[A6 c5 2.4] Spadki mocy przy niskich obrotach.
[A6 c5 2.4] Spadki mocy przy niskich obrotach.
Witam panowie. Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Audi jednak nie mogę powiedzieć, że szczęśliwym. Niestety autko nie jeździ tak jak powinno. Przeszukałem forum jednak każdy z tematów odbiega nieco od mojego problemu. Tak jak napisałem w temacie auto jest słabe ( ociężałe ) w dolnym zakresie obrotów. Ustarka najbardziej jest odczuwalna jadąc po trasie np 90, 100 km/h. Chcąc przyspieszyć auto prawie wcale nie reaguje na gaz. Dopiero wciśnięcie pedału do poziomu, w którym automat zredukuje bieg do 3 auto zaczyna ciągnąć chociaż i tak wydaje mi się, że nie tak jak przystało na 165 koni. Co do elektroniki jedyny błąd jaki występuje i się powtarza to 00526 - Brake Light Switch-F. Czy poza światłami stopu ma on jeszcze wpływ na coś innego? Po ostatniej wizycie u mechanika wymieniłem przepływomierz na oryginalny - Hitachi. Niestety jedyna zmiana jaka po tym nastąpiła to lżejsza kieszeń o kilka stówek, a auto jak jeżdziło tak jeździ. Wertując forum natknołem się na to, że sprawcą może być zatkany wydech, jednak zamiast katalizatorów wstawione są strumienice oraz przelot jest OK. Muszę jeszcze wspomnieć, w zeszłym tygodniu, jeszcze przed wymianą przepływki autko odżyło, jednak nie na długo. Wspaniała jazda trwała jakieś 100 km, a potem nagle to samo. Drugi problem jaki występuje (być może związany z pierwszym) to spowolniony prędkościomierz. Np, podczas hamowania, samochód już stoi w miejscu, a wskazówka jeszcze opada.
Proszę o jakieś porady, opinie co sprawdzić, na co zwrócić uwagę aby kolejna wizyta u mechanika nie skutkowała znowu jedynie wydawaniem pieniędzy w błoto.
Proszę o jakieś porady, opinie co sprawdzić, na co zwrócić uwagę aby kolejna wizyta u mechanika nie skutkowała znowu jedynie wydawaniem pieniędzy w błoto.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Jeśli sam dół, to może coś ze zmianą faz rozrządu? Ale wtedy wyskoczyłby błąd na VAGu... Mimo wszystko posprawdzaj wtyki przy napinaczach łańcuchów. Poza tym standard - świece i przewody oraz ew. nieszczelności w dolocie i sprawność sond lambda. No i oczywiście czyszczenie i adaptacja przepustnicy.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Nareszcie jakaś odpowiedź
A więc tak. Przewody są nówki NGK, świeca jedna nowa pozostałe miały być OK. Jedna sonda również wymieniona, pozostałe OK. Co do przepustnicy to robiłem do niej podejście w sobotę ale nie miałem za dużo czasu więc sobie darowałem, chociaż muszę się przyznać, że nie bardzo wiem jak ją z tamtąd wydobyć. Może ma ktoś jakiś opis co rozebrać i co odkręcić? Zrobiłem natomiast jej adaptacje ale nie przyniosła żadnych efektów. Wszystkie wtyczki, które znajdują się od góry silnika podociskałem. Sprawdzę pozostałe z sugerowanych rzeczy. Aha zauważyłem, że rurka od odmy jest pęknięta i owinięta taśmą izolacyjną. Czy dziurawa odma moze mieć jakiś wpływ na osiągi? A może znalazł by się ktoś na forum kto zechciał by ocenić logi mojego autka (tylko które grupy należy logować w benzyniaku)? Wydaje mi się także (o czym jeszcze nie wspomniałem), że występuje nieco podwyższone spalanie, a mianowicie w jeżdzie miejskiej (bez żadnych szaleństw) spala 16 - 17 litrów .
A więc tak. Przewody są nówki NGK, świeca jedna nowa pozostałe miały być OK. Jedna sonda również wymieniona, pozostałe OK. Co do przepustnicy to robiłem do niej podejście w sobotę ale nie miałem za dużo czasu więc sobie darowałem, chociaż muszę się przyznać, że nie bardzo wiem jak ją z tamtąd wydobyć. Może ma ktoś jakiś opis co rozebrać i co odkręcić? Zrobiłem natomiast jej adaptacje ale nie przyniosła żadnych efektów. Wszystkie wtyczki, które znajdują się od góry silnika podociskałem. Sprawdzę pozostałe z sugerowanych rzeczy. Aha zauważyłem, że rurka od odmy jest pęknięta i owinięta taśmą izolacyjną. Czy dziurawa odma moze mieć jakiś wpływ na osiągi? A może znalazł by się ktoś na forum kto zechciał by ocenić logi mojego autka (tylko które grupy należy logować w benzyniaku)? Wydaje mi się także (o czym jeszcze nie wspomniałem), że występuje nieco podwyższone spalanie, a mianowicie w jeżdzie miejskiej (bez żadnych szaleństw) spala 16 - 17 litrów .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Bartol, czy Ty jesteś na 100% pewny że to z samochodem coś jest nie tak? Pytam ponieważ jak kupiłem swój samochód miałem podobne odczucia (wcześniej jeździłem 200 konnym Senatorem) i wydawało mi się że jak na 220KM to jakoś ociężale zbiera się moja A6. Po pierwsze A6 waży dużo, nawet bardzo dużo. Po drugie - nasz tiptronic ma funkcje uczenia się - jeżeli cały czas jeździsz oszczędnie (słabo naciskasz gaz) to skrzynia uczy się takiego trybu i nawet jak głębiej depniesz to nie zmieni biegu, będzie się pomału rozpędzał (u siebie zauważyłem że zawsze zmienia bieg przed 3000 obr). Twoja chwilowa poprawa mogła wynikać z wizyty w warsztacie gdzie mechanik odpiął akumulator i komp skrzyni się zresetował (tak sobie tylko gdybam). Z prędkościomierzem to chyba normalka, pewnie jesteś już przewrażliwiony.
Czy jeździłeś też w trybie "S"? Wtedy skrzynia pracuje zupełnie inaczej, wtedy czuję że mam 220KM, ale to wiąże się z zużyciem paliwa. Ja ostatecznie odpuściłem temat mierząc przyspieszenie 0-100km/h. Wyszło mi tyle co w papierach - uznałem że silnik pracuje ok. Spróbuj też zmierzyć, wtedy zobaczysz czy faktycznie silnik kuleje.
EDIT: Teraz sprawdzam senator miał 204PS przy masie 1530kg i do setki miał 8,8s - moja A6 masa 1695kg, 220PS, do setki 8,9. No i na początku wydawało mi się że Senator lepiej przyspiesza a tu się okazuje że nie.
Czy jeździłeś też w trybie "S"? Wtedy skrzynia pracuje zupełnie inaczej, wtedy czuję że mam 220KM, ale to wiąże się z zużyciem paliwa. Ja ostatecznie odpuściłem temat mierząc przyspieszenie 0-100km/h. Wyszło mi tyle co w papierach - uznałem że silnik pracuje ok. Spróbuj też zmierzyć, wtedy zobaczysz czy faktycznie silnik kuleje.
EDIT: Teraz sprawdzam senator miał 204PS przy masie 1530kg i do setki miał 8,8s - moja A6 masa 1695kg, 220PS, do setki 8,9. No i na początku wydawało mi się że Senator lepiej przyspiesza a tu się okazuje że nie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Nieszczelna odma jak najbardziej może mieć wpływ na osiągi i spalanie, bo połączona jest z przepustnicą (za przepływomierzem). Te rurki w oryginale są fajne, ale bardzo kruche. Jeśli zauważysz, że są popękane w kilku miejscach, to od razu wymieniaj na zwykłe, gumowe węże.
Czyszczenie przepustnicy to pierwsza rzecz, jaką trzeba by zrobić zaraz po sprawdzeniu/wymianie odm. A adaptacja powiodła się? Zerknij jeszcze na ezektor - jego niesprawność też może przynieść dziwne objawy.
Czyszczenie przepustnicy to pierwsza rzecz, jaką trzeba by zrobić zaraz po sprawdzeniu/wymianie odm. A adaptacja powiodła się? Zerknij jeszcze na ezektor - jego niesprawność też może przynieść dziwne objawy.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
skrzynia zmienia biegi w zależności od tego jak mocno wciskamy pedał gazu, a co ważniejsze to od konta pochylenia ulicy, jeżeli jedziesz pod sporą górę, skrzynia zmienia nawet przy delikatnym wciśnięciu przy 5k/obrtomciar pisze:jeżeli cały czas jeździsz oszczędnie (słabo naciskasz gaz) to skrzynia uczy się takiego trybu i nawet jak głębiej depniesz to nie zmieni biegu, będzie się pomału rozpędzał (u siebie zauważyłem że zawsze zmienia bieg przed 3000 obr)
te Twoje konie chyba są coś wychudzone :-P żartem mówiąctomciar pisze:moja A6 masa 1695kg, 220PS
moja odziwo waży 1765kg
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Ale to naprawdę tak jest - obecnie podaje się masę własna z kierowcą, w danych technicznych od producenta jest napisane 1695 - ohne fahrerha ha bardzo śmieszne
a tak na poważnie podałem wagę z dowodu
Ale kończymy bo robimy OT.
technische daten A6 C5
Po pierwsze to dzięki panowie za zainteresowanie tematem.
W związku z tym tak ja radzi krisker w najbliższym czasie postaram się wymienić odmę i przeczyścić przepustnicę. Sprawdzę także ezektor. Niestety operacja będzie musiała raczej poczekać do weekendu. Wcześniejsza adaptacja powiodła się. Co do rurek od odmy to co wstawiacie zamiast oryginalnych. Gumowe węże od czego (od pralki? )? Jaka musi być średnica otworu? Taka sama jak w oryginale? I jak wydobyć tą przepustnicę?
Tak, jestem w 100% pewny. W chwili gdy jeździł dobrze, poza odczuwalną większą mocą silnik był także bardziej elastyczny. W tedy jazda dawała frajdę.Bartol, czy Ty jesteś na 100% pewny, że to z samochodem coś jest nie tak?
Z prędkościomierzem to nie jest normalka, bo hamując ostro np. ze 100 km/h w chwili gdy koła stoją już w miejscu wskazówka prędkościomierza wskazuje ok 40 km/h. Poza tym znalazłem na jakimś forum (być może, że na tym - niepamiętam) temat, w którym autor opisywał ten sam problem, niestety nikt mu nic nie podpowiedział, a on sam również nie napisał jak rozwiązał problem.Z prędkościomierzem to chyba normalka, pewnie jesteś już przewrażliwiony.
W związku z tym tak ja radzi krisker w najbliższym czasie postaram się wymienić odmę i przeczyścić przepustnicę. Sprawdzę także ezektor. Niestety operacja będzie musiała raczej poczekać do weekendu. Wcześniejsza adaptacja powiodła się. Co do rurek od odmy to co wstawiacie zamiast oryginalnych. Gumowe węże od czego (od pralki? )? Jaka musi być średnica otworu? Taka sama jak w oryginale? I jak wydobyć tą przepustnicę?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Wąż gumowy benzyna/olej (np. w Agromie). ÂŚrednice sobie zmierz, np. na króćcu w pokrywie zaworów. Dochodzi jeszcze kwestia trójników itp. Najlepiej zabrać się za to etapami. A przepustnicę możesz czyścić na aucie albo zdemontować. Instrukcję gdzieś widziałem, ale nie mogę jej teraz znaleźć (może na AKP?).
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Nie róbmy druciarstwa, już widziałem kiedyś jak wygląda zwykły wąż pod maską zamiast odm.
Odżałuj i kup eleganckie nowe odmy wyprofilowane i pasujące elegancko, spokojnie starczą na 10lat.
Moim zdaniem popękane odmy będą miały wpływ tylko na pracę biegu jałowego a nie powinna być wyczuwalna wielka różnica na przyspieszaniu i mocy. Ja skupiłbym się na sondach lambda i ich odczytach i szybkości reakcji. Obumierające sondy lambda mogą mieć wpływ na spadek mocy i zwiększenie spalania. Co do skrzyń automatycznych to jeszcze nie słyszałem żeby skrzynia uczyła się jazdy od kierowcy. Jeśli silnik nie ma odpowiedniej mocy i nie dostarcza odpowiedniego momentu obrotowego na skrzynię to reakcje skrzyni i zmiany biegów przez skrzynię mogą ulec zmianie.
Polecam sprawdzić sprężanie w cylindrach.
Odżałuj i kup eleganckie nowe odmy wyprofilowane i pasujące elegancko, spokojnie starczą na 10lat.
Moim zdaniem popękane odmy będą miały wpływ tylko na pracę biegu jałowego a nie powinna być wyczuwalna wielka różnica na przyspieszaniu i mocy. Ja skupiłbym się na sondach lambda i ich odczytach i szybkości reakcji. Obumierające sondy lambda mogą mieć wpływ na spadek mocy i zwiększenie spalania. Co do skrzyń automatycznych to jeszcze nie słyszałem żeby skrzynia uczyła się jazdy od kierowcy. Jeśli silnik nie ma odpowiedniej mocy i nie dostarcza odpowiedniego momentu obrotowego na skrzynię to reakcje skrzyni i zmiany biegów przez skrzynię mogą ulec zmianie.
Polecam sprawdzić sprężanie w cylindrach.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
To jest nic innego jak opis sposobu działania oprogramowania sterującego skrzynią.
Komputer zmienia rodzaj sterowania w zależności od stylu jazdy kierowcy co nie oznacza że jak będziemy w większości jeździć wolno i spokojnie to auto nie zareaguje na agresywniejsze i głębsze wciśnięcie pedału gazu lub auto straci trochę na mocy.
Komputer zmienia rodzaj sterowania w zależności od stylu jazdy kierowcy co nie oznacza że jak będziemy w większości jeździć wolno i spokojnie to auto nie zareaguje na agresywniejsze i głębsze wciśnięcie pedału gazu lub auto straci trochę na mocy.