Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Audi A6 C5 2.4 Wymiana rozrządu.Problem z odkręcenie

Silniki benzynowe
desintegrate
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2009, 21:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: desintegrate » 13 paź 2009, 19:42

Nazywam się Jacek i jestem świeżym posiadaczem A6. Wymieniłem pompę wody, pasek rozrządu, rolkę napinającą, rolkę prowadzącą, napinacz paska i kolo prowadzące paska micro i z płynem i robocizną wyszło ok. 2000PLN.

sikor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
Lokalizacja: wielkopolska/Poznan

Post autor: sikor » 13 paź 2009, 20:24

wyszlo duzo mam 2.8 a zaplacilem okolo 1200 zl i wymienaile jeszcze pompe wodna , jesli halasuje to napewno cos nie tak , moze jeden zabek a moze dales partaczowi do naprawy nie wiem ale walcz o to , bo sprawiedliwosc to podstawa a ciebie widocznie zrobili w h................... postrasz ich jesli cie stac to popros o opinie eksperta zeby to sprawdzil jeski nie to pisz dalej ja sie moge dolozyc nawet do tej sprawy zeby nie bylo w przyszzlosci takich proboemow


ps.powaznie sie doloze do wyceny naprawy i doporwadzenia sprawy do konca , ocxzywiscie jak bedzie werdykt to licze na zwrot ale nie lubie takich k...... partaczy
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8

desintegrate
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2009, 21:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: desintegrate » 13 paź 2009, 20:30

Z góry wszystkim dziękuję za odzew, tylko chodzi mi o całą sprawę z punktu widzenia technicznego bo w warsztacie mówią, ze klimy i wspomagania nikt nie ruszał, więc nie do nich te pretensje.

desintegrate
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2009, 21:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: desintegrate » 13 paź 2009, 21:11

Wielkie dzięki za zainteresowanie. Jutro rano idę walczyć zobaczymy co z tego wyjdzie i na pewno opiszę wszystko na forum.
Najsmutniejsze w tym wszystkim jest to, ze człowiek wykłada konkretny hajs, niejednokrotnie przepłacając i pokłada nadzieję, ze będzie miał zrobione profesjonalnie a tu ....

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 14 paź 2009, 09:30

desintegrate pisze:a tu ....
Polska ze swoimi cwaniakami na drodze staje :-/
to ładnie Cie zkroili, no chyba że części kupione w ASO, bo nie wspomniałeś jakiej firmy

desintegrate
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2009, 21:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: desintegrate » 14 paź 2009, 12:36

Byłem w zakładzie dziś rano i zdiagnozowali jako wadę fabryczna kola prowadzące paska micro na 95% - nie wypierają się i mają wymienić. Zobaczymy jak sprawy będą się miały po wymianie. O postępach na pewno napiszę.

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 14 paź 2009, 19:54

Nie dość że zapłaciłeś jak za zboże to jeszcze nie wymieniłeś wszystkiego co trzeba.Jak już robisz rozrząd to trzeba było wymienić termostat (50zł)nieważne że jest dobry, nie zaszkodzi profilaktycznie wymienić, no i bardzo ważna rzecz czyli tłumik drgań.Nie widzę żebyś go wymienił, a jest to jeden z najważniejszych elementów przy wymianie rozrządu.Nie widzę również żebyś wymienił pasek wielorowkowy.Wymiana samej rolki to nie wszystko.Pasek jest stary, teraz będzie miał inny naciąg bo rolka nowa, nie wiadomo jak się zachowa, oby nie strzelił.Możliwe że te huczenie klimy i wycie pompy jest spowodowane właśnie tym.Pozdro
usunieto !!

desintegrate
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2009, 21:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: desintegrate » 15 paź 2009, 10:46

do stasiuszef To mnie dopiero podbudowałeś. We wtorek jestem umówiony na poprawkę to moze bym od razu wymienił termostat i pasek wieloklinowy. Jeśli chodzi o tłumik drgań to widziałem, ze uzywany od auta z 160.000 przebiegiem na allegro kosztuje 250pln. Domyślam się ze nowy kosztuje 2 lub 3 razy tyle.

Po diagnozie powiedzieli mi ,ze rolkę paska mikro dali plastikową i chyba nie zdaję egzaminu więc trzeba dać metalową, a ta z kolei jest do kupienia tylko razem z napinaczem. Bez niego samej rolki metalowej się nie kupi w żadnej hurtowni. Wiąże sie to z dopłatą 250pln!!! Co wy na to?
Pod maską wyje na zimnym motorze jak diabli, a na stacji obsługi mówią, że to nic poważnego i do wtorku mogę dojeździć. DÓÂŁ NA CAÂŁEJ LINI!! (na domiar złego wycieraczki mi stają w połowie szyby)

Awatar użytkownika
william
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 06 paź 2009, 11:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: william » 15 paź 2009, 12:23

desintegrate ja na twoim miejscu nie ruszal bym auta na wszelki wypadek a co do wycieraczek to mialem wiekszy problem bo prawie wogole mi nie chodzily ale pojechalem do mechanika rozebrali mi i okazalo sie ze wogole nie mailo smarowania jak to nasmarowali to wycieraczki smigaja ze hej :)

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 15 paź 2009, 15:59

desintegrate spokojnie, tu nie chodzi o to żeby Cie zdołować, ale żeby ci pseudo fachowcy wymienili ten rozrząd jak trzeba.Nigdy w życiu nie kupuj używanego tłumika drgań.Nowy kosztuje chyba ze 300 zł w hurtowni więc nie ma źle.Prawdą niestety jest że jest to najmniejsza, ale najdroższa rzecz w zestawie rozrządu V6, ważny element, broń Boże używane. Może powiem Ci co wymieniłem u siebie:
- pasek rozrządu
-rolka napinająca
-rolka prowadząca
-termostat
-pompa wody
-tłumik drgań
-pasek wielorowkowy
-rolka napinająca
-rolka prowadząca
Zapytaj ich czy dali Co nowe uszczelki (takie okrągłe zaślepki) w miejsce gdzie ustawia się rozrząd.To są jednorazówki, ale wiem że "fachowcy" wyciągają i wciskają stare, co skutkuje później ubytkami oleju właśnie z tych zaślepek.Pozdro
usunieto !!

desintegrate
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2009, 21:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: desintegrate » 15 paź 2009, 19:04

do stasiuszef Wielkie dzięki za pomoc. Nie wiedziałem ze tłumik drgań to właśnie ten cholerny napinacz. Wymieniłem wszystko o czym mówisz oprócz napinacza, który wymienię we wtorek. Jeśli chodzi o termostat to nie wiem czy oryginał zamieniać na zamiennik skoro działa bezproblemowo. pozdrawiam

przemass1906
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
Lokalizacja: Wlkp.

[2,4Q 165KM]rozrząd a odpalanie

Post autor: przemass1906 » 25 paź 2009, 13:51

Witam.Prosze o podpowiedź czy źle założony rozrząd ma wplyw na odpalanie.Przed wymianą palil na cyknięcie a teraz są problemy z odpalaniem porannym.Zauważylem także iz od strony kierowcy słychać dość donośny stukot w motorze.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 16:39 przez przemass1906, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 25 paź 2009, 23:14

Ja bym proponował samochód na lawetę albo odholować - każde uruchomienie może tylko pogorszyć stan silnika a i koszty naprawy będą o wiele większe. To nie żarty kolega tak miał w fordzie transit - placki na tłokach i wygięte popychacze, a na koniec wał bokiem wyszedł bo mechanik zamiast sprawdzić rozrząd wymienił popychacze i wmówił mu że jest ok.

przemass1906
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: przemass1906 » 26 paź 2009, 11:13

Dzięki chłopaki.Trochę tak już jeżdżę i mam nadzieję że aż tak strasznie nie będzie bo mój kolega mechanik ktory to robil bedzie płakał :-) Nie slyszałem jak inny 2,4 pracuje ale z tego co pamiętam jak kupowałem to nie bylo słychać żadnego stukania i wszystko było ok.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 26 paź 2009, 11:28

te silniki w środku są praktycznie nie słyszalne
nawet na zewnątrz trzeba się wsłuchać w pracę silnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga