Termostat oryginalny z serwisu?? czy zamiennik z motoryzacyjnego??martinshadow pisze:A u mnie po wymianie dwóch termostatów po kolei , sprawdzałem VAG iem i jest 83
dziwne bo też uważam ,że powinna stać 90,
mechanik ma wprawę i termostat robi w godzinę bez rozbierania przodu
zastanawiam się gdzie mogę mieć przyczynę ?
[C5 2.5]jaka powinna byc temp silnika
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Jeśli termostat jest oryginalny to pozostaje sprawdzić czujnik temperatury cieczy. U mnie było podobnie. Po wymianie termo, temperatura cieczy stała sztywnie na 90st a po jakimś czasie, wskazania zaczęły falować. Pomyślałem to pewnie termo, ale wymieniłem czujnik temperatury cieczy (dałem jakiś rok temu chyba ok 80pln) i problem zniknął. Ja obstawiam właśnie czujnik temperatury cieczy. Dostęp jak i wymiana jest banalna i zajmuje 3 minuty.martinshadow pisze:A u mnie po wymianie dwóch termostatów po kolei , sprawdzałem VAG iem i jest 83
dziwne bo też uważam ,że powinna stać 90,
mechanik ma wprawę i termostat robi w godzinę bez rozbierania przodu
zastanawiam się gdzie mogę mieć przyczynę ?
Tutaj masz opis jak sprawdzić czy masz padnięty termostat czy czujnik temperatury cieczy G62
termostat oraz G2/G62
niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.
w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.
w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.
czujniki związane z badaniem termostatu:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.
1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.
temperaturę należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.
jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.
jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].
źródło http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Witam wszystkich.
Jako nowy mam pytanie. W najbliższych dniach kupuję A6i mam jedno pytanie. W trakcie jazdy testowej wskaźnik temperatury wskazywał okolice 100 stopni. Ten co sprzedaje twierdzi, że mieniał termostat, a na VAG-u wskazuje 94 st. Mówi, że to wina wskaźnika. Czy to jest prawda??
Pozdrawiam
Jako nowy mam pytanie. W najbliższych dniach kupuję A6i mam jedno pytanie. W trakcie jazdy testowej wskaźnik temperatury wskazywał okolice 100 stopni. Ten co sprzedaje twierdzi, że mieniał termostat, a na VAG-u wskazuje 94 st. Mówi, że to wina wskaźnika. Czy to jest prawda??
Pozdrawiam