Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[All]Montaż stożka i silnik z turbiną - ku przestrodze

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Rocznik: 2007
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 26 sie 2009, 19:57

jaka fole zastosowałeś?masz moze jakies fotki jak to zrobiłeś u siebie?
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 26 sie 2009, 20:20

pqlamz pisze:DoRuS,Czesc!! Masz racje co do spadku mocy w tym silniku zwlaszcza w upalne dni
Masz jakies zdjecia jak zamocowac ta folie???
Mam zamiar tak zrobic jak napisales tylko zeby mi tej folii wentylator nie wciagna bo bedzie lipa
posti pisze:jaka fole zastosowałeś?masz moze jakies fotki jak to zrobiłeś u siebie?
to jest banalne... taka folie a raczej tasme dostalem od gosci ktorzy na biorowcach robia klimatyzacje dosyc groba... ale na tyle gietka zeby ladnie obkleic... wyglada to troche jak jakis statek kosmiczny..:D ale efekt daje. bede mial okazje to zrobie fotke....

ale i tak niedlogo stozka zasadze, i bede musial przebodowac troche...

mart73301

Post autor: mart73301 » 27 sie 2009, 09:14

DoRuS pisze:bede mial okazje to zrobie fotke....
Sam jestem ciekawy jak to wygląda i liczę na fotki.

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 27 sie 2009, 23:19

Co do stożków to prawda leży po środku, jak do samochodu założymy BIGturbo to czy na seryjnym filtrze będzie oddychało jak należy? NIE będzie, a w skrajnych przypadkach to seryjny filtr może zostać rozerwany... problem jest w tym że ludzie montują/serwisują stożki/filtry sportowe nie zgodnie ze sztuką...
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, 14:00 przez TuneFORCE, łącznie zmieniany 1 raz.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: RS6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 18 lis 2009, 13:30

Ja u siebie mam K&N i własnie założyłem taka scianke z Alu zeby za bardzo sie nie grzało

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 18 lis 2009, 17:24

jesli ktos wlozy stozek do poloneza to niechsieniespodziewa 200 koni :D

LuQas, ale stozek...? wlasnie ta oslona termiczna najwaziejsza!!!!

franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

Post autor: franklin » 20 lis 2009, 10:23

Samo zwiększenie przepustowości filtra to nie wszystko. W artykule który zmieścił kolega Rubio, jest mała wzmianka o zjawisku falowym. Konstruktorzy projektując układ dolotowy sporo się naliczyli dobierając jego długość, średnicę kształt itp.
Tak jak w silnikach turbodoładowanych ma to troszeczkę mniejsze znaczenie, tak w silnikach wolnossących ma to kolosalne znaczenie. Cylindry napełniane są w pewnych cyklach. Dodatkowo zasysane powietrze lub mieszanka nabieraja ogromnych prędkości. Odpowiednie ukształtowanie dolotu powoduje tak zwany efekt doładowania dynamiczego. Tak w dużym streszczeniu powietrze samo wpycha się do komory spalania. Obecnie wielu producentów stosuje kolektory ssące o zmiennej długości. Polega to na tym, że w zakresie niskich obrotów powietrze zaysane jest długim wąskim kanałem co powoduje duże podciśnienie, oraz możliwość do rozpędzenia powietrza do bardzo dużych prędkości, w tym momencie uzyskujemy duży moment obrotowy który odpowiada za przyspieszenie i jednocześnie zmniejszamy efekt zjawiska falowego. Po przekroczeniu pewnych obrotów siłownik przełącza kanał na króki ale zato szeroki, co powoduje krótką drogę mieszanki, i dużą moc odpowiedzalną za prędkość.
W obecnych warunkach nie wyobrażam sobie możliwości poprawiania nowego silnika wyprodukowanego fabrycznie, bez naprawde dużego zaplecza wiedzy i praktyki, ponieważ są to mocno zaawansowane urządzenia.
Przestrzegam więc przed popularnymi Tuningami, typu tani stożek ze sraj taśmy, power box za jedyne 49,99, czy nowy dolot z PCV.
Możę kogoś uraziłem, ale takie jest moje zdanie.

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: RS6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 20 lis 2009, 14:34

DoRuS pisze:jesli ktos wlozy stozek do poloneza to niechsieniespodziewa 200 koni :D

LuQas, ale stozek...? wlasnie ta oslona termiczna najwaziejsza!!!!
Dorus ale co masz przez to na myśli ale stozek ??

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 23 lis 2009, 00:11

LuQas, chodzilo mi o to czy masz tozek k&n czy wkladke ..?

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: RS6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 23 lis 2009, 14:23

nie mam Stożek K&N i do tego zrobiona przegrode miedzy silnikiem a stożkiem i dodatkowy Dolot Zimnego Powietrza

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 24 lis 2009, 02:43

czyli prawidlowo..:)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 05 mar 2011, 20:52

Dobra przeczytałem kompletny temat. Sorry że odgrzebuje kotleta, ale lepsze to niż nowy.
Chodzi o montaż stożka w 2.8. Aby to porządnie zrobić, musi być odizolowanie dolotu od komory silnika, aby zasysało tylko zimne powietrze. Moje pytani za 100pkt. Jaki koszt takiej kompletnej przyjemności? I czego się po tym można spodziewać? :)

marcinuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:55
Lokalizacja: Redditch

Post autor: marcinuk » 04 kwie 2011, 13:03

Sam chce się podlączyć niż zakladać nowy temat.

Czy ma ktoś założony f. stożowy w silniku z turbiną. Bo są różne opinnie, ale wiem , że się zaklada tylko jest wiecej grzebaniny. Może ktoś da fotki lub kilka porad.
:)

vectra007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: vectra007 » 17 kwie 2011, 20:46

a ja mam sportowy wklad filtra k&n ale mam v6 bez turbo ;p
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja