[A6 C5 2,5TDI] Różne zużycie przednich klocków hamulcowych
[A6 C5 2,5TDI] Różne zużycie przednich klocków hamulcowych
Witam czy ktoś się spotkał z problemem różnego zużycia klocków hamulcowych przednich kół??
(Jednakowe zużycie na obydwu przednich kołach od wewnątrz 3mm na zewnątrz 7mm)
Jakiś tydzień temu zapaliła się kontrolka zużycia klocków hamulcowych po przebiegu od wymiany 25tyś km w Tiptronic, wysiadam z auta patrzę od strony alufelgi powierzchnia cierna klocka ma 7mm do blachy(zmierzone suwmiarką) myślałem, że kabelek się przerwał
Po zdjęciu koła i zdjęciu zacisku patrzę na klocki ponownie (na zewnątrz od alufelgi 7mm a wewnątrz 3mm) Tłoczek chodzi w miarę lekko i ogólnie wydaje się wszystko Ok
Dzieje się to po zamontowaniu kompletu oryginalnych tarcz oraz klocków.
Na starych oryginalnych tarczach oraz klockach nie występował taki problem albo był mało zauważalny
Różnica była około 1,5mm, (czyli na zewnątrz 4,5mm wewnątrz 3mm)
(Jednakowe zużycie na obydwu przednich kołach od wewnątrz 3mm na zewnątrz 7mm)
Jakiś tydzień temu zapaliła się kontrolka zużycia klocków hamulcowych po przebiegu od wymiany 25tyś km w Tiptronic, wysiadam z auta patrzę od strony alufelgi powierzchnia cierna klocka ma 7mm do blachy(zmierzone suwmiarką) myślałem, że kabelek się przerwał
Po zdjęciu koła i zdjęciu zacisku patrzę na klocki ponownie (na zewnątrz od alufelgi 7mm a wewnątrz 3mm) Tłoczek chodzi w miarę lekko i ogólnie wydaje się wszystko Ok
Dzieje się to po zamontowaniu kompletu oryginalnych tarcz oraz klocków.
Na starych oryginalnych tarczach oraz klockach nie występował taki problem albo był mało zauważalny
Różnica była około 1,5mm, (czyli na zewnątrz 4,5mm wewnątrz 3mm)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
U mnie jeden kolega pytał mnie czy auto było eksploatowane w błotach itd. ponieważ od wewnątrz dostaje się błoto i rdza bardziej niż od zewnątrz i to mogło być główną przyczyną po za tym 2mc nie było eksploatowane w zimowej porze, bo padła automatyczna skrzynia biegów i moje nowe tarcze były lekko pordzewiałe
U mnie też może mniej wytrzymują, ponieważ jeżdżę głównie w mieście.
Na chwile obecną zrobiłem tak, że zamieniłem te klocki a czujnik mostkowałem, i jak dalej będzie z tej samej strony więcej zbierać to znaczy, że jest coś nie tak, a jak równo, tzn. że pewnie główną przyczyną były te błota i rdza na tarczach
Pisałeś kolego, że miałeś podobnie, ale przy twoim A6 czy kiedyś w innym aucie ?
A ile u Ciebie wytrzymują klocki w twoim automacie??
U mnie też może mniej wytrzymują, ponieważ jeżdżę głównie w mieście.
Na chwile obecną zrobiłem tak, że zamieniłem te klocki a czujnik mostkowałem, i jak dalej będzie z tej samej strony więcej zbierać to znaczy, że jest coś nie tak, a jak równo, tzn. że pewnie główną przyczyną były te błota i rdza na tarczach
Pisałeś kolego, że miałeś podobnie, ale przy twoim A6 czy kiedyś w innym aucie ?
A ile u Ciebie wytrzymują klocki w twoim automacie??
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
SCORPI, pisałem o A6 z tiptronikiem, ale to samo było w Passacie B5 manual. Oczywiście może nie dokładnie tyle samo w mm, ale wrażenie takie, że przy zapalonej kontrolce klocków dobieram sie do nich i co widzę ?
klocki wewnętrzne zużyte faktycznie do czujników, a zewnętrzne duzo mniej (ok. połowy klocków jeszcze było).
Mam swoją teorie na ten temat, wynika z niej, że to normalne zjawisko.
Co do przebiegu klocków w automacie to nie powiem, bo poprzednie klocki już "zastałem" w aucie, dopiero jak wyjade obecne to będe wiedział dokładnie. Ale tak "na oko" to tragedii wielkiej chyba nie (z powodu, że automat).
klocki wewnętrzne zużyte faktycznie do czujników, a zewnętrzne duzo mniej (ok. połowy klocków jeszcze było).
Mam swoją teorie na ten temat, wynika z niej, że to normalne zjawisko.
Co do przebiegu klocków w automacie to nie powiem, bo poprzednie klocki już "zastałem" w aucie, dopiero jak wyjade obecne to będe wiedział dokładnie. Ale tak "na oko" to tragedii wielkiej chyba nie (z powodu, że automat).
Części samochodowe online - Motostacja pl
U mnie też tak jest. Ale to miom zdaniem normalne zjawisko. W każdym jednym samochodzie tak miałem, a już najbardziej w hyundai coupe. Bywało że zewnętrzny klocek wyglądał jeszcze całkiem do rzeczy a wewnętrznemu niewiele brakowało żeby materiał cierny się skończył. Wydaje mi się (znajomy mechanik też mnie utwierdził w tym przekonaniu), że wewnętrzne klocki zużywają się szybciej, ponieważ one wykonują największą pracę. tłok oddziaływuje z ogromną siłą na wewnętrzny klocek centralnie na jego środku a na zewnętrzny klocek siła hamowania jakoś inaczej się rozkłada ponieważ są zamontowane w jarzmie za górną i dolną końcówkę. w lipcu wymienałem u siebie komplet klocków przód i tył co prawda nie mierzyłem ale różnica była widoczna gołym okiem. pozdro
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
Panowie ja mam inny problem i nie mam pojecia czym to moze byc spowodowane ...
wymienialem tam kiedys klocki, oczywiscie wyczyscilem jarzma (klocki poruszaly sie bez zadnego oporu) nasmarowalem te dwie prowadnice ....
pewnego czasu zapalila mi sie kontrolka od klockow ... sciagam prawe koolo patrze przetarty przewod ... sciagam lewe kolo a tu klocki malo co wytarte rozebralem znow wszystko na nowo poczyscilem zalozylem i tak smigalem w sobote wym,ienialem na nowe klocki ...
z lewej strony nawet nie przetarlo kabelka a z prawej praktycznie zero otuliny
dodam ze wczoraj robilem testy na oblodzonym parkingu i hamowalem tak z wyczuciem czy ktores kolo nie hamuje bardziej i lekko zarzuca samochodem ale nic takiego nie uswiadczylem ..
co moze byc
wymienialem tam kiedys klocki, oczywiscie wyczyscilem jarzma (klocki poruszaly sie bez zadnego oporu) nasmarowalem te dwie prowadnice ....
pewnego czasu zapalila mi sie kontrolka od klockow ... sciagam prawe koolo patrze przetarty przewod ... sciagam lewe kolo a tu klocki malo co wytarte rozebralem znow wszystko na nowo poczyscilem zalozylem i tak smigalem w sobote wym,ienialem na nowe klocki ...
z lewej strony nawet nie przetarlo kabelka a z prawej praktycznie zero otuliny
dodam ze wczoraj robilem testy na oblodzonym parkingu i hamowalem tak z wyczuciem czy ktores kolo nie hamuje bardziej i lekko zarzuca samochodem ale nic takiego nie uswiadczylem ..
co moze byc
jeżeli nie hamujesz ostro to po zakończonej jeździe koło(felga) powinno być zimne. Miałem taki przypadek, że metalowy przewód się zagiął na 1 rzut oka nie było widać ale płyn przechodził przez przewód ale się nie cofał - zacisk też się nie cofał tyle ile powinien. Najlepiej to zdejmij felgę, niech ktoś naciska na hamulec a Ty patrz na zacisk jak pracuje czy się cofa i czy można piastą obrócić bez większych oporów.alukard pisze:kolo nagrzewa sie prawidlowo
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 03 lut 2009, 18:19
- Lokalizacja: Koszalin
Najczęściej spotykaną przyczyną nierównomiernego zużycia klocków jest zacieranie się prowadnic zacisków , nie myśle tu o zaciskach tylko o sworzniach w które wkręca się śróbki mocujące zacisk (takie małe ósemki) i te właśnie sworznie trzeba porzadnie rozruszać i nasmarować , czesto też mają uszkodzone gumki osłaniające żeby nie dostawały się tam jakieś brudy więc trzeba je wymienić bo zanim zjeżdzimy nowe klocki to znowu tam się dostanie trochę wody i.t.p. , nieraz też przyczyną nierównomiernego zużycia może być tarcza hamulcowa....
w.j.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga