Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C6 TDI Tiptronic/Multitronic] Zmina z D na R - drgnięcie

Układ napędowy i skrzynie biegów
MrBorrows

Post autor: MrBorrows » 05 paź 2009, 14:03

Masta pisze:Ja jakoś u siebie żadnych szarpań nie czuję :-)
A zmiany biegów?

Awatar użytkownika
Majkel23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 30 wrz 2009, 22:42
Imię: Radosław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Majkel23 » 07 paź 2009, 08:31

U mnie w c5 99r Q odczuwalna jest zmiana np. z D na R szczególnie na zimnym lub jak szybko chce zmienic z R na D jak jeszcze auto si enie zatrzymało, i takie sytuacje sie zdazaja:)

sebo170
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 25 mar 2009, 13:47
Lokalizacja: Beskidy Śląsk

Post autor: sebo170 » 07 paź 2009, 11:30

Kolego majkel23
U mnie w c5 99r Q odczuwalna jest zmiana np. z D na R szczególnie na zimnym lub jak szybko chce zmienic z R na D jak jeszcze auto si enie zatrzymało,
jak tak będziesz traktował swoją skrzynię jak piszesz to długo nie pociągnie <smuty>

Pozdrowienia <ok>
FAN

Awatar użytkownika
Majkel23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 30 wrz 2009, 22:42
Imię: Radosław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Majkel23 » 07 paź 2009, 12:12

nie robie tak ale czasem sie zdarzy ze musze szybko wyjechac cofajac to hamuje i daje szybko na D

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 08 paź 2009, 17:45

MrBorrows pisze:A zmiany biegów?
chodzi Ci o tiptronic ? mało kiedy używam ręcznej zmiany biegów... ale przy okazji jak będę gdzieś jechał to se wrzucę na manuala i sprawdzę ;)
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 08 paź 2009, 19:46

Majkel23 pisze:zmienic z R na D jak jeszcze auto si enie zatrzymało
zabijasz skrzynię tym sposobem
pamiętajcie o tym wszyscy, bo naprawdę bardzo mało ludzi o tym wie
jak co ciekawe, takim samym przypadkiem jest pozostawianie auta na pozycji P bez ręcznego, a już nie wspomnę o pochyłej nawierzchni :-/

MrBorrows

Post autor: MrBorrows » 08 paź 2009, 20:46

Masta, chodzi mi o to czy czujesz zmianę biegów w Tiptronicu, bo może też nie czujesz...

piter

Post autor: piter » 10 paź 2009, 13:25

Koledzy a mam jeszcze takie pytanko. Nie mam tipa ale myślę że zasada działania jest podobna. Jeśli wrzucice z P na D ale nie przytrzymacie hamulca za długo tylko od razu zaraz po wrzuceniu D dodacie gazu to czujecie może jakieś lekkie szarpnięcie? Zauważyłem ostatnio coś takiego u siebie. Jeśli przytrzymam chociaż 2 sek dłużej hamulec skrzynia zaskakuje idealnie i biegi też zmienia bezszelestnie. Przy wrzuceniu z P na R nie ma żadnych objawów obojętnie jak wciskam gaz. Zauważyliście coś takiego u siebie?

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 27 kwie 2014, 21:55

piter pisze: Jeśli wrzucice z P na D ale nie przytrzymacie hamulca za długo tylko od razu zaraz po wrzuceniu D dodacie gazu to czujecie może jakieś lekkie szarpnięcie?
mam tak i własnie zastanawiam się czy to normalne czy gdzies na różnicowym mam luz

Awatar użytkownika
PiwnoBrody
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 16 mar 2014, 12:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiwnoBrody » 28 kwie 2014, 06:58

U mnie przy tym to nie nazwał bym szarpnięciem a raczej ustawieniem skrzyni...

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 09 maja 2014, 21:27

goly191 pisze:
Majkel23 pisze:zmienic z R na D jak jeszcze auto si enie zatrzymało
zabijasz skrzynię tym sposobem
pamiętajcie o tym wszyscy, bo naprawdę bardzo mało ludzi o tym wie
jak co ciekawe, takim samym przypadkiem jest pozostawianie auta na pozycji P bez ręcznego, a już nie wspomnę o pochyłej nawierzchni :-/
Bzdura. Pozycja P niczym sie nie rozni od N poza zapadkami blokujacymi, ktore w pozycji zablokowanej uniemozliwija stoczenie sie pojazdu. W starszych jaguarach to co innego... mozna miec problem z przerzuceniem z P jak samochod na P cofnie sie do tylu.

Zato ciekawie widze zmarzniety elektryczny hamulec reczny...;)

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 09 maja 2014, 21:31

rafal_m pisze:jaguarach to co innego... mozna miec problem z przerzuceniem z P jak samochod na P cofnie sie do tylu.
nie mam jakuara ale w a6 c5 mam to samo.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 12 maja 2014, 23:10

dawid018 pisze:
rafal_m pisze:jaguarach to co innego... mozna miec problem z przerzuceniem z P jak samochod na P cofnie sie do tylu.
nie mam jakuara ale w a6 c5 mam to samo.
to najwidoczniej Twoja skrzynia (a przynajmniej mechanizm zapadki blokujacej) nie sa w rewelacyjnym stanie. Nie znam nikogo, kto ma automat i korzysta z recznego, samochody maja juz nie male przebiegi, jezdza na codzien, a mimo wszystko skrzynie sie w nich nie psuja.

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 13 maja 2014, 00:27

W instrukcji multi napisane jest : gdy zatrzymamy auto to należy zaciągnąć hamulec ręczny i dać na P. NIE ZOSTAWIAĆ NA POZYCJI P BEZ WŁĄCZENIA HAMULCA RĘCZNEGO GDYŻ MOŻE PROWADZIĆ TO DO USZKODZENIA SKRZYNI. Przynajmniej tak jest w A6 C5. Pozdro.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 13 maja 2014, 07:25

markus71 pisze:W instrukcji multi napisane jest : gdy zatrzymamy auto to należy zaciągnąć hamulec ręczny i dać na P. NIE ZOSTAWIAĆ NA POZYCJI P BEZ WŁĄCZENIA HAMULCA RĘCZNEGO GDYŻ MOŻE PROWADZIĆ TO DO USZKODZENIA SKRZYNI. Przynajmniej tak jest w A6 C5. Pozdro.
taaa multitroniki to padaja jak muchy... nawet tym, ktorzy przestrzegaja instrukcji.

W instrukcji do telewizora tez, masz napisane ze nim podepniesz kazde kolejne zrodlo sygnalu(albo odepniesz) nalezy wylaczyc wpierw telewizor z sieci.

A w C6 do Tipa jest informacja, w takiej samej instrukcji, ze oleju w skrzyni sie nie wymienia, tak samo jak lancucha rozrzadu w silniku i serwis LL robi sie co 30tys km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja