witam wszystkich,
od niedawna jestem wlascicielem audi a6 2.8 v6 quattro z 99r i mam problem ze wspomaganiem kierownicy, krecac kierownica w lewo wszystko jest ok ale krecac w prawo kierownica mocno sie zacina po czym puszcza i mozna krecic dalej, po zatrzymaniu i ponownym przekreceniu w prawo znowu zaciecie i puszcza, mechnik mowi ze to maglownica, czy mial z was ktos taki problem??
to byla jedna rzecz druga to taka,ze sciagnalem sobie etke i po numerze vin wyszlo, ze mam przekladnie kierownicza z servotronikiem, po czym mam rozpoznac czy to jest wlasnie przekladnia z servotronikiem czy nie?? moze ktos mogl by mi to wytlumaczyc lub dac gotowy link na allegro do takiej czesci
[a6 c5] maglownica - przekladnia kierownicza
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
taki wątek czy też problem już widnieje na forum, musisz poszukać, bo czytałem już chwilę temu o takim problemieMatiCork pisze:krecac kierownica w lewo wszystko jest ok ale krecac w prawo kierownica mocno sie zacina
zanim cokolwiek kupisz to zdiagnozuj usterkę, bardziej opłaca się oddać swoją przekładnie do regeneracji niż kupować w ciemno używkę, bo raz że nie wiesz ile ma nalatane, a dwa nie wiesz czy po strzale (z czasem będzie padać)MatiCork pisze:dac gotowy link na allegro do takiej czesci
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 05 sie 2009, 14:20
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp - Cork/Irlandia
przekladnia wymieniona, wspomoaganie dziala ok, tylko ze tak jak napisales nie wiesz na co trafisz kupujac uzywke (moja ma leciutki luz prawie nie wyczuwalny ale jednak jest) a regenerowac nie mialem okazji bo mieszkam w Irlandii i potrzebowalem szybko auto naprawic i nie moglem dwa razy latac do polski po przekladnie.
<quattro>
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 16 cze 2008, 23:15
- Lokalizacja: tarnow
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
u mnie dzieje się coś takiego, że jak stoję w miejscu przy odpalonym aucie, skręcając w lewo, słyszę jakieś dzwięki, od razu na początku skrętu, takie przeważnie 3 tyknięcia, dochodzące od strony głębsza kierownicy
takie mam objawy, mechanik stwierdził, że to prawodopodobnie widna maglownicy niestety
mam obserwować co się dzieje, jak się pogorszy to wymiana
chyba, że ktoś ma inne propozycje usterki, odrazu mówię, drążki i końcówki nowe LMO
takie mam objawy, mechanik stwierdził, że to prawodopodobnie widna maglownicy niestety

chyba, że ktoś ma inne propozycje usterki, odrazu mówię, drążki i końcówki nowe LMO
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 05 sie 2009, 14:20
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp - Cork/Irlandia
u mnie tez zaczynalo sie od tykania, potem zaczynala sie delikatnie blokowac przy skrecie w prawo ale po chwili wspomaganie wracalo az w koncu calkowicie brakło wspomagania na jedna strone, wiec mozliwe, ze tez przekladnia u ciebie sie konczy,
a masz servotronik czy nie?? i sprawdz czy na przekladni masz tlumik drgan taki amortyzatorek, ja kupilem przekladnie bez niego i powiem szczerze, ze jakby inaczej uklad kierowniczy sie zachowuje, ale mozliwe, ze jest to tez przez ten wspomniany minimalny luz,
a jescze jedna sprawa, mam u siebie juz wspomniany servotronik i po wymianie przekladni wspomaganie caly czas chodzilo tak lekko, ze palcem mozna bylo krecic kierownica nawet przy wiekszych predkosciach wspomaganie wydawalo sie wzbyt mocne, teraz sytuacja sie zmienila, przy szybkie jezdzie wspomaganie slabnie, uklad kierowniczy staje sie bardziej sportowy ale za to przy jedzie wolnej np na przy parkowaniu w skrecie dopiero po chwili wyczuwalne jest,ze zmienia sie sila wspomagania znow poprzez lekkie szarpniecie
czy mozliwe, ze servotronik sie jakos adaptuje?? czy moze to druga przekladnia pada??
a masz servotronik czy nie?? i sprawdz czy na przekladni masz tlumik drgan taki amortyzatorek, ja kupilem przekladnie bez niego i powiem szczerze, ze jakby inaczej uklad kierowniczy sie zachowuje, ale mozliwe, ze jest to tez przez ten wspomniany minimalny luz,
a jescze jedna sprawa, mam u siebie juz wspomniany servotronik i po wymianie przekladni wspomaganie caly czas chodzilo tak lekko, ze palcem mozna bylo krecic kierownica nawet przy wiekszych predkosciach wspomaganie wydawalo sie wzbyt mocne, teraz sytuacja sie zmienila, przy szybkie jezdzie wspomaganie slabnie, uklad kierowniczy staje sie bardziej sportowy ale za to przy jedzie wolnej np na przy parkowaniu w skrecie dopiero po chwili wyczuwalne jest,ze zmienia sie sila wspomagania znow poprzez lekkie szarpniecie
czy mozliwe, ze servotronik sie jakos adaptuje?? czy moze to druga przekladnia pada??
<quattro>