[C6 TDI Tiptronic/Multitronic] Zmina z D na R - drgnięcie
[C6 TDI Tiptronic/Multitronic] Zmina z D na R - drgnięcie
Czy to jest normalne, że podczas zmiany na postoju, przy naciśniętym hamulcu, z "D" (lub innego) na "R" odczuwa się bardzo delikatne drgnięcie samochodu? Ktoś mi powiedział, że tak nie powinno w ogóle być.
Jestem właśnie w trakcie poszukiwania samochodu, więc ta informacja byłaby bardzo cenna dla mnie...
Moje pytanie tyczy się obu typów - tiptronic i multitronic.
Z góry wielkie dzięki za pomoc!
Jestem właśnie w trakcie poszukiwania samochodu, więc ta informacja byłaby bardzo cenna dla mnie...
Moje pytanie tyczy się obu typów - tiptronic i multitronic.
Z góry wielkie dzięki za pomoc!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 329
- Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
witam u mnie jest delikatnie czuc to jezdze juz troszke jak narazie wszystko jest ok:)
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.
Jak na razie jestem na etapie szukania samochodu (A6 C6). Dlatego też pytam o oba przypadki - Multitronic i Tiptronic.
Ktoś mi powiedział, że nie powinno być czuć niczego. Z kolei kolega, który objeździł kilka Audi w swoim życiu twierdzi, że to całkowicie normalne, że samochód drgnie przy zmianie biegów, bo próbuje ruszać.
Ktoś mi powiedział, że nie powinno być czuć niczego. Z kolei kolega, który objeździł kilka Audi w swoim życiu twierdzi, że to całkowicie normalne, że samochód drgnie przy zmianie biegów, bo próbuje ruszać.
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Przy załączaniu z P lub N na D następuje zmiana ciśnień - w przypadku przelączenia biegu z P gdzie jest zerowe ciśnienie lub z N gdzie jest bardzo niskie zapewniające wystarczające smarowanie dla auta bez ruchu następuje raptowna zmiana ciśnienia na bardzo wysokie (w przypadku D , S, R) i lekkie szarpnięcie występuje i jest to normalne zjawisko. Zakładając, że poduch silnika są OK i skrzynia sprawna to szarpnięcie powinno być delikatne (w przypadku z P na D czuć szybko, że bieg załączył się a szarpnięcie jest pojedyńcze, a w przypadku z D na R szarpnięcie odbędzie się z chwilowym opóźnieniem (czas na zmianę ciśnień). Jeżeli szrpnięcie jest mocne to znaczy, że jest coś nie tak.rstr pisze:Jak na razie jestem na etapie szukania samochodu (A6 C6). Dlatego też pytam o oba przypadki - Multitronic i Tiptronic.
Ktoś mi powiedział, że nie powinno być czuć niczego. Z kolei kolega, który objeździł kilka Audi w swoim życiu twierdzi, że to całkowicie normalne, że samochód drgnie przy zmianie biegów, bo próbuje ruszać.
Jek chcesz mieć więcej pewności powinieneś takie auto dać do sprawdzenia do fachowca lub ASO czy jest OK zanim kupisz.
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt: