[A6 C5 2,5 TDi] temperaura wody
[A6 C5 2,5 TDi] temperaura wody
panowie, po przejechaniu nawet 100km wskaźnik temp. uparł się i stoi na 80 stopniach. Zauważyłem, że dzieje się tak odkąd wymieniłem czujnik. Co może być powodem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 137
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:51
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kolego ja przejezdzam nawet 200 km i wskaznik caly czas stoi na ok 62 stopniach, jedynie temp oleju sie dzwiga do 70-75 tez wymianialem czujnik, dopiero gdy po 200 km zjechalem z autostrady i wjechalem na gorzysty teren to sie temp. podniosla, a bylo na dworze 7 stopni, wiec raczej nie masz sie co martwic a jak chcesz sprawdzic czy sie bardziej zagrzeje to przycis bardziej...
tymczasowo brak, new OOOO po zimie....
no nie wiem czy tak powinno być bo ja miałem ten sam problem i teraz jest ok czyli 90 stopni i stoi jak zaczarowana a ma być 90 i nie mniej i raczej nie więcej ponieważ to jest optymalna temperatura pracy silnika.A jak było wcześniej miałeś 90 czy nie? daj znać coś poradzimy ja wymieniłem termostat jako drugi bo pierwszy wymieniłem czujnik bo jest dojście do niego lepsze a do termostatu no to wiesz ho ho przedni pas do demontażu Pozdrawiam 

u mnie też jest na niecałe 90* (88*-89*) i to z tego co wiem w każdym dieslu tak powinno być. Niższa temp jest spowodowana wadą termostatu (przeważnie), jeździłem trochę firmowym VW T4 2.8 tdi (jakaś dziwna wersja) w którym nie było wcale termostatu i temp trzymała się na ok 70* i nie chciała więcej, abyło lato i jeździłem po mieście...
Artur
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
To musiałeś mieć motor wstawiony od LT-ka bo na 99% w T4 takiego nie było.djart pisze:jeździłem trochę firmowym VW T4 2.8 tdi (jakaś dziwna wersja)
A co do temperatury to proponuję zadzwonić do jakiegokolwiek salonu/serwisu VW lub AUDI i każdy powie, że temp.robocza wszystkich silników czy 1.9 czy 2.5 czy innych w DIESLU powinna wynosić równe 90 stopni.
Jeżdzę w transporcie grupą VW od 2004 roku i dosiadając T4 czy T5 z różnymi motorami i różnymi mocami, w każdym była i jest równa 90. Niezależnie czy to -20 czy 0 czy +30 stopni.
W mojej audicy i kolegów jest taka sama.
Zmienną jest tylko temp oleju która różnie się wacha w zależności od temp. otoczenia, stylu jazdy i tego czy miasto czy trasa.
ok ale temperatura robocza to 90 stopni i tak ma być nie inaczej termostat jest walnięty i pasuje go wymienić bo to najlepsza temperatura dla silnika diesla pisałem ze miałem to samo wymieniłem rozrząd z termostatem i jest git a wcześniej czujnik i po wymianie czujnika to samo kolega ma ten sam problem 60-70 stopni nie wymienili mu termostatu jak robili rozrząd i się teraz głowi co zrobić żeby się nie urobić i nie przepłacić a było OK .Podobno można to zrobić bez ściąganie przedniego pasa ale nie wiem jak to robią ,gdzieś kiedyś znalazłem o tym na naszym zacnym forum poszukaj morze coś znajdziesz trzeba popuścić zderzak chłodnice i odchylić ja jakoś ale nie wiem co i jak nie próbuj tego nim nie znajdziesz czegoś więcej na ten temat bo możesz sobie narobić większego bigosu daj znać jak coś zrobisz Pozdrawiam PINIO 

- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
Tak jak ktoś to już napisał-wskazówka musi stać na baczność,czyli 90 stopni. Wiadomo,że w chłodniejsze dni silnik będzie się rozgrzewał wolniej,ale temp. musi dojść do 90 stopni. od tego jest termostat,żeby utrzymywał tą temperaturę. Jeżeli tak nie jest to się po prostu przycina. Mnie też czeka wymiana termostatu bo teraz to już w mieście nie zawsze silnik osiąga 90 stopni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Witam
Dołączę się także. U mnie temp na wskaźniku jak byk stoi 90st. Na vag po rozgrzaniu takze oscyluje 89-90,2stC, ale... Przed chwila wracałem z trasy i w czasie jazdy zaczeła spadać temp do 60stC i tak zostało. Nawet z nawiewu zaczęło dmuchać chłodnym powietrzem. Po zatrzymaniu i kilkuminutowym postoju z wyłączonym silnikiem , po uruchomieniu skoczyło na 90st i jest ok. Kiedyś miałem coś takiego ale sie za to nie wziąłem. Kolega z forum podpowiadał kiedyś ze to czujnik czteropinowy. PYT: czy to ten obok pompy VP po lewej stronie?? I cena orginala ok 50 pln ? Prosze podpowiedzcie? Pozdrowionka
Dołączę się także. U mnie temp na wskaźniku jak byk stoi 90st. Na vag po rozgrzaniu takze oscyluje 89-90,2stC, ale... Przed chwila wracałem z trasy i w czasie jazdy zaczeła spadać temp do 60stC i tak zostało. Nawet z nawiewu zaczęło dmuchać chłodnym powietrzem. Po zatrzymaniu i kilkuminutowym postoju z wyłączonym silnikiem , po uruchomieniu skoczyło na 90st i jest ok. Kiedyś miałem coś takiego ale sie za to nie wziąłem. Kolega z forum podpowiadał kiedyś ze to czujnik czteropinowy. PYT: czy to ten obok pompy VP po lewej stronie?? I cena orginala ok 50 pln ? Prosze podpowiedzcie? Pozdrowionka