Witam wszystkich. Przy rozgrzanym silniku jak odkręcę korek wlewu oleju to wylatują drobne kropelki i i troszkę dymi . Silnik pracuje dobrze , ma dobre przyspieszenie i pracuje cicho, ALE NIEPOKOI MNIE ze wrzuca olej, co to jest ,pomóżcie, i jeszcze jedno na wolnych obrotach często ma drgania silnika tzn. pracuje na normalnych i tych samych obrotach ale troszkę trzęsie. Dzięki za pomoc.
Prosze sie przywitac w dziale "Powitania" oraz poprawnie nazywac tematy.
[ Dodano: 2008-06-01, 08:40 ]
Przecież sie przywitałam.
[ Dodano: 2008-06-01, 08:44 ]
a co do nazywania tematow ,to jestem nowa i jeszcze wszystkiego nie kumam...
[A6 2.0 TDI SE 140 KM] Silnik wyrzuca olej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 31 maja 2008, 18:11
- Lokalizacja: UK
[A6 2.0 TDI SE 140 KM] Silnik wyrzuca olej
Ostatnio zmieniony 31 maja 2008, 18:40 przez MADZIA 007, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 31 maja 2008, 18:11
- Lokalizacja: UK
A6
A6 2.0 TDI 140 KM z 2004r.
Re: [A6 2.0 TDI SE 140 KM] Silnik wyrzuca olej
Silnik 2.0TDI jest bardzo wrażliwy na rodzaj oleju. Drobne kropelki ("fontanny") i "smugi", "para" czy lekki "dymek" po odkręceniu oleju świadczą o tym, że olej jest prawdopodobnie niskiej jakości lub został dolany olej niskiej jakości.MADZIA 007 pisze:Witam wszystkich. Przy rozgrzanym silniku jak odkręcę korek wlewu oleju to wylatują drobne kropelki i i troszkę dymi . Silnik pracuje dobrze , ma dobre przyspieszenie i pracuje cicho, ALE NIEPOKOI MNIE ze wrzuca olej, co to jest ,pomóżcie, i jeszcze jedno na wolnych obrotach często ma drgania silnika tzn. pracuje na normalnych i tych samych obrotach ale troszkę trzęsie. Dzięki za pomoc.
Jest trochę materiałów o tym na stronach brytyjskich, dość powszechne zjawisko w 140tkach serwisowanych w dziwnych warsztatach (albo na oleju z Lidla).
Jeżeli to olej to efekt powinien pojawić się po 5-10 minutach jazdy i odkręceniu kurka oleju. Dym nie powinien być czarny (nie smog) i powinna to być bardziej smuga niż kopcenie. Jeżeli opis się zgadza i ustępuje po ochłodzeniu silnika to najprawdpodobniej to to.
Nie ma się czym martwić, ale warto wiedzieć co leją do silnika i nie żałować 5 funtów na lepszy olej
sebbie
Code so clean you could eat off it!
Code so clean you could eat off it!
110KM (97-99) to całkiem inna jednostka, jeździłem nią 2 lata, nic się z olejem nie działo, nie znane mi są żadne typowe problemy z takich wyrzucaniem oleju.fafał pisze:By nie zakładać nowego wątku podczepię się pod ten.
Co może oznaczać wywalanie oleju również przez korek a A6 19,TDI 110PS rocznik 1998?
Czy skutki tego zjawiska mogą być takie same jak w przypadku powyżej?
Poszukaj na forum, jak nie znajdziej załóż nowy wątek.
sebbie
Code so clean you could eat off it!
Code so clean you could eat off it!
Witam.absajler pisze:Witam. Zazwyczaj przyczyną wyrzucania oleju są zapieczone pierścienie na tłokach, lepiej sprawdź czy nie wyrzuca oleju bagnetem, na pracującym silniku wyciągnij bagnet od sprawdzania stanu oleju i zobacz co się będzie działo jak wywala no to masz problem. To że troszeczkę wylatuje korkiem to bym się nie martwił. Dla pewności podjedź i sprawdź kompresję silnika dla twojego powinno być od 21-31 (bar), a ciśnienie oleju 0,8(bar) na biegu jałowym. Jak ciśnienie będzie większe to moga być zapieczone pierścienie
Mam pytanko. Czy zapieczone pierścienie mają wpływ na osiągi silnika?
pzdr
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
Ja choć mam inny silnik to musiałem wymienić korek wlewu oleju,ponieważ puszczał na uszczelce. Na moje oko normalną rzeczą jest,że wałki,wałek rozrządu przy wyższych obrotach będzie olej rozrzucał bo jest nim smarowany a krzywki spowodują jego rozbryzg. Nie widzę więc w tym nic dziwnego.Olej to nie guma do żucia że się przyklei i tyle...TuneFORCE pisze:Osobiście nie widziałem silnika diesla<VAG> w którym po odkręcenia korka nie waliło kroplami oleju :lol: no chyba że silnik był zgaszony :-P