Witam. Zastanawiam się czy potwierdzicie moją teorię i/lub nakierujecie na inny problem.
Autko na razie stoi pod chmurką. Rano wybierając się do pracy po odpaleniu auta przez kilka (z reguły nie więcej jak 10s.) czuję że silnik chodzi nierówno, a z rury wydobywa się siwo-błękitnawy dym. Po tych kilku sek. wszystko wraca do normy.
Obstawiam niechodzący któryś z cylindrów tj albo problem z którąś ze świec żarowych lub jakiś problem z dopływem paliwa do cylindra.
Zastanawia mnie czemu w audi tak szybko gaśnie mi kontrolka ładowania świec. Pali się ok 2-3s gdy w oplu 1.7td bywało że i 5-10s na zimnym silniku. Być może inna konstrukcja świec itp...
Coś można jeszcze na szybko sprawdzić samemu czy raczej warsztat do obadania ?
PS. Latem nie było nigdy problemu, nic się też nie dzieje, jeśli silnik pracował chociaż 1-2godziny wcześniej...
[A6 C4 1.9] Pierwsze chłody i...siwy dym na zimnym odpalaniu
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Najpierw sprawdź świece, potem zobacz czy w temperaturze około zera i mniej dochodzi do nich prąd, u mnie dzisiaj przy +2*C świece grzały około 7s( nie mierzyłem) a jak jest chłodniej dużo poniżej zera to wydaje mi się że dłużej grzeją. Pozatym może czujnik temperatury daje zły odczyt przez co komputer widzi wyższą temepature i nie grzeje tak jak powinien..
Przyczyną tych objawów może być to o czym pisze Piter. Dodatkowo proponuję nie odpalać silnika zaraz po zgaszeniu lampki żarzenia. Lepszym sposobem - wskaźnikiem gotowości odpalania jest wskaźnik napięcia akumulatora. Przed końcem grzania świec gaśnie lampka kontrolna , a świece jeszcze dogrzewają i ciągną prąd do momentu aż znacznie skoczy napięcie na wskaźniku ładowania - doskonale to widać. Wtedy można spokojnie odpalać silnik i będzie wiadomo czy za szybkie odpalanie nie jest przyczyną.
- jaceqp
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 11 lip 2009, 09:14
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
Zabrałem auto z warsztatu, ale na razie ciężko powiedzieć czy coś się zmieniło (temp. trochę podskoczyła).
Wymieniany (lub naprawiany) był nastawnik pompy wtryskowej i czyszczone wtryski plus jakaś mała uszczelka. Podobno na wtryskach pomiar wykazywał nie więcej jak jakieś 1.6 a powinno być chyba ok 1.8 (chodzi chyba o jakieś rozwarcie)...
Jak obstawiacie - dość trafne podejście bo martwi mnie trochę końcowe 'proszę trochę pojeździć i poobserwować' - zamiast np. 'będzie ok' :-P
Wymieniany (lub naprawiany) był nastawnik pompy wtryskowej i czyszczone wtryski plus jakaś mała uszczelka. Podobno na wtryskach pomiar wykazywał nie więcej jak jakieś 1.6 a powinno być chyba ok 1.8 (chodzi chyba o jakieś rozwarcie)...
Jak obstawiacie - dość trafne podejście bo martwi mnie trochę końcowe 'proszę trochę pojeździć i poobserwować' - zamiast np. 'będzie ok' :-P
jaceqp, te wartości które przedstawiłeś to zapewne dawka paliwa. Powinna wynosić bodajże 2,2 - 9,0 mg/skok czyli wychodzi że masz podawane za małą. Jeśli coś robili przy nastawniku to zapewne wyczyścili wszystko pod deklem nastawnika i wymienili tamtą uszczelkę. W sumie mogli ustawić dawkę jednak nadal jestem za ustawieniem kąta wtrysku.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga