[A6 C5 2.4 V6]Instalacja gazowa ELPIGAZ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Odswieżę temat
TrimiX, mam problem i to podwójny
Jestem za granicą, ale bez auta. Jeździ żona i melduje właśnie podobne objawy co jaro2124.
To znaczy zdarzy się że jej zgaśnie przy wolnych obrotach gdzieś przy zawracaniu albo parkowaniu albo zaczyna szarpać. Na benzynie jest ok, nic takiego się nie dzieje.
Problem jest w tym, że nie wiem jak to dokładnie wygląda bo mnie tam nie ma.
Była u gazownika, mechanik wymienił świece ale bez zmian na razie.
Ale przed wyjazdem naprawiałem odmę bo się trochę posypała. Czy może nieszczelność odmy tej przedniej być przyczyną takiego zachowania silnika
TrimiX, mam problem i to podwójny
Jestem za granicą, ale bez auta. Jeździ żona i melduje właśnie podobne objawy co jaro2124.
To znaczy zdarzy się że jej zgaśnie przy wolnych obrotach gdzieś przy zawracaniu albo parkowaniu albo zaczyna szarpać. Na benzynie jest ok, nic takiego się nie dzieje.
Problem jest w tym, że nie wiem jak to dokładnie wygląda bo mnie tam nie ma.
Była u gazownika, mechanik wymienił świece ale bez zmian na razie.
Ale przed wyjazdem naprawiałem odmę bo się trochę posypała. Czy może nieszczelność odmy tej przedniej być przyczyną takiego zachowania silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Dzięki mr.Pit, jak wrócę będę działał a na razie niech jeździ na benzynie, trochę się wtryski przedmuchają :-P
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Może być odma, jak jest popękana to chwyta lewe powietrze i może falować na jałowym biegu. Gazownicy jak zwykle każą wymieniać świece, przewody, cewki itd.
Zanim zaczniesz wydawać kolejne pieniądze na nowe części zainteresuj się przepływomierzem, przepustnicą i wężykami od recyrkulacji spalin i podciśnienia.
Przepływomierz polecam przeczyścić a raczej spryskać odpowiednim do tego preparatem (w dziale zrób to sam jest o przepływomierzu - oczywiście bezdotykowo bez żadnych pędzelków ), przeczyścić przepustnicę i zaadoptować i wymienić stare wężyki recyrkulacji spalin i podciśnienia jeśli są jakieś podejrzane i mogą być dziurawe. Te sprawy można załatwić nie ponosząc wielkich kosztów a przy gazie mogą sprawiać problem. Ja jestem właśnie po czyszczeniu przepływomierza i jest różnica. Zmieniły się też ustawienia gazu po przeczyszczeniu i sondy się ożywiły. Miałem też problem lekkiego falowania na jałowym przy zmianach obciążeń silnika (np przerzucanie pomiędzy D i R przy parkowaniu) i przeczyszczenie przepływomierza dało zmiany na lepsze choć nie 100% satysfakcjonujące więc za trochę powtórzę czyszczenie.
Na benzynie będzie dobrze a na gazie każde niedociągnięcie wychodzi. Dopiero potem zainteresowałbym się instalką LPG ale to już zostaje do ogarnięcia przez gazownika. Jakie wtryski gazu i czy czasem nie są już brudne i nie wymagają kalibracji.
Nie daj się naciągnąć na kupowanie nowych przewodów czy cewki jeśli nie jesteś pewny na 100%, że są wadliwe.
Zanim zaczniesz wydawać kolejne pieniądze na nowe części zainteresuj się przepływomierzem, przepustnicą i wężykami od recyrkulacji spalin i podciśnienia.
Przepływomierz polecam przeczyścić a raczej spryskać odpowiednim do tego preparatem (w dziale zrób to sam jest o przepływomierzu - oczywiście bezdotykowo bez żadnych pędzelków ), przeczyścić przepustnicę i zaadoptować i wymienić stare wężyki recyrkulacji spalin i podciśnienia jeśli są jakieś podejrzane i mogą być dziurawe. Te sprawy można załatwić nie ponosząc wielkich kosztów a przy gazie mogą sprawiać problem. Ja jestem właśnie po czyszczeniu przepływomierza i jest różnica. Zmieniły się też ustawienia gazu po przeczyszczeniu i sondy się ożywiły. Miałem też problem lekkiego falowania na jałowym przy zmianach obciążeń silnika (np przerzucanie pomiędzy D i R przy parkowaniu) i przeczyszczenie przepływomierza dało zmiany na lepsze choć nie 100% satysfakcjonujące więc za trochę powtórzę czyszczenie.
Na benzynie będzie dobrze a na gazie każde niedociągnięcie wychodzi. Dopiero potem zainteresowałbym się instalką LPG ale to już zostaje do ogarnięcia przez gazownika. Jakie wtryski gazu i czy czasem nie są już brudne i nie wymagają kalibracji.
Nie daj się naciągnąć na kupowanie nowych przewodów czy cewki jeśli nie jesteś pewny na 100%, że są wadliwe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
fassi1, dzięki za cenne uwagi bo pieniędzy nikt nie lubi wydawać na darmo.
CO prawda cały ten system wężyków jest mi na razie obcy, bo nie miałem potrzeby grzebać przy tym z wyjątkiem odmy z przodu silnika.
Mam A6-kę od 6 miesięcy i było ok do teraz.
Będę musiał się zabrać do tego po powrocie.A w międzyczasie poszukam jakiegoś rysunku albo zdjęć na forum
A to prawda, że na gazie wszystko wyjdzie najpierw, jak jeździłem Renault 19 ze zwykłą instalacją jak lewe powietrze się dostawało to na benzynie było ok a gaz szalał
CO prawda cały ten system wężyków jest mi na razie obcy, bo nie miałem potrzeby grzebać przy tym z wyjątkiem odmy z przodu silnika.
Mam A6-kę od 6 miesięcy i było ok do teraz.
Będę musiał się zabrać do tego po powrocie.A w międzyczasie poszukam jakiegoś rysunku albo zdjęć na forum
A to prawda, że na gazie wszystko wyjdzie najpierw, jak jeździłem Renault 19 ze zwykłą instalacją jak lewe powietrze się dostawało to na benzynie było ok a gaz szalał
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Nie ma sprawy
To jest fota tych wszystkich wężyków dla silników:
ALF,ALG,ALW,ARJ,AGD,ASM,AMM,AML.AMX
czyli pojazdów z systemem recyrkulacji spalin.
W pozostałych czyli:
AJG,ACK,AGA,APC,APS,APZ,APR,AGE,ATX
bez systemu recyrkulacji spalin jest tych wężyków trochę mniej.
To jest fota tych wszystkich wężyków dla silników:
ALF,ALG,ALW,ARJ,AGD,ASM,AMM,AML.AMX
czyli pojazdów z systemem recyrkulacji spalin.
W pozostałych czyli:
AJG,ACK,AGA,APC,APS,APZ,APR,AGE,ATX
bez systemu recyrkulacji spalin jest tych wężyków trochę mniej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ja równiez posiadam instalke elpigazu, imo mapy zestrojone bdb na gazie leci tak jak na 95, ostatnio zalewam 98 no i roznica jest jednak odczuwalna.TrimiX pisze:Bardzo kiepsko , brak korekcji po temeraturze i cisnieniu . Szkoda gadać , zmnien elektronike a nie pozałujesz :mrgreen:
jak wróce z pracy postaram sie poszukać w papierach na jakich komponentach zlozyli tą instalacje, ewentualne porady co zmienić zeby było lepiej mile widziane. Auto na gazie przekulało ponad 50tys. jak narazie żadnych problemów.
jedyna wadą jaką zauważyłem to chyba źle załozony zawor w butli, bo jak go ciągne do odcinki to przy zmianie z 2 na 3 (przy małej ilości gazu w butli-rezerwa zazwyczaj) przełącza mi sie na benzyne- chyba gazu nie moze juz wyłapac.
pozdrawiam
j.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
fassi1, dzięki wielkie.
Ja mam ARJ więc jak najbardziej gąszcz. Dobrze że w rzeczywistości wygląda to lepiej niż na rysunku :-D
Ja mam ARJ więc jak najbardziej gąszcz. Dobrze że w rzeczywistości wygląda to lepiej niż na rysunku :-D
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
Witam koledzy.
tak więc jak juz pisałem u siebie posiadam następująca konfiguracje instalacji gazowej Elpigaz.
reduktor: ANA04 Super&t
zbiornik: ZT 630-60
wielozawór: elpizgar AT02A 250/30 TOR
obudowa gazoszczelna Stako
Wtrystkiwacz Elpigaz Small- dwuczesciowy
wtryskiwacz SW- 3-sekwencyjny Stella
komputer sterujący 6-8 cyl. Elisa/Stella
filtr szeregowy D16 fazy lotnej gazu z wym. wkladem
sensor ciśn gazu Eliza typ 2
dysza kalibrowana D 2,4
System wtrysku gazu Eliza/Stella
takie wyszczegolnienie mam na tabeli danych produktu.
Czy ktoś z obeznanych w temacie kolegów może podać swoje spostrzezenia odnosnie tej konfiguracji w mojej audiolce?
Dodam tylko że instalka ma przejechane aktualnie jakies 70 tys (sprawdzilem dzis dokladnie w papierach)
żadnych problemów w uzytkowaniu jak narazie, pali w normie czyli
trasa: 11 litra z groszem
w miescie 15 litrow
a przy pełnym bucie pod 17 ale to baaaardzo żadko.
pozdrawiam
j.
tak więc jak juz pisałem u siebie posiadam następująca konfiguracje instalacji gazowej Elpigaz.
reduktor: ANA04 Super&t
zbiornik: ZT 630-60
wielozawór: elpizgar AT02A 250/30 TOR
obudowa gazoszczelna Stako
Wtrystkiwacz Elpigaz Small- dwuczesciowy
wtryskiwacz SW- 3-sekwencyjny Stella
komputer sterujący 6-8 cyl. Elisa/Stella
filtr szeregowy D16 fazy lotnej gazu z wym. wkladem
sensor ciśn gazu Eliza typ 2
dysza kalibrowana D 2,4
System wtrysku gazu Eliza/Stella
takie wyszczegolnienie mam na tabeli danych produktu.
Czy ktoś z obeznanych w temacie kolegów może podać swoje spostrzezenia odnosnie tej konfiguracji w mojej audiolce?
Dodam tylko że instalka ma przejechane aktualnie jakies 70 tys (sprawdzilem dzis dokladnie w papierach)
żadnych problemów w uzytkowaniu jak narazie, pali w normie czyli
trasa: 11 litra z groszem
w miescie 15 litrow
a przy pełnym bucie pod 17 ale to baaaardzo żadko.
pozdrawiam
j.
witam.poproszę kogoś kto zna się na rzeczy o poradę, a więc planuje kupić audi a6 c5 2.4 i założyć do tego instalację gazową,oczywiście nie sam bo się na tym nie znam.Czy ta instalacja jest w porządku?trzeba coś do tego dokupić oprócz butli?http://allegro.pl/sekwencja-ac-stag-300 ... 34683.html
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga