[ALL V6] Problem z temperaturą - termostat
[ALL V6] Problem z temperaturą - termostat
Koledzy do rzeczy w miescie mam tem 90 stopni zaczne smigac szybciej za miasto lub w miescie szybciej z deko to spada mi temp na 70 poza miastem 60 nisko bardzo.zatrzymuje auto gasze silnik po niecalej minuicie max dwuch mion temperatura pokazuje mi prawie 90 stopni .Zanim to napisałem to szukam na forum i nie tylko yu .Wiec czeka mnie wymiana termostatu czy czujnika bo nie mam pojecia.Dziekuje za zainteresowanie i czekam na odpowiedz.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2010, 19:33 przez Patryś, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Patryś, cosik słabo to szukałeś, popatrz tutaj --> a6-c5-30-220ps-asn-gdzie-jest-czujnik-t ... t10968.htm
dzieki tomciar za zainteresowanie tematem widzialem ten link naprawde zanim cos napisze to szukam uzywam szukajki najpierw:) jutro nagrzeje auto i podlacze pod waga i moze wyjdzie to ze mam tylko czujnik popsuty u mnie skazówka nie skacze tylko w czsie jazdy spada na 60 za miastem zgasze silnik odczekam 60 sekund i mi juz pokazuje prawie 90 stopni hmm:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Ale VAG tobie nic nie pokaże, bo on pokaże to co czujnik. Ja badałem to tak - jeżeli temperatura na wskaźniku opadła mi do 70 st. a chłodnica była tak samo ciepła (badałem "ręcznie" i termometrem - multimetrem) to uznałem że na desce jest podawana błędna temperatura. Potem jeszcze w ramach definitywnego sprawdzenia przyłożyłem czujkę termometru w te rurki metalowe obiegu małego wody i tam była również stała temperatura - a wskaźnik w samochodzie wariował. W ten sposób wykluczyłem termostat.
No taki objaw ewidentnie wskazuje na termostat. Mi temperatura skakała niezależnie od prędkości.
A z drugiej strony piszesz że silnik wychładza się do 60 st. gasisz go i za minutę odpalasz i ma 90 st? Skąd? Jak się dogrzał?
Kod: Zaznacz cały
u mnie skazówka nie skacze tylko w czsie jazdy spada na 60 za miastem zgasze silnik odczekam 60 sekund i mi juz pokazuje prawie 90 stopni hmm:)
A z drugiej strony piszesz że silnik wychładza się do 60 st. gasisz go i za minutę odpalasz i ma 90 st? Skąd? Jak się dogrzał?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
malo prawdopodobne ale.............
u mnie wariuja troche wskazniki z tym ze wszstkie i trzyma temperature w okolicach 110 stopni chociaz jestem pewien ze to 90 bo startuje odrazu od 70 jak nawet rano odpale ,to samo wskaznik paliwa mam 1/4 zgasze odpale i jest prawie zero , u ciebie torche inaczej to wyglada ale wskaznikow tez nie ma co wykluczac ,zgaszony silnik raczej sie nie dogrzewa
to ze poza miastem jest zimneisjzy to normalne mi tez w trasie pokazuje mniej niz w miescie ale nie o 20 tylko minimalnie
u mnie wariuja troche wskazniki z tym ze wszstkie i trzyma temperature w okolicach 110 stopni chociaz jestem pewien ze to 90 bo startuje odrazu od 70 jak nawet rano odpale ,to samo wskaznik paliwa mam 1/4 zgasze odpale i jest prawie zero , u ciebie torche inaczej to wyglada ale wskaznikow tez nie ma co wykluczac ,zgaszony silnik raczej sie nie dogrzewa
to ze poza miastem jest zimneisjzy to normalne mi tez w trasie pokazuje mniej niz w miescie ale nie o 20 tylko minimalnie
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
Patryś, Kolego u mnie jest to samo jestem prawie pewien ze to jest wina termostatu to ze silnik po zgaszeniu osiaga temperature 90* to jest normalne poniewaz rozgrzana glowica jak i caly blok silnika ma wyzsza temperature niz 90* i dalej nagrzewa plyn chlodniczy a ten nie ma obiegu i chlodzenia wiec temperatura w chlodnicy wzrasta do wspomianej wartosci.Jezeli wskazowka temperatury cieczy chlodzacej nie skacze raz wyzej raz nizej w takich samych warunkach to czujnik jest ok.U mnie miescie normalnie trzyma 90 ale poza miastem i z wlaczonym ogrzewaniem spada do 70 ewentualnie 60 przy szybszej jezdzie (lepsze chlodzenie zwlaszcza przy temperaturach rzedu 0*) to jest to termostat.
Wiec praktycznie sprowadziliscie mnie na ziemie dzieki za tyle odpowiedzi na moje pytanie i zainteresowanie tematem.w takim razie pozostaje mi zasłoniecie chłodnicy kartonem do czasu wymiany termostatu rozrzad bede zmieniał to odrazu termostat zapodam nowy ale z tego co wiem to one padaja szybko .Durne te dojscie do prostych rzeczy polowe auta rozebrac zeby wymienic taki pie***olnik:/ wrrrr
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga