Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] quattro- rozklad mocy.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
johnnythc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 cze 2008, 03:28
Lokalizacja: washington

[A6 C5] quattro- rozklad mocy.

Post autor: johnnythc » 19 cze 2008, 04:32

witam.
jaki jest rozklad mocy napedu quattro? 60% tyl, 40% przod? czy jakos inaczej to dziala? nie moge znalezc informacji na ten temat.
Pozdro
Prosze poprawnie nazywac tematy
Ostatnio zmieniony 19 cze 2008, 11:02 przez johnnythc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Awariall
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 22 kwie 2008, 15:11
Lokalizacja: Puławy / Wrocław

Post autor: Awariall » 19 cze 2008, 14:14

„Quattro” pozwala na swobodne przenoszenie siły napędowej na obie osie w SPAM od 25:75 do 75:25. Bardzo ważną rolę odgrywają w tym zakresie mechanizmy różnicowe wspomagane przez systemy elektroniczne. W każdym samochodzie pracują trzy takie mechanizmy: po jednym na każdej osi i dodatkowy po środku. Mechanizmy rozdzielające moment na kola jednej osi, mają zrekompensować różnicę w prędkościach obrotowych, wynikającą z faktu pokonania przez koła na zakręcie różnej drogi (koło jadące bliżej środka promienia ma do pokonania mniejszą drogę).
O sile przenoszonej między osiami, decydują natomiast tzw. blokady mechanizmów różnicowych, które rozpoznają zmiany prędkości obrotowej kół. W modelach, w których silnik został zamontowany wzdłużnie (A4, A6, A8 i allroad) Audi stosuje układ Torsena. W Audi A3, A3 Sportback, TT Coupe i TT Roadster z silnikami montowanymi poprzecznie, pracuje natomiast wielotarczowe sprzęgło Haldex.
Sercem tego układu jest sprzęgło wielopłytkowe umieszczone między wałem Cardana i mechanizmem różnicowym tylnej osi. We wnętrzu obudowy sprzęgła znajduje się (pracujący w kąpieli olejowej) pakiet płytek, który może być ściskany przez regulowane ciśnienie hydrauliczne i w ten sposób umożliwia zmienny rozdział momentu napędowego między oś przednią i tylną. Ciśnienie płynu jest uzależnione od różnicy prędkości obrotowej wału kardana (czyli kół przednich od których bierze on napęd) i kół tylnych.
Rozdział siły napędowej nie odbywa się jednak według sztywnej charakterystyki, lecz w zależności od warunków korygowany jest zarówno hydraulicznie jak i elektronicznie. Dzięki przekazywaniu danych za pomocą elektronicznego przewodu danych (tzw. magistrali CAN), do systemu dopływa wiele informacji jak: obroty kół, obroty silnika, prędkość jazdy i moment obrotowy silnika. Jednocześnie system „uczy się“ warunków jazdy i aktualnych zachowań kierowcy.
Umieszczenie silnika z przodu i sprzęgła wielopłytkowego przy osi tylnej spowodowało dodatkowo korzystne rozłożenie ciężaru na osiach kół. W efekcie zastosowanie systemu quattro i takie rozłożenie masy poprawiło przyczepność na śliskiej nawierzchni, a dodatkowo można efektywnie wykorzystać moc silnika i pokonywać zakręty z wyższą prędkością bez wpadania w poślizg.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga