[A6 2.5 TDI AKN] Ubytki oleju dziwna sprawa.
[A6 2.5 TDI AKN] Ubytki oleju dziwna sprawa.
Witam,
Mam pytanko do znawców,
Ubywa oleju w dziwny sposób tzn. jak jeżdżę na niskich obrotach do 2300obr
stan oleju jest bez zmian, przejechałem około 500km i jest OK.
Natomiast po przegonieniu auta około 150-180 ~ 3000obr ubyło 0,4litra po 50 kilometrach.
1. Czy turbo łyka i jak sprawdzić (czy będzie dużo oleju w interkulerze)
2. Uszkodzony silnik ? w którym miejscu? moc jest jak by mniejsza 120koni tak na mój gust.
3. Odma jest zmieniona jakieś pół roku temu w ASO w DE
4. Silnik mam umyty i przynajmniej na górze nic się nie poci pod autem mam suchą podłoge w garażu więc obstawiam że duł jest OK.
5. Olej to Shell Helix Ultra VX SAE 5W-30 50400/50700
czy turbo umiera (345tyś Km.) oto log z ładowania turbiny
Czy mogę zalać półsyntetyk w przypadku normy504/507-nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na A6K
Jakie jest wasze zdanie w tym temacie?
Mam pytanko do znawców,
Ubywa oleju w dziwny sposób tzn. jak jeżdżę na niskich obrotach do 2300obr
stan oleju jest bez zmian, przejechałem około 500km i jest OK.
Natomiast po przegonieniu auta około 150-180 ~ 3000obr ubyło 0,4litra po 50 kilometrach.
1. Czy turbo łyka i jak sprawdzić (czy będzie dużo oleju w interkulerze)
2. Uszkodzony silnik ? w którym miejscu? moc jest jak by mniejsza 120koni tak na mój gust.
3. Odma jest zmieniona jakieś pół roku temu w ASO w DE
4. Silnik mam umyty i przynajmniej na górze nic się nie poci pod autem mam suchą podłoge w garażu więc obstawiam że duł jest OK.
5. Olej to Shell Helix Ultra VX SAE 5W-30 50400/50700
czy turbo umiera (345tyś Km.) oto log z ładowania turbiny
Czy mogę zalać półsyntetyk w przypadku normy504/507-nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na A6K
Jakie jest wasze zdanie w tym temacie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Co do turbo to najprawdopodobniej masz zapieczone kierownice w VTG. Czy w okolicach 3000-3200 obr/ min nie odczuwasz jakiegoś słabszego ciągu?. Prawdopodobniej masz fatalnie ustawiony rozrząd, widać to w grupie 004 gdzie wartości z pola 3 i 4 powinny być ze sobą zbieżne i utrzymywać stałą wartość a u Ciebie jest wielka karuzela :shock: :shock:
Tak winna wyglądać grupa 004 (log z mojego auta)
Dodatkowo w Twoim aucie nie działa EGR, uszkodzony jest elektrozawór sterujący pracą EGR (to jest bardziej prawdopodobne) lub sam EGR jest zaślepiony. Czy Twój samochód wkręca się na obroty powyżej 4 tys?. Logi masz wykonane tylko do 3600 obr/ min a auto trzeba podczas logowania przeciągnąć do 4200 obr/min. Dodatkowo czy auto rozgrzewa się do 90?. W logach widać, że płyn chłodniczy osiąga tylko 78,3 st. Chyba, że przed logowaniem nie rozgrzałeś auta do 90 st. Wydaje mi się, że przepływomierz tnie dawki.
Ogólnie logi nie są kompletne by powiedzieć coś więcej.
Tak winna wyglądać grupa 004 (log z mojego auta)
Dodatkowo w Twoim aucie nie działa EGR, uszkodzony jest elektrozawór sterujący pracą EGR (to jest bardziej prawdopodobne) lub sam EGR jest zaślepiony. Czy Twój samochód wkręca się na obroty powyżej 4 tys?. Logi masz wykonane tylko do 3600 obr/ min a auto trzeba podczas logowania przeciągnąć do 4200 obr/min. Dodatkowo czy auto rozgrzewa się do 90?. W logach widać, że płyn chłodniczy osiąga tylko 78,3 st. Chyba, że przed logowaniem nie rozgrzałeś auta do 90 st. Wydaje mi się, że przepływomierz tnie dawki.
Ogólnie logi nie są kompletne by powiedzieć coś więcej.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Olix, chyba niepotrzebnie zakladales drugi watek bo male zamieszanie sie porobilo
oczywiscie rozrzad jest ustawiony ok oraz egr masz czynny. Termostat faktycznie niedomaga (wymienisz go niebawem wraz z rozrzadem). Najlepiej byloby kontynuowac w pierwotnym watku, sa wszystkie logi i latwiej o ocene...
oczywiscie rozrzad jest ustawiony ok oraz egr masz czynny. Termostat faktycznie niedomaga (wymienisz go niebawem wraz z rozrzadem). Najlepiej byloby kontynuowac w pierwotnym watku, sa wszystkie logi i latwiej o ocene...
tx-didi - mam dziwne wrażenie że nabijasz posty, z twoich odpowiedzi nic nie wynika.
O ile w pierwszym poście jakoś byłem wyrozumiały- "Olix - nie sugeruj sie tym, niestety nie mam pojecia czy tak ma być czy nie"
Tym razem proszę cię abyś się nie wypowiadał w moich tematach.
Dziękuje.
O ile w pierwszym poście jakoś byłem wyrozumiały- "Olix - nie sugeruj sie tym, niestety nie mam pojecia czy tak ma być czy nie"
Tym razem proszę cię abyś się nie wypowiadał w moich tematach.
Dziękuje.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2009, 22:43 przez OLIX, łącznie zmieniany 1 raz.
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
OLIX ja mam taką prośbę do Ciebie. Czy masz możliwość ponownego logowania grupy 004 w nastawach statycznych?. Chciałbym zobaczyć ten log i zaloguj tylko i wyłącznie samą grupę 004.
Kąt możesz mieć dobry, bo nie zauważyłem, że grupę 004 logowałeś w sposób dynamiczny. Zrób log 004 kiedy autko stoi na luzie. Przed próbą rozgrzej silnik do maksymalnej temperatury jaką osiągniesz na swoim termostacie.
Kąt możesz mieć dobry, bo nie zauważyłem, że grupę 004 logowałeś w sposób dynamiczny. Zrób log 004 kiedy autko stoi na luzie. Przed próbą rozgrzej silnik do maksymalnej temperatury jaką osiągniesz na swoim termostacie.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Tu są logi przed wymianą przepływki w sumie logi mam w tym wątku
LOGI
Tu pytałem o olej, jego ubytki ale....
Jutro zrobie nowe logi i wrzucę wieczorem, rano może wyrwie EGR i zobacze czy nie jest zabity.
Chciałbym też zrzucić dekle żeby zobaczyć wałeczki
Czy po wyjąciu przewodów od wtrysków musze odpowietrzyć VP44 czy tylko same przewody na drodze pompa>wtryski ?
LOGI
Tu pytałem o olej, jego ubytki ale....
Jutro zrobie nowe logi i wrzucę wieczorem, rano może wyrwie EGR i zobacze czy nie jest zabity.
Chciałbym też zrzucić dekle żeby zobaczyć wałeczki
Czy po wyjąciu przewodów od wtrysków musze odpowietrzyć VP44 czy tylko same przewody na drodze pompa>wtryski ?
Levuss, Poprawiłem początek wtrysku.
Nie rozumiem tylko dlaczego wg.specyfikacji ma być 2.0 ATDC, dlaczego niektórzy zalecają 1.0 ?
U mnie komp zadaje 1.8 a osiąga 1.6-1.8 (ciężko trafić w zadaną wartość)
skąd takie rozbieżności w zdaniach na temat kąta?
Kąt
Nie rozumiem tylko dlaczego wg.specyfikacji ma być 2.0 ATDC, dlaczego niektórzy zalecają 1.0 ?
U mnie komp zadaje 1.8 a osiąga 1.6-1.8 (ciężko trafić w zadaną wartość)
skąd takie rozbieżności w zdaniach na temat kąta?
Kąt
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Kąt jak na razie jest ok w grupie 004 nastaw statycznych dobrze to wygląda. Możesz pokazać grupę 004bs?. Zaloguj w momencie kiedy nastawnik ustawi się w pozycji LATE. Mając log 004bs będziemy mogli ocenić jak jest dokładnie ustawiony kąt.
ps. zastanawia mnie wysterowanie w 004s powinno być mniejsze niż 100%. Jak odpala Ci auto?
o ustawieniu kąta wtrysku poczytaj tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
(gdybyś nie mógł znaleźć użyj kombinacji klawiszy CTRL+F i wklej to Kąt początku wtrysku po czym wciśnij ENTER)
ps. zastanawia mnie wysterowanie w 004s powinno być mniejsze niż 100%. Jak odpala Ci auto?
o ustawieniu kąta wtrysku poczytaj tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
(gdybyś nie mógł znaleźć użyj kombinacji klawiszy CTRL+F i wklej to Kąt początku wtrysku po czym wciśnij ENTER)
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Kąt początku wtrysku
Piotruś, więc poklei
2) Na forum AKP przeczytałem:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... trysku+ake
Audi AG zakłada, iż wzorcowy kąt to 2*ATDC [nachOT, zaGZP] na Late przy 100% wysterowaniu pompy VP44.
Dopuszczalny zakres kąta to +/- 2*ATDC, co daje efektywnie zakres od 0* do 4* ATDC.
Ustawienie to sprawdzamy w grupie 004BS przy temperaturze płynu chłodzącego powyżej 86*C.
Poprawnie ustawiony kąt wygląda następująco:
3) z logu wynika że mój komp zakłada 1,8
Więc jak widzisz jest "drobna" rozbieżność - jak dla mnie duże zamieszanie - dopiero się ucze :shock:
Niemożność uzyskania wysterowania pompy VP44 poniżej 100% świadczy o niezastosowaniu bądź niewłaściwym zastosowaniu blokad, o których mowa była powyżej. <-- z AKP
TEGO NIE MOGE OSIÂĄGNÂĄć ZAWSZE JEST PONIÂŻEJ 100% WIęC MAM OK CZY NOK
1) Ty zalecasz 1*ATDCPiotruś pisze:Przepraszam ale według jakiej (czyjej ?) specyfikacji ma być 2* zGMP (przy okazji proszę - na Forum Klubu A6 postarajmy się używać prawidłowego nazewnictwa)
2) Na forum AKP przeczytałem:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... trysku+ake
Audi AG zakłada, iż wzorcowy kąt to 2*ATDC [nachOT, zaGZP] na Late przy 100% wysterowaniu pompy VP44.
Dopuszczalny zakres kąta to +/- 2*ATDC, co daje efektywnie zakres od 0* do 4* ATDC.
Ustawienie to sprawdzamy w grupie 004BS przy temperaturze płynu chłodzącego powyżej 86*C.
Poprawnie ustawiony kąt wygląda następująco:
3) z logu wynika że mój komp zakłada 1,8
Więc jak widzisz jest "drobna" rozbieżność - jak dla mnie duże zamieszanie - dopiero się ucze :shock:
Niemożność uzyskania wysterowania pompy VP44 poniżej 100% świadczy o niezastosowaniu bądź niewłaściwym zastosowaniu blokad, o których mowa była powyżej. <-- z AKP
TEGO NIE MOGE OSIÂĄGNÂĄć ZAWSZE JEST PONIÂŻEJ 100% WIęC MAM OK CZY NOK
ma być 2*ATDC na Late.
co do kąta w 004BS:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 43#1078343
na wypadek usunięcia powyższego, skrinszot z błądzącego forum:
...
co do wysterowania nastawnika w 004.4sN:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 39#1017539
skrinszot j.w.
ponad wszystko,
proszę nie opluwać forum, z którego wyniosłeś niemalże całą swoją wiedzę.
co do kąta w 004BS:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 43#1078343
na wypadek usunięcia powyższego, skrinszot z błądzącego forum:
...
co do wysterowania nastawnika w 004.4sN:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 39#1017539
skrinszot j.w.
ponad wszystko,
proszę nie opluwać forum, z którego wyniosłeś niemalże całą swoją wiedzę.
Piotruś, meszrum, Dziękuje wam za pomoc, jednak teraz to już całkiem nic nie wiem. Wasze opinie są diametralnie rożne - wydaje mi się że tylko jedna metoda jest słuszna - choć może jest inaczej.
Kilka pytań:
1. Jak to się ma wartość z ECU vs. wartość X np 1* lub 2* (każdy ma inne zdanie) - zawsze to inne wartości niż oczekuje ECU - przynajmniej w moim AKN. :?:
2. Z tego co pisał Piotruś wysterowanie to bardzo ważna sprawa w gre wchodzi zatarcie
2a. meszrum Czyli powinno być <100% - jeśli tak to dlaczego i czy nic się nie zatrze?
3. Piotruś, co cię skłoniło do zalecania 1* a nie 2* i skąd taka zmiana stanowiska co do wysterowania.
4. Piotruś, Wymieniłem czujnik temperatury - jak sugerowałeś - jednak żadnej różnicy nie odczułem. Koszt żaden a jedno zagrożenie wyeliminowane.
Zamieszczam "nowy log" 004
Super że się dowiem czegoś więcej i wykorzystam to w praktyce
Kilka pytań:
1. Jak to się ma wartość z ECU vs. wartość X np 1* lub 2* (każdy ma inne zdanie) - zawsze to inne wartości niż oczekuje ECU - przynajmniej w moim AKN. :?:
2. Z tego co pisał Piotruś wysterowanie to bardzo ważna sprawa w gre wchodzi zatarcie
2a. meszrum Czyli powinno być <100% - jeśli tak to dlaczego i czy nic się nie zatrze?
3. Piotruś, co cię skłoniło do zalecania 1* a nie 2* i skąd taka zmiana stanowiska co do wysterowania.
4. Piotruś, Wymieniłem czujnik temperatury - jak sugerowałeś - jednak żadnej różnicy nie odczułem. Koszt żaden a jedno zagrożenie wyeliminowane.
Zamieszczam "nowy log" 004
Super że się dowiem czegoś więcej i wykorzystam to w praktyce
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
OLIX,
inżynierowie, którzy skonstruowali ten silnik określili wartość kąta wtrysku na 2*ATDC. to wynika z konstrukcji zarówno pompy i silnika.
mały warsztat z południa PL, o dość kiepskiej reputacji, modyfikując ECU [czyli tuningując] ustawia kąt na 1*ATDC. robi to dlatego, żeby zwiększyć zakres pracy nastawnika po stronie BTDC, gdyż przy pełnym bucie, na modyfikowanym programie, mogłoby dojść do sytuacji niemożności ustawienia się nastawnika na odpowiednią wartość [np. 12-13*BTDC].
na jałowym, na 004sN, zazwyczaj jest 2*ATDC [przy sprawnym termostacie]. przyspieszając samochodem kąt przesuwa się na BTDC. efektywny zakres pracy nastawnika w VP44 to ok. 14-15*. w serii kąt przy bucie dochodzi do 11*BTDC, a w przypadku ostrych programów nawet do 13*BTDC. ustawienie na 1*ATDC daje zwyczajnie więcej zapasu po to, by uzyskać kąt większy, niż przewiduje fabryka. w samochodzie z seryjnym oprogramowaniem nie ma żadnej różnicy czy jest 1*ATDC, czy 3.5*ATDC. producent przewidział 0* do 4*ATDC z naciskiem, żeby było 2*ATDC.
...oczywiście można uznać, że faceci, którzy to wymyślili są burakami, którzy nie mają pojęcia o tym, co skonstruowali. taką teorię też można obronić...
jeżeli na jałowym kąty z 004.2 i 004.3sN nie są zbieżne [przy 100% w 004.4], to nie ma możliwości by taki silnik pracował prawidłowo [gdyż kąt nie może być osiągnięty]. skutkować to może np. głośniejszą pracą lub lekkim poddymianiem. odnosi się to tylko do biegu jałowego, gdyż z chwilą dodania gazu kąt przesuwa się na BTDC i wówczas problemu nie ma.
co do różnicy poglądów:
zamieściłem Ci linki, z których wynika, że zdanie Piotrusia i moje jest identyczne - napisał przecież, że wzorcowy kąt to 2*ATDC [pierwszy link], a następnie, że w 004.4sN ma być mniej niż 100% [drugi link].
po prostu co innego pisze/pisał na AKP, a co innego tutaj.
[forum internetowe - podobnie jak papier - przyjmie wszystko, czyż nie tak?]
inżynierowie, którzy skonstruowali ten silnik określili wartość kąta wtrysku na 2*ATDC. to wynika z konstrukcji zarówno pompy i silnika.
mały warsztat z południa PL, o dość kiepskiej reputacji, modyfikując ECU [czyli tuningując] ustawia kąt na 1*ATDC. robi to dlatego, żeby zwiększyć zakres pracy nastawnika po stronie BTDC, gdyż przy pełnym bucie, na modyfikowanym programie, mogłoby dojść do sytuacji niemożności ustawienia się nastawnika na odpowiednią wartość [np. 12-13*BTDC].
na jałowym, na 004sN, zazwyczaj jest 2*ATDC [przy sprawnym termostacie]. przyspieszając samochodem kąt przesuwa się na BTDC. efektywny zakres pracy nastawnika w VP44 to ok. 14-15*. w serii kąt przy bucie dochodzi do 11*BTDC, a w przypadku ostrych programów nawet do 13*BTDC. ustawienie na 1*ATDC daje zwyczajnie więcej zapasu po to, by uzyskać kąt większy, niż przewiduje fabryka. w samochodzie z seryjnym oprogramowaniem nie ma żadnej różnicy czy jest 1*ATDC, czy 3.5*ATDC. producent przewidział 0* do 4*ATDC z naciskiem, żeby było 2*ATDC.
...oczywiście można uznać, że faceci, którzy to wymyślili są burakami, którzy nie mają pojęcia o tym, co skonstruowali. taką teorię też można obronić...
jeżeli na jałowym kąty z 004.2 i 004.3sN nie są zbieżne [przy 100% w 004.4], to nie ma możliwości by taki silnik pracował prawidłowo [gdyż kąt nie może być osiągnięty]. skutkować to może np. głośniejszą pracą lub lekkim poddymianiem. odnosi się to tylko do biegu jałowego, gdyż z chwilą dodania gazu kąt przesuwa się na BTDC i wówczas problemu nie ma.
co do różnicy poglądów:
zamieściłem Ci linki, z których wynika, że zdanie Piotrusia i moje jest identyczne - napisał przecież, że wzorcowy kąt to 2*ATDC [pierwszy link], a następnie, że w 004.4sN ma być mniej niż 100% [drugi link].
po prostu co innego pisze/pisał na AKP, a co innego tutaj.
[forum internetowe - podobnie jak papier - przyjmie wszystko, czyż nie tak?]
Ostatnio zmieniony 19 paź 2009, 08:15 przez meszrum, łącznie zmieniany 1 raz.