[2,6 150KM ABC] Wymiana pompy wody
[2,6 150KM ABC] Wymiana pompy wody
Witam!
Czy przy wymianie pompy wody trzeba zrzucać rozrząd, chodzi o silnik 2,6 ABC.
Tak się przykro złożyło, że mi siadła, bo woda się grzeje i są różne nieciekawe akcje, a co ciekawe nie "słychać" żeby była zepsuta.
Czy przy wymianie pompy wody trzeba zrzucać rozrząd, chodzi o silnik 2,6 ABC.
Tak się przykro złożyło, że mi siadła, bo woda się grzeje i są różne nieciekawe akcje, a co ciekawe nie "słychać" żeby była zepsuta.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 17:45 przez Marianoit, łącznie zmieniany 1 raz.
Objawy są takie, że cały czas trzyma temp około 96 stopni(termostat został wymieniony) i nie ma róznicy czy wentylatory chodzą na 2 czy w ogóle nie chodzą. wąż z prawej strony jak się patrzy z przodu jest gorący a z lewej ten na dole jest chłodniejszy. Po jakimś czasie wybija wodę, zaczyna bulgotać. Więc najprawdopodobniej nie ma cyrkulacji wody w obwodzie.
Nie zagotowałem, Jak wlałem płyn chłodniczy który ma temp wrzenia 140 stopni, bulgotał, ale tylko w wężu z prawej strony. Woda zagrzewa się w normie. Przy odpowietrzaniu zaczyna bulgotać, ale po kilku próbach, odpowietrza się. Gdyby to była uszczelka pod głowicą to ciśnienie byłoby w układzie nawet gdy woda by była zimna. A robi się ono dopiero gdy woda zagrzeje się na maxa. I mimo że trzyma cały czas tą samą temp po pewnym czasie zaczyna się gotować. Przykładając ręke do węza za termostatem woda jest chłodniejsza. Moim zdaniem woda zaczyna się nagrzewać od silnika, jako że jest cieplejsza zostaje na górze. A woda na chłodnicy mimo że jest chłodzona nie jest mieszana z gorącą. Przynamniej tak mi się wydaje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 191
- Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
- Lokalizacja: Siemianowice Sląskie
kolega nie odpisal wiec moze sie podepne pod temat,
Bede wymieniał rozrzad w moim audiku. Zauwazylem dziwny objaw i nie wiem czy pzy okazji nie bedzie trzeba wymienic pompy czy termostatu przy okazji. Auto dopiero co kupilem, kolesiowi ktory jezdzil tym autem uszkodzil sie zbiornik wyrownaczy plynu chlodniczego i wymienil na nowy, bylo malo plynu to dolalem, co robic jesli uklad jest zapowietrzony ? jak odkrecilem korek to wyciskalo do gory plyn.. aha i jeszcze taki objaw ze jak pojezdze troche powoli i nie w korkach (normalna spokojna jazda) to jak stane to slychac ze zalacza sie wentylator.. co jest grane?
Bede wymieniał rozrzad w moim audiku. Zauwazylem dziwny objaw i nie wiem czy pzy okazji nie bedzie trzeba wymienic pompy czy termostatu przy okazji. Auto dopiero co kupilem, kolesiowi ktory jezdzil tym autem uszkodzil sie zbiornik wyrownaczy plynu chlodniczego i wymienil na nowy, bylo malo plynu to dolalem, co robic jesli uklad jest zapowietrzony ? jak odkrecilem korek to wyciskalo do gory plyn.. aha i jeszcze taki objaw ze jak pojezdze troche powoli i nie w korkach (normalna spokojna jazda) to jak stane to slychac ze zalacza sie wentylator.. co jest grane?
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
kolego Marianoit jakiej marki termostat założyłeś? może po mimo, iż jest nowy to on figle kręci...
MotoRider nie wiem gdzie są odpowietrzniki w 2,6 ale zajrzyj tutaj, to jest mój temat i tam sa info gdzie są odpowietrzniki w 2,8 a6-c4-28-q-problemy-z-nagrzewaniem-po-w ... t14867.htm
ja na Twoim miejscu nawet bym się nie zastanawiał i od razu wymienił pompę i termostat
MotoRider nie wiem gdzie są odpowietrzniki w 2,6 ale zajrzyj tutaj, to jest mój temat i tam sa info gdzie są odpowietrzniki w 2,8 a6-c4-28-q-problemy-z-nagrzewaniem-po-w ... t14867.htm
ja na Twoim miejscu nawet bym się nie zastanawiał i od razu wymienił pompę i termostat
A6 C4 2.8 AAH quattro MT jest
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 191
- Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
- Lokalizacja: Siemianowice Sląskie
co wiecej powiem, auto chyba nie trzyma temperatury, podczas jazdy nie ma 90 stopni, dziwi mnie ze np stane na chwile, na liczniku jest np 60 st a wentylator sie wlacza,
a co do odpowietrzana to jak to dokladnie wyglada? auto musi byc nagrzane i wtedy odkrecam ten gorny zawor i upuscic az poleci woda i ten drugi tez odkrecic
gdzie ten drugi dokladnie jest?
ciekawe jaki byl powod ze uszkodzil sie ten pojemnik z plynem wyrownawczym
a co do odpowietrzana to jak to dokladnie wyglada? auto musi byc nagrzane i wtedy odkrecam ten gorny zawor i upuscic az poleci woda i ten drugi tez odkrecic

ciekawe jaki byl powod ze uszkodzil sie ten pojemnik z plynem wyrownawczym
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
Ja swoje ABC jak zalewałem świeżym płynem po wymianie rozrządu to popuściłem opaski na przewodach idących do nagrzewnicy podczas zalewania płynem normalnie było słychać jak powietrze tamtędy ucieka. Musiałem tak zrobić gdyż mam pourywane odpowietrzniki.
A może do wymiany pompy ten opis Ci sie przyda.
v6-26-abc-wymiana-rozrzadu-wraz-z-pompa ... htm#161210
Pozdrawiam
A może do wymiany pompy ten opis Ci sie przyda.
v6-26-abc-wymiana-rozrzadu-wraz-z-pompa ... htm#161210
Pozdrawiam
pytanie o wymianę paska rozrządu
Czy potrzebny jest jakiś specjalny przyrząd do wymiany paska rozrządu? Gdzie można go kupić i jaka byłaby jego ewentualna cena, wie ktoś?Masełko pisze:A czy przypadkiem nie zagotowałeś jej może to uszczelka pod głowicą a szybko zaczyna się gotować i dobrze odpowietrzony