[A6 C5]Problem z wstecznym w tiptronic Pomocy!!!
[A6 C5]Problem z wstecznym w tiptronic Pomocy!!!
witam wszystkich którzy są zainteresowani mi pomóc wczoraj wieczorkiem pojechałem do marketu wieczorkiem i na parkingu było pusto więc wszedłem delikatnie na ręcznym podkreślam leciutko (wątpię żeby to miło jakiś związek) i po zaparkowaniu musiałem na 2 razy wiec wrzucam wsteczny i nic zachowuje sie ja na luzie żadnej reakcji a dodam że jak zostawię na R i gasze silnik to jest taki zryw szarpnie lekko do tyłu na zegarach niema żadnej awarii miał ktoś podobny problem
[ Dodano: 2008-09-21, 14:09 ]
dodam że to a6 c5 rok 97 2,4 benzyna
[ Dodano: 2008-09-21, 14:39 ]
teraz poszedłem obadać i dzieje sie tak że jak dam na 2 bieg no na wyświetlaczu pokazuje sie N a działa 2 a jak dam na 4 to pokazuje D i na parking pokazuje luz N i w żadnej pozycji nie zapali sie R może coś elektroniką
[ Dodano: 2008-09-21, 14:09 ]
dodam że to a6 c5 rok 97 2,4 benzyna
[ Dodano: 2008-09-21, 14:39 ]
teraz poszedłem obadać i dzieje sie tak że jak dam na 2 bieg no na wyświetlaczu pokazuje sie N a działa 2 a jak dam na 4 to pokazuje D i na parking pokazuje luz N i w żadnej pozycji nie zapali sie R może coś elektroniką
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez gracus85, łącznie zmieniany 2 razy.
już sam niewiem
witam czytałem dóżo na ten temat i dowiedziałem sie że ten sterownik jest pod siedzeniem pasarzera i zabrałem sie za rozbiorke ale fotela nie moge wysunąć wiec skączyło sie na poruszaniu kabelków i gdy odpaliłem auto to na wyświetlaczy zapaliły mie sie wszystkie biegi i wsteczny działał a gdy wiec zgasiłem silnik żeby sprawdzić czy po zapalenie bedzie działać i po zapaleniu działają biegi ale na wyświetlaczy już ich niema co to znaczy moge tak śmigać??
[/b][/code]
[/b][/code]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kutno
Mam pytanko, czy jest to możliwe ,że dzieje sie tak ,że był nie wymieniany olej. Osobiscie mnie sie wydaje, że to wada elektroniczna. Podpiołem vaga i mi wykazał błędy:
Te błędy wykazuje gdy sterownik jest po resecie tzn. po wypieciu i wpieciu i gdy nie ma tych biegów na wyświetlaczu są wszystkie biegi poza 5 i wszystko działa ok.
00266 Przekładnia- zawór kontroli pozycji elektro zawór 5-N92 ---> to może tłumaczyć brak tej 5ki
01236, Elektromagnes blokady drążka wyboru biegu - N110
00268,Soleniod 6-N93( niewiem co to jest)----> może ten olej
i wykazuje pedał hamulca czujnik ----> mnie sie wydaje że jest ok skoro moge biegi przeżucać.
Gdy jest tryb awaryjny wszystko działa jak sie należy, ale jest ten tryb awaryjny na wyświtlaczu
działa to tylko do wyłączenia zapłonu po ponownym włączeniu jest tak, że działa wszystko poza 5 biegiem i wyświetlaczem
Po wykasowaniu błędów stważa wrażenie że wszystko ok, wyświetlacz działa, ale niema wstecznego po ponownym podpieciu pod kopma pokazuje że znowu ten czujnik pedała i tylko ten błąd wykazuje aż nie zresetuje kompa niewiem ale mi sie wydaje że on działa bo biegi przerzucam
Pliska prosze o pomoc. Jak myślicie jest to możliwe zrobienie samemu bo mam auto 3 miechy a już wsadziłem 2 tys a żeby ją kupić wypruwałem flaki
Te błędy wykazuje gdy sterownik jest po resecie tzn. po wypieciu i wpieciu i gdy nie ma tych biegów na wyświetlaczu są wszystkie biegi poza 5 i wszystko działa ok.
00266 Przekładnia- zawór kontroli pozycji elektro zawór 5-N92 ---> to może tłumaczyć brak tej 5ki
01236, Elektromagnes blokady drążka wyboru biegu - N110
00268,Soleniod 6-N93( niewiem co to jest)----> może ten olej
i wykazuje pedał hamulca czujnik ----> mnie sie wydaje że jest ok skoro moge biegi przeżucać.
Gdy jest tryb awaryjny wszystko działa jak sie należy, ale jest ten tryb awaryjny na wyświtlaczu
działa to tylko do wyłączenia zapłonu po ponownym włączeniu jest tak, że działa wszystko poza 5 biegiem i wyświetlaczem
Po wykasowaniu błędów stważa wrażenie że wszystko ok, wyświetlacz działa, ale niema wstecznego po ponownym podpieciu pod kopma pokazuje że znowu ten czujnik pedała i tylko ten błąd wykazuje aż nie zresetuje kompa niewiem ale mi sie wydaje że on działa bo biegi przerzucam
Pliska prosze o pomoc. Jak myślicie jest to możliwe zrobienie samemu bo mam auto 3 miechy a już wsadziłem 2 tys a żeby ją kupić wypruwałem flaki
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
sprawdź jeszcze stan oleju w skrzyni ,tylko do tego musisz miec vaga i temperatura oleju max do 40c najlepiej sprawdzać gdy ma 30 parę stopni ,jest śrubka kontrolna pod skrzynią,z akp masz tu podgląd
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/sprawdzanie.JPG
est to bardzo prosta czynność i przy zachowaniu odpowiedniej kolejności czynności i spełnieniu kulku warunków można to śmiało zrobić w garażu.
Co bedzie nam potrzebne?
- VAG (do odczytania tmperatury oleju ATF)
- kanał/podnośnik
- pierścień uszczelniający 01V-321-379 - minimalne koszty w ASO
- zestaw kluczy (jeżeli posiadacie klucz dynamometryczny z zakresem obejmującym 80nm - to jest świetnie)
Warunki konieczne do spełnienia, aby pomiar był miarodajny:
- samochód stoi na płaskiej powierzchni (lub jest uniesiony na podnośniku)
- silnik pracuje CAÂŁY CZAS i włączony jest zakres P
- temperatura oleju ATF 30-35*C
Procedura krok po kroku:
- jeżeli mamy osłonę pod skrzynią - należy ją zdemontować
- Podpinamy interfejs do auta. Wybieramy sterownik skrzyni biegów - blok 004 - pozycja 1 (temperatura oleju ATF)
Należy obserwować wskazanie, do momentu, kiedy osiągnie ono wartość 30*C
- podkładamy dużą misę lub jakieś naczynie pod skrzynię
- odkręcamy śrubę nr 2 (z poniższego rysunku) Należy zrobić to z głową - śruba jest dokręcona momentem 80nm więc będzie ciężko. Dobrym wyjściem jest odkręcanie jej przy użyciu klucza-krzyżaka (takiego jak do kół)
- obserwujemy temperaturę oleju, i gdy osiągnie ona 35*C olej powinien delikatnie wyciekać przez otwór kontrolny - w przypadku nadmiaru oleju - należy pozwolić mu wycieknąć.
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... zanie2.JPG
jeżeli temperatura osiągnie 40*C a olej nadal nie wycieka, świadczy to o konieczności uzupełnienia go (opis uzupełniania zamieszczony jest w rozdziale o wymianie oleju i filtra)
- najpóźniej przy temperaturze 45*C należy zamknąć otwór w skrzyni.
- korek należy dokręcić momentem 80nm, trzeba także założyć nowy oring uszczelniający!
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/sprawdzanie.JPG
est to bardzo prosta czynność i przy zachowaniu odpowiedniej kolejności czynności i spełnieniu kulku warunków można to śmiało zrobić w garażu.
Co bedzie nam potrzebne?
- VAG (do odczytania tmperatury oleju ATF)
- kanał/podnośnik
- pierścień uszczelniający 01V-321-379 - minimalne koszty w ASO
- zestaw kluczy (jeżeli posiadacie klucz dynamometryczny z zakresem obejmującym 80nm - to jest świetnie)
Warunki konieczne do spełnienia, aby pomiar był miarodajny:
- samochód stoi na płaskiej powierzchni (lub jest uniesiony na podnośniku)
- silnik pracuje CAÂŁY CZAS i włączony jest zakres P
- temperatura oleju ATF 30-35*C
Procedura krok po kroku:
- jeżeli mamy osłonę pod skrzynią - należy ją zdemontować
- Podpinamy interfejs do auta. Wybieramy sterownik skrzyni biegów - blok 004 - pozycja 1 (temperatura oleju ATF)
Należy obserwować wskazanie, do momentu, kiedy osiągnie ono wartość 30*C
- podkładamy dużą misę lub jakieś naczynie pod skrzynię
- odkręcamy śrubę nr 2 (z poniższego rysunku) Należy zrobić to z głową - śruba jest dokręcona momentem 80nm więc będzie ciężko. Dobrym wyjściem jest odkręcanie jej przy użyciu klucza-krzyżaka (takiego jak do kół)
- obserwujemy temperaturę oleju, i gdy osiągnie ona 35*C olej powinien delikatnie wyciekać przez otwór kontrolny - w przypadku nadmiaru oleju - należy pozwolić mu wycieknąć.
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... zanie2.JPG
jeżeli temperatura osiągnie 40*C a olej nadal nie wycieka, świadczy to o konieczności uzupełnienia go (opis uzupełniania zamieszczony jest w rozdziale o wymianie oleju i filtra)
- najpóźniej przy temperaturze 45*C należy zamknąć otwór w skrzyni.
- korek należy dokręcić momentem 80nm, trzeba także założyć nowy oring uszczelniający!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 cze 2014, 13:18
- Lokalizacja: Skoczów