[ a6 c5 ] czujniki parkowania - awaria
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 353
- Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
[ a6 c5 ] czujniki parkowania - awaria
wiam wszystkich
Szukałem na forum ale niestety nic konkretnego nie znalazłem, a mianowicie chodzi mi o czujniki parkowania tylne w a6 c5, miałem niedawno małą stłuczkę i dostałem w zderzak listwa w której siedzą czujniki została lekko połamana i od tej pory po włączeniu wstecznego pojawia się sygnał (bip) tak jak przy sprawnie dziaącym systemie ale po chwili jest ok 10s dzwięk ciągły i pózniej wszystko zamiera, auto zostało już naprawione i 2 czujniki wymieniono na nowe niewiem bycmoże któryś jeszcze jest uszkodzony, lub może cos z centralką sie stało, jak myslicie ? zastanawiam się tez czy może jakies błedy trzeba skasować może ktoś juz miał taki problem ?
Szukałem na forum ale niestety nic konkretnego nie znalazłem, a mianowicie chodzi mi o czujniki parkowania tylne w a6 c5, miałem niedawno małą stłuczkę i dostałem w zderzak listwa w której siedzą czujniki została lekko połamana i od tej pory po włączeniu wstecznego pojawia się sygnał (bip) tak jak przy sprawnie dziaącym systemie ale po chwili jest ok 10s dzwięk ciągły i pózniej wszystko zamiera, auto zostało już naprawione i 2 czujniki wymieniono na nowe niewiem bycmoże któryś jeszcze jest uszkodzony, lub może cos z centralką sie stało, jak myslicie ? zastanawiam się tez czy może jakies błedy trzeba skasować może ktoś juz miał taki problem ?
wojtass pisze:olo_gsm, to jest orginał więc nic innego mi nie pozostaje tylko zrobic tak jak mówicie i podłączyć kompa zrobie to dopiero w czwartek bo teraz nie mam jak i napisze co tam wyszło <hmm>
włącz zapłon, wrzuć wsteczny i podejdź do czujników. Każdy z nich jak działa to "cyka". Dotkniesz palcem to poczujesz. 100% skutecznie sprawdzisz czujniki. Ja tak sprawdzałem i znalazłem. Potem VAG i tak wyświetlił mi to samo.
Pozdrawiam
Marcin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 353
- Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
Dzięki wszystkim za pomoc tak jak pisaliscie wszystko się zgadza
jeszcze raz dzięki![<ok> <ok>](https://a6klub.pl/images/smilies/ok.gif)
własnie tak sprawdziłem i juz wszystko jasne jeden z nich mam do wymianylichtus pisze: Każdy z nich jak działa to "cyka". Dotkniesz palcem to poczujesz. 100% skutecznie sprawdzisz czujniki. Ja tak sprawdzałem i znalazłem. Potem VAG i tak wyświetlił mi to samo.
jeszcze raz dzięki
![<ok> <ok>](https://a6klub.pl/images/smilies/ok.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 414
- Rejestracja: 29 lis 2008, 19:13
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wlkp/nl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
No właśnie. Odkopując temat muszę stwierdzić, że chyba jednak nie na 100% skutecznie. Wszystkie czujki mi cykają, ale dwie środkowe mimo wolnej przestrzeni i braku zanieczyszczeń pokazują przeszkody w odległościach od 6 do 10cm jeden i od 25 do 36cm drugi. Oczywiście sterownik piszczy i parktronic źle działa. Błędów w vagu brak. Miał ktoś tak?lichtus pisze:włącz zapłon, wrzuć wsteczny i podejdź do czujników. Każdy z nich jak działa to "cyka". Dotkniesz palcem to poczujesz. 100% skutecznie sprawdzisz czujniki.
Zastanawiałem się, czy syf po wewnętrznej stronie czujek lub ew. zasyfione styki mogą tak fałszować wskazania :roll:
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Też tak miałem. I opisałem to już w jakimś temacie. Cykanie nie oznacza wcale, że czujnik jest sprawny. Jak cyka to znaczy tylko, że na pewno nie jest "martwy". Ale może być i tak walnięty.krisker pisze:No właśnie. Odkopując temat muszę stwierdzić, że chyba jednak nie na 100% skutecznie. Wszystkie czujki mi cykają, ale dwie środkowe mimo wolnej przestrzeni i braku zanieczyszczeń pokazują przeszkody w odległościach od 6 do 10cm jeden i od 25 do 36cm drugi. Oczywiście sterownik piszczy i parktronic źle działa. Błędów w vagu brak. Miał ktoś tak?
Zastanawiałem się, czy syf po wewnętrznej stronie czujek lub ew. zasyfione styki mogą tak fałszować wskazania :roll:
Podepnij VAG/VCDS, wtedy zobaczysz pomiary odległości z czujników. U mnie VAG nie pokazywał błędów, ale jeden czujnik miałem walnięty (pokazywał zawsze kilkanaście centymetrów). I oczywiście pięknie "cykał".
Moim zdaniem zabrudzenie czujnika nie ma tu nic do rzeczy. Po prostu czujnik się skończył...
Kogel-mogel FB ![:/ :/](https://a6klub.pl/images/smilies/kwasny.gif)
Fora to jest biwak.![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
![:/ :/](https://a6klub.pl/images/smilies/kwasny.gif)
Fora to jest biwak.
![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Sorki, ale podepne się pod temat z problemem takiego typu a mianowicie miałem zdejmowany zderzak przedni a co za tym idzie odpinane czujniki parkowania, niestety po ponownym podłączeniu już nie działają . Po wrzuceniu biegu wstecznego jest tylko sygnał ciągły następnie dioda na przycisku zaczyna mrygać i tyle. Wg vag com wyskakuja błędy że nastąpiło odłączenie ale nijak nie da się ich skasować.
Jakieś sugestie, podpowiedzi z Waszej strony.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Jakieś sugestie, podpowiedzi z Waszej strony.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
2002 PB/LPG 1,8T
"Życie jest zbyt krótkie by jeżdzić dieslem "
"Życie jest zbyt krótkie by jeżdzić dieslem "
- Wyrwiząb
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 323
- Rejestracja: 12 gru 2011, 11:19
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Witampułkownik pisze:Sorki, ale podepne się pod temat z problemem takiego typu a mianowicie miałem zdejmowany zderzak przedni a co za tym idzie odpinane czujniki parkowania, niestety po ponownym podłączeniu już nie działają . Po wrzuceniu biegu wstecznego jest tylko sygnał ciągły następnie dioda na przycisku zaczyna mrygać i tyle. Wg vag com wyskakuja błędy że nastąpiło odłączenie ale nijak nie da się ich skasować.
Jakieś sugestie, podpowiedzi z Waszej strony.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
U mnie od paru dni jest jeszcze inaczej. Kilka razy parktronic zgłupiał informując o tym długim piiii, po czym sygnał zamarł i dioda przy guziku szybko zaczęła migać. Dodam, że po przeczytaniu tego wątku oczywiście obszedłem całe auto pieszcząc palcem każdy z czujników osobno i lewy, przedni, wewnętrzny wyogóle mi nie cyka. Tak jest zarówno jak parktronic jest w stanie błędu i gdy działa prawidłowo. Logicznie rzecz biorąc, w przypadku notorycznie niedziałającego wyżej wspomnianego czujnika, błąd całego systemu powinien pojawiać się permanentnie. U mnie system raz działa, raz nie. Pod kompa nie mam jak podpiąć, bo mój komputer jest pierwszym na świecie cechującym się sztuczną inteligencją i gdy podchodzę doń, ten broni się nie instalując vaga. Znajomy powiedział, że do wymiany koniecznie trzeba ściągać zderzak cały. Prawda to? Jest sens wymieniać w ciemno ten cholerny czujnik, czy jednak diagnostyka wcześniej? Czujniki przód i tył oprócz koloru różnią się jakoś od siebie?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Może to oznaczać, że czasowo nie ma przejścia na złączkach - kiedy go brak parktronik o tym sygnalizuje.Wyrwiząb pisze:... Logicznie rzecz biorąc, w przypadku notorycznie niedziałającego wyżej wspomnianego czujnika, błąd całego systemu powinien pojawiać się permanentnie. U mnie system raz działa, raz nie.
Spróbuj przegrać cały katalog vaga z innego kompa, wtedy powinien zaskoczyć(pamiętaj że vag nie zatrybi na 64bit systemie)Wyrwiząb pisze:...Pod kompa nie mam jak podpiąć, bo mój komputer jest pierwszym na świecie cechującym się sztuczną inteligencją i gdy podchodzę doń, ten broni się nie instalując vaga...
Jeżeli mowa o czujnikach z przodu, to niestety dojście do nich jest raczej kłopotliwe. Jak montowałem u siebie przedni zestaw to ściągałem zderzak, jednakże wydaje mi się że do środkowych dojście jakie - takie jest, natomiast do bocznych może uda się dostać po zdemontowaniu lamp przednich (jednakże nie sprawdzałem tego, więc dobrze gdyby ktokolwiek to zweryfikował)Wyrwiząb pisze:... Znajomy powiedział, że do wymiany koniecznie trzeba ściągać zderzak cały. Prawda to?...
Szkoda pieniędzy - czujki to koszt ok 100zł za sztukę. Czujniki różnią się od siebie wyglądem nadajnika (okrągłe - polift, lub prostokąt z zaokrąglonymi bokami - przedlift) oraz kątem mocowania wtyczki. O ile ta pierwsza charakterystyka (wygląd nadajnika) jest ważna, to ta druga cecha jest totalnie obojętna (co najwyżej możesz dobrać odpowiednio do wolnego miejsca)Wyrwiząb pisze:... Jest sens wymieniać w ciemno ten cholerny czujnik, czy jednak diagnostyka wcześniej? Czujniki przód i tył oprócz koloru różnią się jakoś od siebie?..
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga