[A6 C5 2,5 TDI] Wymiana rozrządu!
[A6 C5 2,5 TDI] Wymiana rozrzą;du!
Witam, proszę o fachową; pomoc gdyż niedługo biorę sie za wymianę rozrzą;du i chciałbym wiedzieć jakiej firmy części polecacie i co wymieniać:
prosiłbym o dokładny spis w podpunktach wraz z cenami i nazwami firm jakich są; części.
Z góry dzięki!!
Wiem że trzeba wymienić paski,termostat i pompę wody, ale nie wiem jakich firmy i ile tych pasków tam jest HELP
PS. Z tematu zrobimy pomoc dla innych użytkowników
prosiłbym o dokładny spis w podpunktach wraz z cenami i nazwami firm jakich są; części.
Z góry dzięki!!
Wiem że trzeba wymienić paski,termostat i pompę wody, ale nie wiem jakich firmy i ile tych pasków tam jest HELP
PS. Z tematu zrobimy pomoc dla innych użytkowników
Ja wymienilem w zeszlym tygodniu
rozrzą;d główny:
zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki
ramię napinacza
napinacz paska wielorowkowego
pompa wody z uszczelką;
paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:
pasek wielorowkowy
rolka odwracają;ca
rolka odwracają;ca
rolka odwracają;ca
pasek wielorowkowy
rolka napinają;ca
tłumik paska wielorowkowego
termostat:
regulator układu chłodzenia
oring do termostatu
płyn chłodzą;cy:
G 012 płyn chłodzą;cy koncentrat plus
Paski Contitech
Rolki Ruville
Pompa Wody Hepu
Do tego odgrzybianie i uzupełnianie klimatyzacji
Koszt części 1850 + robocizna 350 + 22%Vat = 2277 PLN
W sumie zaplacilem 2300 z gwarancją; na 60 tys km
Niestety nie jest milo jak sie placi w warsztacie ponad 2 tys zl, no ale co zrobić taki urok tych silników ...
rozrzą;d główny:
zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki
ramię napinacza
napinacz paska wielorowkowego
pompa wody z uszczelką;
paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:
pasek wielorowkowy
rolka odwracają;ca
rolka odwracają;ca
rolka odwracają;ca
pasek wielorowkowy
rolka napinają;ca
tłumik paska wielorowkowego
termostat:
regulator układu chłodzenia
oring do termostatu
płyn chłodzą;cy:
G 012 płyn chłodzą;cy koncentrat plus
Paski Contitech
Rolki Ruville
Pompa Wody Hepu
Do tego odgrzybianie i uzupełnianie klimatyzacji
Koszt części 1850 + robocizna 350 + 22%Vat = 2277 PLN
W sumie zaplacilem 2300 z gwarancją; na 60 tys km
Niestety nie jest milo jak sie placi w warsztacie ponad 2 tys zl, no ale co zrobić taki urok tych silników ...
Audi A6 Avant - sportowe kombi
Przekręcamy kluczyk i do uszu dolatuje przyjemny pomruk silnika...
Wciskamy pedał przyspieszenia i niewidzialna siła wciska nas w fotel - bardzo wygodny fotel ... :-D
Przekręcamy kluczyk i do uszu dolatuje przyjemny pomruk silnika...
Wciskamy pedał przyspieszenia i niewidzialna siła wciska nas w fotel - bardzo wygodny fotel ... :-D
panowie prosze o opinie, czy to dobry zestaw?
zna ktos firmy ktore sa podane jako producenci tych czesci?
http://www.allegro.pl/item359091428_roz ... di_v6.html
zna ktos firmy ktore sa podane jako producenci tych czesci?
http://www.allegro.pl/item359091428_roz ... di_v6.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 21 lut 2008, 22:00
- Lokalizacja: Szczecin
Dobry zestaw kupisz w sieci fota lub intercars. najlepiej weź komplety-paski z napinaczami SKF. pamiętaj, że trzeba wymienić wszystkie napinacze i rolki prowadzące. Jeżeli np. pompa wody napędzana jest od rozrz. to dobrze byłoby ją wymienić przy okazji. Pamiętaj też o wymianie pasa wieloklinowego z napinaczami. Mi kiedyś strzelił wieloklinowy i jego kawałek wlazł pod pas rozrządu.
Koś pisał o petrygo.
Nie wlewaj tego przypadkiem do układu chłodzenia. Jeśli masz zalany oryginalny G12 to dokup litr koncentratu w serwisie lub zamiennika- mieszanie możliwe- mobila (nie pamiętam symbolu ale w dobrej hurtowni Ci podpowiedzą) i zalej koncentrat i uzupełnij tym co zlejesz przy wymianie.
Pamiętaj, że nie możesz mieszać różnych płynów bo zrobi się kasza w układzie chłodzenia lub jak w przypadku petrygo (ja jestem przykładem) rozpuściu Ci np nagrzewnicę.
grupa VW nie zaleca wymiany płynu chłodzącego jeżeli nie wymieniasz elementów w obiegu. Płyn ma dodatki antykorozyjne które przylegają do zamontowanych urządzeń, więc wymiana płynu jest zalecana przy wymianie np. głowicy lub chłodnicy.
Pamiętaj też, żeby nie zalewać samego koncentraty płynu, bo zamarznie on w układzie przy kilkunastu stopniach mrozu. Optymalna jest mieszanka pół na pół z wodą destylowaną oczywiście.
Pozdr.
Koś pisał o petrygo.
Nie wlewaj tego przypadkiem do układu chłodzenia. Jeśli masz zalany oryginalny G12 to dokup litr koncentratu w serwisie lub zamiennika- mieszanie możliwe- mobila (nie pamiętam symbolu ale w dobrej hurtowni Ci podpowiedzą) i zalej koncentrat i uzupełnij tym co zlejesz przy wymianie.
Pamiętaj, że nie możesz mieszać różnych płynów bo zrobi się kasza w układzie chłodzenia lub jak w przypadku petrygo (ja jestem przykładem) rozpuściu Ci np nagrzewnicę.
grupa VW nie zaleca wymiany płynu chłodzącego jeżeli nie wymieniasz elementów w obiegu. Płyn ma dodatki antykorozyjne które przylegają do zamontowanych urządzeń, więc wymiana płynu jest zalecana przy wymianie np. głowicy lub chłodnicy.
Pamiętaj też, żeby nie zalewać samego koncentraty płynu, bo zamarznie on w układzie przy kilkunastu stopniach mrozu. Optymalna jest mieszanka pół na pół z wodą destylowaną oczywiście.
Pozdr.
żadne borygogifter pisze:mam problem co z robic z płynem chłodzącym nie wiem jaki tam wczesniej był i co zalac myslalem o borygo
G 012 koncentrat
Audi A6 Avant - sportowe kombi
Przekręcamy kluczyk i do uszu dolatuje przyjemny pomruk silnika...
Wciskamy pedał przyspieszenia i niewidzialna siła wciska nas w fotel - bardzo wygodny fotel ... :-D
Przekręcamy kluczyk i do uszu dolatuje przyjemny pomruk silnika...
Wciskamy pedał przyspieszenia i niewidzialna siła wciska nas w fotel - bardzo wygodny fotel ... :-D
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jesli miałes sprawny to profilaktycznie, bo nie wiadomo ile jeszcze wytrzyma. Ta sama sytuacja co z pompa wody. Przy wymianie rozrządu masz to wszystko na wierzchu. Chyba nie będziesz chciał zaoszczędzic 80 zł na termostacie by ryzykowac, że potem bedziesz płacił jeszcze raz tyle, co za wymianę rozrządu aby wymieniac termostat.censored pisze:Jedno moje pytanie....w jakim celu podczas wymiany rozrządu wymienić także i termostat ?
Ja nie mialem tego dylematu bo termostat i tak miałem padniety
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 474
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich / Leszno
No mnie tez czeka wymiana rozrzadu i dobrze ze mowicie o termostacie bo o tym nie wiedzialem ale jak trzeba to trzeba :-D
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum .
- Kris0181
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 12 gru 2007, 14:52
- Imię: wentylatora
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: mazury
Do wymiany termostatu nie koniecznie trzeba zdejmowac rozrząd. A ze zaklady chcą wiecej zarobić to ci powiedzą ze inaczej sie nie da termostatu wymienic :lol: (tak tylko pisze gdyby ktos chcial wymieniac osobno) aczkolwiek rzecz jasna ze jak zdejmie sie rozrząd to dostęp do termostatu jest o niebo lepszy tak czy inaczej mozna zrobic to samemu bez zbednych kosztów zdejmowania rozrządu w zakładzie...RomanS pisze:że potem bedziesz płacił jeszcze raz tyle, co za wymianę rozrządu aby wymieniac termostat.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tak faktycznie to masz racjęKris0181 pisze:RomanS napisał/a:
że potem bedziesz płacił jeszcze raz tyle, co za wymianę rozrządu aby wymieniac termostat.
Do wymiany termostatu nie koniecznie trzeba zdejmowac rozrząd. A ze zaklady chcą wiecej zarobić to ci powiedzą ze inaczej sie nie da termostatu wymienic (tak tylko pisze gdyby ktos chcial wymieniac osobno) aczkolwiek rzecz jasna ze jak zdejmie sie rozrząd to dostęp do termostatu jest o niebo lepszy tak czy inaczej mozna zrobic to samemu bez zbednych kosztów zdejmowania rozrządu w zakładzie...
Jeżeli bedziesz sam wymieniał termostat to OK. Myslę, że bardzo trudno jednak byłoby znaleźć dobrego mechanika, który chciałby w tak minimalistyczny sposób wymienic Ci termostat.
Chociaż szczerze mówiąc to nawet sam u siebie nie chciałbym tego robić za 70-80 zł (koszt termostatu w ASO) mając jako alternatywe darmową (w sensie pracy) wymianę przy okazji wymiany rozrządu.
Miałem na myśli aspekt ekonomiczny dla kogos kto nie wymienia rozrządu samodzielnie tylko w warsztacie, bo wydawało mi sie, że o taką sytuację chodzi
Części samochodowe online - Motostacja pl
IMO warto wymienic poki zaly ryj jest zdjety i ma sie go na wierzchu, bo potem niepotrzebnie dodatkowa robote mozna sobie zrobic jak za chwile padnie, a termostat to nie jest przeciez jakis kosmiczy wydatekcensored pisze:Jedno moje pytanie....w jakim celu podczas wymiany rozrządu wymienić także i termostat ?
ja wlasnie jestem w trakcie wymieniania rozrzadu i wymieniam takze tetmostat
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga