Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,5tdi AKN] Problem z temperatura silnika

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 18 paź 2009, 00:51
Lokalizacja: Sosnowiec

[A6 C5 2,5tdi AKN] Problem z temperatura silnika

Post autor: mgruszecki » 21 paź 2009, 14:59

Witam szanowynych forumowiczow :)

Sprawa jest taka... wsumie od momentu gdy kupilem moja a6 (4 dni temu) silnik sie nie dogrzewal (wskazowka oleju i temp cieczy jest miedzy 70-80C w polowie zazwyczaj). No to co? termostat mysle sobie albo cos z czujkmi lub zegarami. Zapialem wiec VAG'a i wychodzi na to, ze czujniki i wskazniki sa OK. Myse sobie termostat. Kupilem wiec nowy oryginal na 87C, jade do magika mechanika bo jak wiemy wymiana termostatu to sporo zabawy i co slysze? nie wymieniaj, te motory tak maja. Mysle glupi czy jaki? Przeciez temperatura robocza silnika to 100C a 90 powinno byc jak byk :/ Pojechalem do kolejnego, kolejnego, kolejnego i... to samo. Kazdy mowi zastaw troche wloty zeby go nie chlodzilo az tak bardzo i jezdzij a nie wymieniaj termostatu.

I co ja mam zrobic??

Jaka temperatura jest w Waszych 2,5 tdi AKN 150KM ????

z gory dzieku za pomoc chlopaki

Darek...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 07 gru 2008, 20:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Darek... » 21 paź 2009, 15:09

zmieniaj termostat - głupoty Ci gadają
ma być 90 na zegarach i koniec...

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 18 paź 2009, 00:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 21 paź 2009, 15:42

Na rozrzad mam fakture z serwisu, auto jest od 1wlasciciela wogole wiecj robil auto dla siebie, mam na rozrzadzie 20tys przejechane dopiero wiec nie bede wymienial. Musze zrobic sam trmostat ale juz go mam wiec pojade "gdzies" go wymienic...

edit: Jeszcz jedna rzecz... czy kazdy AKN dostaje "kopa" przy 2000rpm ??? czy cos jest nie halo ?? robilem sobie logi dynamiczne i wszystko (poza przeplywka) jest wporzadku. Moze to byc wina przeplywki?? Mialem wczesniej a4 afn i ciagnela z samego dolu - nie moge sie tu przyzwyczaic :) niby mocy wiecej a... no ;]

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 21 paź 2009, 15:58

mgruszecki pisze:Na rozrzad mam fakture z serwisu, auto jest od 1wlasciciela wogole wiecj robil auto dla siebie, mam na rozrzadzie 20tys przejechane dopiero wiec nie bede wymienial. Musze zrobic sam trmostat ale juz go mam wiec pojade "gdzies" go wymienic...

edit: Jeszcz jedna rzecz... czy kazdy AKN dostaje "kopa" przy 2000rpm ??? czy cos jest nie halo ?? robilem sobie logi dynamiczne i wszystko (poza przeplywka) jest wporzadku. Moze to byc wina przeplywki?? Mialem wczesniej a4 afn i ciagnela z samego dolu - nie moge sie tu przyzwyczaic :) niby mocy wiecej a... no ;]
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Przepływka to podstawa.

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 29 paź 2009, 07:31

mgruszecki pisze:Na rozrzad mam fakture z serwisu, auto jest od 1wlasciciela wogole wiecj robil auto dla siebie, mam na rozrzadzie 20tys przejechane dopiero wiec nie bede wymienial. Musze zrobic sam trmostat ale juz go mam wiec pojade "gdzies" go wymienic...

edit: Jeszcz jedna rzecz... czy kazdy AKN dostaje "kopa" przy 2000rpm ??? czy cos jest nie halo ?? robilem sobie logi dynamiczne i wszystko (poza przeplywka) jest wporzadku. Moze to byc wina przeplywki?? Mialem wczesniej a4 afn i ciagnela z samego dolu - nie moge sie tu przyzwyczaic :) niby mocy wiecej a... no ;]
W moim samochodzie temperatura trzyma na 90% ale aby taką osiągnąć to musze przejechac ładnych kilka kilometrów . Dojeżdżając tylko do pracy nie zdążę rozgrzać silnika do właścicwej temperatury . Ta faktura z serwisu - troszkę mnie dziwi . Z tego co sie już zorientowałem aby wymienić termostat trzeba rozbierać przód samochodu i częściowo demontować rozrząd . Sądzę więc że serwis o ile jest serwisem to dokonując naprawy rozrządu z urzedu powinien wymienić termostat bez względu na to czy jeszcze jest dobry .

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 18 paź 2009, 00:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 06 lis 2009, 19:38

Odswiezajac temat... podmienilem dzisiaj czujnik temperatury (co by wyeliminowac jego uszkodzenie) No i... jednak musze wymienic termostat.

Tu tez pytanie... Czy ktos w mojej okolicy wzial by sie za wymiane termostatu?? :) Powiedzmy okolice Zawiercia, Miechowa, Jędrzejowa... oczywiscie odplatnie i ma to byc fachowa robota - za dosc przyzwoita cene :) Jak ktos jest mechanior i by sie podjal to prosze pisac na prv :)

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 06 lis 2009, 20:50

Po zakupie auta miałem tak samo na dzień dobry przepływka bo był mułowaty.
A drugie zastanawiała mnie temp. silnika w przedziale 70st.
U mnie mechanik nie chrzanił że nie warto tylko że trzeba cały przód zrzucić.
90st jak napisał "kuna" na baczność.
Pozdrawiam
Darnok

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 18 paź 2009, 00:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 13 lis 2009, 14:42

Tak wiec jestem po wymianie termostatu - faktycznie byl uszkodzony :) niecale 2 godzinki z zegarkiem w reku, 120zl za robote i po krzyku :)

Wkoncu sie skorupa dogrzewa ;] czas zrobic logi :)

kaziumoto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 21 sty 2009, 22:36
Lokalizacja: Leszno

Post autor: kaziumoto » 18 gru 2009, 18:13

Mam ten sam problem 70c i nic wiecej a chce sam wymienic.Co trzeba rozkrecic zeby sie do niego dostac??? :oops:

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 18 gru 2009, 23:14

Trzeba odkręcić przedni pas tzn zderzak wraz z chłodnicami i zdemontować plastykowe osłony pasków. Jest trochę pracy więc lepiej oddać A6 w dobre ręce. Za demontaż i montaż całości zapłaciłem około 200zł. Sam termostat ok.m 100 zł.
No cóż ale dogrzany silnik się odwdzięczy.
Pozdrawiam
Darnok

wojtek12310
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 04 maja 2012, 22:09
Lokalizacja: gdynia

Post autor: wojtek12310 » 06 maja 2012, 14:07

Witm jestem tu nowy wiec nie wiem czy dobrze sie podpiołem. U mnie A6 C5 2.5TDI AKN
150km na vagu zadnego błedu od paru dni ubywa mi płynu chłodniczego 1litr na 250 kilometrów temperatura na zegarach pokazuje miedzy 60-70 stopni przy normalnej jezdzie jak jade 160-180 wtedy pokazuje 90 i tak trzyma, oprócz tego zauważyłem ze zaczął kopcic od czasu jak ginie woda. moc jest ok. od czego zacząc co sprawdzac dziekuje za pomoc

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 09 maja 2012, 22:12

wojtek12310

na poczatku to warto poszukac (bardzo uwaznie) nieszczelnosci... sa takie miejsca, gdzie lubi pocieknac, lecz tak ze nawet nie beddziesz zostawial plam pod samochodem - np pod czujnikiem temperatury plynu, w miejscu gdzie rurka wchodzi do bloku silnika.. lub wejscia rurek do glowic (szukaj od strony kabiny).

przykapca na jakis konkretny kolor ? (czarny, bialy, siwy ??)

wojtek12310
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 04 maja 2012, 22:09
Lokalizacja: gdynia

Post autor: wojtek12310 » 09 maja 2012, 22:45

dzieki za zainteresowanie jutro sprawdze rurki do głowic bo jedna była ruszana.co do kopcenia to na czarno nie .ciezko okreslic czy na biało czy siwo raczej na siwo . rzadko kopci raz dziennie czasami dwa i wtedy zapach z rury jest taki kwasny diesel.

kaczan111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 27 mar 2012, 12:20
Lokalizacja: Trzciel

Post autor: kaczan111 » 14 maja 2012, 10:03

witam. Mój problem to taki że jak odpalę auto i przejadę 10 km spokojnie bez wariowania to temperature mam 70C, póżniej troche mu przydusze gazu to temperatura dojdzie do 90C i tak trzyma. Czy to jest jakiś problem czy poprostu tak musi być??????????
Daniel Kaczmarek

kedzior04
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 09 gru 2012, 18:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kedzior04 » 29 cze 2013, 10:33

Witam u mnie w Audi a6 c5 2.5 TDI AKE 180 KM 2002 r wogole nie pokazuje temperatury silnika wskazowka lezy za co sie zabrac od samego poczatku ????

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl