Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4 2.5TDI 140ps quattro] Wymiana turbiny na jaką???

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
piatek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
Imię: Piotrek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: piatek » 01 paź 2009, 08:44

to tylko pozostaje wirus, bo z tego co wnioskuje to:
- turbo sie nie mieści, albo duuuużoooo przeróbki,
- z IC jest podobnie jak z turbo dużo cięcia chyba że inny zderzak (są jeszcze z laminatu na allegro, ale sam osobiście tego bym nie polecał)
- wtryski, same za wiele nie dadzą
- no i powyżej 190 km są problemy z dwumasem, pewnie sprzęgło też długo by nie wytrzymało

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 01 paź 2009, 09:19

piatek pisze:to tylko pozostaje wirus, bo z tego co wnioskuje to:
- z IC jest podobnie jak z turbo dużo cięcia chyba że inny zderzak
to myslisz ze po samym wirusie standardowy Icek nie bedzie Ci puchl??
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
piatek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
Imię: Piotrek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: piatek » 01 paź 2009, 10:10

elmi_k, nie wiem jakie ciśnienie standardowy IC wytrzymuje, ale zderzaka nie chciałbym tak drapieżnie potraktować,

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 01 paź 2009, 10:57

piatek pisze:nie wiem jakie ciśnienie standardowy IC wytrzymuje
wytrzymac wytrzyma ale nie da rady w cieple dni schlodzic powietrza (taka rola). i wtedy... koniki uciekajaaaaa. nie mowie ze na standardowym nie da sie jezdzic... ale kilka razy depniesz na gaz i bedzie brakowalo mocy bo temp. w dolocie bedziesz mial jakies 60-80 stopni.

A ma to duże znaczenie na jakość mieszanki paliwowej i zużycie paliwa. Im bardziej zimne (żadsze) powietrze doprowadzone do silnika tym łatwiej i szybciej spala się co daje nam same korzyści - tak w skrócie.

i z tego co sie orientuje wlasnie ta temp. tez bedzie miala wplyw przy robieniu chipa
Ostatnio zmieniony 01 paź 2009, 12:49 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 01 paź 2009, 11:06

A poprawa wentylacji standartowego IC da jakieś efekty? Czy S4/6 Miały może nadkola z otworami do wentylacji(jak rs4)? Tam koło IC jest troche miejsca na jakiś większy+poprawa wentylacji, ewentualnie chłodnica płynu do bagażnika jak w S1 i mamy miejsce <ok>
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 01 paź 2009, 12:47

Hincó pisze:A poprawa wentylacji standartowego IC da jakieś efekty? Czy S4/6 Miały może nadkola z otworami do wentylacji(jak rs4)? Tam koło IC jest troche miejsca na jakiś większy+poprawa wentylacji
cos mogloby pomoc...

kratki zawsze mozna zrobic samemu...

u Nas IC jest po prawej stronie:)

przyklad(nadkole z S4):
http://www.passat3b.de/tips/30.html

i jak to wyglada (passat)
Obrazek Obrazek Obrazek
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 01 paź 2009, 14:07

Mozna jeszcze zalozyc podobny IC w drugim nadkololu niektore audi tak maja
tylko duzo orurowania dochodzi
i lag moze sie zwiekszyc
ale zderzaka nie trzeba pruc <ok>

adams1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2009, 23:38
Lokalizacja: HA(L)INÓW

Post autor: adams1986 » 03 paź 2009, 00:54

z drugiej strony trochę mało miejsca jest, zbiornik z płynem do spryskiwaczy trochę by przeszkadzał i za dużo zabawy z przeprowadzeniem rur

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 03 paź 2009, 10:45

arekr22 pisze:Mozna jeszcze zalozyc podobny IC w drugim nadkololu niektore audi tak maja
z tym to nie ma co sie bawic...

wole juz ciac zderzak. a juz niedlugo moze sie cos wymysli <ok>
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 03 paź 2009, 19:35

Mozesz poszukac chudszego IC
u mnie jest 6cm szer
wtedy bedzie mniej ciecia

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 03 paź 2009, 22:41

arekr22 pisze:Mozesz poszukac chudszego IC
u mnie jest 6cm szer
wtedy bedzie mniej ciecia
hehe...musze podjechac na jakiegos szrota i cos pomierzyc:)

z rurkami nie ma sprawy bo sprzet do spawania jest :D

gdyby jakis byl plug&play (badz wiedzialbym jaki najczxesciej wstawiany) to juz siedzialby a tak... niestety strasznie ciasno z przodu jest :(
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 04 paź 2009, 00:54

spróbuj z ICkiem od scenica/megane tyle że będziesz musiał przespawać wlot/wylot do 180KM da radę w zupełności
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

pablo43284
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:32
Lokalizacja: Żywiec

Wymian końcówek wtrysków na 216tki.

Post autor: pablo43284 » 27 lis 2009, 11:56

piatek pisze:to tylko pozostaje wirus, bo z tego co wnioskuje to:
- turbo sie nie mieści, albo duuuużoooo przeróbki,
- z IC jest podobnie jak z turbo dużo cięcia chyba że inny zderzak (są jeszcze z laminatu na allegro, ale sam osobiście tego bym nie polecał)
- wtryski, same za wiele nie dadzą
- no i powyżej 190 km są problemy z dwumasem, pewnie sprzęgło też długo by nie wytrzymało
Witam!
Posiadam Audi A6 C4 2,5TDI AEL.
Jeżeli chodzi o końcówki wtrysków 216&#181;m to właśnie mam takie założone BOSCH: 2437010060 - 220 bar - z VW Transporter AHY - 151KM + regulacja wtrysków - dwóch ciśnień 220/300 przez Pana Bogdana Podkowińskiego z Nadarzyna - którego mogę polecić a jak poszperanie na forach to inni także!
Podaje namiary: Podkowiński Bogdan, tel. kom. 606820768, 05-830 Nadarzyn ul. Pruszkowska 32G.
Końcówki kupiłem w sklepie (Pan Bogdan też je ma w ofercie), kolega zdemontował mi stare wtryski które wraz z kompletem nowych końcówek wysłałem Panu Bogdanowi + kasa za usługę. Po ok. 3 dniach dostałem kpl. po wymianie i regulacji + nowe podkładki + stare końcówki. Kolega (b.dobry mechanik) który mi je założył twierdzi że różnica jest b.duża na +!!! Ja jeszcze nie miałem okazji tego sprawdzić:(
Na różnych forach można znaleźć że zmiana na takie końcówki może dodać od 10 do 20KM w zależności jakie końcówki były w standardzie. BEZ INNYCH INGERENCJI!!! Aha po wymianie opóźnił się kąt wtrysku - należy skorygować.

Awatar użytkownika
piatek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
Imię: Piotrek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: piatek » 27 lis 2009, 12:52

pablo43284, ile zapłaciłeś za taka usługę+końcówki? i czy założyłeś końcówki też 216 czy większe? no i właśnie kąt się zmienił a jaki powinien być na vagu i w którym bloku?

Awatar użytkownika
tqmeh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:04
Lokalizacja: Legnica

Post autor: tqmeh » 27 lis 2009, 14:48

Witam,

co do turbiny to K14 pasuje i daje lepiej od oryginału której to brakuje boładowania w górnym zakresie, interculer daje rade wiec po co szpecić auro, wtryski jak najbardziej od T4 150KM skracją czas wtrysku, jednak na seryjnym oprzyżądowaniu AEL po virusie daje z siebie sporo ... coś pod 180 KM i tu niestety wchodzą wibracje i kończy się zabawa z tym silnikiem :-/

pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja