[All V6] nie mozna dodac rano gazu po zapaleniu bo gasnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
hmm piszesz ze moze nawet zalejesz 98 , u mnie na klapce wlewu paliwa jest napsiane ze powinno byc lane tylko 98 , wiec 95 nie jest najlepsze do tego silnika , sam juz nie wiem tez nie ejst mi na reke lanie benzyny o 80 groszy drozszej ale od zawsze leje v-power 99 bo tak kaze nalepka ...................oczywiscie do 95 komp ptrzestawia zaplon i niby ok ale niezdrowe to jest ,,, jak sie myle to napsizcie , troche nie na temat ale zaciekawilo mnie to ,
u mnie jak auto postoi okolo tygodnia to tez nieraz jest "puf puf" , wyglada to jakby nie palil na wszstkie gary
u mnie jak auto postoi okolo tygodnia to tez nieraz jest "puf puf" , wyglada to jakby nie palil na wszstkie gary
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Bo akumulator może być słaby i przy zapalaniu na zimnym nie daje dobrej iskry i dlatego jest puf puf.sikor pisze:hmm piszesz ze moze nawet zalejesz 98 , u mnie na klapce wlewu paliwa jest napsiane ze powinno byc lane tylko 98 , wiec 95 nie jest najlepsze do tego silnika , sam juz nie wiem tez nie ejst mi na reke lanie benzyny o 80 groszy drozszej ale od zawsze leje v-power 99 bo tak kaze nalepka ...................oczywiscie do 95 komp ptrzestawia zaplon i niby ok ale niezdrowe to jest ,,, jak sie myle to napsizcie , troche nie na temat ale zaciekawilo mnie to ,
u mnie jak auto postoi okolo tygodnia to tez nieraz jest "puf puf" , wyglada to jakby nie palil na wszstkie gary
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
chyba masz racje bo ledwo kreci (alalrm i stanie go wykonczyly), i jak jade to mam ladowanie na prawie 16 v , dopiero jak przejade dania-polska to spada do okolo 15 , wymienilem swiece ale kabli nie bo zamowilem i przyslali mi od jakiegos innego v6 chyba bo sa minimalnie za krotkie i moze tez przez to byc slaba iskra+slaby aku no i sa efekty , ale to troche nie na temat 8-)
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
Podłączam się do wątku. Miałem ten sam problem. Rano lub po wyjściu z pracy musiałem długo kręcić, a jak już załapał to palił jakby tylko na 3 gary nie chciał wejść na ssanie. Trzeba było delikatnie ale to bardzo delikatnie przegazować wtedy wchodził na ssanie. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powodowało gaśnięcie silnika. Zacząłem od sprawdzenia i wymiany najbardziej oczywistych rzeczy. ÂŚwiece które miały przebieg około 8 tys dawały dobrą iskrę po sprawdzeniu włożyłem zpowrotem. Wymiane przewodów zapłonowych i nowy filtr paliwa. Zaobserwowałem lekką poprawę. Luzowanie korka wlewu paliwa i dłuższe przejażdżki na benzynie nie dały poprawy. Problem rozwiązałem zupełnie przypadkowo. Jak co roku przed zimą podjechałem na sprawdzenie akumulatora. Przy temperaturze +4stopnie jego sprawność była około 50% Aż strach myśleć co byłoby przy niższych temperaturach a w moich rejonach simy ostre bywają. To mi dało trochę do myślenia. Potem któregoś razu profilaktycznie podłączyłem swojego polskiego vaga 4.9 i to dopiero dało mi do myślenia. Nie pamiętam kodów błędów ale były chyba ze trzy jakieś tam. Coś tam o za niskim napięciu sondy lambda (obie sondy wymienione jakieś 15 tys km temu), potem coś o za niskim napieciu w przepustnicy i niemożliwości dopasowania składu mieszanki. Pojechałem prosto do sklepu zakupiłem akumulator o parametrach 75/760 . Przy wymianie należy pamiętać aby cały czas było do samochodu podłączone jakieś źródło napięcia. Sprawdziłem następnego dnia rano i po prostu bajka. przy -5 stopni pali z dotyku. Pozdro i powodzenia przy szukaniu przyczyn może komuś to pomoże.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Ja próbowałem. Po zalaniu 20l 98 na jakieś 40l starej 95 auto odpalało lepiej, ale znowu jest coraz gorzej. Ale już mam rezerwę więc niedługo doleję ze 20l świeżej 98 i zobaczę na ile dobrych odpaleń to starczy. Spróbuję jeszcze zerknąć na kąt wyprzedzenia zapłonu i parametry ze stukowców przy odpalaniu, ale to nie prędko.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Grójec
Widać że problem z rannym odpalaniem mają jednak audiole z początkowej produkcji. Mam identyczny problem i powoli zaczynam rozkładać ręce Wyjeżdżam na miesiąc więc sedan będzie stał pod chmurką i zastanawiam się czy odpali po długim postoju. W kombiaku mam ten sam silnik ale w nim chodzi wszystko dobrze, po powrocie zacznę przekładać części z jednego do drugiego (zaczynam od cewki) bo chyba nie ma już innej opcji. Jak dojdę co było z moim autem to postaram się od razu opisać to w tym temacie.
Jeszcze jedno, skoro w prawie każdym czuć niedopalona benzynę i niby wszystkie czujniki działają poprawnie........ może z biegiem czasu pada soft w sterowniku silnika? Próbował ktoś zakładać inny i nowszy sterownik??
I jeszcze jedno kolega ma A4 2.4 AGA z 97r i ma ten sam problem co i my jedno mamy wspólne "początki produkcji" Może była jakaś akcja serwisowa w tamtych latach , a nasze auta zostały pominięte :?: Chyba łapie się już wszystkiego <smuty> ale przed mrozami wypadało by to doprowadzić do ładu :evil:
Jeszcze jedno, skoro w prawie każdym czuć niedopalona benzynę i niby wszystkie czujniki działają poprawnie........ może z biegiem czasu pada soft w sterowniku silnika? Próbował ktoś zakładać inny i nowszy sterownik??
I jeszcze jedno kolega ma A4 2.4 AGA z 97r i ma ten sam problem co i my jedno mamy wspólne "początki produkcji" Może była jakaś akcja serwisowa w tamtych latach , a nasze auta zostały pominięte :?: Chyba łapie się już wszystkiego <smuty> ale przed mrozami wypadało by to doprowadzić do ładu :evil:
Witam.
Początek produkcji?
Ja mam z 1999 roku i problem ten sam. Rano odpala za pierwszym razem ale kręce ok 5 sek, to samo po dłuższym postoju (ok 2 godziny) - jadę zaraz zatankować - zobaczymy czy u mnie to też kwestia ilości paliwa w baku. Dam znać jak będę wiedział więcej. Dodam jeszcze że mój silnik to ARJ.
Początek produkcji?
Ja mam z 1999 roku i problem ten sam. Rano odpala za pierwszym razem ale kręce ok 5 sek, to samo po dłuższym postoju (ok 2 godziny) - jadę zaraz zatankować - zobaczymy czy u mnie to też kwestia ilości paliwa w baku. Dam znać jak będę wiedział więcej. Dodam jeszcze że mój silnik to ARJ.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Grójec
Ja wczoraj zalałem V-POWER-a + dodatek z shell czyszczący układ paliwowy. Rano podłączyłem kompa cz wszystkie czujniki mają tą samą temperaturę, różnica była maksymalnie do 2^C więc powinno być ok. Auto odpaliło normalnie ale standardowo był słaby, dopiero jak złapał temperaturę ok 30^ (odczyt na bieżąco z VAG-a) to odzyskał swoją moc. Czarna magia.......
Jeśli zdąże sprawdzić to mam zamiar zrobic coś takiego: gdy rano odpale auto i będzie kulawo chodziło powykręcam świece zapłonowe , będzie widać która dobrze przepala a które słabo. Stawiam że to będzie wina modułu zapłonowego , który składa się z 3 cewek (nieodłączne) Jeśli zalane/niedopalone świece będą podłączone do wspólnej cewki to będzie odpowiedź Trochę chaotycznie to napisałem ale może ktoś to zrozumie
Jeśli zdąże sprawdzić to mam zamiar zrobic coś takiego: gdy rano odpale auto i będzie kulawo chodziło powykręcam świece zapłonowe , będzie widać która dobrze przepala a które słabo. Stawiam że to będzie wina modułu zapłonowego , który składa się z 3 cewek (nieodłączne) Jeśli zalane/niedopalone świece będą podłączone do wspólnej cewki to będzie odpowiedź Trochę chaotycznie to napisałem ale może ktoś to zrozumie
Ja mam ACK i taki problem.
Przez jakiś czas jak się ochłodziło moje auto trudno zapalało z rana, później w ciągu dnia zawsze za pierwszym razem, no i tak jeździłem bo do serwisu byłem umówiony za jakiś czas na wymianę rozrządu. Pewnego dnia rano auto już nie zapaliło tzn rozrusznik kręcił a silnik tak jakby już miał zapalić ale nie mógł do końca zaskoczyć i tak za którymś razem już akumulator się rozładował, więc zadzwoniłem do mechanika, i wzięli auto lawetą, ja mieszkam w tychach a on jest z katowic, zaznaczę jeszcze że generalnie silnik chodził cicho i równo, ale miał przestawiony zapłon kilka stopni przez co podobno nie rozwijał pełnej mocy, tzn nie udało mi się nim jechać więcej jak 190km/h także i tak szykowała się wymiana rozrządu bo podobno przy rozrządzie ustawia się zapłon. No i teraz po tym jak wzieli auto mechanik mi oświadczył że rozrząd sie prawdopodobnie poprzestawiał i nie ma ciśnienia na pięciu cylindrach i na 95% są pokrzywione popychacze i zawory bo silnik kręci rozrusznikiem ale wogóle nie ma zamiaru odpalić koszt naprawy razem ze sprawdzeniem głowicy ok 5 tys zł. no i generalnie auto bedzie stało jakieś 3 tygodnie co też jest problemem bo potrzebuje je do pracy. Dzisiaj bedą rozbierali silnik żeby to potwierdzić. Pytanie mam takie czy przy odpalaniu rzeczywiście mogła nastąpić taka awaria?zaznaczam ze nigdy z autem się nic nie działo podczas jazdy. Bardzo prosze o wasze zdanie co o tym sadzicie czy czasem mechanik nie chce sobie na mnie dorobić na święta.
Przez jakiś czas jak się ochłodziło moje auto trudno zapalało z rana, później w ciągu dnia zawsze za pierwszym razem, no i tak jeździłem bo do serwisu byłem umówiony za jakiś czas na wymianę rozrządu. Pewnego dnia rano auto już nie zapaliło tzn rozrusznik kręcił a silnik tak jakby już miał zapalić ale nie mógł do końca zaskoczyć i tak za którymś razem już akumulator się rozładował, więc zadzwoniłem do mechanika, i wzięli auto lawetą, ja mieszkam w tychach a on jest z katowic, zaznaczę jeszcze że generalnie silnik chodził cicho i równo, ale miał przestawiony zapłon kilka stopni przez co podobno nie rozwijał pełnej mocy, tzn nie udało mi się nim jechać więcej jak 190km/h także i tak szykowała się wymiana rozrządu bo podobno przy rozrządzie ustawia się zapłon. No i teraz po tym jak wzieli auto mechanik mi oświadczył że rozrząd sie prawdopodobnie poprzestawiał i nie ma ciśnienia na pięciu cylindrach i na 95% są pokrzywione popychacze i zawory bo silnik kręci rozrusznikiem ale wogóle nie ma zamiaru odpalić koszt naprawy razem ze sprawdzeniem głowicy ok 5 tys zł. no i generalnie auto bedzie stało jakieś 3 tygodnie co też jest problemem bo potrzebuje je do pracy. Dzisiaj bedą rozbierali silnik żeby to potwierdzić. Pytanie mam takie czy przy odpalaniu rzeczywiście mogła nastąpić taka awaria?zaznaczam ze nigdy z autem się nic nie działo podczas jazdy. Bardzo prosze o wasze zdanie co o tym sadzicie czy czasem mechanik nie chce sobie na mnie dorobić na święta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
AFAIK to:
Zapłonu się nie ustawia. Steruje nim ECU. A wymienione szkody mógł poczynić zużyty pasek rozrządu, bądź napinacz. Przeskoczenie o parę ząbków lub zjechanie ich doprowadzi do uszkodzenia głowicy, zaworów lub układu korbowo-tłokowego. Przy odpalaniu pasek ma spore obciążenie, więc jeśli był luźny, to jak najbardziej mógł przeskoczyć, bądź pęknąć.
Zapłonu się nie ustawia. Steruje nim ECU. A wymienione szkody mógł poczynić zużyty pasek rozrządu, bądź napinacz. Przeskoczenie o parę ząbków lub zjechanie ich doprowadzi do uszkodzenia głowicy, zaworów lub układu korbowo-tłokowego. Przy odpalaniu pasek ma spore obciążenie, więc jeśli był luźny, to jak najbardziej mógł przeskoczyć, bądź pęknąć.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga