[Audi A6 C5 AKE] problem z ładowaniem
- siwy2326
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 00:36
- Lokalizacja: stavanger/norwegia
[Audi A6 C5 AKE] problem z ładowaniem
witam.mam pytanie odnosnie ładowania.od kilku dni jak odpalam auto wskazniki od ladowania zatrzymuje sie na 12V i dopiero po mniej wiecej 30 sekundach slychac tykniecie w skrzynce bezpiecznikow i wtedy dochodzi do 14V.wydaje mi sie ze to ktorys przekaznik ale nie jestem pewien.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
U mnie akurat nie jest to 30 sekund, tylko kilka-kilkanascie (nigdy nie mierzyłem, ale mozna by to zrobić).
Wiem jednak, że po pyknięciu przekaźnika wskazówka voltomierza idzie do góry. Mozna to przyspieszyć dodając gazu, tylko robić przegazówki zimnego diesla po to aby kilka sekund szybciej wskazówka voltomierza sie ruszyła ? Jakos wielkiego sensu nie widze :roll:
Co do czasu to siwy2326, napisał: "po mniej więcej 30 sekundach..." więc domyslam sie, że nalezy to rozumiec "pi razy drzwi".
Natomiast logiczne byłoby to, że zauważył to teraz jak sie ochłodziło i swiece dłużej grzeją (zarówno przed jak i po rozruchu).
A tak na marginesie: to wszystko wydaje się normalne. Woltomierz nie wskazuje przecież napięcia wytwarzanego aktualnie przez alternator tylko napięcie w instalacji samochodu. W czasie rozruchu może ono spaść do 8-9 V (rozrusznik + w dieslach świece żarowe). Po uruchomieniu silnika alternator zaczyna ładować i normalne jest, że w ciągu 1-2 sekund nie uzyska nie równowagi 13,8 V w instalacji bo na początku napełniany jest akumulator (a w dieslu dodatkowo jeszcze działają przez jakis czas świece żarowe).
IMO nie ma powodów do niepokoju, chyba, że ten czas to faktycznie 30 sekund - to trochę długawo
Wiem jednak, że po pyknięciu przekaźnika wskazówka voltomierza idzie do góry. Mozna to przyspieszyć dodając gazu, tylko robić przegazówki zimnego diesla po to aby kilka sekund szybciej wskazówka voltomierza sie ruszyła ? Jakos wielkiego sensu nie widze :roll:
Co do czasu to siwy2326, napisał: "po mniej więcej 30 sekundach..." więc domyslam sie, że nalezy to rozumiec "pi razy drzwi".
Natomiast logiczne byłoby to, że zauważył to teraz jak sie ochłodziło i swiece dłużej grzeją (zarówno przed jak i po rozruchu).
A tak na marginesie: to wszystko wydaje się normalne. Woltomierz nie wskazuje przecież napięcia wytwarzanego aktualnie przez alternator tylko napięcie w instalacji samochodu. W czasie rozruchu może ono spaść do 8-9 V (rozrusznik + w dieslach świece żarowe). Po uruchomieniu silnika alternator zaczyna ładować i normalne jest, że w ciągu 1-2 sekund nie uzyska nie równowagi 13,8 V w instalacji bo na początku napełniany jest akumulator (a w dieslu dodatkowo jeszcze działają przez jakis czas świece żarowe).
IMO nie ma powodów do niepokoju, chyba, że ten czas to faktycznie 30 sekund - to trochę długawo
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 137
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:51
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
A jeszcze jedno to te 30 sek. swieci Ci sie wskaznik grzania swiec nawet jak juz jest auto zapalone bo to akurat jest dziwne, bo mnie nawet w zimie jak jest ponizej 0 tak dlugo nie grzeja, jest to moze hmm nie wiem 10 sekund... i kiedy odpale auto, to fakt napiecie spada bo to normalne, ale po odpaleniu od razu wskazowka laduje na 13.8... mozna powiedziec ze po tych 1 - 2 sekundach...
tymczasowo brak, new OOOO po zimie....
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Widzisz, jay_zzA6, kontrolka jest tylko po to abyś odpalał po jej zgasnięciu (a jak silnik rozgrzany to nawet na to nie musisz czekać) i wcale nie oznacza, że swiece grzeją tyle ile kontrolka się świeci.
ÂŚwiece grzeją jeszcze chwilę po odpaleniu silnika. Czas ten zalezy od temperatury.
ÂŚwiece grzeją jeszcze chwilę po odpaleniu silnika. Czas ten zalezy od temperatury.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Może byc tu kilka przyczyn: stan akumulatora, stan rozrusznika, oczywiście całej instalacji (spadki napięć, przejscia masy...), stan swiec żarowych (może nie wszystkie Ci grzeją, lub żadna - wtedy nie zuzywaja prądu ->nie ma spadku napiecia z ich powodu), sterowanie grzaniem świec (załącza na zbyt krótko - słyszysz przekaźnik wyłączający grzanie ?). Itd, Itp. To co napisałem to tak z rękawa, a jakby przemysleć to pewnie jeszcze pare możliwości by się znalazłojay_zzA6 pisze:No RomanS, rozumiem rozumiem, chodzi mi oto ze mnie od razu wskaznik wskakuje na 13,8V, obojetnie czy jest cieplo, czy zimno, czy 1 raz odpalam auto z rana, czy po poludniu....
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
jay_zzA6, zawsze się może przydać, autor tematu nie zabiera głosu ale to dla niego miały byc informacje.
OK, nie chciałem Cię urazić, zawsze sie może zdarzyć że świece są przepalone. Sam tak miałem i generalnie dopóki nich nie sprawdziłem to nie uwierzyłbym, że wszystkie 6 były spalone
Ja sądziłem, że Ty też piszesz po to aby pomóc koledze siwy2326 (bo niby po co innego ?), tyle, że szedłeś w złym kierunku (napisałeś, że świeca długo grzeje więc uszkodzona, tymczasem uszkodzona świeca nie grzeje wcale :!: ).
OK, nie chciałem Cię urazić, zawsze sie może zdarzyć że świece są przepalone. Sam tak miałem i generalnie dopóki nich nie sprawdziłem to nie uwierzyłbym, że wszystkie 6 były spalone
Ja sądziłem, że Ty też piszesz po to aby pomóc koledze siwy2326 (bo niby po co innego ?), tyle, że szedłeś w złym kierunku (napisałeś, że świeca długo grzeje więc uszkodzona, tymczasem uszkodzona świeca nie grzeje wcale :!: ).
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
siwy2326, wkleję swój dzisiejszy tekst z AKP:
"Z obserwacji dzisiejszych : odpaliłem AKE, temp. otoczenia 10 oC, auto stało od wczoraj wieczora, na parkingu pod chmurką, dziś cały dzień w deszczu, więc wyziębione, odpalałem o godz. 20.30.
1. Odpaliłem po zgasnięciu kontrolki świec, nie świeciła specjalnie długo, w zasadzie jak zwykle, odpalenie bezproblemowe, od "kopa"
2. Po ok. 8-10 sekundach (nie miałem zegarka ale starałem się zaobserwować upływ czasu) usłyszałem cyknięcie przekaźnika, woltomierz raźno poszedł w górę, doszedł do 12 V i stanął.
3. Przy dodawaniu gazu szedł wyżej ale po puszczeniu wracał na 12.
4. Po ok. 30-40 sekundach, gdy już zacząłem się niepokoić, ruszył ostro do góry i doszedł do połozenia w którym jest normalnie, czyli te 13,8 V. Jednoczesnie wyrażnie skokowo zwiększyła się jasność oświetlenia (było tylko oswietlenie wnętrza). ÂŻadnego cyknięcia nie usłyszałem ale trzeba przyznać, że mogłem przeoczyć.
Co do tego ostatniego etapu to normalnie rzadko tak czujnie to obserwuję, bo albo już ruszam autem wcześniej i wówczas na wyższych obrotach nie trwa to tak długo, albo tez zimą silnik pracuje na wolnych obrotach a ja skrobię szyby, więc nie wpatruję się w woltomierz.
Nie wiem, czy wszystkie te etapy są normą, poza tym jest to wynik jednorazowej obserwacji, więc mogą być niedokładne.
Ale może takie obserwacje się komus przydadzą ? Mam nadzieję "
siwy2326, widzisz jakies analogie do Twojego przypadku ?
"Z obserwacji dzisiejszych : odpaliłem AKE, temp. otoczenia 10 oC, auto stało od wczoraj wieczora, na parkingu pod chmurką, dziś cały dzień w deszczu, więc wyziębione, odpalałem o godz. 20.30.
1. Odpaliłem po zgasnięciu kontrolki świec, nie świeciła specjalnie długo, w zasadzie jak zwykle, odpalenie bezproblemowe, od "kopa"
2. Po ok. 8-10 sekundach (nie miałem zegarka ale starałem się zaobserwować upływ czasu) usłyszałem cyknięcie przekaźnika, woltomierz raźno poszedł w górę, doszedł do 12 V i stanął.
3. Przy dodawaniu gazu szedł wyżej ale po puszczeniu wracał na 12.
4. Po ok. 30-40 sekundach, gdy już zacząłem się niepokoić, ruszył ostro do góry i doszedł do połozenia w którym jest normalnie, czyli te 13,8 V. Jednoczesnie wyrażnie skokowo zwiększyła się jasność oświetlenia (było tylko oswietlenie wnętrza). ÂŻadnego cyknięcia nie usłyszałem ale trzeba przyznać, że mogłem przeoczyć.
Co do tego ostatniego etapu to normalnie rzadko tak czujnie to obserwuję, bo albo już ruszam autem wcześniej i wówczas na wyższych obrotach nie trwa to tak długo, albo tez zimą silnik pracuje na wolnych obrotach a ja skrobię szyby, więc nie wpatruję się w woltomierz.
Nie wiem, czy wszystkie te etapy są normą, poza tym jest to wynik jednorazowej obserwacji, więc mogą być niedokładne.
Ale może takie obserwacje się komus przydadzą ? Mam nadzieję "
siwy2326, widzisz jakies analogie do Twojego przypadku ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 137
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:51
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
A moze Ty masz cos nie tak z akumulatorem moze juz nie ma takiej pojemnosci jak kiedy byl nowy... Byc moze akurat starcza na rozruch ale potem musi go troszke podladowac... Nie wiem czy masz bezobslugowy akum czy nie, ale jak nie to sprawdz poziom elektrolitu w nim... Ile on ma lat
tymczasowo brak, new OOOO po zimie....
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga