Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5 AYM 2002] słabe hamulce

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

[A6 C5 2.5 AYM 2002] słabe hamulce

Post autor: paw1972 » 13 paź 2009, 01:15

Witam.
Przejżałem tematy na forum, "przeleciałem" też AKP, ale nie znalazłem dokładnie takiego przypadku, tzn. dużo na temat odpowietrzenia pompy ABS itp.
Na przeglądzie technicznym znaleziono przetarcie i pęknięcie na przewodach hamulcowych, w tym na jednym dosyć poważne. Kazałem im to wymienić natychmiast. A więc odpięli przewody i podpięli nowe (zaraz przy kole, w kształcie litery L długości około 25-30 cm - przewody wysokiego ciśnienia (tak było na fakturze) ). Potem odpowietrzali - tylko przód. Od tego czasu pedał hamulca jest miękki, łapie dopiero pod koniec, aczkolwiek jak wbiję w podłogę do zadziałają mocno. Do tej pory wystarczyło lekko dotknąć pedał hamulca i zerkać w lusterko wsteczne czy gość z tyłu zdąży wyhamować. Zakładam, że hamulce zostały zapowietrzone. Czy należy przeprowadzić procedurę odpowietrzania typu - koło przednie prawe, przednie lewe, tylne prawe, tylne lewe ? Przy okazji jest to wersja angielska - jeśli to ma jakieś znaczenie.
Prosze o podpowiedź i pomoc ;-) . Umówiłem się na poprawkę do tego samego zakładu i podejżewam, że znowu będą pompować tylko przód.
pozdr. ;-)
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 13 paź 2009, 13:23

A czy przy pompowaniu pedał rośnie? Czy przy wciśniętym hamulcu odczuwasz jak pedał powoli wpada w podłogę? Jeżeli tak to faktycznie jest powietrze w układzie. Kolejność odpowietrzania jest prawidłowa. Zaczynamy od koła znajdującego sie najbliżej pompy hamulcowej. Podejrzewam,że w angliku pompa znajduje się po stronie kierowcy,więc pierwsze jest przednie prawe,p.lewe,t.prawe i finiszujemy na tylnym lewym. Powinno się odpowietrzać cały układ a nie tylko jedną sekcję. czyli i przód i tył.

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 13 paź 2009, 13:28

piotrekkawa pisze:A czy przy pompowaniu pedał rośnie? Czy przy wciśniętym hamulcu odczuwasz jak pedał powoli wpada w podłogę? Jeżeli tak to faktycznie jest powietrze w układzie. Kolejność odpowietrzania jest prawidłowa. Zaczynamy od koła znajdującego sie najbliżej pompy hamulcowej. Podejrzewam,że w angliku pompa znajduje się po stronie kierowcy,więc pierwsze jest przednie prawe,p.lewe,t.prawe i finiszujemy na tylnym lewym.
Tak. Dokadnie tak wyglĂĄda sprawa z pedalem hamulca. Pompa ABS zdaje siĂŠ jest z lewej, ale sprawdze. Tak czy inaczej dziekuje za pomoc i w srodĂŠ z rana bĂŠdĂŠ walczyl z hamulcami.
pozdrawaim ;-)
ps. Czy napewno zaczynamy od kola najblizej pompy ? Nie jestem pewien, ale chyba powinno byc od najdalszego - popraw mnie proszĂŠ bo mogĂŠ siĂŠ mylic :-)
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 13 paź 2009, 13:43

paw1972 pisze:ps. Czy napewno zaczynamy od kola najblizej pompy ?
tak, kolega @piotrekkawa ma rację
tak samo jak przy wymianie płynu hamulcowego

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 13 paź 2009, 16:59

A więc koledzy dziękuję bardzo za pomoc :-D
pozdr.

[EDIT +]
Jestem po odpowietrzeniu. Przekazałem Panu szefowi wiedzę na temat prawidłowego odpowietrzenia - okazało się, że o niej wiedział, tylko nie dopilnował pracowników. Ku radości odpowietrzenie odbyło się zgodnie z procedurą VAG wykorzystując do tego pompę i VAG-a jak z lektury ELSA ;-) Teraz są jak żyleta.
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002

pilot1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 23 lis 2009, 23:27
Lokalizacja: Gliwicw

Post autor: pilot1987 » 23 lis 2009, 23:34

hej witam mam problem z hamulcami w moim audi a6 wymienilem klocki z tylu ale ciezko chodzily cilinderki wiec je wyciaglem naprawilem jest ok ale mam slaby chamulec jak teraz to odpowiedczyc mam moze ktos wie i pomoze

[ Dodano: 2009-11-23, 23:36 ]
wiem ze ma byc auto zapalone zeby pompa ABS chodzila ale co dalej to niewiem POMOCY!!!!!!!!

maciek33w
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 17 lut 2010, 16:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: maciek33w » 22 lis 2013, 14:06

Witam , W sumie od kiedy kupiłem samochód a6 1.8t 99` ( 4 lata ) hamulec jest bo jest , jezdziłem passatem brata b6 , golfem 4 1.9pd , i tam leciutko dotkniecie hamulca powoduje gwałtowne zatrzymania , czuć że auto hamuje , a w moim depnę w miare mocno , hamuje , ale to nie jest to . Od razu piszę , że mam padnięty sterownik ABS ( urwane zasilanie ), ale przed tym jak padł było dokładnie tak samo.

Teraz tak , przy wymianie wahaczy z przodu wymieniłem również komplet tarcz i klocków na FERODO ( klocki chyba SL ) nie mniej jednak raczej aż takiej różnicy nie powinny mieć nazwy firm na hamowanie.
Przelałem układ hamulcowy przód LITRÂĄ dota textara , było faktycznie sporo wody. TYÂŁU NIE RUSZAÂŁEM ( klocki są i tarcze w miarę - wiemy że tył nie hamuje aż tak jak przód )

Czego mam się chycić dalej , są jakieś magiczne przewody podciśnieniowe ? niewiem czy pompa hamulcowa , czy wspomaganie hamulca ? może jest jakaś typowa usterka której usunięcie poprawi hamulec ?
20VT

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 22 lis 2013, 14:14

maciek33w, na początek odpowietrz układ tak jak opisane jest wyżej, czyli od najdalej oddalonego koła od pompy. Dobrze było by przed odpowietrzaniem wymienić płyn hamulcowy. Potem możesz sprawdzić regulator siły hamowania.
A jakie miałeś wartości hamowania na stacji diagnostycznej przy okresowym przeglądzie?
Lektor.

maciek33w
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 17 lut 2010, 16:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: maciek33w » 22 lis 2013, 17:20

nie pamietam bo to było w lutym , przelałem przód wiec teoretycznie jakakolwiek poprawa powinna byc i tarcze i klocki , a tu nic. Mam tu vacum pompe jak jest turbo w silniku ? i czy są jakieś wężyki ktore mogę zmienić co idą do gruchy tam gdzie jest pompa wspomagania ?
20VT

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga