Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c4] drgania kierownicy

Zawieszenie
Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

[a6 c4] drgania kierownicy

Post autor: goral81 » 04 paź 2009, 20:49

Witam
mam problem taki maly, podczas hamowania przy predkosci ok 60-80km/h rzuca mi troche kierownica, nie strasznie jakos ale denerwujace to.
tarcze i klocki maja ok 15tys przejechane, tarcz sporo jeszcze jest i klockow tez, rant zrobil sie na ok 1mm, zeszlifowalem to ale nie dalo zadnego efektu,
pytanie czy oddac tarcze do przetoczenia? ile takie cos kosztuje, czy trzeba wymienic a jesli tak to jak hamowac pierwsze kilometry zeby nie zepsuc nowych tarcz?
pozdro
Ostatnio zmieniony 05 paź 2009, 17:13 przez goral81, łącznie zmieniany 1 raz.
1.8T+ :)

szymon100s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 sie 2009, 18:46
Lokalizacja: Gostyń/Wielkopolska

Post autor: szymon100s » 04 paź 2009, 20:53

drgania nie koniecznie moga pochodzic od tarcz wjedz na stacje diagnostyczna moze gdzies na lacznikach, wahaczach masz luz

Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: goral81 » 04 paź 2009, 20:55

sek w tym ze 3 dni temu mialem przeglad i wszystko bylo tip top, jak to pisza na allegro, nic nie stuka nic nie puka;) tylko ta kiera lata
dodam ze mialem taki sam problem w poprzedniej c4 setce tdi
1.8T+ :)

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 04 paź 2009, 22:26

jeśli to jest przy hamowaniu to raczej na 100 tarcze może są już zwichrowane

Awatar użytkownika
Argi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 136
Rejestracja: 30 gru 2008, 22:53
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Argi » 04 paź 2009, 23:12

Raczej zwichrowane tarcze.
Nie ma reguły i tłumaczeń, że "nieźle wyglądają, mały przebieg" itp.
W moim Toledo' 02 oryginalne tarcze pokrzywiły się przy przebiegu 50 tys. Przetoczyłem i jeździłem jeszcze prawie 3 lata, aż do sprzedaży auta. To też jakiś argument na opinie, że toczenie tarcz jest ... niegodne ;-)
Otóż nie zawsze. Moim zdaniem tarcze, ale tylko w niektórych wypadkach, można śmiało toczyć i jeszcze długo na nich jeździć. Inna sprawa, że tarcze przeważnie krzywią się , gdyż są już po prostu zbyt cienkie. Znam jednak przypadki, gdzie krzywiły się nowiutkie Zimmermany i ATE.
Było:
2008 - 2019 C5 Quattro AKE 2002
Jest:
2019 - C7 Quattro CNHA 2016

Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: goral81 » 05 paź 2009, 17:15

no dobra argi ile kosztowlo przetoczenie tarcz i czy u zwyklego tokarza mozna to zrobic czy trzeba do specjalistow jechac?
1.8T+ :)

Awatar użytkownika
Argi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 136
Rejestracja: 30 gru 2008, 22:53
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Argi » 05 paź 2009, 22:47

goral81 pisze:no dobra argi ile kosztowlo przetoczenie tarcz i czy u zwyklego tokarza mozna to zrobic czy trzeba do specjalistow jechac?
Ja wtedy płaciłem jakieś 100 PLN za dwie, ale wiem, że można zrobić sporo taniej.
Nie musi być specjalista "od tarcz". Najlepsi są starsi fachowcy z czasów PRL, tzw. "dziadki" :mrgreen:
Ja na takie robótki jeżdżę do byłego instruktora tokarek warsztatów przy technikum mechanicznym.


P.S. Widziałem też toczenie tarcz na pojeździe. Dobre w przypadku, kiedy absolutnie nie ma w rodzinie chętnego do zdejmowania zacisków i tarcz :mrgreen: Innych zalet nie widzę.
Było:
2008 - 2019 C5 Quattro AKE 2002
Jest:
2019 - C7 Quattro CNHA 2016

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 05 paź 2009, 23:33

goral81 pisze:arcze i klocki maja ok 15tys przejechane, tarcz sporo jeszcze jest i klockow tez, rant zrobil sie na ok 1mm
a jaki producent tarcz?
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

klesk1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork

Post autor: klesk1986 » 06 paź 2009, 00:21

Podpowiem tylko, że na niektórych stacjach diagnostycznych potrafią zmierzyć bicie tarcz, tak więc może warto przejechać się/podzwonić może akurat w okolicy zrobią Ci taki test.

Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: goral81 » 06 paź 2009, 19:27

nie wiem jaki producent bo nie ja je zakladalem tylko facet przedemna, odrazu odpowiadam bo ktos powie ze skad pewnosc ze wogole wymienial, otoz wpis ma w ksiazce i tylko taka informacjie posiadam.
1.8T+ :)

karolp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 24 sie 2009, 09:26
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karolp1 » 06 paź 2009, 19:50

u mnie również wystepowało trzepanie kierownicy i po przetoczeniu jak ręką odioł a tarcze mialy tylko 1mm zuzycja
Audi a6 c4 1.9tdi 140KM :D

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 06 paź 2009, 23:45

jak masz troszke kasy polecalbym wymiane zamiast przetaczanie
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: goral81 » 08 paź 2009, 19:45

nosialem sie ztakim zamiarem ale stracilem prace, teraz nie mam wiec zbytnio kasy na takie rzezczy. ale bede musial to jakos zalatwic, chodzby narazie po kosztach.
1.8T+ :)

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 08 paź 2009, 23:00

goral81 pisze:zeszlifowalem to ale nie dalo zadnego efektu,
NIe powinieneś tego robić właściwie tylko od razu przetoczyć chociaż i sprawdzić efekty.
Szlifowałeś szlifierką kątową czy jak? Nigdy nie uda się idealnie równo.
Przetocz i daj znać jaki wynik. Jak dobrze pokombinujesz będzie Cię kosztować nawet ok 50 zł. bo dla tokarza to jest może 20 minut

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 08 paź 2009, 23:31

Czy w ogóle przetacza/szlifuje się tarcze wentylowane ?!?!
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga