Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,5 TDi] temperaura wody

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
kocurrr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 22 mar 2008, 17:00
Lokalizacja: kołobrzeg

[A6 C5 2,5 TDi] temperaura wody

Post autor: kocurrr » 23 paź 2009, 21:30

panowie, po przejechaniu nawet 100km wskaźnik temp. uparł się i stoi na 80 stopniach. Zauważyłem, że dzieje się tak odkąd wymieniłem czujnik. Co może być powodem?

jay_zzA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:51
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: jay_zzA6 » 23 paź 2009, 21:59

Kolego ja przejezdzam nawet 200 km i wskaznik caly czas stoi na ok 62 stopniach, jedynie temp oleju sie dzwiga do 70-75 tez wymianialem czujnik, dopiero gdy po 200 km zjechalem z autostrady i wjechalem na gorzysty teren to sie temp. podniosla, a bylo na dworze 7 stopni, wiec raczej nie masz sie co martwic a jak chcesz sprawdzic czy sie bardziej zagrzeje to przycis bardziej...
tymczasowo brak, new OOOO po zimie....

Awatar użytkownika
AGUARES
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:32
Lokalizacja: biegun polnocny

Post autor: AGUARES » 23 paź 2009, 22:01

ja u siebie w c4 tez tak mam na 70 stoi i nie chce wiecej wiec te typy tak maja widocznie ciezko je zagrzac na wiecej jak wszystko z ukladem chlodzenie gra <ok>

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 23 paź 2009, 22:03

W trasie będzie Ci temperatura spadać, w mieście wzrastać, a po drugie to spadła temperatura i to jest normalne! U mnie tez stoi w granicach 70stopni! <ok>

pinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 sie 2009, 15:45
Lokalizacja: Małopolska Irlandia

Post autor: pinio » 23 paź 2009, 22:07

no nie wiem czy tak powinno być bo ja miałem ten sam problem i teraz jest ok czyli 90 stopni i stoi jak zaczarowana a ma być 90 i nie mniej i raczej nie więcej ponieważ to jest optymalna temperatura pracy silnika.A jak było wcześniej miałeś 90 czy nie? daj znać coś poradzimy ja wymieniłem termostat jako drugi bo pierwszy wymieniłem czujnik bo jest dojście do niego lepsze a do termostatu no to wiesz ho ho przedni pas do demontażu Pozdrawiam ;-)

OLIX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 28 sie 2009, 22:04
Lokalizacja: Krk

Post autor: OLIX » 23 paź 2009, 22:30

Jak macie niedogrzane autka(padnięte termostaty), zwłaszcza teraz Temp.~ 0*
Możecie zastosować mega starą i mega druciarską metodę zasłonięcia chłodnicy kartonem <ok>
Czasem tak robie do logów jak nie moge złapać temp.
Tylko jak to wygląda, A6 i dykta jak w 125p :-) albo w żuku
<rotfl2>

Awatar użytkownika
djart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2009, 13:26
Lokalizacja: Łomża

Post autor: djart » 23 paź 2009, 22:35

u mnie też jest na niecałe 90* (88*-89*) i to z tego co wiem w każdym dieslu tak powinno być. Niższa temp jest spowodowana wadą termostatu (przeważnie), jeździłem trochę firmowym VW T4 2.8 tdi (jakaś dziwna wersja) w którym nie było wcale termostatu i temp trzymała się na ok 70* i nie chciała więcej, abyło lato i jeździłem po mieście...
Artur

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 23 paź 2009, 22:38

[quote="OLIX"]Jak macie niedogrzane autka(padnięte termostaty), zwłaszcza teraz Temp.~ 0*
Możecie zastosować mega starą i mega druciarską metodę zasłonięcia chłodnicy kartonem <ok>
No tak,ale czy w tym przypadku intercooler ,który jest jedną z chłodnic chyba nie będzie spełniał swojej roli?

kocurrr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 22 mar 2008, 17:00
Lokalizacja: kołobrzeg

Post autor: kocurrr » 24 paź 2009, 11:13

Pinio wcześniej temp. trzymała się 90 stopni. Któregoś pięknego dnia wogóle sie nie podniosła, pojechałem na wymiane czujnika, no i teraz trzyma się 80 nieraz spada do 70. hmmmm.

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 24 paź 2009, 14:19

djart pisze:jeździłem trochę firmowym VW T4 2.8 tdi (jakaś dziwna wersja)
To musiałeś mieć motor wstawiony od LT-ka bo na 99% w T4 takiego nie było.

A co do temperatury to proponuję zadzwonić do jakiegokolwiek salonu/serwisu VW lub AUDI i każdy powie, że temp.robocza wszystkich silników czy 1.9 czy 2.5 czy innych w DIESLU powinna wynosić równe 90 stopni.

Jeżdzę w transporcie grupą VW od 2004 roku i dosiadając T4 czy T5 z różnymi motorami i różnymi mocami, w każdym była i jest równa 90. Niezależnie czy to -20 czy 0 czy +30 stopni.
W mojej audicy i kolegów jest taka sama.
Zmienną jest tylko temp oleju która różnie się wacha w zależności od temp. otoczenia, stylu jazdy i tego czy miasto czy trasa.

pinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 sie 2009, 15:45
Lokalizacja: Małopolska Irlandia

Post autor: pinio » 24 paź 2009, 15:16

ok ale temperatura robocza to 90 stopni i tak ma być nie inaczej termostat jest walnięty i pasuje go wymienić bo to najlepsza temperatura dla silnika diesla pisałem ze miałem to samo wymieniłem rozrząd z termostatem i jest git a wcześniej czujnik i po wymianie czujnika to samo kolega ma ten sam problem 60-70 stopni nie wymienili mu termostatu jak robili rozrząd i się teraz głowi co zrobić żeby się nie urobić i nie przepłacić a było OK .Podobno można to zrobić bez ściąganie przedniego pasa ale nie wiem jak to robią ,gdzieś kiedyś znalazłem o tym na naszym zacnym forum poszukaj morze coś znajdziesz trzeba popuścić zderzak chłodnice i odchylić ja jakoś ale nie wiem co i jak nie próbuj tego nim nie znajdziesz czegoś więcej na ten temat bo możesz sobie narobić większego bigosu daj znać jak coś zrobisz Pozdrawiam PINIO ;-)

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 24 paź 2009, 15:26

Tak jak ktoś to już napisał-wskazówka musi stać na baczność,czyli 90 stopni. Wiadomo,że w chłodniejsze dni silnik będzie się rozgrzewał wolniej,ale temp. musi dojść do 90 stopni. od tego jest termostat,żeby utrzymywał tą temperaturę. Jeżeli tak nie jest to się po prostu przycina. Mnie też czeka wymiana termostatu bo teraz to już w mieście nie zawsze silnik osiąga 90 stopni.

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 24 paź 2009, 16:04

ja mialem tak w tamtym roku i wymienilem termostat na identyczny jak ten orginalny (koszt 90 zl) i od tamtej pory ok 7 - 9 km w trasie i osiaga 90st w miescie ok 10 minut jazdy ze staniem na swiatłach pozniej rosnie juz tylko nieco temp oleju

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 24 paź 2009, 17:43

Witam
Dołączę się także. U mnie temp na wskaźniku jak byk stoi 90st. Na vag po rozgrzaniu takze oscyluje 89-90,2stC, ale... Przed chwila wracałem z trasy i w czasie jazdy zaczeła spadać temp do 60stC i tak zostało. Nawet z nawiewu zaczęło dmuchać chłodnym powietrzem. Po zatrzymaniu i kilkuminutowym postoju z wyłączonym silnikiem , po uruchomieniu skoczyło na 90st i jest ok. Kiedyś miałem coś takiego ale sie za to nie wziąłem. Kolega z forum podpowiadał kiedyś ze to czujnik czteropinowy. PYT: czy to ten obok pompy VP po lewej stronie?? I cena orginala ok 50 pln ? Prosze podpowiedzcie? Pozdrowionka

kocurrr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 22 mar 2008, 17:00
Lokalizacja: kołobrzeg

Post autor: kocurrr » 24 paź 2009, 18:36

rok temu wymieniałem rozrząd, niestety nie dopilnowałem, żeby panowie wymienili także termostat myślałem, że z kumają temat. Za "głupote" trzeba będzie teraz zapłacić :cry: ech....jak wymienie ten termostat dam znać co i jak. pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga