[2.0 TDI BRE 140KM] mrugająca kontrolka świec i check engine
[2.0 TDI BRE 140KM] mrugająca kontrolka świec i check engine
Witam,
chciałbym zapytać o problem jaki wystąpił ostatnio w moim aucie. Otóż sekwencja zdarzeń była następująca: w pierwszej kolejności zaświecił się błąd na FIS : problem z filtrem cząstek stałych DPF, po przejechaniu powiedzmy 80 km następnego dnia, cały czas się świecił, mimo że instrukcja twierdzi, iż filtr powinien się oczyścić po dłuższej jeździe na wyższych obrotach, zamiast tego pojawiła się migająca kontrolka świec żarowych. Po wyłączeniu i włączeniu silnika dodatkowo zaświecił się piktogram silnika - czyli układ kontroli spalin. Odstawiłem auto do zaprzyjaźnionego warsztatu. Mechanik stwierdził, że najprawdopodobniej zapchany jest DPF. Filtr został wstępnie wyczyszczony (kwasem , na tyle na ile to możliwe), ale to nie dało żadnego rezultatu, kontrolki się nadal świecą. Istnieje podejrzenie, że może być kłopot z którąś z sond albo faktycznie filtr jest do wywalenia. Czy możecie pomóc, chciałbym sprawdzić inne ewentualności zanim kupię nowy filtr - tani nie jest. Dodatkowo na VCDS logowany jest taki błąd:
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 03G 906 016 GB HW: 03G 906 016 GB
Component: R4 2,0L EDC 000SG 9663
Revision: --H02--- Serial number:
Coding: 0000072
Shop #: WSC 49883 141 87625
1 Fault Found:
008194 - Particulate Trap Bank 1: Efficiency Below Threshold
P2002 - 000 - - - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Mileage: 124287 km
Time Indication: 0
Date: 2006.03.15
Time: 19:54:19
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Speed: 0.0 km/h
(no units): 2.0
Duty Cycle: 38.7 %
(no units): 15.30
Temperature: 8.1°C
Time: 4492.8 s
(datą się nie sugerujcie, przestawiony zegar)
dzięki za pomoc
chciałbym zapytać o problem jaki wystąpił ostatnio w moim aucie. Otóż sekwencja zdarzeń była następująca: w pierwszej kolejności zaświecił się błąd na FIS : problem z filtrem cząstek stałych DPF, po przejechaniu powiedzmy 80 km następnego dnia, cały czas się świecił, mimo że instrukcja twierdzi, iż filtr powinien się oczyścić po dłuższej jeździe na wyższych obrotach, zamiast tego pojawiła się migająca kontrolka świec żarowych. Po wyłączeniu i włączeniu silnika dodatkowo zaświecił się piktogram silnika - czyli układ kontroli spalin. Odstawiłem auto do zaprzyjaźnionego warsztatu. Mechanik stwierdził, że najprawdopodobniej zapchany jest DPF. Filtr został wstępnie wyczyszczony (kwasem , na tyle na ile to możliwe), ale to nie dało żadnego rezultatu, kontrolki się nadal świecą. Istnieje podejrzenie, że może być kłopot z którąś z sond albo faktycznie filtr jest do wywalenia. Czy możecie pomóc, chciałbym sprawdzić inne ewentualności zanim kupię nowy filtr - tani nie jest. Dodatkowo na VCDS logowany jest taki błąd:
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 03G 906 016 GB HW: 03G 906 016 GB
Component: R4 2,0L EDC 000SG 9663
Revision: --H02--- Serial number:
Coding: 0000072
Shop #: WSC 49883 141 87625
1 Fault Found:
008194 - Particulate Trap Bank 1: Efficiency Below Threshold
P2002 - 000 - - - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Mileage: 124287 km
Time Indication: 0
Date: 2006.03.15
Time: 19:54:19
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Speed: 0.0 km/h
(no units): 2.0
Duty Cycle: 38.7 %
(no units): 15.30
Temperature: 8.1°C
Time: 4492.8 s
(datą się nie sugerujcie, przestawiony zegar)
dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 23 lis 2009, 11:40 przez molokok, łącznie zmieniany 3 razy.
Generalnie do sprawdzenia masz dwie rzeczy, sprawdź VCDSem (wnioskuję, że go posiadasz) poziom zapełnienia DPF i w razie potrzeby wypal go (zakładam, że masz suchy FAP). Procedurę opisałem tutaj:
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=55260
Po sprawdzeniu i ewentualnych wypalaniu sprawdź czy błąd 18434/P2002/008194 nadal się pojawia. Jeśli tak, to będzie do sprawdzenia/wymiany czujnik G450 na FAPie oraz rurki doprowadzające do niego. Ich przytkanie tez może skutkować tego rodzaju błędem.
Poza tym zupełnie nie rozumiem, co ktoś działał z kwasem w filtrze! :shock:
Gdyby okazało się, że po wymianie G450 nadal masz błąd i DPF do wymiany, możesz pokusić się o wytłuczenie zawartości DPFa (mowa o suchym).
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=55260
Po sprawdzeniu i ewentualnych wypalaniu sprawdź czy błąd 18434/P2002/008194 nadal się pojawia. Jeśli tak, to będzie do sprawdzenia/wymiany czujnik G450 na FAPie oraz rurki doprowadzające do niego. Ich przytkanie tez może skutkować tego rodzaju błędem.
Poza tym zupełnie nie rozumiem, co ktoś działał z kwasem w filtrze! :shock:
Gdyby okazało się, że po wymianie G450 nadal masz błąd i DPF do wymiany, możesz pokusić się o wytłuczenie zawartości DPFa (mowa o suchym).
Pozdrawiam,
Andy
Andy
Re: [2.0 TDI BRE 140KM] mrygająca kontrolka świec i check en
moze napisać w jaki sposob i jakim kwasem ... :?:molokok pisze: Mechanik stwierdził, że najprawdopodobniej zapchany jest DPF. Filtr został wstępnie wyczyszczony (kwasem , na tyle na ile to możliwe),
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [2.0 TDI BRE 140KM] mrygająca kontrolka świec i check en
Molokok, zlituj się... "Mrygać" to może do ciebie dziołcha. Kontrolka ci mruga. I co ty masz za wózek, że masz w nim "sądy" :-D ? Ja w swoim mam sondy, ale może ty masz jakiś inny model
.
Przerabiałem temat DPF w Avensisie (4 lata, przebieg 100 kkm). Filtr DPF powinien wytrzymać co najmniej 200 - 300 kkm. Powodem szybszego zapychania się filtra jest - mówić skrótem - jazda głównie po mieście. Przy takiej jeździe spaliny nie mają szansy dobrze rozgrzać DPF-a i rozpocząć procedury jego okresowego oczyszczania - wypalania sadzy.
Z tego, co wiem, to DPF- czyści się "ogniowo", przez wypalanie w specjalnym piecu sadzy, która go zapycha. Pierwszy raz słyszę, żeby ktoś zabierał się za to kwasem. Taka operacja może go rozwalić.
W Poznaniu jest firma, która regeneruje DPF-y dla różnych samochodów. Możesz też u nich kupić regenerowany DPF.
W Toyocie wyszedł też taki problem: komputer zgłaszał zapchanie DPF-a, a tym czasem okazało się, że zapchane sadzą są przewodu dolotowe do DPF-a! Bo mają za małą średnicę. W nowszych generacjach silników zastąpiono je grubszymi. Warto sprawdzić też te przewody. U mnie po przepchaniu przewodów problem znikł.

Przerabiałem temat DPF w Avensisie (4 lata, przebieg 100 kkm). Filtr DPF powinien wytrzymać co najmniej 200 - 300 kkm. Powodem szybszego zapychania się filtra jest - mówić skrótem - jazda głównie po mieście. Przy takiej jeździe spaliny nie mają szansy dobrze rozgrzać DPF-a i rozpocząć procedury jego okresowego oczyszczania - wypalania sadzy.
Z tego, co wiem, to DPF- czyści się "ogniowo", przez wypalanie w specjalnym piecu sadzy, która go zapycha. Pierwszy raz słyszę, żeby ktoś zabierał się za to kwasem. Taka operacja może go rozwalić.
W Poznaniu jest firma, która regeneruje DPF-y dla różnych samochodów. Możesz też u nich kupić regenerowany DPF.
W Toyocie wyszedł też taki problem: komputer zgłaszał zapchanie DPF-a, a tym czasem okazało się, że zapchane sadzą są przewodu dolotowe do DPF-a! Bo mają za małą średnicę. W nowszych generacjach silników zastąpiono je grubszymi. Warto sprawdzić też te przewody. U mnie po przepchaniu przewodów problem znikł.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

auto odstawiłem do warsztatu, goście przeczyścili filtr, sondy (podobno jedna z nich była moco zabrudzona) i pomogło na jakieś 250 km, i znów to samo. Dzięki za procedurę, vcds'a mam więc zrobię testy i podzielę się wynikami
za ortografię przepraszam, w aucie mam oczywiście sondy i kontrolka mruga (cały czas niestety:( )
za ortografię przepraszam, w aucie mam oczywiście sondy i kontrolka mruga (cały czas niestety:( )
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Tu masz link do firmy (na aledrogo), która regeneruje DPF-y http://www.allegro.pl/sklep/11535067_swiat_ukladow_wydechowych. To pewnie nie jedyna firma. Ja rozmawiałem akurat z tą.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

dzięki, już rozmawiałem z tym gościem, jak okaże się, że to jest filtr to go kupię u Kalińskiego, zanim jednak to zrobię to chciałbym się upewnić, że to problem z filtrem, a nie z którymś czujnikiem, tym bardziej, że jest jeszcze inna ciekawostka, która może wskazywać na błędy czujnika\sondy, otóż zanim deska mi się zaświeciła jak choinka to po zatrzymaniu samochodu obroty ze standardowych 882 obr/min rosły do ok 1000, dopóki auto toczyło się na biegu jałowym było ok, ale jak tylko się zatrzymało to po chwili zastnowienia slinik podnosił obroty. Jak tylko deska się rozświetliła od błędów problem znikł i znów na wolnych obrotach jest ok czyli 882 stabilnie
jako że robię właśnie "doktorat" z tematyki FAP\DPF to wklejam link do ciekawego posta, z forum tdi-tunning, może się przyda innym
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3318
jako że robię właśnie "doktorat" z tematyki FAP\DPF to wklejam link do ciekawego posta, z forum tdi-tunning, może się przyda innym

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3318
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Oj, słaby ten twój "doktorat". Było już o tym na naszym forum, np. to: https://a6klub.pl/all-filtr-fap-vt13964.htm.molokok pisze:jako że robię właśnie "doktorat" z tematyki FAP\DPF to wklejam link do ciekawego posta, z forum tdi-tunning, może się przyda innym
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

Tego nie wiem, ale jeśli filtr nie jest uszkodzony i nie ma problemu ze składem spalin, to filtr bez problemu powinien się wyczyścić przy dłuższej jeździe z obciążonym silnikiem. Ja miałem już swego czasu filtr zapchany grupa 075 vag 80-90% i auto puszczone na autostradzie z maksymalnym obciążeniem wypalało filtr do 0% w ciągu kilkunastu minut. Co prawda u mnie był jakiś problem ze spalinami lub filtrem, bo następnie jazda w mieście zabijała filtr w ciągu 300-500 km. Nie walczyłem z tym kupiłem emulator i więcej kontrolki dpf nie zobaczyłem.
pzdr
pzdr
Witam, w zeszłym roku zaczęła mi mrugać kontrolka od świec
okazało się, że błąd powstał z powodu uszkodzenia czujnika różnicy ciśnień (lub coś tędy). za Nowy z wymianą zapłaciłem 200zł i chodziło bez problemu aż tu dzisiaj znów to samo. Oczywiście podepmnę się pod kompa jutro i zobaczymy o co kaman?!
Poinformuję o rezultatach.

Poinformuję o rezultatach.
Pokornie, aby do celu.
Usunieto-Regulamin
Usunieto-Regulamin