Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2,5TDI 150KM AFB] dolny wąż przy chłodnicy chłodny

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

[2,5TDI 150KM AFB] dolny wąż przy chłodnicy chłodny

Post autor: Levuss » 23 lis 2009, 10:06

Witajcie
W sobotę uszczelniałem rurę pod czujnikiem temperatury cieczy. Po całej operacji postanowiłem wymienić zasyfiony płyn. Operacja wyglądała tak, że spuściliśmy płyn, zalaliśmy wodę demineralizowaną wraz z środkiem do czyszczenia układu. Silnik rozgrzany układ przepłukany. Spuszczamy zielony syf. Potem nastąpiło dwukrotne płukanie silnika. Zalany jest roztwór G12 i nareszcie w zbiorniczku jest różowo a nie zielono-niebiesko. Pojawił się chyba tylko jeden problem. Auto szybko się rozgrzewa (tak jak wcześniej), sztywno trzyma 90st na wskaźniku, VAG też pokazuje ok 89-91 stopni nie więcej. Przy wejściu wskazówki na 90 st czuć, że termo otwiera obieg i robi się przyjemnie cieplutko. Problem dotyczy dolnego węża przy chłodnicy. Jest cały czas chłodny przy czym górny jest gorący. Czy jest to zły objaw?. Wodę z układu spuszczaliśmy właśnie dolnym wężem i woda z niego leciała chłodna, przy czym spuszczając wodę z bloku jest strasznie gorąca. Co może być przyczyną tego, że dolny wąż jest chłodny?. Czy tam ma być?

pozdrawiam Marcin
Ostatnio zmieniony 23 lis 2009, 11:03 przez Levuss, łącznie zmieniany 1 raz.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 23 lis 2009, 10:22

Piotruś pisze:Jeżeli układ chłodzenia jest czysty i w pełni drożny, to "dolny" wąż "zawsze" będzie "zimny", a co najwyżej chłodny ;-) . To jest silnik TDi i nawet gdybyś go rozgrzewał w ciepłym garażu to minimalne uchylenie termostatu i tak nie będzie odczuwalne na "dolnym" wężu (ewentualne zmiany temperatury zauważyłby tylko termometr).

Latem podczas silnych upałów i w mocno "spałowanym" silniku dolny wąż robi się gorący ale też zazwyczaj jest odczuwalnie chłodniejszy niż wąż górny. Do sprawdzenia zasadniczo tylko na autstradzie lub w górach ... .

Reasumując - jeżeli tylko jesteś pewny, że układ chłodzenia został w pełni odpowietrzony, to nie masz żadnego powodu do zmartwień. To nie jest "benzynka", rozgrzewająca się "po całości" i "natychmiast" ... .
Dziękuję za odpowiedź Piotrze, dzięki Tobie robię się spokojny :). Dziękuję za błyskawiczną reakcję, to się CENI <ok> <piwo>
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 23 lis 2009, 12:53

Piotruś pisze:Zrób sobie bardzo prostą próbę - na przestudzonym silniku (kiedy nie ma już ciśnienia w układzie) pościskaj dłonią górny wąż (ten od chłodnicy z lewej strony komory silnika)). Usłyszysz kuleczkę przesuwającą się w zaworku termostatu ;-) (cichutkie metaliczne puk-puk :lol: ) . To najlepszy dowód, że cały termostat pływa w G12 ... ;-) .
Nie omieszkam tego sprawdzić :-) nowe doświadczenie się przyda :-D .
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja