Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.9TDI] Felgi 17" a komfort jazdy

Koła, felgi i opony
Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 24 wrz 2009, 19:43

teodor2424 pisze:Czyli co wszyscy mówią że na 17" i na 18" jest twardo, zawias szybciej poleci a i tak każdy ciągnie to tych wymiarów :)

Skoro miałeś 15" :P i teraz zmieniłeś na 17" i jest jak na kołkach to dlaczego nie zamienisz z potworem na 15"??

każdy wybiera dla siebie co innego :) i według własnych widzimisię :)

Dobrze ze idzie zima to sobie w końcu po tym lecie komfortowo pojeżdżę na 16" :)

A może ktoś chciałby zakupić na przyszły sezon moje oryginały RS6 18"" wraz z 1 sezonowymi oponami??? Bo ja już z nich nie będę korzystał: Kaszuby mają fatalne drogi :/
wszyscy kupuja dla wygladu
jestem zainteresowany rs6 18'' <ok>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 24 wrz 2009, 21:54

alukard pisze:koledzy nikt mi nie mowi:
1. ze nie spada komfort z przesiadki 16'' na 17'' bo to bzdura (mniejszy profil opony = mniejsza amortyzacja = mniejszy komfort )
2. zawieszenie tak samo jak w 1 punkcie skoro mamy mniejszy profil nasza opona nie jest tego w stanie zamortyzowac na oponie tylko bije odrazu po zawiasie wiec samo przez sie wynika ze zawias mimo wszystko poleci wczesniej
no nie do końca się zgodzę
bo co jeżeli seryjnie idzie 17" :?: , to myślisz że Helmuty nie pomyślały o odpowiednich amortyzatorach :?: wahaczach :?: itp

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 25 wrz 2009, 00:24

censored pisze:Ja jeździłem teraz na 17'' i było ok, od soboty zakładam RS6 18'' na których już parę dni pojeździłem i jest troszke twardziej to fakt, ale......... jaki wygląd za to to masakra :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
wlasnie bartek napisal kwintesencje tych wszystkich wypowiedzi
kazdy ci powie ze troszke spada bo sa zauroczeni wygladem i w 4 literach maja to co sie dzieje z wygoda zawiasem itd <ok>

teodor2424
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 30 sty 2009, 23:07
Lokalizacja: Sierakowice

Post autor: teodor2424 » 25 wrz 2009, 00:25

Trochę twardziej ,??/?? dużo twardziej !!!
Adrenalina dziąla tylko przez pierwszy miesiąc na takich kołach później modlisz się o nie zahaczenie w dziurkę, o nie uderzenie o krawężnik i myślisz o tym że fakt MAM 18" Wszyscy patrzą a twardość da się przeżyć i co mi tam stać mnie zawieszenie wymienię za pół roku :)
JUÂŻ DZIęKUJę ZA COÂŚ TAKIEGO !!!

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 25 wrz 2009, 00:55

witam, jezeli seth pytasz o 17" to u mnie przy 235/45 roznica jest taka ze
jadac w koleinach czuc to na kierownicy
(delikatnie ciagnie w prawo lub lewo)
na 16" tego nie bylo.
ogolnie nie jest najgorzej,
ale nie polecam do 17" opon 225/45, na 235 jest bardziej "lajtowo" <ok>

PZDR///

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 25 wrz 2009, 18:02

ja jeżdżę już drugi sezon na 18" pierwszy sezon 225x45 drugi 225x40 zwieszenia jeszcze nie robiłem
co prawda to nie C5 ale nie jest strasznie i wolno nie jeżdżę
jedną 18 połamałem ale to i 16 też w tym przypadku przynajmniej mocno zgiął
co do et to kalkulator w podpisie mam <ok>

gesix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 19 gru 2008, 18:50
Lokalizacja: Ustka

Post autor: gesix » 30 wrz 2009, 10:38

Jak zmieniać to tylko ze względu na wygląd. Ja jestem ZA ;-)
Komfort jazdy spada wraz z wielkością.
Ja stopniowo przechodziłem od stalowych zimowych 15" kolejno 16" , 17" i teraz 18" 225/40 i nie czuję walenia w zawieszenie gdy mam odpowiednie ciśnienie. Fakt zmniejszył się nawet skręt :) . Spalanie - w trasie zwiększyło się o jakieś 0,3 L a na mieście 0,8 L <ok>

olszyniak (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2009, 10:53
Lokalizacja: Pisz / Mazury

To ja się może podczepię :)

Post autor: olszyniak (usunięty) » 07 paź 2009, 23:33

Panowie, co byście powiedzieli na 205 / 225 50 r 17". Wejdzie to do A6 C5 avant z 1998? I mam pytanko jaką felgę? Chodzi mi o owe ET itd :)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Re: To ja się może podczepię :)

Post autor: alukard » 08 paź 2009, 12:33

olszyniak pisze:Panowie, co byście powiedzieli na 205 / 225 50 r 17". Wejdzie to do A6 C5 avant z 1998? I mam pytanko jaką felgę? Chodzi mi o owe ET itd :)
bedzie przekłamanie o 3.43% (gdzie zalecane to 2%)
i nie wiem czy nie bedzie opona obdzierac o gorny wahacz

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 08 paź 2009, 14:32

kalkulator masz u mnie w podpisie to popróbuj się pobawić

Brzęczyszczykiewicz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 06 paź 2009, 21:14
Lokalizacja: krakow

Post autor: Brzęczyszczykiewicz » 08 paź 2009, 16:58

Ja mam podczipowanego na 160 km superbka [1,9 tdi] oryginalnie autko ma 17", za dwa sezony -100tysiaków km, wyrzuciłem : 4 sztuki Michelinek Alpine 225/45/17 indeks 94v [sztuka u oponiarza okolo 850zł], ale zimowe, letnie ok., i raz prostowałem wszystkie felgi, u Pana Czai w Wieliczce, bo sie zrobiły jajka, acha na początku tamtego lata kupiłem 16" od audiczki i letnie Dunlopy, komfort: wyrażnie lepszy-wygląd: wyrażnie gorszy, jeszcze dodam, że dokupiłem dwie sztuki letnich Yokoham, o indeksie do 290km 225/45/17 i jak szybko założyłem na przód-tak szybko przełożyłem na tył-to co tu pisze jeden Kolega: przy ruszaniu, na koleinie, wyrwało mi kierownice z rąk, michelinki są miękkie-na nich sie to nie zdarza, więc pewnie też u Kolegów są różne odczucia, zależnie na jakich oponach się jezdzi, a jeszcze co z tego wynika: mam na stanie około 8 super prawie nówek 225/45/17 letnich i 4 prawie ideały [w tym samym rozmiarze ] zimówki, gdzie problem: żal sprzedać za grosze opony, które kosztowały około 8-10 tysiaków, więc zakładam na zime 17 i modle sie, żebym ich znowu nie rozwalił.
moj superb, jest kochany!

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 09 paź 2009, 15:26

Na felgi 17" zwykle zakłada się szersze opony, niż np. na 16". Skutkuje to nieco większym spalaniem i trochę cięższym kręceniem kierownicą pomimo wspomagania - przynajmniej ja taką subtelną różnicę wyczuwam podczas jeżdżenia po mieście, gdzie trzeba się czasem nakręcić.

Szersze opony mogą też wymagać dobrania felg z mniejszym ET (im mniejsze, tym koła bardziej wystają na zewnątrz). I tu pojawia się kolejna kwestia: jak będzie wyglądał samochód z kołami wystającymi bardzo na zewnątrz (bardzo jest tu pojęciem względnym :-) ). Wszystko zależy od kształtu felg, ich koloru (matowe, błyszczące, srebrne, platynowe, czarne itd). oraz od profilu opon. Weź to też pod uwagę!
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Łukasz 32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 23 maja 2009, 10:36
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Łukasz 32 » 10 paź 2009, 15:40

Jesli moge sie wtrącic i troszke doradzić, dobra rada, jak dobrze rozumiem masz silnik 1,9 TDI o mocy 131 KM, jesli zalezy ci na ladnym wygladzie to OK wsadzaj siedemnastki a nawet dziewietnastki tylko pomysl jak to zamuli ci samochód, mialem 18 cali, na czwartym i piatym biegu strach bylo wyprzedzac, a mam silnik 2,0 o mocy 115 KM wiec tylko 15 Koni mechanicznych róznicy, takze nie zdziw sie jak polonezy zaczna cie na swiatlach wyprzedać :-D Jesli zalezy ci tylko na superlanckim wygladzie zakladaj tylko wez pod uwage szerokosc opon, w twoim wypadku im wezsza tym lepsza do trakcji, nie zakladaj tam przypadkiem opon typu 255/17 bo nie zadązysz od swiatel do swiatel <hihi>...a ludzie klnac i trąbic bedą zeby szybciej szybciej.
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

olszyniak (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2009, 10:53
Lokalizacja: Pisz / Mazury

Post autor: olszyniak (usunięty) » 13 paź 2009, 09:11

alukard wg informacji co do przeliczeń w serwisie oponeo.pl (w załączeniu)

Także chyba powinno być ok, w tym przypadku dla opony 205 / 50 r17
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 14 paź 2009, 19:49

ÂŁukasz 32, oj tam niemów ze jest tak zle napewno troche cięzej ale nie az tak jak piszesz ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja