Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[audi C4 A6 2.5tdi 115km] jak sprawdzic zawor turbiny

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
ramzis7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 25 lip 2009, 21:03
Lokalizacja: lublin

[audi C4 A6 2.5tdi 115km] jak sprawdzic zawor turbiny

Post autor: ramzis7 » 29 paź 2009, 18:45

Witam. turbo bez zmiennej geometrii.turbo nie wlacza sie juz od roku mam wrazenie ze ten zawor zapiekl sie jak to sprawdzic.zawor egr mam zapieczony ale w pozycji zamknietej z tego co wyczytalem to jezeli spaliny nie uciekaja w rure to nie ma nic wspolnego z turbina prosze o jakokolwiek podpowiedz bo na mechanika brak chwilowo kasy pozdrawiam.

karolp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 24 sie 2009, 09:26
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karolp1 » 29 paź 2009, 19:59

EGR zaślep najlepiej jak nie masz pewnosci czy jest szczelny, czy rusza sie sztanga to mozesz sprawdzic sprezarka dmuchni troche powietrza w gruszke i bedziesz widzial czy pracuje zawor :mrgreen: a na samym poczatku zrob logi lub podepnij manometr zeby sprawdzic wogole ile turbo laduje bo moze jest ok

ramzis7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 25 lip 2009, 21:03
Lokalizacja: lublin

Post autor: ramzis7 » 30 paź 2009, 09:34

Witam. zawor zaslepialem, turbo w ogole nie laduje miekki przewod od turbo,mam turbine bez zmiennej geometrii nie ma tam sztangi przy zaworze,zawor jest zespolony razem zturbo, moglbym go odkrecic ale slyszelem ze sruby sie urywaja co robic?

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 30 paź 2009, 13:17

Nie sprawdzisz ciśnienie ładowania na postoju.
Jeśli masz możliwość, zrób logi dynamiczne i będziesz wiedział jak wygląda sprawa z ciśnieniem podczas obciążenia.

ramzis7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 25 lip 2009, 21:03
Lokalizacja: lublin

Post autor: ramzis7 » 30 paź 2009, 13:34

turbo nie dziala czarno z tylu mocy nie ma, w zimie na pare dni wszysko wrucilo do normy po odblokowaniu przez 5 minut iskry lecialy z tlumika, wyglada na zaciety zawor,albo zapchany katalizator czy dobrze mysle?

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 30 paź 2009, 17:04

Katalizator to się nie mógł przeczyścić na 5 minut, to wygląda na zacinający się zawór upustowy turbiny.
A filtr powierza sprawdzałeś?

ramzis7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 25 lip 2009, 21:03
Lokalizacja: lublin

Post autor: ramzis7 » 30 paź 2009, 18:30

filtr i wszystkie przewody sprawdzone,probowalem wdmuchiwac ustami powietrze na zawor i nic zawor nie mowydeje zadnych dzwiekow, moze ktos wie czy tam idzie cisnienie czy podcisnienie?

karolp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 24 sie 2009, 09:26
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karolp1 » 30 paź 2009, 22:16

jak pisalem wyzej dmuchnij tam sprezarka w gruszce i bedziesz widzial czy sie rusza zawor i podepni manometr zeby sprawdzic cis doladowania a jak dymi na czarno tzn ze masz gdzies nieszczelnosc czyli za mala ilosc powietrza w SPAM do paliwka

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 31 paź 2009, 09:15

Mozesz tez spiac na chwile na krotko wezyki przy zaworku N75
jeden idzie od IC drugi do gruszki
wtedy turbo pompuje na maxa
oczywiscie pod obciazeniem w czasie jazdy

Jezeli wtedy bedzie mul to zawor nie dziala

Nie musisz podpinac manometra
sterownik sam rozpozna zadurze cisnienie i obetnie dawke paliwa

ramzis7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 25 lip 2009, 21:03
Lokalizacja: lublin

Post autor: ramzis7 » 02 lis 2009, 09:40

duzo czytalem na ten temat mam turbine tylko z zaworem upustowym typu WG,jezeli zawor sie zatnie w pozycji otwartej to turbo nie popuje cisnienia do silnika, cisnienia na zawor upustowy turbo taz nie ma poniewaz pobierane jest z cisnienia wytwarzane przez turbo,dziala to tak jezeli jest za duze cisnienie w ukladzie zawor sterujacy ukladem puszcza czisnienie na zawor upustowy zawor sie otwiera i obniza cisnienie w ukladzie.Zabieram sie do odkrecenia zaworu upustowego i jego czyszczenia, napisze czy to pomoglo.

[ Dodano: 2009-11-14, 17:50 ]
prubowalem odkrecic zawor,dolne sruby poszly trzecia u gury nie ma dostepu,przeczyscilem rurke metalowa laczaca turbo z zaworem byla zapchana ,nalalem do zaworu srodka penetrujacego i w czasie jazdy stopniowo byla poprawa,przegonilem auto 10km prawie na pelnych obrotach,stylu bylo czarno,po przejechaniu 30km auto idzie jak strzala i juz nie kopci do setki 14 sekund nie wiem czy to dobry wynik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja