Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[All V6] nie mozna dodac rano gazu po zapaleniu bo gasnie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
sikor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
Lokalizacja: wielkopolska/Poznan

Post autor: sikor » 21 paź 2009, 15:58

u mnie jak jest malo paliwa to sie zalacza kontrolka check engine , a wedlug serwisu bosch(nie umiem sam poslugiwac sie vagiem) jak kasuja bledy to wszstkie dotycza doplywu paliwa ,ale u mnie mimo to nie ma problemu z odpalaniem znaczy hmmm nie ejst idealnie chwilke musi pokrecic i odrazu nie zalapie na wszstkie gary tylko przez powiedzmy sekunde chodzi na mniej niz 6
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 21 paź 2009, 16:03

fassi1 pisze:
KMS pisze:
Po odpaleniu możesz odłączyć akumulator to nie będzie obciążał alternatora
Absolutnie nie wolno tego robić!!!
Nikt nie każe mu jeździć bez akumulatora. Nic się nie stanie jak odłączy na 20 sekund.
fassi1 posiadasz dużą wiedzę ale w tym przypadku mylisz się, podłącz voltomierz bez akumulatora a zobaczysz jakie jest napięcie bez niego.
Można uszkodzić elektronikę w aucie a nawet żarówki, zależy od regulatora napięcia.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 21 paź 2009, 17:19

sikor pisze:malo paliwa to sie zalacza kontrolka check engine , a wedlug serwisu bosch(nie umiem sam poslugiwac sie vagiem)
nich chociaż cwaniaki Ci powiedzą co to za błąd, pewnie za mała dawka albo za bogata
a Ty im płacisz za taki pierd (czy tez nie)
a jak jeździsz do nich tylko kasować ten błąd, to ja Ci powiem, za free jak go skasować, a mianowicie odłącz klemę od aku i podłącz, a zaoszczędzony haj$ przepij za moje zdrowie <piwo>

sikor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
Lokalizacja: wielkopolska/Poznan

Post autor: sikor » 21 paź 2009, 17:47

za kazdym razem odlaczam akumulator ale pojechalem do nich zeby sprawdzili jaka przyczyna jest tego , zaplacilem dwa razy jak sie zapalila 1 raz i zdjagnozowali ze malom paliwa dochodzi wymienili filtr i ciagnal tez powyzej 3 tys i 2 raz kiedy znow sie zapalila mimo ze teoretycznie silnik chdozil ok teraz odlaczam aku zawsze jak sie zapali i pojade na diagnoze dopiero jak wymienie pompe paliwa
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 21 paź 2009, 20:10

KMS pisze:
fassi1 pisze:
KMS pisze: Absolutnie nie wolno tego robić!!!
Nikt nie każe mu jeździć bez akumulatora. Nic się nie stanie jak odłączy na 20 sekund.
fassi1 posiadasz dużą wiedzę ale w tym przypadku mylisz się, podłącz voltomierz bez akumulatora a zobaczysz jakie jest napięcie bez niego.
Można uszkodzić elektronikę w aucie a nawet żarówki, zależy od regulatora napięcia.
Nie no fakt masz rację to taki trochę druciarski sposób. Można po prostu podmienić akumulator od kogoś wiedząc że jest powiedzmy jak nówka.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 30 paź 2009, 12:42

Dobi, czy u Ciebie, jak już odpali, to też masz chmurkę z wydechu (przez dłuższą chwilę)? Bo może wcale nie mamy tego samego problemu...

Przez chwilę myślałem, że to mogą wtryskiwacze puszczać, ale zalałem sporo dodatku czyszczącego i nie ma absolutnie żadnej poprawy. Wiem, że ta chemia nie jest idealna, ale jakby to było coś z wtryskami, to mimo wszystko powinna być jakakolwiek poprawa. Na benzynie zrobiłem ponad 100 kilometrów, no i codziennie odpalam i jadę jakieś 3km na benzynie. Zresztą pozostaje kwestia lepszego odpalania przy pełnym baku.

Na dzień dzisiejszy mogę podsumować:

Fakty:
- problem ma związek z poziomem paliwa w baku (bo po zatankowaniu do pełna pali zdecydowanie lepiej; krótko, ale jednak)
- problem nie ma związku z LPG, co więcej, na LPG odpala idealnie
- po uruchomieniu jakby po kolei dochodziły kolejne cylindry, a jak już odpalą wszystkie, to powstaje chmurka dymu z wydechu (nie olej), śmierdząca niedopalonym paliwem; po jakimś czasie znika. Dodanie gazu na tym etapie powoduje przydławienie silnika. Mój wniosek - za bogato i zalane świece.

Nie pomaga:
- odkręcanie korka wlewu paliwa (nawet na noc)
- dopompowanie pompą paliwa przed uruchomieniem (nawet jest gorzej)
- wypięcie wtyczki zaworu N80 czyli zaworu pochłaniacza oparów paliwa

Wykluczamy:
a) świece (nowe)
b) przewody (nowe)
c) prawdopodobnie cewkę (bo jakby były problemy z iskrą, to na LPG tęż byłoby czuć; poza tym nie ma to związku z ilością paliwa w baku)
d) pompę paliwa
e) lejące wtryski (bo na LPG odpala OK; poza tym był zalany szuwaks do czyszczenia i kompletnie nic się nie zmieniło; poza tym to nie ma związku z ilością paliwa w baku)
f) czujniki temperatury
g) przepływomierz (raczej, bo jaki ma związek z ilością benzyny w baku)
Pozdrawiam,
Krisker

motofan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 wrz 2009, 11:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: motofan » 30 paź 2009, 13:59

Krisker,
W kwesti odpalania przy małej ilości pb...
ze abiornika wychodzą 3 przewody, zasilanie do filru paliwa dalej na listwę, powrót powyższego no i odpowietrzenie, tak?
Wykonaj próbę - oczywiście to tylko sugestia - zaciśnij przed odpaleniem np powrót i próba odpalenia, oczywiscie z małą ilością wachy w zbiorniku...
Jakie efekty???

pzdr

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 30 paź 2009, 14:18

Oczywiście, że mogę to wykonać, ale czego ma ta próba dowieść?
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 31 paź 2009, 19:28

Mam ten sam problem z moim A6 . Jest to 2.8 ACK z LPG wiec bardzo podobna konfiguracja. Moje 5 gr :

Doszliście do tego wniosku do ktorego ja doszedlem(zalewa a nie braknie) wiec chyba to jest to . Ale dodam jeszcze jedna sprawę . Czy aby w tym modelu nie ma czegoś takiego jak załączanie pompki paliwa ale nie on/off a raczej procentowo od wartosci mierzonej poziomu paliwa w baku ???? to jest pytanie . Bo jezeli tak to oznacza ze pali lepiej jak jest wiecej paliwa ponieważ pompka nie musi pompować paliwa z mocą 100% tylko powiedzmy 50% a to juz mniejsze cisnienie i nie zalewa tak auta i lepiej odpala bo poprostu ma odpowiednią dawkę . Wiem na 100% ze zapodawane jest ssanie..... U mnie silnik jak juz się rozkręci to ma wysokie obroty nom w sesnie 1100 obr/min i po czasie maleje do 900 . Ssanie + wysoka dawka paliwa = mega dławulec naszego silnika. Moje pytanie brzmi natępująco : " Jak wyłaczyć lub zmniejszyc dawkę paliwa lub ssanie " Jezeli jest tak jak myslę to czujnik temperatury jest za to odpowiedzialny. . I tu wszsytko by się zbiegało. Wysoka dawka paliwa bo zimno ale niskie cisnienie bo wysoki stan w baku wiec odpolam normalnie. W przeciwnym wypadku klops. Nie wiuem czy mnie ktos zrozumial ale ktos kogo denerwuje ten temat pewnie ma podobne przemyslenia od jakiegos czasu. Postawcie samochod na podjeździe przodem w dół :) odpala lepiej mniej denerwuje :) heheh Kurcze sssanie to jest to co powinno się nie wlaczyc i bylo by lepiej . Takie jest moje zdanie .

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 31 paź 2009, 22:45

ECU steruje czasami wtrysku i tu ssania nie ma. Z rana wtryski leją więcej paliwa (czasy wtrysków są dłuższe) bo temp jest niższa. Z ilością paliwa w baku i ciśnieniem to się nie zgodzę bo u mnie nie ma różnicy ile jest paliwa. Jak pompka paliwa i regulator ciśnienia są dobre to wszystko powinno być ok, chyba że wtryski walą ile chcą ale za mieszankę odpowiedzialne jest też powietrze więc dobrze zainteresować się tą kwestią.
Co do ssania do z rana vag, bloki pomiarowe, blok 2, trzecia kratka i można obserwować czasy w miarę wzrostu temp., najlepiej na jałowym.
Ostatnio zmieniony 01 lis 2009, 11:29 przez A6 Forum - fassi1, łącznie zmieniany 1 raz.

dobi1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:31
Lokalizacja: lublin

Post autor: dobi1988 » 01 lis 2009, 10:26

krisker pisze:Dobi, czy u Ciebie, jak już odpali, to też masz chmurkę z wydechu (przez dłuższą chwilę)? Bo może wcale nie mamy tego samego problemu...

Przez chwilę myślałem, że to mogą wtryskiwacze puszczać, ale zalałem sporo dodatku czyszczącego i nie ma absolutnie żadnej poprawy. Wiem, że ta chemia nie jest idealna, ale jakby to było coś z wtryskami, to mimo wszystko powinna być jakakolwiek poprawa. Na benzynie zrobiłem ponad 100 kilometrów, no i codziennie odpalam i jadę jakieś 3km na benzynie. Zresztą pozostaje kwestia lepszego odpalania przy pełnym baku.

Na dzień dzisiejszy mogę podsumować:

Fakty:
- problem ma związek z poziomem paliwa w baku (bo po zatankowaniu do pełna pali zdecydowanie lepiej; krótko, ale jednak)
- problem nie ma związku z LPG, co więcej, na LPG odpala idealnie
- po uruchomieniu jakby po kolei dochodziły kolejne cylindry, a jak już odpalą wszystkie, to powstaje chmurka dymu z wydechu (nie olej), śmierdząca niedopalonym paliwem; po jakimś czasie znika. Dodanie gazu na tym etapie powoduje przydławienie silnika. Mój wniosek - za bogato i zalane świece.

Nie pomaga:
- odkręcanie korka wlewu paliwa (nawet na noc)
- dopompowanie pompą paliwa przed uruchomieniem (nawet jest gorzej)
- wypięcie wtyczki zaworu N80 czyli zaworu pochłaniacza oparów paliwa

Wykluczamy:
a) świece (nowe)
b) przewody (nowe)
c) prawdopodobnie cewkę (bo jakby były problemy z iskrą, to na LPG tęż byłoby czuć; poza tym nie ma to związku z ilością paliwa w baku)
d) pompę paliwa
e) lejące wtryski (bo na LPG odpala OK; poza tym był zalany szuwaks do czyszczenia i kompletnie nic się nie zmieniło; poza tym to nie ma związku z ilością paliwa w baku)
f) czujniki temperatury
g) przepływomierz (raczej, bo jaki ma związek z ilością benzyny w baku)
U mnie jak odpali tez czuc nieprzepaloną benyne i chmurka niebieska nie czuc oleju tylko benzyne... Swiece mam nowe przewody rowniez, zalalem szuwaksu do czyszczenia i nie pomaga... ale mialem dwa dni dobrze jak bylo pół baku paliwa odpalal rano z pierwszego trzeciego dnia to samo heheh

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 01 lis 2009, 15:16

krisker pisze: - problem nie ma związku z LPG, co więcej, na LPG odpala idealnie
Na sekwencji zawsze silnik pali na benzynie bez względu na to czy zimny czy rozgrzany.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 01 lis 2009, 17:14

fassi1 pisze:Na sekwencji zawsze silnik pali na benzynie bez względu na to czy zimny czy rozgrzany.
A słyszałeś o odpalaniu awaryjnym na LPG?



Dodam kolejnego niusa z placu boju. Przed wieczornym zgaszeniem auta przełączyłem na benzynę i wyjąłem bezpiecznik od pompy. Paliwo w układzie się wypaliło i silnik zdechł. Rano odpalił bardzo dobrze, ale tylko na krótką chwilkę - prawie od razu znów się zalał. Ale generalnie było lepiej z niskim ciśnieniem. Kolejny krok - wymiana regulatora ciśnienia. Mam nadzieję, że tym razem to będzie to, choć nadal nie jestem przekonany do końca...
Pozdrawiam,
Krisker

dobi1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:31
Lokalizacja: lublin

Post autor: dobi1988 » 01 lis 2009, 20:31

krisker pisze:
fassi1 pisze:Na sekwencji zawsze silnik pali na benzynie bez względu na to czy zimny czy rozgrzany.
A słyszałeś o odpalaniu awaryjnym na LPG?



Dodam kolejnego niusa z placu boju. Przed wieczornym zgaszeniem auta przełączyłem na benzynę i wyjąłem bezpiecznik od pompy. Paliwo w układzie się wypaliło i silnik zdechł. Rano odpalił bardzo dobrze, ale tylko na krótką chwilkę - prawie od razu znów się zalał. Ale generalnie było lepiej z niskim ciśnieniem. Kolejny krok - wymiana regulatora ciśnienia. Mam nadzieję, że tym razem to będzie to, choć nadal nie jestem przekonany do końca...
jak wymienisz regulator cisnienia paliwa daj znac czy pomoglo...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 01 lis 2009, 20:51

krisker pisze:
fassi1 pisze:Na sekwencji zawsze silnik pali na benzynie bez względu na to czy zimny czy rozgrzany.
A słyszałeś o odpalaniu awaryjnym na LPG?
A no chyba że tak to się zgodzę. Nie wskazane na zimnym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja