Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C6 3.0TDI] filtr "odmy"

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
joker.007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2008, 18:01
Lokalizacja: woj. Lubelskie/Chełm
Kontakt:

[C6 3.0TDI] filtr "odmy"

Post autor: joker.007 » 10 cze 2008, 19:07

mam pytanie chodzi mi o to czy w 3.0 TDI istnieje coś takiego jak filtr odmy bo podobno od niego zależy tez ze będzie przydymiał na niebiesko :?: :?: :?: :?:

Awatar użytkownika
Kris0181
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 12 gru 2007, 14:52
Imię: wentylatora
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: mazury

Post autor: Kris0181 » 11 cze 2008, 19:01

skoro ma filtr to na 90% niebieski dym jest winą zapchanej odmy...
Z którego roku to autko...? U mnie tez byl dymek jakis czas temu i po wymianie okazalo sie ze od czasu wyprodukowania auta(9 lat) nie zmieniano w nim odmy... :shock:

Awatar użytkownika
joker.007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2008, 18:01
Lokalizacja: woj. Lubelskie/Chełm
Kontakt:

Post autor: joker.007 » 11 cze 2008, 21:32

ale jesteście pewni co do silnika 3.0 ze tam występuje ten filtr, a samochód jest z 2005 r.

grzessmolar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 203
Rejestracja: 22 maja 2008, 16:38
Lokalizacja: chrzanów

[a6 2.5 v6]

Post autor: grzessmolar » 14 cze 2008, 15:38

mechanik u ktorego bylem z moją v6 też stwierdzil że to filtr odmy+zapchany katalizator( mój problem był związany z tematem "wypalanie tłumika") tylko zastanawia mnie to czy przez ten filtr silnik też bierze olej :?: :?: :?: :?: wszystko sie okaże we wtorek :mrgreen:
AUDI-inni czują respekt <kijem><hura>

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 14 cze 2008, 15:50

ja gdzies czytalem ze dobra rzecza jest jazda,najlepiej na trasie na ostatnim biegu
tylko musi byc 2tys obrotow na obrotomierzu,niewiecej nie mniej,przez 5min,non stop 2tys obrotow! no i katalizator i tlumiki sie wtedy oczyszczaja.podobno wtedy powstaje najwyzsza temperatura i lekki wydychanie spalin ktore wypalaja brudy.takze jak masz zapchany to mozesz sprobowac

grzessmolar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 203
Rejestracja: 22 maja 2008, 16:38
Lokalizacja: chrzanów

[a6 2.5 v6]filtr odmy

Post autor: grzessmolar » 14 cze 2008, 16:50

masz racje z tym co napisałeś kylo99 tylko ze po puszczeniu gazu i zmniejszeniu obrotów problem sie pojawia
AUDI-inni czują respekt <kijem><hura>

autointer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 maja 2008, 22:43
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: autointer » 14 cze 2008, 23:43

Przyczyną zatykania się odmy są również wypracowane uszczelniacze zaworów.
Przez nie przedostaje się olej do cylindrów i jego spalanie powodu niebieskawy dym z wydechu oraz zaniczyszczanie oleju (tworzenie sadzy, jako produkt spalania oleju). Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
joker.007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2008, 18:01
Lokalizacja: woj. Lubelskie/Chełm
Kontakt:

Post autor: joker.007 » 18 cze 2008, 10:27

Po odwiedzeniu serwisu Audi, dowiedziałem się że w C6 nie ma żadnego filtru odmy. :-) :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kris0181
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 12 gru 2007, 14:52
Imię: wentylatora
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: mazury

Post autor: Kris0181 » 18 cze 2008, 13:11

Rzeczywiście... Też znalazłem takie info...
W C6 odma jest inna niż w C5 i w pełni bezobsługowa.
Obrazek

joker.007 jeśli nie jesteś jeszcze na AKP to gorąco tam zapraszam.
Tam na pewno Ci pomogą z tym przydymianiem na niebiesko...
Chyba ze w serwisie juz Ci powiedzieli co moze byc nie tak z autem... :?:

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 26 kwie 2010, 08:35

A mam pytanie do was. Ile A6.C6 3.0TDI powinno brac oleju? Z tego co wiem to silniki 2.0 sa raczej olejozerne. A jak to jest z silnikami 3.0tdi?

Awatar użytkownika
qubas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 11 wrz 2009, 17:14
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: qubas » 28 kwie 2010, 01:52

fenomenalny pisze:A mam pytanie do was. Ile A6.C6 3.0TDI powinno brac oleju? Z tego co wiem to silniki 2.0 sa raczej olejozerne. A jak to jest z silnikami 3.0tdi?
Instrukcja mówi że do 0,5L/1000km. Dla mnie to przerażająca ilość i gdyby moje auto tyle brało to bym się martwił. :-)

moja "bierze" około 150-200ml na 12tyś (co tyle robię wymianę)

kondi20l
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 14 cze 2011, 19:52
Lokalizacja: szczecin

pomocy filter odmy od turbiny

Post autor: kondi20l » 22 lip 2011, 10:34

witam panowie. Ojciec koleżanki kazał jej przekazać żeby powiedziała mi zebym wyjął filter odmy w mojej a6 c5 2.5 tdi v6, bo on sie zapycha i rozszczelnia silnik. I ze nic sie nei stanie jak go wyjme? co o tym sadzicie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga