polega to na tym, że w zakresie niskich obrotów powietrze zaysane jest długim wąskim kanałem co powoduje duże podciśnienie, oraz możliwość do rozpędzenia powietrza do bardzo dużych prędkości, w tym momencie uzyskujemy duży moment obrotowy który odpowiada za przyspieszenie i jednocześnie zmniejszamy efekt zjawiska falowego. Po przekroczeniu pewnych obrotów siłownik przełącza kanał na króki ale zato szeroki, co powoduje krótką drogę mieszanki, i dużą moc odpowiedzalną za prędkość.
W obecnych warunkach nie wyobrażam sobie możliwości poprawiania nowego silnika wyprodukowanego fabrycznie, bez naprawde dużego zaplecza wiedzy i praktyki, ponieważ są to mocno zaawansowane urządzenia.
Przestrzegam więc przed popularnymi Tuningami, typu tani stożek ze sraj taśmy, power box za jedyne 49,99, czy nowy dolot z PCV.
Możę kogoś uraziłem, ale takie jest moje zdanie.
Tak jak w silnikach turbodoładowanych ma to troszeczkę mniejsze znaczenie, tak w silnikach wolnossących ma to kolosalne znaczenie. Cylindry napełniane są w pewnych cyklach. Dodatkowo zasysane powietrze lub mieszanka nabieraja ogromnych prędkości. Odpowiednie ukształtowanie dolotu powoduje tak zwany efekt doładowania dynamiczego. Tak w dużym streszczeniu powietrze samo wpycha się do komory spalania. Obecnie wielu producentów stosuje kolektory ssące o zmiennej długości. Polega to na tym, że w zakresie niskich obrotów powietrze zaysane jest długim wąskim kanałem co powoduje duże podciśnienie, oraz możliwość do rozpędzenia powietrza do bardzo dużych prędkości, w tym momencie uzyskujemy duży moment obrotowy który odpowiada za przyspieszenie i jednocześnie zmniejszamy efekt zjawiska falowego. Po przekroczeniu pewnych obrotów siłownik przełącza kanał na króki ale zato szeroki, co powoduje krótką drogę mieszanki, i dużą moc odpowiedzalną za prędkość.
W obecnych warunkach nie wyobrażam sobie możliwości poprawiania nowego silnika wyprodukowanego fabrycznie, bez naprawde dużego zaplecza wiedzy i praktyki, ponieważ są to mocno zaawansowane urządzenia.
Przestrzegam więc przed popularnymi Tuningami, typu tani stożek ze sraj taśmy, power box za jedyne 49,99, czy nowy dolot z PCV.
Możę kogoś uraziłem, ale takie jest moje zdanie.
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Dobra przeczytałem kompletny temat. Sorry że odgrzebuje kotleta, ale lepsze to niż nowy.
Chodzi o montaż stożka w 2.8. Aby to porządnie zrobić, musi być odizolowanie dolotu od komory silnika, aby zasysało tylko zimne powietrze. Moje pytani za 100pkt. Jaki koszt takiej kompletnej przyjemności? I czego się po tym można spodziewać?
Chodzi o montaż stożka w 2.8. Aby to porządnie zrobić, musi być odizolowanie dolotu od komory silnika, aby zasysało tylko zimne powietrze. Moje pytani za 100pkt. Jaki koszt takiej kompletnej przyjemności? I czego się po tym można spodziewać?
