Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 2.0 TDI SE 140 KM] Silnik wyrzuca olej

Silniki wysokoprężne
MADZIA 007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:11
Lokalizacja: UK

[A6 2.0 TDI SE 140 KM] Silnik wyrzuca olej

Post autor: MADZIA 007 » 31 maja 2008, 18:38

Witam wszystkich. Przy rozgrzanym silniku jak odkręcę korek wlewu oleju to wylatują drobne kropelki i i troszkę dymi . Silnik pracuje dobrze , ma dobre przyspieszenie i pracuje cicho, ALE NIEPOKOI MNIE ze wrzuca olej, co to jest ,pomóżcie, i jeszcze jedno na wolnych obrotach często ma drgania silnika tzn. pracuje na normalnych i tych samych obrotach ale troszkę trzęsie. Dzięki za pomoc.
Prosze sie przywitac w dziale "Powitania" oraz poprawnie nazywac tematy.

[ Dodano: 2008-06-01, 08:40 ]
Przecież sie przywitałam.

[ Dodano: 2008-06-01, 08:44 ]
a co do nazywania tematow ,to jestem nowa i jeszcze wszystkiego nie kumam...
Ostatnio zmieniony 31 maja 2008, 18:40 przez MADZIA 007, łącznie zmieniany 2 razy.

MADZIA 007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:11
Lokalizacja: UK

A6

Post autor: MADZIA 007 » 01 cze 2008, 20:17

A6 2.0 TDI 140 KM z 2004r.

Awatar użytkownika
sebbie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 maja 2008, 22:05
Lokalizacja: Rochester/UK

Re: [A6 2.0 TDI SE 140 KM] Silnik wyrzuca olej

Post autor: sebbie » 04 cze 2008, 14:32

MADZIA 007 pisze:Witam wszystkich. Przy rozgrzanym silniku jak odkręcę korek wlewu oleju to wylatują drobne kropelki i i troszkę dymi . Silnik pracuje dobrze , ma dobre przyspieszenie i pracuje cicho, ALE NIEPOKOI MNIE ze wrzuca olej, co to jest ,pomóżcie, i jeszcze jedno na wolnych obrotach często ma drgania silnika tzn. pracuje na normalnych i tych samych obrotach ale troszkę trzęsie. Dzięki za pomoc.
Silnik 2.0TDI jest bardzo wrażliwy na rodzaj oleju. Drobne kropelki ("fontanny") i "smugi", "para" czy lekki "dymek" po odkręceniu oleju świadczą o tym, że olej jest prawdopodobnie niskiej jakości lub został dolany olej niskiej jakości.

Jest trochę materiałów o tym na stronach brytyjskich, dość powszechne zjawisko w 140tkach serwisowanych w dziwnych warsztatach (albo na oleju z Lidla).

Jeżeli to olej to efekt powinien pojawić się po 5-10 minutach jazdy i odkręceniu kurka oleju. Dym nie powinien być czarny (nie smog) i powinna to być bardziej smuga niż kopcenie. Jeżeli opis się zgadza i ustępuje po ochłodzeniu silnika to najprawdpodobniej to to.

Nie ma się czym martwić, ale warto wiedzieć co leją do silnika i nie żałować 5 funtów na lepszy olej :-)
sebbie

Code so clean you could eat off it!

fafał
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 18 cze 2008, 11:07
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: fafał » 18 cze 2008, 11:18

By nie zakładać nowego wątku podczepię się pod ten.
Co może oznaczać wywalanie oleju również przez korek a A6 19,TDI 110PS rocznik 1998?
Czy skutki tego zjawiska mogą być takie same jak w przypadku powyżej?

Awatar użytkownika
sebbie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 maja 2008, 22:05
Lokalizacja: Rochester/UK

Post autor: sebbie » 18 cze 2008, 13:17

fafał pisze:By nie zakładać nowego wątku podczepię się pod ten.
Co może oznaczać wywalanie oleju również przez korek a A6 19,TDI 110PS rocznik 1998?
Czy skutki tego zjawiska mogą być takie same jak w przypadku powyżej?
110KM (97-99) to całkiem inna jednostka, jeździłem nią 2 lata, nic się z olejem nie działo, nie znane mi są żadne typowe problemy z takich wyrzucaniem oleju.

Poszukaj na forum, jak nie znajdziej załóż nowy wątek.
sebbie

Code so clean you could eat off it!

lider1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 29 sie 2009, 11:40
Lokalizacja: bytom

Post autor: lider1 » 21 wrz 2009, 12:47

absajler pisze:Witam. Zazwyczaj przyczyną wyrzucania oleju są zapieczone pierścienie na tłokach, lepiej sprawdź czy nie wyrzuca oleju bagnetem, na pracującym silniku wyciągnij bagnet od sprawdzania stanu oleju i zobacz co się będzie działo jak wywala no to masz problem. To że troszeczkę wylatuje korkiem to bym się nie martwił. Dla pewności podjedź i sprawdź kompresję silnika dla twojego powinno być od 21-31 (bar), a ciśnienie oleju 0,8(bar) na biegu jałowym. Jak ciśnienie będzie większe to moga być zapieczone pierścienie
Witam.
Mam pytanko. Czy zapieczone pierścienie mają wpływ na osiągi silnika?
pzdr

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 22 wrz 2009, 10:05

Osobiście nie widziałem silnika diesla<VAG> w którym po odkręcenia korka nie waliło kroplami oleju :lol: no chyba że silnik był zgaszony :-P
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 24 wrz 2009, 15:54

TuneFORCE pisze:Osobiście nie widziałem silnika diesla<VAG> w którym po odkręcenia korka nie waliło kroplami oleju :lol: no chyba że silnik był zgaszony :-P
Ja choć mam inny silnik to musiałem wymienić korek wlewu oleju,ponieważ puszczał na uszczelce. Na moje oko normalną rzeczą jest,że wałki,wałek rozrządu przy wyższych obrotach będzie olej rozrzucał bo jest nim smarowany a krzywki spowodują jego rozbryzg. Nie widzę więc w tym nic dziwnego.Olej to nie guma do żucia że się przyklei i tyle...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl