Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 C5 2.5 180KM]Padł rozrząd POMOCY!!!

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 22 kwie 2009, 23:23
Lokalizacja: Wieliczka

[a6 C5 2.5 180KM]Padł rozrząd POMOCY!!!

Post autor: Michał_K » 24 wrz 2009, 15:12

Panowie jak w temacie; podczas ruszania z 1-ki samochód zaczął chodzić jak traktor.........I stało się. Zdjąłem pokrywy głowic. Wałki wytarte ok 2mm(skończone) podkładki ostały się tylko 2 reszta połamana, pestki w misce olejowej, koło od paska pęknięte na pół wbite w drugi pasek.
Powiedzcie co robić? Kupić nowe, czy używane wałki, czy może dwie kompletne używane głowice, albo cały silnik?
Proszę o pomoc bo samochód jest mi piekielnie potrzebny.
<smuty>

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 24 wrz 2009, 15:55

przejrzałem twoje posty... jeździłeś mimo znalezienia w misce części rozrządu.... skoro zignorowałeś tak "subtelny" sygnał że auto wymaga twojej troski to się nie dziw że tym razem sygnał jest wyraźniejszy...

po tym co opisujesz masz już zaawansowany "rozkład" serca twojego auta... Ja na twoim miejscu zmieniłbym wałki i hydraulike na nową (wałki mogą być regenerowane) - używek bym nie dotykał. Oczywiście - musisz też zmienić przynajmniej pasek rozrządu skoro koło go uszkodziło. Po tym sprawdziłbym kompresję i .... modlił się żeby była prawidłwa. Jesli nie będzie to w zależności od tego co się stało - dalsze czynnosci po zdjęciu głowic, ale wałki i hydraulike już będziesz miał nową - na tym nie przyoszczędzisz - nie kombinuj z używkami...

krisu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 01 sty 2009, 22:21
Imię: Jan
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kolbuszowa

Post autor: krisu » 24 wrz 2009, 18:08

Michał_K, jakbyś potrzebował głowicy lewej kompletnej do AKE to mam w posiadaniu stan +- 70%

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 24 wrz 2009, 21:40

kolego używanego silnika czy nawet samych głowic nie masz co kupować.
jak masz zamiar jeżdzić tym samochdem to zrób kompletny remont silnika i będziesz spokojnie jeżdził, trochę kasy pojdzie ale niestety trzeba było o tym wcześniej myśleć a nie jeżdzić aż się silnik zarżnie.

krisu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 01 sty 2009, 22:21
Imię: Jan
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kolbuszowa

Post autor: krisu » 26 wrz 2009, 21:13

spinacz2100, używane nie znaczy dziadostwo .Dobry mechanik może to stwierdzić, czy się nadaje ,czy nie

piotrek11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 20 wrz 2009, 21:40
Lokalizacja: polska

Post autor: piotrek11 » 26 wrz 2009, 21:38

witam. zastanawia mnie jedna sprawa te wycierające sie wałki. jest wiele legend o przyczynach wycierania. zużyte popychacze słaby materiał z których wykonane są wałki itp.
to słyszałem w Polsce w Hiszpanii natomiast gdzie byłem parę lat dowiedziałem się że winne są dysze które schładzają tłoki od dołu. w starszych silnikach były montowane zwykłe rureczki np. 1.9 tdi. a tutaj sa ponoć jakieś dysze przez które również pryska olej niestety dysze te bardzo często wypadają z oprawek (myślę że są to również rurki tylko zakończone tymi dyszami ) tak więc olej nie ma już takiego oporu i nie dociera do głowicy z odpowiednim ciśnieniem przez co wycierają sie wałki. co sądzicie o tej legendzie?

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 26 wrz 2009, 23:02

pierwszy raz słysze , a to co ja zasłyszalem ma sie calkiem inaczej , z reszta tu na forum znajdziesz jakie sa przyczyny wycierajacych sie wałków .
2 punkty
a wlasciwie trzy
odma
olej
przebieg
bowiem nic nie jest wieczne
reszte dopiszą koledzy
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 26 wrz 2009, 23:17

Ciekawe że w 180 KM dzieją się takie rzeczy, przecież w tym silniku wałki są już z innego materiału jak w 150 KM i ogólnie te silniki nie są już tak awaryjne.Siłą rzeczy wałki nie powinny się wycierać.Może co innego miało wpływ na to że się wszystko rozleciało a wałki wytarły? (olej?)
usunieto !!

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 26 wrz 2009, 23:24

No ..Pan Sopa twierdzi , ze lac olej syntetyk 10w60 i problemu nie bedzie , jesli wszystko inne sie tez dopilnuje
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 26 wrz 2009, 23:53

krzys124 pisze:Pan Sopa twierdzi , ze lac olej syntetyk 10w60 i problemu nie bedzie , jesli wszystko inne sie tez dopilnuje
...no właśnie, a co to jest to inne w dieslu???
usunieto !!

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 27 wrz 2009, 13:07

np by odma była nie zatkana ,reszta jest na forum
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

jay_zzA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:51
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: jay_zzA6 » 28 wrz 2009, 14:57

Michał_K, oj kolego po takiej awarii, to lepiej CI bedzie kupic uzywany caly silnik, taniej Cie to wyjdzie. Jezeli Ci zmielilo, podkladki, pestki, i sa w misce, to proponowalbym Ci jezeli oczywiscie bedziesz to robil, szlif walu, i sprawdzic panewki lub wymienic, u znajomego na warsztacie mieli przypadek kiedy wlasnie przyjechal gosciu na wymiane walkow, tez mu wcielo do miski pestki, i brakowalo ze 3 podkladek, zrobili mu ten silnik, wyczyscili miske olejowa, pompe oleju itd... Walki i cala hydraulike wlozyli nowa, i po poltorej miesiaca auto wrocilo, walki znow wytarte itd, a dlatego ze poszla jakas panewka, z racji tego ze wczesniej w oleju byly opiłki metalu, i nastepstwem tego byl spadek cisnienie oleju, i nie smarowalo gory. Wiem ile jest roboty z takim silnikiem, nawet przy samej wymianie walkow i hydrauliki, jezeli mialbym taka sytuacje jak Ty to bym nie ryzykowal ponownego rozbierania silnika, i to calego praktycznie doszczetnie, a co za tym idzie sporo wieksze koszta, bo nikt za darmo nie bedzie rozbieral drugi raz silnika, aaa tez to nie potrwa dwa dni skoro mowisz ze auto Ci jest potrzebne.
tymczasowo brak, new OOOO po zimie....

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 28 wrz 2009, 18:08

stasiuszef pisze:Ciekawe że w 180 KM dzieją się takie rzeczy, przecież w tym silniku wałki są już z innego materiału jak w 150 KM i ogólnie te silniki nie są już tak awaryjne.Siłą rzeczy wałki nie powinny się wycierać.Może co innego miało wpływ na to że się wszystko rozleciało a wałki wytarły? (olej?)
Niestety muszę sprowadzić Cię na ziemie. Wałki w silnikach AFB (150ps) AKE (180ps) i AKN (180ps) są identyczne więc analogicznie wałki wycierają się w każdym z tych silników. Wałki uległy lekkiej modyfikacji w 2001 roku a ostateczną fazę przemiany wałków datujemy na 2003 rok.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 28 wrz 2009, 19:05

znaczy sie jak wałki 1500 zł ? po regeneracji rozumiem ....
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 28 wrz 2009, 20:00

Levuss pisze:Niestety muszę sprowadzić Cię na ziemie
Mnie na szczęście nie musisz sprowadzać na ziemię, ponieważ na szczęście nie gustuję w klekotach i nie mam problemu wycierających się wałków :-D Mówię po prostu to co słyszałem, a widocznie niezbyt dokładnie słuchałem i stąd nieścisłości.Pozdro
usunieto !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja