[A6 C5 2,5tdi AKN] Problem z temperatura silnika
- mgruszecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 18 paź 2009, 00:51
- Lokalizacja: Sosnowiec
[A6 C5 2,5tdi AKN] Problem z temperatura silnika
Witam szanowynych forumowiczow
Sprawa jest taka... wsumie od momentu gdy kupilem moja a6 (4 dni temu) silnik sie nie dogrzewal (wskazowka oleju i temp cieczy jest miedzy 70-80C w polowie zazwyczaj). No to co? termostat mysle sobie albo cos z czujkmi lub zegarami. Zapialem wiec VAG'a i wychodzi na to, ze czujniki i wskazniki sa OK. Myse sobie termostat. Kupilem wiec nowy oryginal na 87C, jade do magika mechanika bo jak wiemy wymiana termostatu to sporo zabawy i co slysze? nie wymieniaj, te motory tak maja. Mysle glupi czy jaki? Przeciez temperatura robocza silnika to 100C a 90 powinno byc jak byk Pojechalem do kolejnego, kolejnego, kolejnego i... to samo. Kazdy mowi zastaw troche wloty zeby go nie chlodzilo az tak bardzo i jezdzij a nie wymieniaj termostatu.
I co ja mam zrobic??
Jaka temperatura jest w Waszych 2,5 tdi AKN 150KM ??
z gory dzieku za pomoc chlopaki
Sprawa jest taka... wsumie od momentu gdy kupilem moja a6 (4 dni temu) silnik sie nie dogrzewal (wskazowka oleju i temp cieczy jest miedzy 70-80C w polowie zazwyczaj). No to co? termostat mysle sobie albo cos z czujkmi lub zegarami. Zapialem wiec VAG'a i wychodzi na to, ze czujniki i wskazniki sa OK. Myse sobie termostat. Kupilem wiec nowy oryginal na 87C, jade do magika mechanika bo jak wiemy wymiana termostatu to sporo zabawy i co slysze? nie wymieniaj, te motory tak maja. Mysle glupi czy jaki? Przeciez temperatura robocza silnika to 100C a 90 powinno byc jak byk Pojechalem do kolejnego, kolejnego, kolejnego i... to samo. Kazdy mowi zastaw troche wloty zeby go nie chlodzilo az tak bardzo i jezdzij a nie wymieniaj termostatu.
I co ja mam zrobic??
Jaka temperatura jest w Waszych 2,5 tdi AKN 150KM ??
z gory dzieku za pomoc chlopaki
- mgruszecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 18 paź 2009, 00:51
- Lokalizacja: Sosnowiec
Na rozrzad mam fakture z serwisu, auto jest od 1wlasciciela wogole wiecj robil auto dla siebie, mam na rozrzadzie 20tys przejechane dopiero wiec nie bede wymienial. Musze zrobic sam trmostat ale juz go mam wiec pojade "gdzies" go wymienic...
edit: Jeszcz jedna rzecz... czy kazdy AKN dostaje "kopa" przy 2000rpm ? czy cos jest nie halo robilem sobie logi dynamiczne i wszystko (poza przeplywka) jest wporzadku. Moze to byc wina przeplywki?? Mialem wczesniej a4 afn i ciagnela z samego dolu - nie moge sie tu przyzwyczaic niby mocy wiecej a... no
edit: Jeszcz jedna rzecz... czy kazdy AKN dostaje "kopa" przy 2000rpm ? czy cos jest nie halo robilem sobie logi dynamiczne i wszystko (poza przeplywka) jest wporzadku. Moze to byc wina przeplywki?? Mialem wczesniej a4 afn i ciagnela z samego dolu - nie moge sie tu przyzwyczaic niby mocy wiecej a... no
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Przepływka to podstawa.mgruszecki pisze:Na rozrzad mam fakture z serwisu, auto jest od 1wlasciciela wogole wiecj robil auto dla siebie, mam na rozrzadzie 20tys przejechane dopiero wiec nie bede wymienial. Musze zrobic sam trmostat ale juz go mam wiec pojade "gdzies" go wymienic...
edit: Jeszcz jedna rzecz... czy kazdy AKN dostaje "kopa" przy 2000rpm ? czy cos jest nie halo robilem sobie logi dynamiczne i wszystko (poza przeplywka) jest wporzadku. Moze to byc wina przeplywki?? Mialem wczesniej a4 afn i ciagnela z samego dolu - nie moge sie tu przyzwyczaic niby mocy wiecej a... no
W moim samochodzie temperatura trzyma na 90% ale aby taką osiągnąć to musze przejechac ładnych kilka kilometrów . Dojeżdżając tylko do pracy nie zdążę rozgrzać silnika do właścicwej temperatury . Ta faktura z serwisu - troszkę mnie dziwi . Z tego co sie już zorientowałem aby wymienić termostat trzeba rozbierać przód samochodu i częściowo demontować rozrząd . Sądzę więc że serwis o ile jest serwisem to dokonując naprawy rozrządu z urzedu powinien wymienić termostat bez względu na to czy jeszcze jest dobry .mgruszecki pisze:Na rozrzad mam fakture z serwisu, auto jest od 1wlasciciela wogole wiecj robil auto dla siebie, mam na rozrzadzie 20tys przejechane dopiero wiec nie bede wymienial. Musze zrobic sam trmostat ale juz go mam wiec pojade "gdzies" go wymienic...
edit: Jeszcz jedna rzecz... czy kazdy AKN dostaje "kopa" przy 2000rpm ? czy cos jest nie halo robilem sobie logi dynamiczne i wszystko (poza przeplywka) jest wporzadku. Moze to byc wina przeplywki?? Mialem wczesniej a4 afn i ciagnela z samego dolu - nie moge sie tu przyzwyczaic niby mocy wiecej a... no
- mgruszecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 18 paź 2009, 00:51
- Lokalizacja: Sosnowiec
Odswiezajac temat... podmienilem dzisiaj czujnik temperatury (co by wyeliminowac jego uszkodzenie) No i... jednak musze wymienic termostat.
Tu tez pytanie... Czy ktos w mojej okolicy wzial by sie za wymiane termostatu?? Powiedzmy okolice Zawiercia, Miechowa, Jędrzejowa... oczywiscie odplatnie i ma to byc fachowa robota - za dosc przyzwoita cene Jak ktos jest mechanior i by sie podjal to prosze pisac na prv
Tu tez pytanie... Czy ktos w mojej okolicy wzial by sie za wymiane termostatu?? Powiedzmy okolice Zawiercia, Miechowa, Jędrzejowa... oczywiscie odplatnie i ma to byc fachowa robota - za dosc przyzwoita cene Jak ktos jest mechanior i by sie podjal to prosze pisac na prv
- mgruszecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 18 paź 2009, 00:51
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 maja 2012, 22:09
- Lokalizacja: gdynia
Witm jestem tu nowy wiec nie wiem czy dobrze sie podpiołem. U mnie A6 C5 2.5TDI AKN
150km na vagu zadnego błedu od paru dni ubywa mi płynu chłodniczego 1litr na 250 kilometrów temperatura na zegarach pokazuje miedzy 60-70 stopni przy normalnej jezdzie jak jade 160-180 wtedy pokazuje 90 i tak trzyma, oprócz tego zauważyłem ze zaczął kopcic od czasu jak ginie woda. moc jest ok. od czego zacząc co sprawdzac dziekuje za pomoc
150km na vagu zadnego błedu od paru dni ubywa mi płynu chłodniczego 1litr na 250 kilometrów temperatura na zegarach pokazuje miedzy 60-70 stopni przy normalnej jezdzie jak jade 160-180 wtedy pokazuje 90 i tak trzyma, oprócz tego zauważyłem ze zaczął kopcic od czasu jak ginie woda. moc jest ok. od czego zacząc co sprawdzac dziekuje za pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
wojtek12310
na poczatku to warto poszukac (bardzo uwaznie) nieszczelnosci... sa takie miejsca, gdzie lubi pocieknac, lecz tak ze nawet nie beddziesz zostawial plam pod samochodem - np pod czujnikiem temperatury plynu, w miejscu gdzie rurka wchodzi do bloku silnika.. lub wejscia rurek do glowic (szukaj od strony kabiny).
przykapca na jakis konkretny kolor ? (czarny, bialy, siwy )
na poczatku to warto poszukac (bardzo uwaznie) nieszczelnosci... sa takie miejsca, gdzie lubi pocieknac, lecz tak ze nawet nie beddziesz zostawial plam pod samochodem - np pod czujnikiem temperatury plynu, w miejscu gdzie rurka wchodzi do bloku silnika.. lub wejscia rurek do glowic (szukaj od strony kabiny).
przykapca na jakis konkretny kolor ? (czarny, bialy, siwy )
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 maja 2012, 22:09
- Lokalizacja: gdynia