A zmiany biegów?Masta pisze:Ja jakoś u siebie żadnych szarpań nie czuję
[C6 TDI Tiptronic/Multitronic] Zmina z D na R - drgnięcie
Koledzy a mam jeszcze takie pytanko. Nie mam tipa ale myślę że zasada działania jest podobna. Jeśli wrzucice z P na D ale nie przytrzymacie hamulca za długo tylko od razu zaraz po wrzuceniu D dodacie gazu to czujecie może jakieś lekkie szarpnięcie? Zauważyłem ostatnio coś takiego u siebie. Jeśli przytrzymam chociaż 2 sek dłużej hamulec skrzynia zaskakuje idealnie i biegi też zmienia bezszelestnie. Przy wrzuceniu z P na R nie ma żadnych objawów obojętnie jak wciskam gaz. Zauważyliście coś takiego u siebie?
- PiwnoBrody
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 16 mar 2014, 12:03
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Bzdura. Pozycja P niczym sie nie rozni od N poza zapadkami blokujacymi, ktore w pozycji zablokowanej uniemozliwija stoczenie sie pojazdu. W starszych jaguarach to co innego... mozna miec problem z przerzuceniem z P jak samochod na P cofnie sie do tylu.goly191 pisze:zabijasz skrzynię tym sposobemMajkel23 pisze:zmienic z R na D jak jeszcze auto si enie zatrzymało
pamiętajcie o tym wszyscy, bo naprawdę bardzo mało ludzi o tym wie
jak co ciekawe, takim samym przypadkiem jest pozostawianie auta na pozycji P bez ręcznego, a już nie wspomnę o pochyłej nawierzchni
Zato ciekawie widze zmarzniety elektryczny hamulec reczny...

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
to najwidoczniej Twoja skrzynia (a przynajmniej mechanizm zapadki blokujacej) nie sa w rewelacyjnym stanie. Nie znam nikogo, kto ma automat i korzysta z recznego, samochody maja juz nie male przebiegi, jezdza na codzien, a mimo wszystko skrzynie sie w nich nie psuja.dawid018 pisze:nie mam jakuara ale w a6 c5 mam to samo.rafal_m pisze:jaguarach to co innego... mozna miec problem z przerzuceniem z P jak samochod na P cofnie sie do tylu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
taaa multitroniki to padaja jak muchy... nawet tym, ktorzy przestrzegaja instrukcji.markus71 pisze:W instrukcji multi napisane jest : gdy zatrzymamy auto to należy zaciągnąć hamulec ręczny i dać na P. NIE ZOSTAWIAĆ NA POZYCJI P BEZ WŁĄCZENIA HAMULCA RĘCZNEGO GDYŻ MOŻE PROWADZIĆ TO DO USZKODZENIA SKRZYNI. Przynajmniej tak jest w A6 C5. Pozdro.
W instrukcji do telewizora tez, masz napisane ze nim podepniesz kazde kolejne zrodlo sygnalu(albo odepniesz) nalezy wylaczyc wpierw telewizor z sieci.
A w C6 do Tipa jest informacja, w takiej samej instrukcji, ze oleju w skrzyni sie nie wymienia, tak samo jak lancucha rozrzadu w silniku i serwis LL robi sie co 30tys km.