Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C4 2.5TDI 140ps quattro] Wymiana turbiny na jaką???

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
adams1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2009, 23:38
Lokalizacja: HA(L)INÓW

[A6 C4 2.5TDI 140ps quattro] Wymiana turbiny na jaką???

Post autor: adams1986 » 20 wrz 2009, 16:13

witam wszystkich <ok>

Mam do was kilka pytań drodzy forumowicze"

1. Zbliża się koniec mojej turbinki w niuni i zastanawiam się nad wymianą na troszkę większą, od znajomego dowiedziałem się że do silnika AEL bez większych problemów można zamontować turbinkę od merca 3.2 cdi, podobno są jakieś specjalne przejściówki dzięki którym mocowania pasują, czy ktoś się już bawił w coś takiego, ewentualnie może podać jakiegoś linka gdzie jest to lepiej opisane bo jak na razie nie mogę nic konkretnego znaleźć???

2. Mam zamiar tez wymienić końcówki wtrysków na ciut większe, jakie końcówki by w miarę pasowały do korpusów i dało się je dobrze ustawić???

Oczywiście pod wszystko będzie na końcu robiony dobry program i zastanawiam się jeszcze jak jest z wytrzymałością ori podzespołów, skrzynia, sprzęgło półosie itp. czy dadzą radę czy trzeba też myśleć nad ich wymianą???

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 22 wrz 2009, 15:01

Jam mam u siebie K24
od starego merca 300td
Mocowanie tez na cztery sruby tylko rozstaw wiekszy
musialem otwory rozpilowywac
u mnie turbina wchodzi na styk
Jezeli dasz redukcje tubina moze opierac sie o podluznice
z tego co wem 3.2CDI ma mocowanie na 3 sruby

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 22 wrz 2009, 19:42

Podłącze się do tematu.
Czy wymiana końcówek wtrysków na te z silnika VW T4 AHY lub AXG (otwory 0.216) + remap w ECU dałaby jakiś sensowny wynik i czy to w ogóle możliwe zamontowanie tych końcówek do tych wtryskiwaczy?
Czy jest sens zmieniać na te końcówki aby uzyskać parę dodatkowych kucy?

Dodam jeszcze oznaczenie wtrysków

2437010084 (P280-) 2,5 TDI SIL. AAT
2437010076 (P442) 1,9 TDI SIL. AGR 2,5 TDI SIL.ACV,AUF,AGX,AHD,BBF,APA,AXC,AYC,BBE
2437010082 (P502) 2,5 TDI SILNIK AEL średnica otworków 0,210mm
2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG średnica otworków 0,205mm
2437010060 (P764) 2,5 TDI SILNIK AHY średnica otworków 0,216mm
2437010083 (P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z,,AHU,ALE,AFF średnica otworków 0,185mm
2437010059 ( P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY,ACV,AUF,AXL,AYC,ANJ 1,9 TDI SILNIKI ALH,ALE
2437010111 (P837) 1,9 TDI silnik ASV średnica otworków 0,205mm

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 23 wrz 2009, 12:55

a w r5 nie ma juz wtryskow 0.216 ??

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 23 wrz 2009, 14:58

Z tego co wyczytałem to standardowo AEL jest na wtryskach o średnicy otworków 0,210 mm.
Widzę, że tu proponują końcówki o otworkach 0,230 PowerPlus 764 firmy Fratelli Bosio http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

Ciekawie jak by się spisywały te wtryski 230 + remap ECU.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 23 wrz 2009, 16:06

TO juz wszystko bedzie uzaleznione od pompy wtryskowej
ale jak by byla zdrowa + wieksze turbo
to pewnie cos pod ~190PS bylo by bez problemu <ok>

adams1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2009, 23:38
Lokalizacja: HA(L)INÓW

Post autor: adams1986 » 25 wrz 2009, 15:20

arekr22 pisze:Jam mam u siebie K24
od starego merca 300td
Mocowanie tez na cztery sruby tylko rozstaw wiekszy
musialem otwory rozpilowywac
u mnie turbina wchodzi na styk
Jezeli dasz redukcje tubina moze opierac sie o podluznice
z tego co wem 3.2CDI ma mocowanie na 3 sruby
z jakiego merca dokładnie masz tą turbinkę

w124 300td 147ps czy w210 300td 177ps :?:

czy przyrost mocy jest odczuwalny, jak z podłączeniem turbo, wężyki, kabelki wszystkie pasują czy trzeba rzeźbić :?:

jak możesz zapodaj jakieś fotki :-D

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 25 wrz 2009, 18:01

Najlepiej szukaj K24, tutaj masz mały spis w jakich autach to turbo występuje:
http://www.dieselevante.it/turbochargers.asp?idfam=K24

Jeżeli Ci się chce grzebać to może lepiej włożyć coś z rodziny GT20 jakie w VOLVO były montowane będą na pewno młodsze i prędzej jakąś nie zarżniętą dostaniesz, ewentualnie GT17/18
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 27 wrz 2009, 14:16

Turbo mam od w124 3.0 td 147ps

Ogolnie zezbienia jest duzo
malo miejsca miedzy podluznica a turbo
inny rozstaw otworow przy mocowaniu kolektora
musialem rozpilowywac otwory

Ale dla chcacego nic trudnego
teraz mam ok 190hp
na orginalnych koncowkach 0.210
boost 1.3 bara
lag jest wiekszy wiadomo wieksze turbo
ale chodzi cihutko nie gwirzdze

W przyszlosci planuje wieksze koncowki

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 27 wrz 2009, 16:31

arekr22 pisze:teraz mam ok 190hp
shamowane czy "na oko"
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 27 wrz 2009, 18:01

Hamowalem u Rogalotiego
wyszlo 182 hp
wtedy mialem jeszcze orginalna turbine
i ograniczenie na sofcie pow 4000 rpm pompowala 1.05 bara
bez duzego dymu
Teraz mam 1.3 bara wiec mysle ze 190 bedzie spokojnie

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 27 wrz 2009, 20:32

arekr22 pisze:wyszlo 182 hp
czyli po samym chipie tyle wyplulo
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

adams1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2009, 23:38
Lokalizacja: HA(L)INÓW

Post autor: adams1986 » 28 wrz 2009, 00:50

arekr22 pisze:Hamowalem u Rogalotiego
wyszlo 182 hp
wtedy mialem jeszcze orginalna turbine
i ograniczenie na sofcie pow 4000 rpm pompowala 1.05 bara
bez duzego dymu
Teraz mam 1.3 bara wiec mysle ze 190 bedzie spokojnie
a jak kolego z podzespołami, sprzęgło skrzynia, przeguby, hamulce dają radę?

Awatar użytkownika
piatek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
Imię: Piotrek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: piatek » 28 wrz 2009, 10:40

tez się dołączam do tematu, planuje trochę wzmocnić mojego AEL-a, tylko chcę to zrobić z głową aby nic nie popsuć.
co do wtryskiwaczy 230 to koleś co zajmuje się tunigiem TDI mówił ze sama ich zmiana da reakcje taką jak byśmy jechali w chłodny dzień. Proponował mi wirusa z hamownia za 900 i zrobi tak trochę ponad 170 km, zastrzegał że to taka bezpieczna moc bez ingerencji w osprzęt

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 28 wrz 2009, 11:07

a moze ma ktos jakies doswiadczenie z VNT??
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl