Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[BDV 170KM] chwilowe dławienie się silnika

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
@mail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:50
Lokalizacja: PL

[BDV 170KM] chwilowe dławienie się silnika

Post autor: @mail » 16 lis 2009, 10:16

mam dziwny objaw podczas normalnego użytkowania auta,w zakresie 2-3,2 tys. obrotów (najbardziej odczuwalne na 2 i 3 biegu) raz na jakiś czas czuć na pedale gazu i widać na obrotomierzu delikatne chwilowe hamowanie silnika (przydławianie się),diagnostyka VAG na postoju nic nie wskazuje,na starym serwie był całkiem źle,po wymianie serwa na nowe (z innej przyczyny) poprawiło się znacznie ale jest nadal odczuwalne,motor pracuje sprawnie,równo wchodzi na obroty,przyspiesza właściwie do 180 km/h (dalej nie testowany),a problem nadal istnieje :-( ,zapłon nowy,sprawdzony.czy jest możliwe aby wszystkie kłopoty były związane z zasysaniem przez serwo pewną rurką powietrza z silnika :?: czy może szukać gdzieś w innym miejscu...

[ Dodano: 2009-11-16, 19:38 ]
po około 500km takiej jazdy zapala się Check Engine,jeżeli ktoś się spotkał z takimi objawami proszę o info,może wspólnie dojdziemy do ładu :?:

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 16 lis 2009, 21:30

@mail pisze:po około 500km takiej jazdy zapala się Check Engine
skoro się zapala, to komp powinien zapisać błąd z opisem co boli

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 17 lis 2009, 00:33

Jeśli masz ABS z EDL możliwe jest że właśnie EDL z jakiegoś powodu przyhamowuje jedno z kół nawet jak nie ma poślizgu - jest to usterka, która powinna być wyświetlona jako błąd w kompie - ale nie jestem pewien czy wtedy nie zapaliłaby się kontrolka od ABS

@mail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:50
Lokalizacja: PL

Post autor: @mail » 17 lis 2009, 08:36

dzięki za info,podłącze jeszcze raz vag-a i poczytam,nigdy nie zapalały się kontrolki abs,eds i inne jeśli są,przy wymianie serwa podobno pompa abs-u nie chciała ruszyć w systemie ale się jakoś uporali,myślę że to coś związane ze sterowaniem silnika jakimś nieszczęsnym podciśnieniem ale może to coś innego...

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 17 lis 2009, 10:31

Coraz bardziej mi się wydaje że to jednak coś od strony układu hamulcowego, sprawdź VAG-iem i daj znać na forum :-)

@mail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:50
Lokalizacja: PL

Post autor: @mail » 17 lis 2009, 11:06

ok,w aucie jest ABS,EDS,ASR,ESP-off,EPC;
ale oto już informacje z VAG-a;

układ powietrza wtórnego- niedostateczny przepływ powietrza;
katalizator wstępny- niedostateczne działanie;

z innego inteface-u (nazwy nie znam)- powtarza się błąd katalizatora nr.chyba 421

układ został przedmuchany,pompa sprawdzona,w przypadku pojawienia się ponownie błędu będziemy czyścić cały układ powietrza wtórnego i ewentualnie przepływomierz- (wymiana na nowy),po skasowaniu błędów jest lepiej ale zobaczymy jak długo :?:

po usunięciu tej przyczyny skoncentruję się na katalizatorze chociaż pomiary po nagrzaniu i sonda lambda wskazują ok,ale podobno układ powietrza wtórnego może rzutować na wskazania z katalizatora wg.fachowca :-(

po 100km jazdy po mieście ponownie zapaliło się Check Engine;
usterka zapala się podczas wolnej jazdy ok.40-50 na 2,3 biegu;
według laika auto jest jak gdyby przyduszone (najbardziej odczuwalne na 2 i 3 biegu podczas wolnej jazdy do 60km/h
na 4 i 5 biegu zachowuje się w miarę (może nie jest tak odczuwalne);

po ponownym podłączeniu VAG opiszę błędy :-(

po przedmuchaniu układu powietrza wtórnego,błąd znikł;
pozostał error 0421 - katalizator :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja